Ilmamassa-anturista

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Janhuero
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Loka 2005 20:36
Paikkakunta: Nokia

Ilmamassa-anturista

Viesti Kirjoittaja Janhuero »

Mondeo nyki -> irrotin piuhan ilmamassa-anturista (tai mikä se on) -> nykiminen loppui.

Kysymys:

Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.

Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Äkkiäkös tuon itsekin vaihtaisi, turhaan sitä huoltoon viedä ja maksaa työstä. Joku kertokoot onko haittaa ettei ole johdot kiinni.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Janhuero
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Loka 2005 20:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Janhuero »

No menee muutenkin huoltoon, jakopään hihnaa ym. työlistalla... Vois tietysti kokeilla korjaantuisiko putsaamalla. Millähän tuota putsaamista kannattaisi kokeilla? Löytyis tietysti jostakin aikaisemmasta ketjusta...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eiköhän sitä pysty putsaamaan ihan paperilla ja jollain jarrunpuhdistusaineella?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Paineilma kait paras?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jos se on kuumalanka tyyppinen niin ei siihen parane millään paperilla ainakaan kajota. Eikä myöskään paineilmalla. jollain elektroniikan puhdistus spraylla suihkuttaa sitä vastusta niin kauan, että kaikki musta lika irtoaa.

Vaan olisko niin, että mondeossa on läppämallin mittari? Vai peräti MAP?
Niitähän ei kai voi putsailla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Janhuero
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Loka 2005 20:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Janhuero »

Se on sellanen aika iso, kanttisen oloinen mötikkä putken päällä. Lattamainen liitin, jossa on monta tinniä...
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

No 100% varmuudella siellä on sekä ilmamäärämittari (MAF) että imusarjapaineanturi (MAP). Kun MAFin ottaa irti, menee ruisku vikatilaan ja hoitaa syötön vain MAPin mukaan. Tuloksena varmaan paksuhko polttoaineseos, joka voi tehdä hallaa katille ainakin pitkän päälle. Ota letku irti siitä MAFista ja kurkkaa onko siellä sellainen ilman tieltä väistyvä läppä (tuskin) vai sellainen putkessa oleva ohut metallilanka jota yritetään pitää kuumana ja jota ilmavirta jäähdyttää. Tuommoiseen jälkimmäiseen voi yrittää puhdistusspraytä ja vanutikkua. Jos vika on tullut täysin yhtäkkiä, niin tuskin sitten on liasta.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ai siinä on molemmat :shock: Mikäs idea siinä sitten on???

Joo no kuvauksesta päätellen siellä vois olla toi läppämalllin mittari.
Sitä ei oikein voi puhdistella. Auki voi tietty ottaa ja kattoa, ettei oo liittimen juotokset auennu tai se kosketusliuska noussu irti vastapinnastaan. Sitte tiiviisti takasin kiinni vaikka silikonilla.
Kuumalanka mittarin puhdistuksen kanssa kannattaa sitte olla TODELLA varovainen jos meinaat vanupuikolla sitä tohottaa. Menee erittäin helposti rikki. Sen takia oonkin ite aina putsaillu pelkällä spraylla. On se silläkin puhdistunut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Itse en menis ikinä koskemaan millään siihen lankaan kun elektroniikan putsaus spraylla lähtee ilman puikkojakin.
Escort 1.8 sport -97
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Olen CRC:täkin kokeillut, ei suuttunut tuostakaan! 8) Paineilmaa on monella paineella, myös puhallusetäisyys vaikuttaa paineeseen kohteessa! :roll:
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Ilmamassa-anturista

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Janhuero kirjoitti:Mondeo nyki -> irrotin piuhan ilmamassa-anturista (tai mikä se on) -> nykiminen loppui.

Kysymys:

Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.

Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98
Itse yhden tankin kokeilin tuolla lailla: kulutus nousi 8,5 -> 10 l/100km. Ja autona 1,8 -97 stw. Tosin tuo anturin vaihto ei ole iso operaatio. Ruuvimeisseli käteen ja viisi minuuttia niin uusi on paikoillaan.
Janhuero
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Loka 2005 20:36
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Janhuero »

Kokeilen varovasti putsailla. Jos ei tehoa, niin ajelen piuha irtonaisena huoltoon asti... eipä ainakaan nyi. Katti on vaihdettu kolmisen vuotta sitten, toivottavasti ei taas kypsähdä, ei ole halpaa hupia vaihtaa. :evil:
Vastaa Viestiin