Kannatan, erityisesti kaikki muutkin jutut jotka eivät liity omakohtaiseen kokemukseen. Erityisesti huoltokirja- ja öljynvaihtokyselyt.
Tässä tapauksessa poistettavaa riittää paljon.
Kannatan, erityisesti kaikki muutkin jutut jotka eivät liity omakohtaiseen kokemukseen. Erityisesti huoltokirja- ja öljynvaihtokyselyt.
Lyhyesti ja suunnilleen näin olen asian sisäistänyt:ynjevi kirjoitti: ↑27 Syys 2022 09:20 Onko jollain selvillä ne latauksen prosenttien käytäntö? Käyttääkö järjestelmä niitä vain esittämään tietoa vai myös valvomaan latausta? Ettei siis latausta valvota jollain voltti/ampeeri/aika -laskennalla ja prosentit ovat vain tapa ilmaista kuljettajalle tilannetta? Muutetaan wattitunnit prosenteiksi kaavalla johon pitäisi huomioida useita muuttujia.
Mulla lukee noissa molemmissa Varta 54AhKime kirjoitti: ↑30 Syys 2022 05:59 Ketkä Forscan:lla asiaa tarkastelleet niin oletteko huomannut, että valikossa on myös:
Battery type Factory
Battery type Normal
Molempien valikoissa iso määrä valmistaja / kapasiteetti valittavana.
Mulla molemmat tilassa "arvoa ei asetettu"
Kokaan kokeillut valita oikea akku ? Kumpaan Factory vai Normal?
Hyvä ratkaisu, itse nostin kanssa jo jonkin aikaa sitten 90%, edelleen alkuperäinen akku.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑03 Loka 2022 21:25 Nyt ei enää hermo pitäny.
Ostin Vartan E39 AGM akun ja nostin tavoitetilan 90%.een
Toistaiseksi pelaa hienosti.
Mulla oli sama tilanne n. kuukausi sitten. Päiviteltiin TCU, APIM ja ABS moduuli, koska uudemmissa versioissa virrankulutusta oli korjattu ja auttaa 100% varmasti ongelmaan. Nyt auto ollut taas viikon tilassa "akku tyhjä" ja ei toimi webastot eikä pelit sun vehkeet.Tapiiri kirjoitti: ↑24 Marras 2022 19:48 Kävi Focus huollossa, erikseen otti huoltopäällikkö puheeksi, että TCU moduliin on tullut virrankulutukseen korjauspäivitys. En nyt osaa parin päivän kokemuksella sanoa mitään, että onko ollut vaikutusta vai ei, mutta kai siinä on joku bugi on sitten ollut. Pitää seurata tilannetta, onhan tuo akkua syönyt aina, voisko olla lopultakin kunnossa.
Mulla on agm-akku, niin ei ole ehkä vertailukelpoinen tavallisen kanssa, siinä on vähän korkeammat jännitteet.voimavokus kirjoitti: ↑29 Marras 2022 15:38 Mulla oli sama tilanne n. kuukausi sitten. Päiviteltiin TCU, APIM ja ABS moduuli, koska uudemmissa versioissa virrankulutusta oli korjattu ja auttaa 100% varmasti ongelmaan. Nyt auto ollut taas viikon tilassa "akku tyhjä" ja ei toimi webastot eikä pelit sun vehkeet.
Puolitoista vuotta jo korjattu keskimäärin 2kk välein softaa päivittämällä (kesällä pidempi väli, kun ei tartte Webastoa käyttää). Testerin mukaan akku on ehjä, laturi on ehjä, akunvalvonta-anturissa ei mitään vikaa ja kaikki mahdolliset temput oon itse tehnyt mitä realistisesti voi eikä Ford näytä saavan tätä ongelmaa korjattua. Huollossakin viisastelivat, että "on aika harvinainen ongelma eikä näitä ole juuri tullut vastaan". Jep jep![]()
Pistähän kommenttia miten virrankulutuksen käy jatkossa, oisko sittenkin maagisesti tullut vielä kertaluokkaa uudempi päivitys millä tuo korjautuisi. En jaksa kyllä uskoa.
Mullakin päivitettiin TCU ja BCM uusimpaan versioon. Vaatii pari kertaa viikossa ulkoisen latauksen että webasto toimii. Mukava tulla autolle ja huomata että varaustila alhainen lisälämmitin ei voi käynnistyä..Eli ei vieläkään toimivaa päivitystä tähän vikaan vasta 4v korjattu.voimavokus kirjoitti: ↑29 Marras 2022 15:38Mulla oli sama tilanne n. kuukausi sitten. Päiviteltiin TCU, APIM ja ABS moduuli, koska uudemmissa versioissa virrankulutusta oli korjattu ja auttaa 100% varmasti ongelmaan. Nyt auto ollut taas viikon tilassa "akku tyhjä" ja ei toimi webastot eikä pelit sun vehkeet.Tapiiri kirjoitti: ↑24 Marras 2022 19:48 Kävi Focus huollossa, erikseen otti huoltopäällikkö puheeksi, että TCU moduliin on tullut virrankulutukseen korjauspäivitys. En nyt osaa parin päivän kokemuksella sanoa mitään, että onko ollut vaikutusta vai ei, mutta kai siinä on joku bugi on sitten ollut. Pitää seurata tilannetta, onhan tuo akkua syönyt aina, voisko olla lopultakin kunnossa.
Puolitoista vuotta jo korjattu keskimäärin 2kk välein softaa päivittämällä (kesällä pidempi väli, kun ei tartte Webastoa käyttää). Testerin mukaan akku on ehjä, laturi on ehjä, akunvalvonta-anturissa ei mitään vikaa ja kaikki mahdolliset temput oon itse tehnyt mitä realistisesti voi eikä Ford näytä saavan tätä ongelmaa korjattua. Huollossakin viisastelivat, että "on aika harvinainen ongelma eikä näitä ole juuri tullut vastaan". Jep jep![]()
Pistähän kommenttia miten virrankulutuksen käy jatkossa, oisko sittenkin maagisesti tullut vielä kertaluokkaa uudempi päivitys millä tuo korjautuisi. En jaksa kyllä uskoa.
Pysyyhän siinä virrat jos on koko ajan ovet lukossa ja avaimet kaukana.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Joulu 2022 23:24 Mun auto seisoi työpaikan parkkipaikalla reilut kaks viikkoa työmatkan vuoksi ja kurkkasin akun varaustilan ennen käynnistystä.
Forscan näytti 74%. Ei paha lukema mielestäni.
Näin se tekee. Mutta tuo AGM-akku pysyttelee kautta linjan noin 10% korkeammassa lukemassa kuin alkuperäinen EFB._JPA kirjoitti: ↑07 Joulu 2022 18:06Pysyyhän siinä virrat jos on koko ajan ovet lukossa ja avaimet kaukana.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Joulu 2022 23:24 Mun auto seisoi työpaikan parkkipaikalla reilut kaks viikkoa työmatkan vuoksi ja kurkkasin akun varaustilan ennen käynnistystä.
Forscan näytti 74%. Ei paha lukema mielestäni.
Mutta jos kerrankin avaat lukituksen, niin morjens.
Itsellä on nykyään em. syystä lumilapio ja toinen lumiharja asunnossa.
Niillä sitten putsailen autoa ja parkkiruutua jos ei ole useampaan päivään ajoa.
Ei kärsi Taunuksen ovia aukoa jos meinaa, että akussa on virtaa Webstolle.
Oon itse useampaan kertaan pyytänyt, että kokeillaanko akun vaihtoa, jos ongelma ratkeaisi. Joka kerta on vastaus ollut, että testeri näyttää akun olevan ehjä eikä siksi vaihdeta. Ehdotin myös, että kysyvät suoraan maahantuojalta saako akun vaihtaa maahantuojan laskuun, kun on kuulemma harvinainen ongelma. Eivät suostuneet edes kysymään.
Sanoin huoltoon viedessä että virran vähyyttä herjaa välillä että olisiko akku kaput tai uusi virranhallintaohjelma. Vastasivat että ei akku näin uudessa mene. Kuin hain sanoivat että akku ja virranhallinta vaihdettu. Sama oli edellisessä, uuden akun vaihtoivat ensimmäiseksi.voimavokus kirjoitti: ↑10 Joulu 2022 21:56Oon itse useampaan kertaan pyytänyt, että kokeillaanko akun vaihtoa, jos ongelma ratkeaisi. Joka kerta on vastaus ollut, että testeri näyttää akun olevan ehjä eikä siksi vaihdeta. Ehdotin myös, että kysyvät suoraan maahantuojalta saako akun vaihtaa maahantuojan laskuun, kun on kuulemma harvinainen ongelma. Eivät suostuneet edes kysymään.
Oliko sulla joku testerin löytämä vika akussa vai miksi vaihtoivat?
No auto menee taas pajalle ja katsotaan mikä tekohengitys tällä kertaa tuohon tehdään. Akun vaihtoa omakustanteisesti kysyin ja hinta oli 440€ (aikasemmin 150€). Taitaa olla järkevämpi vaan vaihtaa sellaiseen pirssiin, jossa jopa perusasiat, kuten akun lataus, on toteutettu oikein.