Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pakoputkessa oleva happianturi eli lambdaanturi myös tunnetaan..lämmityspuolella häikkää kun siinä on sellainen lämmityselementti joka nyt ei toimi.
Koodin selitys.
P0030-vikakoodin mahdollisia syitä voivat olla: Vioittunut tai vaurioitunut lämmityspiirin elementti HO2S:n sisällä Avaa O2-anturin lämmittimen maadoituspiiri Katkos tai oikosulku O2-anturin lämmittimen B+ akun syöttö (joissakin ajoneuvoissa tämä voi olla ohjauspiiri) Mahdollinen ECM-vika (vähemmän todennäköinen)
Happianturin hinta jos itse vaihtaa . https://m.autodoc.fi/bosch/1149426
23mm lenkki kun ei pistoke mahtunut 22mm läpi. Motonetin tiskiltä löyty anturi ... ilman pistoketta.
Mukana tuli neljälle johdolle yhdistävät puristettavat holkit ja sukat. Alkuperäinen johto olikin hiukan nafti joten nyt sai vähän pidemmän.
Ylimääräistä oli silti n. 20cm.
Vikakoodien nollaus ja vika oli poissa. Juurikin se eka anturi.
Pakoputki on korjattu ...alamutkan kiinnike koneen jälkeen..
Hyvin kävi bilteman valmis kemmari jossa valmiiks hitsattu kumeille kannatintanko kumpaankin suuntaan ... mallia Volvo.
jos ostelee tuolta autodocista niin kannattaa vaikka pari viikkoa seurata hintoja, ne sahaa päivittäin.
Tiettyinä viikonpäivinä on 10-20% halvempaa kuin toisina. Ja lisäksi app kautta saa aina 10 pinnaa pois nettihinnasta.
Focus MK 2 115 hp bensa 2006 farkku. Autossa on 4 lamdatunnnistinta. 2 konehuoneessa ja 2 katin kahta puolen.
Mikä anturi on kyseessä kun vikakoodi on P0136.
Ford liike Mikkelissä sanoi, että konehuoneessa jälkimmäinen anturi. No se vaihdettiin ja vikavalo syttyi uudestaan. Noin maalaisjärjellä tuntuisi, että se on se ensimmäinen anturi konehuoneessa.
Kuka tuon asian tietäsi?
Korjaan edelliseen viestiini. Vikaakoodi P0036 Yleinen Lämmitetty happianturi lämmitysohjaus virtapiiri Kenttä 1 Anturi 2. ja Vikakoodi P0136 Happianturin virtapiiri kenttä 1 anturi 2.
Autossa on noita anturereita konehuoneessa 2 kpl ja alustassa katin ympärillä 2 kpl. Mikkelin Ford liike myi konehuoneeseen etummaisen anturin. Vikavalo syttyi kuitenkin kohta taas. Maalaisjärjellä tuntuisi siltä että tuo anturi 2 olis koneesta lähtien se jälkimmäinen (konehuoneessa) Kuka osaisi antaa oikean vastauksen.
Kiitos jo etukäteen
Katso kuvaa kumman anturin vaihdoit sinne. Samoin missään ei ole pakoputki vuotoa joten hanska pakoputken päähän suhiseeko missään pakoputki. Samoin liitokset on kunnossa happiantureissa. Samoin jos 2 anturia käskee vaihtaa eli takimaista kyllä se pitää vaihtaa silloin ja vanhassa ja uudessa anturissa oli samat numerot. Kun noissa moottori on tarkka että rupeaa toimimaan kunnolla. https://ford.7zap.com/en/car/43/6.23209 ... 11/#9G444B
Kiitos viestistä ja kaaviosta. Onko tuo alempi kaavio Focuksen ja ne pakosarja-anturit 9F472 niistä ensimmäinen ja 9G444C toinen.
Jos näin on niin minulla on vaihdettu tuo anturi 9G444C.
Vikakoodin lukija ilmoittaa: P0036 Yleinen 1/2 Lämmitetty happianturi lämmitysohjaus virtapiiri kenttä 1 anturi 2 ja jatkuu:
P0136 2/2 Happianturin virtapiiri kenttä 1 anturi 2.
Eli mikä noista antureista on tuo vikakoodin lukijan ilmoittama?
Sulla on siis 115hp versio, Ti-VCT, kuten jo todettiin. Siinä on kaksi kattia vieretysten, eli ylempi kuva. Ennen katteja on anturit 9F472A ja B.
Kattien jälkeen on anturit 9G444A ja B. Jompi kumpi niistä on tuo lukijan ilmoittama "kenttä (bank) 1 anturi 2". mutta kumpi - onkin paha kysymys. Bank (kenttä) määritys on V-moottoreita varten, mutta tässä myös käytetään. Jos arvata täytyy, niin oikean puoleinen (kuljettajasta) eli A. Jospa joku osaisi varmasti sanoa. Tai sitten irrottaa yhden niistä ja katsoo, tuleeko uusi vikakoodi vai ei. Ja siitä päättelee. Tai vaihtaa molemmat.
Tarkista kuitenkin ensin anturin johdot ja liittimet, kuten Renee jo ohjeisti. Anturin lämmitys tuossa ilmeisesti ei toimi. Jos ja kun pääset sinne auton alle.