Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Osaisko joku kertoa, missä on vika kun rookkuksen moottori on laiska sekä nuhainen. Ei meinaa kunnolla kiihtyä, ennen kuin kierrokset on yli 5t/rpm
Auto on 1.6 koneella oleva -03 fockus MK1. autolla on ajettu n.140t
Itselle ei oikein tuu mieleen muuta, kuin puristukset perseellään. onko muita mahdollisia ongelman tuottajia?
Noilla kilsoilla se ei ole vielä väljä. Eli koska huollettu auto ihan perusteellisesti ilmasuodatin ta tulppaa on vaihdettu myös ja hyvät öljyt myös. Saako moottori kunnolla bensaa ja moottori ei ole tukkoinen että ei mitään mummoillua ajaessa ole harrastettu. Kerro autosta lisää
Hmm auto on ollut jollain vanhalla papparaisella ennen meitä. Meillä alusta asti ollut hieman "tuhnu".
Pitää vaihtaa noi ilmanputsari, tulpa sekä öljyt. Huollossa auto on käynyt edellisen omistajan toimesta aika säännöllisesti.
Bensan saannista osaan sen verran sanoa, että ei kone ainakaan tunnu tukehtuvan missään vaiheessa.
kysessä on toinen focus. tuon topikin auto on ollut jo pari vuotta kuusankoskella varaosina
Tuota kun huollat auton että siellä öljyt ja muut on kunnossa. Ja manuaalipeli ajellet kierroksilla pitempää matkaa niin kyllä Focus alkaa menemään kunnolla.
Muistaa myös sen bensasuodattimen vaihtaa jos ei havaintoa koska se vaihdettu on. https://youtu.be/Nmt7uy13CAQ
Viimeksi muokannut Renee, 26 Loka 2022 09:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saa varmaan huohotuksen määrästä osviittaa jos avaa öljykorkin, muttei välttämättä syytä siihen. Mä sanoisin puolalta hituvirtatöpseli pois, tulppaa irti ja puristusmittaria kiinni, niin tietää pitääkö olla huolissaan.
Nakki kirjoitti: ↑25 Loka 2022 18:50
Hmm auto on ollut jollain vanhalla papparaisella ennen meitä. Meillä alusta asti ollut hieman "tuhnu".
Tuo voi hyvinkin olla syy tukkoisuuteen. Ajettu hiljaa lyhyttä matkaa isoilla vaihteilla. Ajele pari tuhatta reilummilla kierroksilla ja katso uudestaan. Perus öljynvaihtohuolto kannattaa tehdä. Uudet filtterit yms.. Mitä muistelen niin ei toi 1.6 mikään raketti ollut uutenkaan mutta kyllä sillä pärjäsi.
Itselläni Mondeo oli em. ajossa ja vetreyty siitä parin tuhannen kilsan reilumman ajon jälkeen. Nyt kulkee niin pirteesti kun tollanen 1.8 voi mennä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Jos tosissaan epäilyttää että kaikki ei ole ok, niin ei mun mielestä kannata aloittaa osien uusimis maratoonia vaan mieluummin mitata ja tutkia, sitten vasta em. "italian-tune-up", mikäli mainittavaa huolen aihetta ei löytynyt.
Onko tietoa jakohihnan vaihdosta? Vuosien, ei kilometrien mukaan, pitäisi olla ainakin kerran vaihdettu jo. Tarkista asia.
Nuhaisuus voi tulla myös vähän pielessä olevasta jakopäästä, tai jopa hampaan tai pari hypänneestä/porsineesta vanhasta jakohihnasta.
Pappacosworth kirjoitti: ↑26 Loka 2022 19:09
jos siinä on säätyvät nokka-akselit niin niiden mekanismit saattaa olla huonot, joskus sellaisen töissä korjasin.
Muuttuva nokkienajoitus Zetec SE:ssä? Nope.
EDIT:Sanonpa ennen ku sarkasmi ehtii puraista että Ti-VCT tuli vasta Mk2:een
Pappacosworth kirjoitti: ↑26 Loka 2022 19:09
jos siinä on säätyvät nokka-akselit niin niiden mekanismit saattaa olla huonot, joskus sellaisen töissä korjasin.
Muuttuva nokkienajoitus Zetec SE:ssä? Nope.
EDIT:Sanonpa ennen ku sarkasmi ehtii puraista että Ti-VCT tuli vasta Mk2:een
ei pysty kaikki muistamaan kun työkseen tekee, musta mk2:kin on jo muinainen