Starttimoottori fiesta 89 1,6s
Starttimoottori fiesta 89 1,6s
Starttimoottori ei lähde pyörimään, solenoidi iskee kyllä voimakkaasti.
Laitoin eilen uuden akun vaikka arvelinkin ettei se auta. Aiemmin startti pyöri, mutta varsinkin kylmänä tosi nihkeästi niinkuin tyhjällä akulla.
Mitähän osia starttiin tulisi uusia, ei raskisi uutta ostaa. Johtoliitokset täytyy vielä tarkistaa, mutta luulen että startin purku on edessä.
Laitoin eilen uuden akun vaikka arvelinkin ettei se auta. Aiemmin startti pyöri, mutta varsinkin kylmänä tosi nihkeästi niinkuin tyhjällä akulla.
Mitähän osia starttiin tulisi uusia, ei raskisi uutta ostaa. Johtoliitokset täytyy vielä tarkistaa, mutta luulen että startin purku on edessä.
Jos startti ei enää jaksa pyörittää, niin hiilet tai puslat on lopussa. Voihan se olla sisältä likainenkin, mutta noi oireet viittaa kyllä tuohon kulumiseen.
Solenoidi voi lyödä kyllä kunnolla päälle, mutta solenoidin kytkentänastatkin (jotka kytkee virran moottoriin) saattavat olla kuluneet.
Tällöin startti kyllä toimii silloin tällöin.
Siksi viekkaisin hiilien tai puslien loppuun kulumista.
Solenoidi voi lyödä kyllä kunnolla päälle, mutta solenoidin kytkentänastatkin (jotka kytkee virran moottoriin) saattavat olla kuluneet.
Tällöin startti kyllä toimii silloin tällöin.
Siksi viekkaisin hiilien tai puslien loppuun kulumista.
Startin purku ja osien mittaus/puhdistaminen/tutkiminen kyllä ongelman selvittää.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
varmasti on täysin erilainen,mutta veljen entisen corollan startista joutui vaihtamaan 15 penniä maksavan kupariprikan,kun startti alkoi oireilemaan.
merkkiliikkeestä ei todellakaan saanut yhtä hyviä neuvoja,eikä tuohon "rahaan" mitään ehdotuksia.
uusi startti oli ainoa mitä tarjosivat...
merkkiliikkeestä ei todellakaan saanut yhtä hyviä neuvoja,eikä tuohon "rahaan" mitään ehdotuksia.
uusi startti oli ainoa mitä tarjosivat...
ei sieltä mitään junia t...
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Purin eilen startin. Hiilet olivat aika kuluneet, mutta oli niitä kuitenkin jäljellä. Startti oli sisältä tosi likainen, mutta en löytänyt silmiinpistävää vikaa. Solenoidi täytyisi purkaa vielä viikonloppuna jos sen sisällä on kytkentäpinnat.
Koitettiin akkukaapeleilla saada starttia pyörimään, mutta mitään ei tapahtunut. Kaapelilla koskettaessa solenoidin napoja ne vain kipinöivät vähän (ei niinkuin suorassa oikosulussa).
Koitettiin akkukaapeleilla saada starttia pyörimään, mutta mitään ei tapahtunut. Kaapelilla koskettaessa solenoidin napoja ne vain kipinöivät vähän (ei niinkuin suorassa oikosulussa).
Otappa yleismittari kauniiseen käteen ja mittaile ne osat! Solenoidi, ankkuri, kenttäkäämit.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Ford Cortina -71
Heh.
En muista omistaneeni ainuttakaan Fordia jossa ei startti olis
jollain tavalla reistannut. Fordeja on ollut hm...
3 Escortia, 1 Fiesta, 1 Sierra, 1 Mondeo ja pajassa on 2 Scorpiota.
Mondeo oli -02:nen siitä selvisin ilman starttiongelmia.
Muissa viat on olleet seuraavat:
- Solenoidi naksahtaa, mutta navat niin mustat ettei kontaktia.
- Hiilet finaalissa, vaikka niissä on vähän jäljellä, niin ne ei
usein jaksa pyörittää kunnolla vaan kipinöivät ja mustuttavat
sitten sen "ankkurin" vae mikä se ny olikaan.
Startin pyöriminenhän on helppo testata kun vetää kaapelin
suoraan siihen solenoidilta starttiin menevän piuhan kiinnitykseen.
Jos on pyöriäkseen niin silloin pyörii.
Mä vaihaisin hiilet jos ne on kuluneet ja etenkin kun startti
on käsissä, niin takaisin en laittais uusimatta niitä. Mutta
mittaillahan tuo ehken kannattaa jos kovin kipunoi. Hiilet kun
uusii, pitää muistaa putsata myös se "ankkuri" ja ne pienet
rakoset siinä kuparien välissä. Monesti wanhemmissa ja paljon
sahatuissa starteissa toi "ankkuri" on niin kulunutkin jo ettei
siitä enää kunnon kalua tule. Hiilet toki riittää uusina aika pitkälle.
En muista omistaneeni ainuttakaan Fordia jossa ei startti olis
jollain tavalla reistannut. Fordeja on ollut hm...
3 Escortia, 1 Fiesta, 1 Sierra, 1 Mondeo ja pajassa on 2 Scorpiota.
Mondeo oli -02:nen siitä selvisin ilman starttiongelmia.
Muissa viat on olleet seuraavat:
- Solenoidi naksahtaa, mutta navat niin mustat ettei kontaktia.
- Hiilet finaalissa, vaikka niissä on vähän jäljellä, niin ne ei
usein jaksa pyörittää kunnolla vaan kipinöivät ja mustuttavat
sitten sen "ankkurin" vae mikä se ny olikaan.
Startin pyöriminenhän on helppo testata kun vetää kaapelin
suoraan siihen solenoidilta starttiin menevän piuhan kiinnitykseen.
Jos on pyöriäkseen niin silloin pyörii.
Mä vaihaisin hiilet jos ne on kuluneet ja etenkin kun startti
on käsissä, niin takaisin en laittais uusimatta niitä. Mutta
mittaillahan tuo ehken kannattaa jos kovin kipunoi. Hiilet kun
uusii, pitää muistaa putsata myös se "ankkuri" ja ne pienet
rakoset siinä kuparien välissä. Monesti wanhemmissa ja paljon
sahatuissa starteissa toi "ankkuri" on niin kulunutkin jo ettei
siitä enää kunnon kalua tule. Hiilet toki riittää uusina aika pitkälle.
F.O.R.D = Full Of Rusty Details 
-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-

-= Reilu 30v Fordeja ja muitakin ropposia =-