Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Viime viikolla soittelin huoltoon. Ensimmäinen kysymys oli, käytänkö kuinka paljon moottorijarrutusta. Nähtävästi en tarpeeksi. Se kuulemma puhdistaa tehokkaasti suodatinta. Päivityksen kävin äsken asennuttamassa.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus 2019 1.5 Ecoboost max porsimus, auto on merkkiliikkeessä tutkittavana ja odotan hyvää lopputulosta. Öljyt vaihdettu 4 kertaa, viimeksi 2kk sitten samaisessa merkkiliikkeessä. Jatkoa seuraa kun saan lisää tietoa.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Miten hajosi/mikä? Paljonko kilsoja?fiestafocus kirjoitti: ↑12 Loka 2022 11:36 Focus 2019 1.5 Ecoboost max porsimus, auto on merkkiliikkeessä tutkittavana ja odotan hyvää lopputulosta. Öljyt vaihdettu 4 kertaa, viimeksi 2kk sitten samaisessa merkkiliikkeessä. Jatkoa seuraa kun saan lisää tietoa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nykyauton ihanuutta...työmatka 5km mutta dpf vuoksi pitäis ajella sellanen 10-15km lisälenkki...PiuhaPoikki kirjoitti: ↑02 Loka 2022 12:05 Jatkuva pätkäajo on myrkkyä hiukkasloukulle. Välille tarvitaan pitkä siivu jolloin lämmöt nousee ja poltto ehtii mennä läpi.
Bensakoneen ongelma on vielä se, että palotapahtumassa jää hyvin niukasti jäännöshappea, toisin kuin dieselissä.
Sen takia olettaisin, että moottorijarrutukset kovemmilla kierroksilla edesauttavat puhdistustapahtumaa sen ollessa käynnissä.
Mutta tosiaan tarkastuta ne softapäivitykset.

Oi niitä aikoja kun autolla voi ajaa vaikka 1km työmatkan, kulutus oli 10litraa satasella 99:ä ja pakoputken pää oli kirkkaan harmaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018
Eräässä firmassa hakittiin kaupunkikäyttöön pakuja, joilla ajetaan aamulla työmaalle ja illalla takaisin, joskus työmaa vaihtuu päivän aikana. Nyt onkin loukku tukkeessa koko ajan, joten pitäisi huviajella motaria muutama kymmenen kilometriä silloin tällöin putsaukseksi. Samalla kuitenkin päivittäistä autoilla ajoa seurataan koiratutkalla, ettei vaan kukaan poikkea käymään johonkin työhön liittymättömään paikkaan tai aja lounastamaan liian kauas.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑12 Loka 2022 13:52 Nykyauton ihanuutta...työmatka 5km mutta dpf vuoksi pitäis ajella sellanen 10-15km lisälenkki...
Oi niitä aikoja kun autolla voi ajaa vaikka 1km työmatkan, kulutus oli 10litraa satasella 99:ä ja pakoputken pää oli kirkkaan harmaa.![]()
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: Uusi Focus mk4 2018
Vedet päästi pihalle, joku termarin vesiletku irtosi mystisestifocst kirjoitti: ↑12 Loka 2022 13:14Miten hajosi/mikä? Paljonko kilsoja?fiestafocus kirjoitti: ↑12 Loka 2022 11:36 Focus 2019 1.5 Ecoboost max porsimus, auto on merkkiliikkeessä tutkittavana ja odotan hyvää lopputulosta. Öljyt vaihdettu 4 kertaa, viimeksi 2kk sitten samaisessa merkkiliikkeessä. Jatkoa seuraa kun saan lisää tietoa.

Auto on nyt kunnossa ja takaisin ajossa, seuraillaan tilannetta. Reilu 60tkm ajettu.
Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Terve,
Hetki sitten tuli 100 000 km täyteen Active Focuksella ja autolla ikää 3½ vuotta. Tyytyväinen olen edelleen. En ole foorumia aikoihin lukenut, enkä siis mitään kirjoitellut, mutta kirjoittelempa nyt jotain:
* 15 tkm öljynvaihtovälillä menty, muu huolto ohjelman mukaan (minkä sisältö edelleen seikkaperäinen)
* olen harkinnut automaatin öljynvaihtoa, mutta vielä tekemättä. Ei mitään oireita sinänsä, A8:n "ominaisuudet" tiedossa. Mulle ihan välttävä loota, enkä pidä sitä mitenkään huonona edelleenkään.
* Akun vaihdatin varmuuden vuoksi tälle tulevalle neljännelle talvelle. Akkutestin mukaan "elinkaari"-testi näytti 70 % ja 50 % kohdalla akku ei huollon mukaan ole enää kovinkaan hyvä etenkään talvella. Mullahan ei virranhallinnan ja webaston kanssa ole ollut ongelmia. Defa10A:lla virtaa talvikaudella silloin tällöin.
*kesällä asennutin vetokoukun ja sen jälkeen onkin vetoja ollut.
Mistä pidän autossa:
*edelleen hyvä ajaa, melko hiljainen (kitkat talvella) ja tilava sekä nykyaikaiset varusteet
*kulutus on pysynyt maltillisena. Työmatkat 80/100 km/h rajoituksilla menee 5,0-5,2 litran pintaan, 120 km/h motarilla 5,5-5,8 l/100km. Jännä juttu, että tavallisen 750 kg kantavuuden avokärryn vetäminen tyhjänä (perälevy paikallaan) kuluttaa maantiellä saman kuin täysi kuorma (400-500 kg) maa-ainesta tai laitoja myöten täytetty polttopuukuorma. Hyvin näkyy ilmanvastuksen vaikutus kulutuksen nousuun ja toisaalta tasaisen nopeuden vaikutus maltilliseen kulutukseen. Täydellä kuormalla satoja kilometrejä ajettu kulutuksella 6,5-7,0 litraa/100 km. Muutaman kilometrin pätkäajo nostaa kulutuksen ihan minne sattuu 8-15 l/100 kulutuslukemiin, mutta mulla nämä on täysin marginaaliajoja. Toisaalta pari kertaa on auto näyttänyt yli 1000 km rangea!
* toistaiseksi pahemmat viat ovat pysyneet poissa:
-apukuskin puoleinen lämppärin kenno vaihdettiin keväällä takuuseen.
-hätäpuhelujärjestelmä vilahti nyt syksyllä ensimmäisen kerran ikinä mutta hävisi 10 sekunnin ajon jälkeen.
-sähköinen takaluukku kettuilee harvemmin kuin kerran kuussa. Luukku ei aukea ja sisältä kuuluu vain ping pong tai sitten ei kuulu edes sitä. Veikkaan, että liittynee korin vääntymiseen/asentoon, koska ilmennyt pari kertaa mökillä, missä auto on pyäsköitynä takapää alamäkeen ja itse asiassa vieläpä niin että toinen takarengas lievässä notkossa. On se kyllä tasamaallakin joskus oireillut.
Mistä en pidä autossani:
-kuskin ja apukuskin penkit säädöiltään vajavaiset ja reisituki vaatimaton. Lisäksi ohjauspyörä jää vähän turhan kauas. Olen 187 cm ja mallia pitkät jalat, lyhyet kädet. Sama ongelma tosin monessa muussakin autossa.
-FordPass sovellus oikeuttelee satunnaisesti. Välillä pitää uudelleen kirjautua ja määrittää lupia ym. Olen sen tehnyt varmaan jo 50 kertaa omistuksen aikana. Lisäksi webasto olisi mukava saada appilla käyntiin.
-peruutuskameran puuttuminen. Tämä jäi ruksimatta osin vahingossa mutta myös hintavuuden takia, mutta nyt sen ruksaisin.
-Sync 3 (vai 4?)-järejstelmä on käytöltään hivenen hidas ja jotkut perustoiminnot ärsyttävästi monen klikkauksen takana
-kaukovalojen automatiikka kytkee pitkät pois liian aikaisin ja päälle turhan myöhään. Olen siirtynyt manuaaliseen valojen vaihteluun.
- karvaiset sisälokarit talvella kerää kaaret täyteen loskaa ja jos nämä päästää jäätymään, niin kusessa olet. Olen oppinut ajon päätteeksi ajamaan viimeiset metrit kääntämällä renkaita ääriasennosta toiseen, jotta pyörivä rengas lopuksi poistaa loskan kaarista. Silti niitä pitää ajon päätteeksi puhdistella.
-voisihan tuossa olla tehoa ja vääntöä enemmänkin ja pari vetävää pyörää lisää.
Suunnitelmissa oli aikoinaan, että ajan tällä sen 100 000 km tai 4-5 vuotta, mutta eipä ole pienintäkään aikomusta vielä vaihtaa. Auto toimii ja vastaa käyttötarkoitusta hyvin. Pitkää ikää on haettu tihennetyllä huoltovälillä ja korin ruostesuojauksella. Hybridit ei kiinnosta ja täyssähköt vielä turhan kalliita, eikä sieltäkään oikein mieluista ole löytynyt. Lisäksi 98E5 aika kohtuuhintaista mielestäni. Jos vikoja ilmenee, polttoaineen hinnat nousee rajusti tai jotain muuta polttisrajoituksia tulee, niin mietitään sitten. Edelleenkin siis vain kovaa ajoa Focuksella ->
Hetki sitten tuli 100 000 km täyteen Active Focuksella ja autolla ikää 3½ vuotta. Tyytyväinen olen edelleen. En ole foorumia aikoihin lukenut, enkä siis mitään kirjoitellut, mutta kirjoittelempa nyt jotain:
* 15 tkm öljynvaihtovälillä menty, muu huolto ohjelman mukaan (minkä sisältö edelleen seikkaperäinen)
* olen harkinnut automaatin öljynvaihtoa, mutta vielä tekemättä. Ei mitään oireita sinänsä, A8:n "ominaisuudet" tiedossa. Mulle ihan välttävä loota, enkä pidä sitä mitenkään huonona edelleenkään.
* Akun vaihdatin varmuuden vuoksi tälle tulevalle neljännelle talvelle. Akkutestin mukaan "elinkaari"-testi näytti 70 % ja 50 % kohdalla akku ei huollon mukaan ole enää kovinkaan hyvä etenkään talvella. Mullahan ei virranhallinnan ja webaston kanssa ole ollut ongelmia. Defa10A:lla virtaa talvikaudella silloin tällöin.
*kesällä asennutin vetokoukun ja sen jälkeen onkin vetoja ollut.
Mistä pidän autossa:
*edelleen hyvä ajaa, melko hiljainen (kitkat talvella) ja tilava sekä nykyaikaiset varusteet
*kulutus on pysynyt maltillisena. Työmatkat 80/100 km/h rajoituksilla menee 5,0-5,2 litran pintaan, 120 km/h motarilla 5,5-5,8 l/100km. Jännä juttu, että tavallisen 750 kg kantavuuden avokärryn vetäminen tyhjänä (perälevy paikallaan) kuluttaa maantiellä saman kuin täysi kuorma (400-500 kg) maa-ainesta tai laitoja myöten täytetty polttopuukuorma. Hyvin näkyy ilmanvastuksen vaikutus kulutuksen nousuun ja toisaalta tasaisen nopeuden vaikutus maltilliseen kulutukseen. Täydellä kuormalla satoja kilometrejä ajettu kulutuksella 6,5-7,0 litraa/100 km. Muutaman kilometrin pätkäajo nostaa kulutuksen ihan minne sattuu 8-15 l/100 kulutuslukemiin, mutta mulla nämä on täysin marginaaliajoja. Toisaalta pari kertaa on auto näyttänyt yli 1000 km rangea!
* toistaiseksi pahemmat viat ovat pysyneet poissa:
-apukuskin puoleinen lämppärin kenno vaihdettiin keväällä takuuseen.
-hätäpuhelujärjestelmä vilahti nyt syksyllä ensimmäisen kerran ikinä mutta hävisi 10 sekunnin ajon jälkeen.
-sähköinen takaluukku kettuilee harvemmin kuin kerran kuussa. Luukku ei aukea ja sisältä kuuluu vain ping pong tai sitten ei kuulu edes sitä. Veikkaan, että liittynee korin vääntymiseen/asentoon, koska ilmennyt pari kertaa mökillä, missä auto on pyäsköitynä takapää alamäkeen ja itse asiassa vieläpä niin että toinen takarengas lievässä notkossa. On se kyllä tasamaallakin joskus oireillut.
Mistä en pidä autossani:
-kuskin ja apukuskin penkit säädöiltään vajavaiset ja reisituki vaatimaton. Lisäksi ohjauspyörä jää vähän turhan kauas. Olen 187 cm ja mallia pitkät jalat, lyhyet kädet. Sama ongelma tosin monessa muussakin autossa.
-FordPass sovellus oikeuttelee satunnaisesti. Välillä pitää uudelleen kirjautua ja määrittää lupia ym. Olen sen tehnyt varmaan jo 50 kertaa omistuksen aikana. Lisäksi webasto olisi mukava saada appilla käyntiin.
-peruutuskameran puuttuminen. Tämä jäi ruksimatta osin vahingossa mutta myös hintavuuden takia, mutta nyt sen ruksaisin.
-Sync 3 (vai 4?)-järejstelmä on käytöltään hivenen hidas ja jotkut perustoiminnot ärsyttävästi monen klikkauksen takana
-kaukovalojen automatiikka kytkee pitkät pois liian aikaisin ja päälle turhan myöhään. Olen siirtynyt manuaaliseen valojen vaihteluun.
- karvaiset sisälokarit talvella kerää kaaret täyteen loskaa ja jos nämä päästää jäätymään, niin kusessa olet. Olen oppinut ajon päätteeksi ajamaan viimeiset metrit kääntämällä renkaita ääriasennosta toiseen, jotta pyörivä rengas lopuksi poistaa loskan kaarista. Silti niitä pitää ajon päätteeksi puhdistella.
-voisihan tuossa olla tehoa ja vääntöä enemmänkin ja pari vetävää pyörää lisää.
Suunnitelmissa oli aikoinaan, että ajan tällä sen 100 000 km tai 4-5 vuotta, mutta eipä ole pienintäkään aikomusta vielä vaihtaa. Auto toimii ja vastaa käyttötarkoitusta hyvin. Pitkää ikää on haettu tihennetyllä huoltovälillä ja korin ruostesuojauksella. Hybridit ei kiinnosta ja täyssähköt vielä turhan kalliita, eikä sieltäkään oikein mieluista ole löytynyt. Lisäksi 98E5 aika kohtuuhintaista mielestäni. Jos vikoja ilmenee, polttoaineen hinnat nousee rajusti tai jotain muuta polttisrajoituksia tulee, niin mietitään sitten. Edelleenkin siis vain kovaa ajoa Focuksella ->
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mites muilla toimii A8 kylmänä? Mulla on sellaista ominaisuutta, että haaleana, eli sen jälkeen kun luistatusmoodi loppuu ja turbiini lukittuu, tulee seuraava oire:
Jos antaa S/S:n sammuttaa auton valoihin ja lähtee sitten suoraan startista liikkeelle, lähes poikkeuksetta 3-4 ja 4-5 vaihdot ovat todella tönkköjä, jotenkin luistaa tai ei irroita tai jotain outoa, en osaa sanoa mitä, mutta selvästi epänormaalia. Aivan kuin vaihde ei menisi päälle heti.
Jos taas ei anna sammua valoihin, niin silloin ei ole mitään oiretta ja myöskään lämpimänä ei mitään hämminkiä.
95tkm ajettu, takuuta olisi vielä hetken.
Jos antaa S/S:n sammuttaa auton valoihin ja lähtee sitten suoraan startista liikkeelle, lähes poikkeuksetta 3-4 ja 4-5 vaihdot ovat todella tönkköjä, jotenkin luistaa tai ei irroita tai jotain outoa, en osaa sanoa mitä, mutta selvästi epänormaalia. Aivan kuin vaihde ei menisi päälle heti.
Jos taas ei anna sammua valoihin, niin silloin ei ole mitään oiretta ja myöskään lämpimänä ei mitään hämminkiä.
95tkm ajettu, takuuta olisi vielä hetken.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko Webaston ohjausyksikkö asennettu sisälle sulakeboksin luokse, joka on...missä? Kurkkasin hanskalokeron taakse mutta siellä oli vain muovisuojus? Fiestassa näkyi heti sulakkeet joten joutuuko tuossa purkamaan vielä enemmän? Manuaalia selailin pikaisesti edestakaisin mutta ei sekään tuonut ratkaisua ongelmaan. Oikenpuolen maton takana oli vain jotain johtosarjoja.
Lähinnä kiinnostaisi saako tuohon jotain lisäosaa tms. jotta voisi ohjelmoida lämmityksen. Nykyinen kaukosäädin on T91R.
Lähinnä kiinnostaisi saako tuohon jotain lisäosaa tms. jotta voisi ohjelmoida lämmityksen. Nykyinen kaukosäädin on T91R.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikös sen saa ajotietokoneesta ohjelmoitua? Jos ei, niin sitten varmaan forscanilla saa aktivoitua ohjelmointivalikon.Rraiver kirjoitti: ↑29 Loka 2022 17:26 Onko Webaston ohjausyksikkö asennettu sisälle sulakeboksin luokse, joka on...missä? Kurkkasin hanskalokeron taakse mutta siellä oli vain muovisuojus? Fiestassa näkyi heti sulakkeet joten joutuuko tuossa purkamaan vielä enemmän? Manuaalia selailin pikaisesti edestakaisin mutta ei sekään tuonut ratkaisua ongelmaan. Oikenpuolen maton takana oli vain jotain johtosarjoja.
Lähinnä kiinnostaisi saako tuohon jotain lisäosaa tms. jotta voisi ohjelmoida lämmityksen. Nykyinen kaukosäädin on T91R.
Focus Wagon 1.5 Ecoblue A8 2019
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Focus Wagon 2.0 tdci 2005
Focus Sedan 1.8 tdci 1998
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tavaratilan välipohjan alla on kaksi paikkaa muoviselle poikittaistukipalkille. Kuuluisiko palkkeja olla yksi vai kaksi? Minulla on yksi ja toisen kiinnityspaikan huomattuani mietin puuttuuko minulta toinen palkki.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Täällä kävi oma Focus sillon joskus pari kk sitten pajalla kun vaihdelaatikko laski öljyt pihalle.
Päivittivät laatikkoon sillon uusimman softan ja muuttui kyllä entistä pehmeämmäksi vaihdoiltaan.
Focus kävi myös ensimmäisellä leimalla, huomautuksitta läpi kuten odottaa saattaa, seuraavan kerran sitten 2024.
Päivittivät laatikkoon sillon uusimman softan ja muuttui kyllä entistä pehmeämmäksi vaihdoiltaan.
Focus kävi myös ensimmäisellä leimalla, huomautuksitta läpi kuten odottaa saattaa, seuraavan kerran sitten 2024.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05 Joulu 2022 18:13
Re: Uusi Focus mk4 2018
Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.
Re: Uusi Focus mk4 2018
teppo teppo kirjoitti: ↑05 Joulu 2022 18:32 Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.
Kuulostaa tutulta ominaisuudelta. Kuskin ovi ei joskus aukea ulkoapäin. Hantin puolelta kun menee sisälle, niin kuskinpuoleinenkin ovi aukeaa sisältä ihan normaalisti. En tiedä mistä johtuu, ei ole lukko jäässäkään… Sitten taas toimii ihan normaalisti.
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 05 Joulu 2022 18:13
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan näissä miten toimittu (kokemuksia) tuntuu että huoltoliike ei ole halukas toimimaan mitenkään. Huolto tiskillä todettiin vain että yleinen ongelma mutta katsotaan nyt. Autoon kuitenkin olisi mukava päästä sisälle helpottaa autolla ajamista huomattavasti.
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: 28 Huhti 2016 19:52
Re: Uusi Focus mk4 2018
Omassa -18 1.5 3pyttynen ecoboostissa tuo dpf poltto lähtee herkästi päälle parin päivän töissä käynnin jälkeen vaikka olisi juuri polttanut. Tätä tapahtuu tosin vain talvella, kesällä voi ajella miten tahansa eikä koko kesänä tullut poltto ilmoitusta. Epäilen että loukku tai paineanturi vain jäätäisi näillä keleillä, kun lyhyttä ajoa.
Mutta sitten itse kysymys, minkälaisia hintoja on ollut asennuttaa lohkolämppäriä kyseiseen automalliin? Ja onko asennettu ihan Defaa vai jotain letkulämppäreitä? Jokin ohjelmointihan noihin ilmeisesti pitää tehdä ettei herjaa ylikuumemisesta.
Mutta sitten itse kysymys, minkälaisia hintoja on ollut asennuttaa lohkolämppäriä kyseiseen automalliin? Ja onko asennettu ihan Defaa vai jotain letkulämppäreitä? Jokin ohjelmointihan noihin ilmeisesti pitää tehdä ettei herjaa ylikuumemisesta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost -18
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ihan lohkoon kierteellä tulevan vastuksen saa ainakin defalta. PCM päivitys tuli jo 2019 talvella jos ei ole sen jälkeen päivitetty niin vaatii päivityksen.Ecoboost150 kirjoitti: ↑07 Joulu 2022 21:11 Omassa -18 1.5 3pyttynen ecoboostissa tuo dpf poltto lähtee herkästi päälle parin päivän töissä käynnin jälkeen vaikka olisi juuri polttanut. Tätä tapahtuu tosin vain talvella, kesällä voi ajella miten tahansa eikä koko kesänä tullut poltto ilmoitusta. Epäilen että loukku tai paineanturi vain jäätäisi näillä keleillä, kun lyhyttä ajoa.
Mutta sitten itse kysymys, minkälaisia hintoja on ollut asennuttaa lohkolämppäriä kyseiseen automalliin? Ja onko asennettu ihan Defaa vai jotain letkulämppäreitä? Jokin ohjelmointihan noihin ilmeisesti pitää tehdä ettei herjaa ylikuumemisesta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei ihan kahta kuukautta kerennyt ajella, kun pakokaasusuodatin tukossa softapäivityksen jälkeen. Huolto kysyi ajotottumuksia ja kehotti maantielenkille, 50-100km ajoa pitäisi puhdistaa.PetriV kirjoitti: ↑11 Loka 2022 16:52 Viime viikolla soittelin huoltoon. Ensimmäinen kysymys oli, käytänkö kuinka paljon moottorijarrutusta. Nähtävästi en tarpeeksi. Se kuulemma puhdistaa tehokkaasti suodatinta. Päivityksen kävin äsken asennuttamassa.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
Ihan vitun kätevää.
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 17 Huhti 2011 13:27
Re: Uusi Focus mk4 2018
Webasto herjaa akun jännitettä juuri sopivasti kun on lunta ja pakkasta. Kai sitä maantielenkille joutuu myös.. 

Focus 1.5 Ecoboost 2019
Fiesta 1.4 2012
Fiesta 1.4 2012
Re: Uusi Focus mk4 2018
Melko optimistinen näkemys, että tuo auttaisi ongelmaanfiestafocus kirjoitti: ↑09 Joulu 2022 09:11 Webasto herjaa akun jännitettä juuri sopivasti kun on lunta ja pakkasta. Kai sitä maantielenkille joutuu myös..![]()

Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
PetriV kirjoitti: ↑08 Joulu 2022 13:39Ei ihan kahta kuukautta kerennyt ajella, kun pakokaasusuodatin tukossa softapäivityksen jälkeen. Huolto kysyi ajotottumuksia ja kehotti maantielenkille, 50-100km ajoa pitäisi puhdistaa.PetriV kirjoitti: ↑11 Loka 2022 16:52 Viime viikolla soittelin huoltoon. Ensimmäinen kysymys oli, käytänkö kuinka paljon moottorijarrutusta. Nähtävästi en tarpeeksi. Se kuulemma puhdistaa tehokkaasti suodatinta. Päivityksen kävin äsken asennuttamassa.
Kertoi, että näissä on jonkin verran ollut ongelmia ja uusia suodattimiakin on pitänyt laittaa, mutta softan päivityskin on auttanut.
Ihan vitun kätevää.
Onko tossa sama pata kuin 2018 Fiesta ST:ssä?
Itselläni herjasi kerran alussa kun käytin pitkään normimodea ja välillä kahdella pytyllä...
Ei ole enää herjannut kun ajan ainoastaan sportmodella,ss:ääkään ei tarvi napista delata sportmodella
Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018
Litrainen kolmipyttyinen 125-heppainen mylly on omassa.
Eilen päästelin 60km ihan turhaa ajoa, valo sammui reilun kymmenen kilsan ajon jälkeen. Ajoin lähes kokoajan pykälää liian pienellä vaihteella, kierrokset reilussa parissatonnissa. En tiedä oliko tuosta mitään hyötyä, mutta voisko isommat kierrokset puhdistaa suodatinta tehokkaammin?
Saattaisi kyllä tuossa sporttimodella ajamisessa olla jotain ideaa. Ecolla en ole ajanut oikeastaan ollenkaan, sen verran nuhaiseksi muuttuu.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 29 Marras 2022 15:32
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla vaihtaa A8 tosi nykivästi varsinkin sen jälkeen kun laatikosta hajosi vapaakytkin 8tkm kohdalla ja laatikko korjattiin. Oiskohan samalla päivitetty buginen softa laatikkoon, kun alko nykimiset sen jälkeen (alkuun vaihto tosi pehmeästi). Tutkittu useampaan kertaan huollossa ja kuulemma normaali ja johtuu huollon mukaan litrasen koneen huonosta väännöstä ja momentinmuuntimen luistoista.HMS77 kirjoitti: ↑04 Joulu 2022 23:46 Täällä kävi oma Focus sillon joskus pari kk sitten pajalla kun vaihdelaatikko laski öljyt pihalle.
Päivittivät laatikkoon sillon uusimman softan ja muuttui kyllä entistä pehmeämmäksi vaihdoiltaan.
Focus kävi myös ensimmäisellä leimalla, huomautuksitta läpi kuten odottaa saattaa, seuraavan kerran sitten 2024.

Täytyypä kysyä voisko sen version tarkistaa ja päivittää, kun auto menee taas tutkintaan alhaisen akun varauksen takia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuttu ominaisuus ainakin minulle. Välillä ei pääse autoon sisälle ja välillä ovet taas ei mene kiinni. Tänä aamunakin meni 5 min töihin lähtiessä kuskin ovea paiskoessa että sai sen jäämään kiinni. On tämä melkonen talvipeli. Ja tähän päälle vielä kun pyörän kaaret ja takavanteet kerää kaiken lumen/jään itseensä. Weba onneksi on pelittänyt.teppo teppo kirjoitti: ↑05 Joulu 2022 18:32 Moro kenelläkään ollut ongelmia oven kahvojen/lukkojen kanssa niin että ei avaa lukosta? Ulkopuolen kahvasta kun vetää ovi ei aukea. Ongelma talvella. Käytetty takuu huollossa nyt pari kertaa jossa kuivattu ja voideltu lukko vaan ei tunnu auttavan.

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn