2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Minkälainen homma mahtaa olla 2010 bensa-focuksen (1.6 farkku) jakopään hihnan ja vesipumpun vaihto verrattuna esim. -99 1.8 TD;hen?
Onko pahempi, helpompi vai suunnilleen sama?
Mietin tässä auton vaihtoa, ja vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä 2011-vuoden 1.6 (bensa, ei-ecoboost) ja siihen olisi melko varmasti vaihdettava hihna ja vesipumppu heti alkuunsa.
Onkos siinä kampiakselin hihnapyörässä kiila?
Toisena vaihtoehtona olisi 2009-vuoden 1.8 bensa-farkku.
Onko pahempi, helpompi vai suunnilleen sama?
Mietin tässä auton vaihtoa, ja vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä 2011-vuoden 1.6 (bensa, ei-ecoboost) ja siihen olisi melko varmasti vaihdettava hihna ja vesipumppu heti alkuunsa.
Onkos siinä kampiakselin hihnapyörässä kiila?
Toisena vaihtoehtona olisi 2009-vuoden 1.8 bensa-farkku.
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Hommasta en tiedä, tuolta näet ne hinnat, eiköhän ne ole suhteutettu työn määrään.
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... focus.html
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Vaikuttaisi aika samanlaiselta. Se juju tässä on se itse tekeminen.
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
https://m.youtube.com/watch?v=uepvLDT8vtA
Onko tutun näköinen konehuone
Tässä on tuoreemasta hyvä setti vaihtoon.
http://replace-timing-belt.com/how-to-r ... -2007-2011_/
Kuten huomasit jos auto on vm 2010 jakohihnan vaihtoväli on tuo 8v/160tkm kumpi tulee ensiksi täyteen eli olisi pitänyt 2018 jo vaihtaa.
Onko tutun näköinen konehuone
Tässä on tuoreemasta hyvä setti vaihtoon.
http://replace-timing-belt.com/how-to-r ... -2007-2011_/
Kuten huomasit jos auto on vm 2010 jakohihnan vaihtoväli on tuo 8v/160tkm kumpi tulee ensiksi täyteen eli olisi pitänyt 2018 jo vaihtaa.
Viimeksi muokannut Renee, 07 Elo 2019 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Näin se hihna vaihetaan ite..
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
..tota miksi se ei toi toimi noin ?
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
..tota miksi se ei toi toimi noin ?

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Ei kiilaa kampiakselilla.turboruuvi kirjoitti: ↑06 Elo 2019 11:21 Minkälainen homma mahtaa olla 2010 bensa-focuksen (1.6 farkku) jakopään hihnan ja vesipumpun vaihto verrattuna esim. -99 1.8 TD;hen?
Onko pahempi, helpompi vai suunnilleen sama?
Mietin tässä auton vaihtoa, ja vaihtoehtoina ovat tällä hetkellä 2011-vuoden 1.6 (bensa, ei-ecoboost) ja siihen olisi melko varmasti vaihdettava hihna ja vesipumppu heti alkuunsa.
Onkos siinä kampiakselin hihnapyörässä kiila?
Toisena vaihtoehtona olisi 2009-vuoden 1.8 bensa-farkku.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Joo, aika samanlainen homma, kuin -99 1.8 TD:ssä oli. Kiitoksia!Renee kirjoitti: ↑07 Elo 2019 19:40 https://m.youtube.com/watch?v=uepvLDT8vtA
Onko tutun näköinen konehuone
Tässä on tuoreemasta hyvä setti vaihtoon.
http://replace-timing-belt.com/how-to-r ... -2007-2011_/
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
tursas kirjoitti: ↑07 Elo 2019 20:52 Näin se hihna vaihetaan ite..
https://www.youtube.com/watch?v=mzWi69m1O1A
..tota miksi se ei toi toimi noin ?![]()

-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Ajoitustappi kampiakselille niin sen kanssa pärjää..vaihtaa jotkut ilmankin mutta en suosittele.turboruuvi kirjoitti: ↑07 Elo 2019 21:30 Tuo tekee homman hiukan hankalaksi. Pitää varmaankin saada pultti ihan h...tin kireälle, ettei hihnapyörä luista vahingossakaan.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 407
- Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
- Paikkakunta: Nokia
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.
Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.
Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?
Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.
Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?
Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Tuossa mun kirjottama ohje-topic aiheesta:RENNIE kirjoitti: ↑23 Syys 2022 20:56 Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.
Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.
Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?
Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
viewtopic.php?t=59199
Siellä vastaukset aika lailla kaikkiin noihin kysymyksiin



Autolla menty rempan jälkeen n. 50tkm eli puolessä välissä suurin piirtein elinkaarta jakopäänosille.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Aivan huoletta voi kiristää tappia vasten..kyllä se noin pienet momentit kestää..RENNIE kirjoitti: ↑23 Syys 2022 20:56 Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.
Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.
Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?
Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Ei kannata. Se loppu 90 astetta on muuten aika tiukassa. Jos ei sitten halua että tappi katkeaa alakerran sisään?focst kirjoitti: ↑23 Syys 2022 21:14Aivan huoletta voi kiristää tappia vasten..kyllä se noin pienet momentit kestää..RENNIE kirjoitti: ↑23 Syys 2022 20:56 Ei viitsi tehdä uutta topiikkia yhden kysymyksen takia. Kyseessä siis 2004 mallinen Focus, mutta konehan taitaa olla ihan sama.
Tässäkään ei ole kiilalla se kampuran hihnapyörä, niin miten sitä kampiakselin pyörimistä kannattaa estää? Ajoitustappia vasten EI SAA kiristää, se on tiedossa. Luulisin, että ajoitukset voi mennä perseelleen (pultti voi "meistata" vastinpäästään ainetta), jos vääntää 40 Nm + 90 astetta sitä pikkuruista tappia vasten, mikä ei mene edes reikään sinne kampiakseliin, vaan painuu vain jotain kulmaa vasten siellä. Tällöin yläkuolo olisi aina vähän väärin, vaikka tapin mukaan se olisi just eikä melkein. Tämän takia aion kyllä tsekata tuon ajoituksen tulpanreiästä kun kohta tulee hihnanvaihto. Jos mäntä nousee yhtään kampuraa peräyttäessä, on ajoitus silloin pielessä ja jatkossa ajoitus olisi aina tehtävä noin... Pelkään, että jopa pajoilla kiristelevät ajoitustappia vasten kampuran hihnapyörää.
Kysymys siis kuuluu, kannattaako pyöriminen estää hihnapyörän boltsonia kiristäessä TÄLLÄ vai TÄLLÄ?
Jälkimmäinen olisi killeri valinta, MUTTA kun ahtaassa tallissa tehdään, eikä autoa ole mahdollista laskea ja nostaa käynnistämättä (ko. laitetaan tarttimoottorin tilalle), niin jos tuo hihnalenkkivempula toimisi, olisi se kohtuullisempi valinta!
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Jokainen tyylillään reilut 20v kestänyt vetää tappia vasten mutta kerta se on ensimmäinenkin..

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Vaan pitäähän kampiakselinpultti saada aukikin kotikonstein

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Joo aukasuun on lukitus v pyörällä hyvä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
V-pyörä = vauhtipyörä = vauhtis = flywheelRENNIE kirjoitti: ↑29 Syys 2022 17:35Mikä on v-pyörä?
Mut nyt tajusin tossa yks päivä, että eihän tätä voi pitää mitenkään kiinni hihnapyörästä, koska on vapaasti pyörivä. Eli ainoa vaihtoehto on lukita kampiakseli. Ja se onnistuu laittamalla tarttimoottorin tilalle se kapula, joka menee hammaskehälle.
Niin kysynpä tässä nyt samalla, kun kamoja tässä oon hankkimassa. Nuo työkalut, eli ajoitussetti (tappi + latta) ja vauhtipyörän lukitustyökalu tulis Virosta alle neljään kymppiin, niin onko kellään kokemusta ak24.fi -verkkokaupasta? Uskaltaako tilata? Oon hankkinu hihnat yms. hilppeet jo muun romppeen yhteydessä aeromotorsilta, mutta siellä ei kohtuuhintaisia erikoistyökaluja ollut.

Toolfiniltä saisit halvalla ainakin ajoitustyökalut:
https://toolfin.com/autotyokalut/ajoitu ... gKwyvD_BwE
Tuo lukitustyökalu:
https://www.tooloutlet.fi/product/42886 ... okalu-ford
On tosin Suomessa "tyyriimpi" mutta uskosin että maksaa itsensä takaisin, kun tekee omiin ja kavereiden autoihin remppaa

Kannattaa lukee toi mun linkkaama ohje-topic

EDIT: Ahaa luitkin jo

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
duckworth kirjoitti: ↑29 Syys 2022 17:41V-pyörä = vauhtipyörä = vauhtis = flywheelRENNIE kirjoitti: ↑29 Syys 2022 17:35
Mikä on v-pyörä?
Mut nyt tajusin tossa yks päivä, että eihän tätä voi pitää mitenkään kiinni hihnapyörästä, koska on vapaasti pyörivä. Eli ainoa vaihtoehto on lukita kampiakseli. Ja se onnistuu laittamalla tarttimoottorin tilalle se kapula, joka menee hammaskehälle.
Niin kysynpä tässä nyt samalla, kun kamoja tässä oon hankkimassa. Nuo työkalut, eli ajoitussetti (tappi + latta) ja vauhtipyörän lukitustyökalu tulis Virosta alle neljään kymppiin, niin onko kellään kokemusta ak24.fi -verkkokaupasta? Uskaltaako tilata? Oon hankkinu hihnat yms. hilppeet jo muun romppeen yhteydessä aeromotorsilta, mutta siellä ei kohtuuhintaisia erikoistyökaluja ollut.![]()
Toolfiniltä saisit halvalla ainakin ajoitustyökalut:
https://toolfin.com/autotyokalut/ajoitu ... gKwyvD_BwE
Tuo lukitustyökalu:
https://www.tooloutlet.fi/product/42886 ... okalu-ford
On tosin Suomessa "tyyriimpi" mutta uskosin että maksaa itsensä takaisin, kun tekee omiin ja kavereiden autoihin remppaa![]()
Kannattaa lukee toi mun linkkaama ohje-topic
EDIT: Ahaa luitkin jo![]()

No kyllähän noille työkaluille tosiaan Suomesta tulisi noin 50 euroa hintaa, mutta jäähän siinä varmaan silti se 250 euroa vielä säästöä kun vertaa pajajampan hommaa. Ja pääsee kiroilemaan auton alle. Vaikka laskisi niinkin, että menee viisi päivää hommassa, niin silti jäisi vielä 50 euroa päivälle. Kyllähän tuolla hinnalla kestelisi näitä toki kotimaastakin hankiskella.
Jos homma onnistuu, ettei riko koko moottoria vituille. No kylläpä nämä isommat hommat on niin, että siinä tehdessä kiroilee, mutta homman valmistuttua on fiilis, että olipa mahtava juttu. Niin kuin varmaan missä tahansa harrastuksessa. On nousuja ja laskuja.
Ford Focus MK1 -04, Zetec-SE 1.6.
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Jep, sinällään tuo jakopää ainakaan Mk1:ssä ei ole kovin ahdas tehdä, koneentukikorvakko taisi vähän vaatia pujottelua. Opelin V6:een tehdessä oli huomattavasti enemmän mustelmia ja raapaisuja käsissä 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 2010 bensa-focuksen jakopään hihnan vaihto
Nuo linkitetyt Toolfinin työkalut on siinä mielessä parempia, että niillä tekee monta erilaista Fordin konetta, dieseleitäkin. Ak24 halvimmilla malleilla vain kyseessä olevan moottorin ja sen pienemmät versiot.
Ak24:n kanssa ei ole ollut ongelmia, pikkuhilpetöörikin on tullut perille. Tosin niiden haalimiseen menee siellä päässä vähän aikaa, mikä on ymmärrettävää. On niitä harvoja nettikauppoja, joista vaikka mitä pikkutarviketta voi ostaa yksin kappaleinkin.
Ak24:n kanssa ei ole ollut ongelmia, pikkuhilpetöörikin on tullut perille. Tosin niiden haalimiseen menee siellä päässä vähän aikaa, mikä on ymmärrettävää. On niitä harvoja nettikauppoja, joista vaikka mitä pikkutarviketta voi ostaa yksin kappaleinkin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex