Potilaana 2005-vuoden 2.0TDCi (125) T300.
Konehuoneessa on apuvirralle terminaali, josta on otettu lisävalojen releelle virta. Valot lopettivat toiminnan ja rupesin tutkimaan vikaa. Apuvirtaterminaaliin ei tule virtoja ollenkaan, oli auto käynnissä tai ei. Auto ja akut toimii muuten niinkuin pitää.
Tupla-akut on kytketty rinnan, eli ei ole eroitettu startti- ja hupiakuiksi.
Ainakin Mk7:ssa on ”circuit breaker”, eli lonkinlainen sulake jonka kyrvähtäminen voisi selittää ongelman, mutta tietääkseni Mk6:ssa ei vastaavaa ole. Onko siis mahdollista että kaapeli tähän terminaaliin kulkee laturin kautta ja siellä päässä olisi jokin sulake? Sulakerasiat ja sulakkeet tarkastettu ja kaikki tuntuisi muuten olevan kunnossa.
Eihän tässä nyt pankikkia ole, mutta jos pitää apuvirtaa antaa niin virta ei kulje terminaalilta akulle asti, eikä näinollen myöskään startille.
Transit Mk6 sähkömysteeri
Re: Transit Mk6 sähkömysteeri
Lukaise toi juttu onko sulla noita sulakkeita autossa. Johdossa sulake
https://fordtransit.org/forum/viewtopic ... 5&t=143127
https://fordtransit.org/forum/viewtopic ... 5&t=143127
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29 Heinä 2021 21:56
Re: Transit Mk6 sähkömysteeri
Tää vois ollakkin oikea diagnoosi. Mulla on vastaava sulakepesä konehuoneessa, eli todennäköisesti myös tuo samainen johto. Pitääpä tutkia tuo laturin rele, josko olisi ottanut kipeää. Kiitos tästä! 

Re: Transit Mk6 sähkömysteeri
Eipä mitää ilmoittele kuulumisia.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali