Ei saanu enää kolmiovisena eikä sinisenä joten otin mustan
Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Tuskin tässä maassa kukaan jättää lämmitettävää tuulilasia pois. Sanotaan vaikka niin että otin siihen kaiken muun paitsi lasikaton.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ei kai sitä saisi ees pois vaikka haluaisi. Kuuluu vakiovarusteisiin. Yllärinä tuli itelle että tässä mk8.5 vakiona myös peruutuskamera. Pois oli jäänyt kääntyvät peilit kun lukitsee ovet ja ikkunat ei mene kiinni ilman että pitää nappia pystyssä sulkeutumiseen asti. Vanhassa riitti että näpäytti ylös niin meni automaattisesti. Muita eroja en nyt vielä ole löytänyt.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Onkohan kaveriani huijattu joka osti tuon uusinaamaisen ST:n. Vakiona oli peruutuskamera. LIsähintaa joutui maksamaan B&O soittimesta 450. Vakiona oli lämmitettävä ratti. Joutui maksamaan lämmitettävästä tuulilasista 200 ja törmäyksenestoavustimesta 200.bagis kirjoitti: ↑25 Marras 2022 22:50Ei kai sitä saisi ees pois vaikka haluaisi. Kuuluu vakiovarusteisiin. Yllärinä tuli itelle että tässä mk8.5 vakiona myös peruutuskamera. Pois oli jäänyt kääntyvät peilit kun lukitsee ovet ja ikkunat ei mene kiinni ilman että pitää nappia pystyssä sulkeutumiseen asti. Vanhassa riitti että näpäytti ylös niin meni automaattisesti. Muita eroja en nyt vielä ole löytänyt.
Oliko muilla esim. Bagis ja Tuoma83 samanlaisia hintoja.
Auton ovh 5-ovisena oli 25 770 ilman lisävarusteita, veroja ja toimituskuluja. Nämä kaikki siis verottomia hintoja.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Onneksi olen sen verran tyhmä etten jaksa joka nippelin hinnasta jaksa mieltäni pahoittaa...ärräpärrä kirjoitti: ↑26 Marras 2022 15:36Onkohan kaveriani huijattu joka osti tuon uusinaamaisen ST:n. Vakiona oli peruutuskamera. LIsähintaa joutui maksamaan B&O soittimesta 450. Vakiona oli lämmitettävä ratti. Joutui maksamaan lämmitettävästä tuulilasista 200 ja törmäyksenestoavustimesta 200.bagis kirjoitti: ↑25 Marras 2022 22:50
Ei kai sitä saisi ees pois vaikka haluaisi. Kuuluu vakiovarusteisiin. Yllärinä tuli itelle että tässä mk8.5 vakiona myös peruutuskamera. Pois oli jäänyt kääntyvät peilit kun lukitsee ovet ja ikkunat ei mene kiinni ilman että pitää nappia pystyssä sulkeutumiseen asti. Vanhassa riitti että näpäytti ylös niin meni automaattisesti. Muita eroja en nyt vielä ole löytänyt.
Oliko muilla esim. Bagis ja Tuoma83 samanlaisia hintoja.
Auton ovh 5-ovisena oli 25 770 ilman lisävarusteita, veroja ja toimituskuluja. Nämä kaikki siis verottomia hintoja.
Harri
P.S. se lasikatto nitisee vieläkin talvella

Re: Ford Fiesta ST 2018
ärräpärrä kirjoitti: ↑26 Marras 2022 15:36Onkohan kaveriani huijattu joka osti tuon uusinaamaisen ST:n. Vakiona oli peruutuskamera. LIsähintaa joutui maksamaan B&O soittimesta 450. Vakiona oli lämmitettävä ratti. Joutui maksamaan lämmitettävästä tuulilasista 200 ja törmäyksenestoavustimesta 200.bagis kirjoitti: ↑25 Marras 2022 22:50
Ei kai sitä saisi ees pois vaikka haluaisi. Kuuluu vakiovarusteisiin. Yllärinä tuli itelle että tässä mk8.5 vakiona myös peruutuskamera. Pois oli jäänyt kääntyvät peilit kun lukitsee ovet ja ikkunat ei mene kiinni ilman että pitää nappia pystyssä sulkeutumiseen asti. Vanhassa riitti että näpäytti ylös niin meni automaattisesti. Muita eroja en nyt vielä ole löytänyt.
Oliko muilla esim. Bagis ja Tuoma83 samanlaisia hintoja.
Auton ovh 5-ovisena oli 25 770 ilman lisävarusteita, veroja ja toimituskuluja. Nämä kaikki siis verottomia hintoja.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ei se tuulilasi kuulunu ainakaan minun autossa vakiovarustukseen, tosin sain sen ilmaseks ku sillon oli joku kampanja menossa.Tuomo83 kirjoitti: ↑26 Marras 2022 18:43ärräpärrä kirjoitti: ↑26 Marras 2022 15:36
Onkohan kaveriani huijattu joka osti tuon uusinaamaisen ST:n. Vakiona oli peruutuskamera. LIsähintaa joutui maksamaan B&O soittimesta 450. Vakiona oli lämmitettävä ratti. Joutui maksamaan lämmitettävästä tuulilasista 200 ja törmäyksenestoavustimesta 200.
Oliko muilla esim. Bagis ja Tuoma83 samanlaisia hintoja.
Auton ovh 5-ovisena oli 25 770 ilman lisävarusteita, veroja ja toimituskuluja. Nämä kaikki siis verottomia hintoja.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Bemun video oli ihan mielenkiintoinen katsoa, mutta tuo kommentti siitä, että Fiestalla ei pääsisi noihin kierroasikoihin tuntuu vähän oudolle, jos tuo videon paras kierrosaika pitää paikkansa (1.53).fasteST kirjoitti: ↑13 Kesä 2022 15:40Vakiokin ST on mainio laite kadulla, siihen juuri ihastuin koeajolla, autolla on hyvä ajaa, ekat 100 metriä vakuutti täysin. Mutta eipä vaan kestäny mun ajotyyliä tuo vakioalusta, siksi parannellaan, radalla testataan, rata-autoa tästä ei olla tekemässä.pollo1 kirjoitti: ↑12 Kesä 2022 19:55 ei vakio ST ole mikään ratavalmin auto, mutta mutkaisilla valtion teillä se on oiva peli lasketella kun pitää kumminkin varoa vastaantulijoita.Minua ei koskaan ole haitannu jos alusta on vähän kovanoloinen en voisi ikinä kuvitella ajavani autoa jossa olisi ns rättäri alusta.Mutta noi sun jousihankinnat tulee varmasti parantaan rata-ajoa se on varma
Mittasin muuten aurauskulmat tänään kotikonstein linjalangan avulla, takana oli hienosti molemmat pyörät linjassa mikä ei ollut mikään yllätys, mutta edessä oli isoja heittoja, tein tuon tarkistuksen varmuuden vuoksi ennen jousien vaihtoa niin näkee paljonko muuttuu ja mihin suuntaan kun auto laskee sen 20mm. Ite meinasin jouset vaihtaa ja sitten viedä säädettäväksi johonkin pajalle.
Rata-ajoista vielä yksi havainto
Tässä on malliesimerkki siitä kuinka paljon auto ja alusta vaikuttaa radalla. Kaveri ekaa kertaa Motoparkissa ja vasta tutustu rataan, mä olen mallintanut radan simulaattoriin yli 15 vuotta sitten ja ajanut tuhansia kierroksia, siitä huolimatta tuskin olisin pysynyt Fiestalla ton kyydissä edes lämmittelykierroksella vaikka olisin ajanut urku auki. Hyvin näkee kuinka alusta toimii kun tyyppi on kuin sunnuntaiajelulla, yhtään tarvi puristaa ja kovaa menee silti, tosi nätisti menee mutkat paitsi ne jotka meni pitkäksi.
https://www.youtube.com/watch?v=-HcTUuXLnuQ
Tossa Bemussa 340 heppaa, neliveto ja rattivaihteet, isot jarrut ja M-Sport alusta, tyyppi ajaa ainakin pari kertaa ulos radalta eli ei tosiaan tunne rataa entuudestaan. Toi oli ajamassa perjantaina just ennen meitä, mutta ehti lähteä ennenkuin minä pääsin radalle että ei päässyt vauhtia vertailemaan. Videon lopussa näkyy vilaukselta mun Fiesta ja se toinen Fiesta varikolla.
Tosta Motoparkin takasuorasta ja Fiestan Stage2 loppunopeudesta niin kuten videoltakin näkee niin tuollahan piti shikaanissa vähän nostaa ja vauhti pikkusen putoaa, myös jarrutus alkoi tosi ajoissa, silti päästiin lähelle viime kesän Kymiring huippuja, kyllä toi on niin paljon rajumpi softa. Ahtomittarin panovaloon tuli myös selvyys, herjaa ohjelmallisesti rajoitetuista moottorin kierroksista, mittari löytää tiedon ECUsta josta se ottaa myös ahdot ja nopeuden. Ilman tuo lisävarustemittaria auto ei mun mielestä tosta asiasta ilmoittele. No kunhan päästään Kymiringille niin siellä on pitkää suoraa testata.
Olen tuota rataa kiertänyt ensimmäisen kerran juuri sen valmistuttua vuonna 1993, silloin Pösön 405 Mi16:lla ja sen jälkeen aika monelaisella eri laitteella. Nopein kellotettu kierros on reilu kymmenen vuoden takaa vakiolla VW Golf R:llä, 270hp nelivetopeli, Dunlopin 235/35/19 normirenkailla. Tuolla kuplalla on todennettuna 1.42 kierrosaika Motoparkin radalle. Tuonne takasuoran päähän Golf juoksi 201 km/h vauhtia, ennen kun oli kiire jarruttaa vasemmalle alamakeen lähtevään mutkaan, joka aina suoran jälkeen tulee väistämättä vastaan....
Minulla oli myös joku aika sitten vakiovarusteinen 2019 mallin ST Fiesta, ilman performance packia, jolla kävin kauniina kesäpäivänä pyörähämässä neljän kierroksen verran Motoparkissa. On totta, että jarrut ja alusta ovat alimittaiset tuohon käyttöön ja muutamakin kierros vaati veronsa jarrujen ja renkaiden osalta

En tiedä onko vanhuutta vai viisautta, nykyistä Golf GTI Clubsportia en ole radalle vienyt. Kuten joku täällä totesi, katuauto on katuauto ja radalla eri osiin vaikuttavat voimat ovat sellaisia, että sinunkin haluamasi modaukset ja auton kehittäminen ovat hyvinkin ymmärrettäviä. Prjojeketiasi on kiva seurata, väitän kuitenkin, että ihan huono kompromissi tuo ST fiesta ei vakionakaan ole urheilullisesta ajamisesta pitävälle. Siinä vaiheessa kun vedetään kypärä päähän ja hanskat käteen radalla, tahtoo kuitenkin katuautolla helposti unohtua sen todellinen käyttötarkoitus ja ainakin itselleni parempi vaihtoehto olisi ollut monessa tapauksessa aito kilpuri, joita tallissa onkin muutama vuosien varrella ollut.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Luulin että oli vakiovaruste kun en sitä tilannut mutta siinä se on kuitenkin. Huomasin myös että langatonta latausta puhelimelle ei ole tossa uudessa.
Re: Ford Fiesta ST 2018
11 facelift st Fiestaa ainakin tuotu Suomeen
vihreä 2
punainen 3
musta 3
hopea 3
Kaikki muut 5-ovisia paitsi 1 hopea 3-ovinen
vihreä 2
punainen 3
musta 3
hopea 3
Kaikki muut 5-ovisia paitsi 1 hopea 3-ovinen
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ja taas mennään tosi kovaaJTH66 kirjoitti: ↑30 Marras 2022 16:11 Bemun video oli ihan mielenkiintoinen katsoa, mutta tuo kommentti siitä, että Fiestalla ei pääsisi noihin kierroasikoihin tuntuu vähän oudolle, jos tuo videon paras kierrosaika pitää paikkansa (1.53).
Olen tuota rataa kiertänyt ensimmäisen kerran juuri sen valmistuttua vuonna 1993, silloin Pösön 405 Mi16:lla ja sen jälkeen aika monelaisella eri laitteella. Nopein kellotettu kierros on reilu kymmenen vuoden takaa vakiolla VW Golf R:llä, 270hp nelivetopeli, Dunlopin 235/35/19 normirenkailla. Tuolla kuplalla on todennettuna 1.42 kierrosaika Motoparkin radalle. Tuonne takasuoran päähän Golf juoksi 201 km/h vauhtia, ennen kun oli kiire jarruttaa vasemmalle alamakeen lähtevään mutkaan, joka aina suoran jälkeen tulee väistämättä vastaan....
Minulla oli myös joku aika sitten vakiovarusteinen 2019 mallin ST Fiesta, ilman performance packia, jolla kävin kauniina kesäpäivänä pyörähämässä neljän kierroksen verran Motoparkissa. On totta, että jarrut ja alusta ovat alimittaiset tuohon käyttöön ja muutamakin kierros vaati veronsa jarrujen ja renkaiden osaltaAinoa auto, jolla on tarvinnut tuohon takasuoran kevyeen shikaaniin nostaa, on ollut lähes 400hp E36 koppainen M3 Bemari katurenkain. Fiestallakin tuo meni kyllä todistetusti nostamatta ja sillä pääsi reilusti tuon videolla harjoitelleen Bemaristin ajan alle.
En tiedä onko vanhuutta vai viisautta, nykyistä Golf GTI Clubsportia en ole radalle vienyt. Kuten joku täällä totesi, katuauto on katuauto ja radalla eri osiin vaikuttavat voimat ovat sellaisia, että sinunkin haluamasi modaukset ja auton kehittäminen ovat hyvinkin ymmärrettäviä. Prjojeketiasi on kiva seurata, väitän kuitenkin, että ihan huono kompromissi tuo ST fiesta ei vakionakaan ole urheilullisesta ajamisesta pitävälle. Siinä vaiheessa kun vedetään kypärä päähän ja hanskat käteen radalla, tahtoo kuitenkin katuautolla helposti unohtua sen todellinen käyttötarkoitus ja ainakin itselleni parempi vaihtoehto olisi ollut monessa tapauksessa aito kilpuri, joita tallissa onkin muutama vuosien varrella ollut.

Tekaisin uudet videot Motoparkista ja Kymiringistä kun kyllästyin Fiestalla himmailua katsomaan (huumoria).
Autona 2000 heppanen F1, tolla mun ei tarvi himmailla yhtään. Alustana on upea Assetto Corsa, ja toi Motopark on muuten mun tekemä, saatiin se myös Assettoon tänä kesänä yhden tutun hemmon toimesta, kuten myös Seinäjoen katurata joka myös mun tekele.
Motopark
https://www.youtube.com/watch?v=ZKLxcy0UXTk
Kymiring F1
https://www.dropbox.com/s/hfrrc47okqpk1 ... g.mp4?dl=0
[UUSI] Kymiring ja Saab 9-3 Turbo, about sama suorituskyky kuin Fiestassa, onhan toi silkkaa kidusta.
https://www.dropbox.com/s/2uz7iee735xbd ... o.mp4?dl=0
Ps. Fiesta on tehty nopeaan sporttiseen katuajoon, radalla käydään vain testaamassa alustan ja softan muutokset, vakioautojen kierrosajat ei kiinnosta.
Viimeksi muokannut fasteST, 02 Joulu 2022 23:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Eiköhän


Re: Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Nyt kun olet ajellut maanantaista lähtien uudella ST:llä, niin millainen se on ajoltaan? Tosin, enhän tiedä mikä sinulla on ollut vertailukohteena.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Mielenkiintoinen ajatusmalli pohtia auton ajettavuutta, mutta.. tervetuloa takaisin foorumille.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford Fiesta ST 2018
Kiitoksia.

Jos taas on ollut 2020 mallin mclaren Mersu niin Fiesta st:n arvostelu on vähän erilaista.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Aika lailla avasit sanoiksi kuten arvelinkin asian sun ajatusmallilla menevän eli heitetään ääriskenaariot että verrataan tämän päivän hot hatchia joko 20 vuotta vanhaan autoon tai moderniin urheiluautoon. Ajettavuutta ja auton muita ominaisuuksiako ei voi sellaisenaan käydä läpi, kuten vaikkapa arvostetut journalistit tekevät?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ei taideta ymmärtää toisiamme.duckworth kirjoitti: ↑04 Joulu 2022 19:40Aika lailla avasit sanoiksi kuten arvelinkin asian sun ajatusmallilla menevän eli heitetään ääriskenaariot että verrataan tämän päivän hot hatchia joko 20 vuotta vanhaan autoon tai moderniin urheiluautoon. Ajettavuutta ja auton muita ominaisuuksiako ei voi sellaisenaan käydä läpi, kuten vaikkapa arvostetut journalistit tekevät?
Sama kuin kysyisi onko 2000 vuoden Honda VFR 750 F:ssä hyvät mutkaominaisuudet. Kaitpa ne ovat jos ajaa -70-luvun tuutilla, mutta eivät ole, jos omistaa 2020 Fireblade 1000 SP:N.
Re: Ford Fiesta ST 2018
Ei ilmesesti, vaikka juuri tuollaista ideaa itse tarjosit vielä hetki sitten:
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford Fiesta ST 2018
Re: Ford Fiesta ST 2018
Consider it done, kunhan homma vaan toimii myös toisinkin päin

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Ford Fiesta ST 2018
Edellinen oli 2020 Fiesta 75 hv, onhan tuo ST kaikin puolin parempi ajaa, ainoastaan kääntösäde on häirinny ennenku oppii uudet ajolinjat parkkipaikoilla...