1. Sumuvalot. Hei, laitetaas tohon tommoset pienet tuikut, mitkä valaisee muutaman metrin ja häiritsee kauas näkemistä. Onneks nämä on napin takana.
2. Kaarrevalot. Joo, kato laitetaas nämä kirkkaat lyhdyt, mitkä syttyy ja sammuu vielä 50kmh vauhdissa, rattia käännellessä.
Ja nämäkin tietysti haittaa näkemistä sinne, minne pitäisi. Ei pysty kuljettaja sammuttamaan ominaisuutta. Kaarretuikut on ihan OK kävelyvauhdissa, taajamassa.
3. Paskat kaukovalot! Hyviä on ollu olemassa jo Anno Domini. Miksi ei vaan voi kopioida?? Tottakai se paras halogeenipolttimo, H1 on törkätty niihin kurvivaloihin.
4. Päivävalot. Uusien autojen ostajille pitäisi olla OSTOLUPA ja pällitesti, niinkuin ampuma aseissa. Että pystyykö käyttämään hankintaa turvallisesti.
Pimeässä ajetaan pers pimeenä ja HUOM. keskellä päivääkin voi olla pimeetä ja huono näkyväisyys. Typerimmät osaa kääntää parkit päälle. Nimenomaan kääntää, koska mikään automaatti ei sytytä parkkeja.
5. Jeesvalo on LED suuntavilkku. Näkyy loistavasti sato tai paisto. Nämä pakolliseksi.
Haittavalot Voortin ym. romujen keulalla (ja persiissä).
Haittavalot Voortin ym. romujen keulalla (ja persiissä).
Transit Custom 2.0 EcoB 96kW 2018
Re: Haittavalot Voortin ym. romujen keulalla (ja persiissä).
Tätä samaa olen kironnut monesti sille idiootille joka tuon minunkin S-maxin on uutena ostanu. Ruksittu on jos vaikka mitä varusteita järjettömimmästä päästä kuten kahdet 18** vanteet, mutta ei saa**na ajovaloja eli xenoneita ole otettu. Vain susipa*kat halogeenit jotka ei varmasti siellä kehäkolmosellakaan ole näkynyt tiessä ovatko päällä vai ei. Saatikka että oikeesti pimeässä ku pitäs nähä eteensäkin. Noh onneksi vanteita saa normikokoisiakin ja vielä kun noi ledit tulis laillisiksi halogeeni umpioissa niin tästä selvitään vastaisuudessa ilman katsastuspolttimoiden vaihtoa.
S-MAX -10 2.0TDCI 140hv Titanium Business
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Ex: Mondeo Mk3 -07, 2.0TDCI 130hv Titanium
Re: Haittavalot Voortin ym. romujen keulalla (ja persiissä).
Onko se pakko ostaa se käytetty minkä joku köyhä on varustellut? Itse en ainakaan viitsi huonoilla valoilla varustettua ostaa.
Re: Haittavalot Voortin ym. romujen keulalla (ja persiissä).
Onhan noita normaalia kirkkaampia laillisia polttimoita, esim. Philipsin X-tremeVision. Ne eivät ole kovin pitkäikäisiä, mutta pitäähän halogeenipolttimo kuitenkin vaihtaa joka syksy, jos meinaa edes jotain nähdä talvella.
Mulla on ykköskoppaisessa (2004) Focuksessa ja uudemmassa (2013) X-tremeVisionit keulalla lähi- ja kaukovaloissa ja en lisävaloja kaipaa.
Kun umpio on kirkas ja pesurit toimii, kelpaa ajella kurakeleissäkin.
Hämäränäkö heikkenee ja häikäistyminen lisääntyy silmien ikääntyessä mikä varmasti jossain vaiheessa aiheuttaa harmia.
Mulla on ykköskoppaisessa (2004) Focuksessa ja uudemmassa (2013) X-tremeVisionit keulalla lähi- ja kaukovaloissa ja en lisävaloja kaipaa.

Hämäränäkö heikkenee ja häikäistyminen lisääntyy silmien ikääntyessä mikä varmasti jossain vaiheessa aiheuttaa harmia.
Re: Haittavalot Voortin ym. romujen keulalla (ja persiissä).
Ja kun menneisyydestä puhutaan, niin onhan hyvä valo osattu tehdä jo 70 luvulla (tai ainakin 80 luvulla). Eli kyllähän kunnollinen lisävalo oli silloin jo hyvä, mutta se on torpattu energiansäästön ja lainsäädön nimissä rajaamalla se auton valon teho siihen 55 wattiin.
Kyllä kun 100w tai jotain sinnepäin saa paikalleen niin huonokin valo paranee. Niiden saatavuus vain on hankalaa tai olematonta. Itse olen odottanut, että se todellinen ongelman ratkaiseva helposti vanhan lampun korvaava led ratkaisisi ongelman, mutta vielä se ei ole ratkennut.
Kaikesta edellämainitusta olen samaa mieltä. Tuleepa mieleeni jonkun automerkin nettisivuilla kerrottu mainosmiehen lause, että niillä kaarrevaloilla (eli ratin käännön mukaan poltettavilla sumuvaloilla) estetään hirvikolareita. Jäi silloin mietityttämään, että mikä on se tilanne, jossa hirven kohdalla sattuu kääntämään ratin reilusti ojaanpäin - pimeissä risteyksissäkö ne hirvikolarit sattuvat?
Kyllä kun 100w tai jotain sinnepäin saa paikalleen niin huonokin valo paranee. Niiden saatavuus vain on hankalaa tai olematonta. Itse olen odottanut, että se todellinen ongelman ratkaiseva helposti vanhan lampun korvaava led ratkaisisi ongelman, mutta vielä se ei ole ratkennut.
Kaikesta edellämainitusta olen samaa mieltä. Tuleepa mieleeni jonkun automerkin nettisivuilla kerrottu mainosmiehen lause, että niillä kaarrevaloilla (eli ratin käännön mukaan poltettavilla sumuvaloilla) estetään hirvikolareita. Jäi silloin mietityttämään, että mikä on se tilanne, jossa hirven kohdalla sattuu kääntämään ratin reilusti ojaanpäin - pimeissä risteyksissäkö ne hirvikolarit sattuvat?