Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Hyvä homma, että saivat viimein kasattua! Kuukausiko siinä meni keinuvipujen vaihdossa ja uudelleen kasaamisessa?
Pääasia, että olisi kunnossa. Kerro vielä, mitä osia sinne vaihdettiin; kun tuo laskukin on aika suolainen. Siis jos saat erittelyn osista.
Pääasia, että olisi kunnossa. Kerro vielä, mitä osia sinne vaihdettiin; kun tuo laskukin on aika suolainen. Siis jos saat erittelyn osista.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
selvisikös huoltokirjasta paljonko remmilä oli ajettu ennenkuin hajosi?
Vaihtovälihän lienee 200tkm.
Tietää sitten muutkin varoa jos niitä vaikaa noitten litrasten eobuustien tauti että remmi kestää puolet luvatusta.
Vaihtovälihän lienee 200tkm.
Tietää sitten muutkin varoa jos niitä vaikaa noitten litrasten eobuustien tauti että remmi kestää puolet luvatusta.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Eiköhän sieltä printattu erittely tule... katson jos sen saisi tänne skannailtua.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Mutta onhan siellä nyt ilmeisesti uusi jakopää vesipumppuineen, joka erikseen teetettynä maksaa 500-700€.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Kyllä, uutta osaa tuli aika lailla... kohta tarkemmin erittelyä.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Vähän kyllä jänskätti eilen mennä autoa liikkeestä pois hakemaan, mutta ilon puolelle se sitten kuitenkin kääntyi koska tämä remontti onnistui ja mikä parasta, auto käy todella hienosti!
Itse asiassa, näin jälkiviisaana, se käy nätimmin kuin mitä ennen hajoamistaan. Toki siellä on nyt uudet nokkahihna, rullat, moniurahihna, kaikki nostimet, jne... että ehkä pitäisi hyvältä kuulostaakin.
Tuossa on erittelyt alla mutta jos kategorisesti katsoo niin:
- 400 eur luokassa se nokkahihnan, vesipumpun, ja moniurahihnan vaihto
- reilu 1000 eur luokassa kaikki 16 nostinta uutta, tiivistesarjat, ym. töineen
- 179 euron (hintava?) polttoainelinja Ford-liikkeestä oli harmillinen lisäkulu, mutta toki nuo voi jo haprakoita 13-vuotiaassa olla...
Vähän viantutkintaa, purkua, ym. alle niin päästiin sinne reiluun 1900 euroon. Se on muuten liki eurolleen sama kuin uusi sylinterikansi tilattuna.
Remontista jotain huomioita korjaamolta:
- ne nostajat oli pääosin katkenneet nätisi sen "sulakkeen" kohdalta, ihan kaikki ei ollut, mutta silti nokat säilyi ok kunnossa
- puristukset mitattiin, ja kaikissa sylintereissä oli "täydet" joten uskotaan venttiilien tiiviyteen myös
- koeajolenkillä havaittu 1 vuotava suuttimen liitos, sen vuoksi kaupan päälle konehuoneessa kunnon dieselin tuoksu...
- muistutus että nokkahihnan vaihtoväli on näissä 200 tkm / 10v. ja siitä olisi syytä pitää huolta...
- takuuta on tosiaan "rajattu" tälle remontille, mutta esim. nokkahihnatyön osalta voimassa
Seuraavaksi vuorossa normaalia ajoa, jos siellä jotain on pahemmin vialla, niin veikkaan ettei montaa viikkoa tarvii odotella...
Toisekseen, menen ostamaan heti uudet öljyt & suodattimen, vaihdan ne etuajassa jotta aina mahdolliset metallinmurut ainakin saadaan pois!
Tutkin jäteöljyn vielä magneetin kanssa..

Tuossa on erittelyt alla mutta jos kategorisesti katsoo niin:
- 400 eur luokassa se nokkahihnan, vesipumpun, ja moniurahihnan vaihto
- reilu 1000 eur luokassa kaikki 16 nostinta uutta, tiivistesarjat, ym. töineen
- 179 euron (hintava?) polttoainelinja Ford-liikkeestä oli harmillinen lisäkulu, mutta toki nuo voi jo haprakoita 13-vuotiaassa olla...
Vähän viantutkintaa, purkua, ym. alle niin päästiin sinne reiluun 1900 euroon. Se on muuten liki eurolleen sama kuin uusi sylinterikansi tilattuna.

Remontista jotain huomioita korjaamolta:
- ne nostajat oli pääosin katkenneet nätisi sen "sulakkeen" kohdalta, ihan kaikki ei ollut, mutta silti nokat säilyi ok kunnossa
- puristukset mitattiin, ja kaikissa sylintereissä oli "täydet" joten uskotaan venttiilien tiiviyteen myös
- koeajolenkillä havaittu 1 vuotava suuttimen liitos, sen vuoksi kaupan päälle konehuoneessa kunnon dieselin tuoksu...

- muistutus että nokkahihnan vaihtoväli on näissä 200 tkm / 10v. ja siitä olisi syytä pitää huolta...

- takuuta on tosiaan "rajattu" tälle remontille, mutta esim. nokkahihnatyön osalta voimassa
Seuraavaksi vuorossa normaalia ajoa, jos siellä jotain on pahemmin vialla, niin veikkaan ettei montaa viikkoa tarvii odotella...
Toisekseen, menen ostamaan heti uudet öljyt & suodattimen, vaihdan ne etuajassa jotta aina mahdolliset metallinmurut ainakin saadaan pois!
Tutkin jäteöljyn vielä magneetin kanssa..
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Hyvä että tuli kuntoon noin pienillä vahingoilla. Moottoriöljyn vaihtaminen/huuhtelu on enemmän kuin perusteltua tuon rempan jälkeen.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Ja kiitos että raportoit korjauksen loppuun asti! Nyt tästä tapauksesta saa lukemalla kokonaiskuvan: mitä tapahtui, miten korjattiin, mitä maksoi. 

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
eli orkkis remmi keski 320tkm?
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Propsit täältäkin ketjunaloittajalle rehellisestä toiminnasta ja tiedon jakamisesta
Auttaa huomattavasti vastaavanlaisen ongelman kanssa painivia kun ei pantata hintatietoja 


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Se näissä ketjuissa monesti itseä ainakin ärsyttää, että kysellään ja ihmetellään, mutta sitten se asian ratkaisu jää dokumentoimatta!

Koitin pistää kaiken oleellisen tuohon ylös...
Edelleen toiminut vkl yli hyvin, koitin herkällä korvalla kuunnella paitsi tyhjäkäyntiä niin myös ajossa eri kierrosalueille.
Ei ainakaan mun korva kuulostanut ylimääräistä "risaustakaan"

Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
+1
Ite kyselin joskus täällä kokemuksia mitä maksaisi yleensä ottaen OHC:hen isoventtiilikannen teettäminen niin ainoa vastaus oli (muistaakseni Nicemanilta) että kysyy jostain koneistamolta



Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Koneistamolta tosiaan kysyttiin (Tammer-Diesel), niin juuri tämän tyyppisen kannen koneistukseen ei intoa kummoisesti ollut...
Normaalisti vastaavan kannen koneistus kuulemma 500-600 eur huitteilla.
Eli vaihtoehdoiksi olisi jäänyt sitten vaihtokansi taikka vaihtokone... Jälkimmäisen vaihtotyö oli itse asiassa pienempi tuntimäärä.

Normaalisti vastaavan kannen koneistus kuulemma 500-600 eur huitteilla.
Eli vaihtoehdoiksi olisi jäänyt sitten vaihtokansi taikka vaihtokone... Jälkimmäisen vaihtotyö oli itse asiassa pienempi tuntimäärä.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Hienosti dokumentoitu siitä iso
Koneistamoiden into johkin hommaan korreloi yleensä sitä kuinka monta takuu juttua on tullut jälkeen ja hinta senn mukainen.
Monesti joku bulkki homma mitä tekevät jatkuvasti eikä tule sutta kovin helposti on hinnoiteltu suht inhimillisesti.
Sit on ne ei niin hyvät hommat ja hinta vedetään tuplaksi että ei jää paskaa käteen jos joku menee perseelleen.

Koneistamoiden into johkin hommaan korreloi yleensä sitä kuinka monta takuu juttua on tullut jälkeen ja hinta senn mukainen.
Monesti joku bulkki homma mitä tekevät jatkuvasti eikä tule sutta kovin helposti on hinnoiteltu suht inhimillisesti.
Sit on ne ei niin hyvät hommat ja hinta vedetään tuplaksi että ei jää paskaa käteen jos joku menee perseelleen.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Kiitos myös hyvistä kommenteista matkan varrella. 
Tässä tapauksessa oli kyllä hyvä, ettei mitään koneistusta tarvinnut tehdä, olisi alkanut tulla jo aikas hurjat laskut kaikkiaan.
Varmaan olisi tullut mieleen etsiä toinen kone ja koittaa saada vanhasta edes muutama satanen myymällä osina/kokonaisena markkinoille.

Tässä tapauksessa oli kyllä hyvä, ettei mitään koneistusta tarvinnut tehdä, olisi alkanut tulla jo aikas hurjat laskut kaikkiaan.
Varmaan olisi tullut mieleen etsiä toinen kone ja koittaa saada vanhasta edes muutama satanen myymällä osina/kokonaisena markkinoille.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Kyllä tuon luulisi pelaavan kun ammattikorjaamossa tehty.
Kaverin naapuri vaihtoi aikoinaan yhden kiertokangenlaakerin autoonsa parkipaikalla ja hyvin pelas sekin vaikkei mitään koneistuksiakaan edes tehny,pakko oli korjata että pääsi taas liikenteeseen eikä ollu liikoja rahoja käytettäväksi.
Kaverin naapuri vaihtoi aikoinaan yhden kiertokangenlaakerin autoonsa parkipaikalla ja hyvin pelas sekin vaikkei mitään koneistuksiakaan edes tehny,pakko oli korjata että pääsi taas liikenteeseen eikä ollu liikoja rahoja käytettäväksi.
Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Työn laatu itsessään ei arveluta, ainoastaan näen mahdollisia riskejä siinä, mitä on näkemättä jäänyt, kun kantta ei tuossa avattu.
Mutta tällä haavaa mitään merkkiä ei tosiaan ole, että alempaa olisi mitään rikki mennyt.
Käytetty korjaamo on "ihan ok", ei tosin mikään pelkästään Fordiin keskittyvä, ja tässä aika hiljan tapahtui myös muutoksia ilmeisesti omistaja/yrittäjäpuolella kun pääosa porukasta nuoreni tuolla 10-30 vuotta... mutta hyvin nämä kölvitkin mun mielestä osaavat.
Mutta tällä haavaa mitään merkkiä ei tosiaan ole, että alempaa olisi mitään rikki mennyt.
Käytetty korjaamo on "ihan ok", ei tosin mikään pelkästään Fordiin keskittyvä, ja tässä aika hiljan tapahtui myös muutoksia ilmeisesti omistaja/yrittäjäpuolella kun pääosa porukasta nuoreni tuolla 10-30 vuotta... mutta hyvin nämä kölvitkin mun mielestä osaavat.

Re: Kuga 2009 nokkahihnasta meni hampaat
Harvoinpa näihin tulee päivitettyä "seurantatietoa", mutta mainittakoon että tuolla Kugalla on nyt ajettu em. nostinremontin jälkeen reilussa vuodessa jo 35.000 km eikä ole minkäänlaisia oireita moottorin toimintaan liittyen. Huoltoja on tehty normaalisti, eikä ole jäteöljystä metallia (magneetilla ainakaan) löytynyt.
Toki silloin tällöin on DPF:n kanssa murheita, ja alle -15C käynnistyvyys on "heikohkoa" mutta nuo taitavat olla jo enempi ominaisuuksia
Toki silloin tällöin on DPF:n kanssa murheita, ja alle -15C käynnistyvyys on "heikohkoa" mutta nuo taitavat olla jo enempi ominaisuuksia
