Ilmamassa-anturista
Ilmamassa-anturista
Mondeo nyki -> irrotin piuhan ilmamassa-anturista (tai mikä se on) -> nykiminen loppui.
Kysymys:
Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.
Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98
Kysymys:
Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.
Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98
Äkkiäkös tuon itsekin vaihtaisi, turhaan sitä huoltoon viedä ja maksaa työstä. Joku kertokoot onko haittaa ettei ole johdot kiinni.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Eiköhän sitä pysty putsaamaan ihan paperilla ja jollain jarrunpuhdistusaineella?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Jos se on kuumalanka tyyppinen niin ei siihen parane millään paperilla ainakaan kajota. Eikä myöskään paineilmalla. jollain elektroniikan puhdistus spraylla suihkuttaa sitä vastusta niin kauan, että kaikki musta lika irtoaa.
Vaan olisko niin, että mondeossa on läppämallin mittari? Vai peräti MAP?
Niitähän ei kai voi putsailla.
Vaan olisko niin, että mondeossa on läppämallin mittari? Vai peräti MAP?
Niitähän ei kai voi putsailla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No 100% varmuudella siellä on sekä ilmamäärämittari (MAF) että imusarjapaineanturi (MAP). Kun MAFin ottaa irti, menee ruisku vikatilaan ja hoitaa syötön vain MAPin mukaan. Tuloksena varmaan paksuhko polttoaineseos, joka voi tehdä hallaa katille ainakin pitkän päälle. Ota letku irti siitä MAFista ja kurkkaa onko siellä sellainen ilman tieltä väistyvä läppä (tuskin) vai sellainen putkessa oleva ohut metallilanka jota yritetään pitää kuumana ja jota ilmavirta jäähdyttää. Tuommoiseen jälkimmäiseen voi yrittää puhdistusspraytä ja vanutikkua. Jos vika on tullut täysin yhtäkkiä, niin tuskin sitten on liasta.
Ai siinä on molemmat
Mikäs idea siinä sitten on???
Joo no kuvauksesta päätellen siellä vois olla toi läppämalllin mittari.
Sitä ei oikein voi puhdistella. Auki voi tietty ottaa ja kattoa, ettei oo liittimen juotokset auennu tai se kosketusliuska noussu irti vastapinnastaan. Sitte tiiviisti takasin kiinni vaikka silikonilla.
Kuumalanka mittarin puhdistuksen kanssa kannattaa sitte olla TODELLA varovainen jos meinaat vanupuikolla sitä tohottaa. Menee erittäin helposti rikki. Sen takia oonkin ite aina putsaillu pelkällä spraylla. On se silläkin puhdistunut.

Joo no kuvauksesta päätellen siellä vois olla toi läppämalllin mittari.
Sitä ei oikein voi puhdistella. Auki voi tietty ottaa ja kattoa, ettei oo liittimen juotokset auennu tai se kosketusliuska noussu irti vastapinnastaan. Sitte tiiviisti takasin kiinni vaikka silikonilla.
Kuumalanka mittarin puhdistuksen kanssa kannattaa sitte olla TODELLA varovainen jos meinaat vanupuikolla sitä tohottaa. Menee erittäin helposti rikki. Sen takia oonkin ite aina putsaillu pelkällä spraylla. On se silläkin puhdistunut.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: Ilmamassa-anturista
Itse yhden tankin kokeilin tuolla lailla: kulutus nousi 8,5 -> 10 l/100km. Ja autona 1,8 -97 stw. Tosin tuo anturin vaihto ei ole iso operaatio. Ruuvimeisseli käteen ja viisi minuuttia niin uusi on paikoillaan.Janhuero kirjoitti:Mondeo nyki -> irrotin piuhan ilmamassa-anturista (tai mikä se on) -> nykiminen loppui.
Kysymys:
Onko haittaa jos ajaa tuo piuha irtonaisena? Huoltoon sain ajan vasta reilun viikon päähän.
Auto oli Mondeo 2.0 gt farmi -98