Escort -88 (1.4) lämppärin puhaltimen moottorin vaihto
Escort -88 (1.4) lämppärin puhaltimen moottorin vaihto
Hellurei ja hyvää joulua! Tälleen joulun iloksi päätti tuuletus lopettaa toimimasta. Puhaltimen moottorivika mitä ilmeisimmin, silloin tällöin päättää toimia hirveän metelin saattelemana, mut yleensä ei uusi moottori on tilattu, mut mistäs sen pääsee vaihtamaan? Konehuoneesta, vai kojelautaa purkamalla? Kiitoksia, jos täältä löytyis vastausta
Re: Escort -88 (1.4) lämppärin puhaltimen moottorin vaihto
Avaat konepellin, menet ääntä kohti, Sierrassa se oli siinä konehuoneessa moottorin takana kahdella 8-pultilla kiinni...helppo nakki..
Tossa joku kuva
https://www.fordmanuals.org/page-1027.html
Tossa joku kuva
https://www.fordmanuals.org/page-1027.html
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Escort -88 (1.4) lämppärin puhaltimen moottorin vaihto
Otat sen mustan muovikaukalon pois mistä ilma tulee sisään konepellin ritilästä,ei ole kiinni kuin metalliklipseillä,puhallin kyllä pultattu.
Sen alta löydät moottorin,ei voi yksinkertaisempaa olla kehitetty,nykyautoissa puratkin sitten puolet sisustaa heh,eli palattu taas vuoteen -60!
Toivottavasti uudessa ON myös ne puhaltimen siivikot mukana? jos ei niin voipi olla paha saada entisiä ehjinä irti ja takasin!
Sellasiakin tilauksia olen nähny että kun tilattu vain moottori niin tulikin vain se pelkkä moottori.
Sen alta löydät moottorin,ei voi yksinkertaisempaa olla kehitetty,nykyautoissa puratkin sitten puolet sisustaa heh,eli palattu taas vuoteen -60!
Toivottavasti uudessa ON myös ne puhaltimen siivikot mukana? jos ei niin voipi olla paha saada entisiä ehjinä irti ja takasin!
Sellasiakin tilauksia olen nähny että kun tilattu vain moottori niin tulikin vain se pelkkä moottori.
Re: Escort -88 (1.4) lämppärin puhaltimen moottorin vaihto
Ahh, totta, taisin tilata pelkästään sen moottorin, ilman niitä siipiä no sitä ei oo maksettu vielä, vaan hakiessa tulee maksaa, niin onnistunee vaihto vielä kiitos neuvosta, eiköhän tuo sitten onnistu! Pelkäsinkin, että joutuu purkamaan ties mitä, mutta onneksi eiTessu200 kirjoitti: ↑25 Joulu 2022 19:55 Otat sen mustan muovikaukalon pois mistä ilma tulee sisään konepellin ritilästä,ei ole kiinni kuin metalliklipseillä,puhallin kyllä pultattu.
Sen alta löydät moottorin,ei voi yksinkertaisempaa olla kehitetty,nykyautoissa puratkin sitten puolet sisustaa heh,eli palattu taas vuoteen -60!
Toivottavasti uudessa ON myös ne puhaltimen siivikot mukana? jos ei niin voipi olla paha saada entisiä ehjinä irti ja takasin!
Sellasiakin tilauksia olen nähny että kun tilattu vain moottori niin tulikin vain se pelkkä moottori.
Re: Escort -88 (1.4) lämppärin puhaltimen moottorin vaihto
Hieno homma jos saat täydellisenä,eipä todellakaan tartte purkaa paljoakaan,ihan onnistuis vaikka tien päällä.
Kerran vaihto kaveri autoonsa jonka oli jo myyny,oli sitten ostaja tullu niin puhallin korkannu,ei kauaa memnny kun oli auto taas menossa ja ostaja tyytyväinen.
Näin se pitäs olla jokaisessa autossa niin säästyis suuri vaiva.
Onko sulla ollu Esco kauankin? jos ei niin tulet huomaamaan että ei ole vaikeaa korjailla jos itse voi,itsekkin yllätyin kun kaveri patisti aina itte tekee,isommissa/painavissa hommissa oli hän apuna.
Kumpa ois uudemmissakin helppoa mutta...aina ei kuulemma ole.
Kerran vaihto kaveri autoonsa jonka oli jo myyny,oli sitten ostaja tullu niin puhallin korkannu,ei kauaa memnny kun oli auto taas menossa ja ostaja tyytyväinen.
Näin se pitäs olla jokaisessa autossa niin säästyis suuri vaiva.
Onko sulla ollu Esco kauankin? jos ei niin tulet huomaamaan että ei ole vaikeaa korjailla jos itse voi,itsekkin yllätyin kun kaveri patisti aina itte tekee,isommissa/painavissa hommissa oli hän apuna.
Kumpa ois uudemmissakin helppoa mutta...aina ei kuulemma ole.