Ford S-Max + vikakoodi P0237
Ford S-Max + vikakoodi P0237
Monesti saanut foorumilta avun, nyt tuli vihdoin sellainen ongelma vastaan, että joutui oikein kirjautua ja tulla nöyränä apua pyytelemään.
Joten asiaan.. S-Max vm. 2010, 2.0 ecoboost. Löi ajossa kiihdyttäessä vikaa tauluun ja rajoitti tehot. Toimi suht normaalisti, käynti normaalia, mutta turbo pois pelistä. Jarrujärjestelmän alipainepumppu oli rikki, poltti sulakkeen välittömästi. Nyt vaihdettu uuteen. Lisäksi ahtopaine tunnistin vaihdettu uuteen. Imupuolelta vaihdettu poikennut lemmari uuteen. Letkuja tutkittu vuotojen varalta sen mitä pysty tutkia suurempia purkamatta.
Korjailujen jälkeen auto toimii paremmin. Turbokin tuntuu jossain määrin toimivan, letkut pullistuu, mutta tehoja tuntuisi silti puuttuvan. Lisäksi heittää vikakoodin noin joka toisella käynnistyksellä takaisin. Sen saa kuitattua pois, mutta ilmestyy uusiksi jossain vaiheessa. Lisäksi engine malfunction ilmoitus on ja pysyy infoviesteissä vaikka minkä tekee. Hyvin kevyesti kaasua painaessa kuuluu jostain vuotoon viittaavaa suhahdus, mutta sekin loppuu kun kierrokset nousee yli parin tuhannen.
Kellään ollut samanlaista oiretta, millä saatu kuntoon? Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
Joten asiaan.. S-Max vm. 2010, 2.0 ecoboost. Löi ajossa kiihdyttäessä vikaa tauluun ja rajoitti tehot. Toimi suht normaalisti, käynti normaalia, mutta turbo pois pelistä. Jarrujärjestelmän alipainepumppu oli rikki, poltti sulakkeen välittömästi. Nyt vaihdettu uuteen. Lisäksi ahtopaine tunnistin vaihdettu uuteen. Imupuolelta vaihdettu poikennut lemmari uuteen. Letkuja tutkittu vuotojen varalta sen mitä pysty tutkia suurempia purkamatta.
Korjailujen jälkeen auto toimii paremmin. Turbokin tuntuu jossain määrin toimivan, letkut pullistuu, mutta tehoja tuntuisi silti puuttuvan. Lisäksi heittää vikakoodin noin joka toisella käynnistyksellä takaisin. Sen saa kuitattua pois, mutta ilmestyy uusiksi jossain vaiheessa. Lisäksi engine malfunction ilmoitus on ja pysyy infoviesteissä vaikka minkä tekee. Hyvin kevyesti kaasua painaessa kuuluu jostain vuotoon viittaavaa suhahdus, mutta sekin loppuu kun kierrokset nousee yli parin tuhannen.
Kellään ollut samanlaista oiretta, millä saatu kuntoon? Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Moi kuinka vikakoodien luvut suoritettu .Tässä sama ongelma. Onko siihen vaihdettu se imusarjan painetunnistin?
Ja paljon autolla ajettu että se turbopuoli on varmasti kunnossa. Turbo kun toimiin noitten anturien kautta kunnolla
https://www.youtube.com/watch?v=DLLOW0QKMz0
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=18562
Ja paljon autolla ajettu että se turbopuoli on varmasti kunnossa. Turbo kun toimiin noitten anturien kautta kunnolla
https://www.youtube.com/watch?v=DLLOW0QKMz0
https://www.matthewsvolvosite.com/forum ... hp?t=18562
Viimeksi muokannut Renee, 11 Syys 2022 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Moi.
Vikakoodit luettu ihan vaan halpispaska OBD-lukijalla. Ajettu 195tkm. Moottori vaihdettu 10tkm sitten.
Tämä https://www.autodoc.fi/bosch/7304562 vaihdettu. Muita tunnistimia ei ole vaihdettu.
Vikakoodit luettu ihan vaan halpispaska OBD-lukijalla. Ajettu 195tkm. Moottori vaihdettu 10tkm sitten.
Tämä https://www.autodoc.fi/bosch/7304562 vaihdettu. Muita tunnistimia ei ole vaihdettu.
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Onko tämä kunnossa.
https://youtu.be/qvpjhN-2DdI
https://youtu.be/qvpjhN-2DdI
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Joo siis ongelmahan ratkesikin nyt sitten.
Tosiaan kuskin puoleisen umpion alta löytyi toinen anturi, motonetin nimen mukaan ilmeisesti joku lämpötila-anturi.
Noh oli anturin funktio mikä tahansa, sen vaihtamalla haihtui vikakoodit ja muut, ja auto toimii kuin unelma.
Tosiaan kuskin puoleisen umpion alta löytyi toinen anturi, motonetin nimen mukaan ilmeisesti joku lämpötila-anturi.
Noh oli anturin funktio mikä tahansa, sen vaihtamalla haihtui vikakoodit ja muut, ja auto toimii kuin unelma.

Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Hyvä kun vika selvisi. Mutta lämpötilaanturista puhuit onko se jäähdytysnesteen vai tuloilman lämpötila anturi. Laita vaikka linkki mikä osa se oli.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Tälläinen anturi https://www.motonet.fi/fi/tuote/2800081 ... eraislaatu
Ja tosiaan oli vähän hankala löytää. Umpio piti irroittaa pois edestä. Jossain Youtube-videossa sattui mainitsemaan ajovalon, jonka myötä päästiin oikeille jäljille.
Ja tosiaan oli vähän hankala löytää. Umpio piti irroittaa pois edestä. Jossain Youtube-videossa sattui mainitsemaan ajovalon, jonka myötä päästiin oikeille jäljille.
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Joo se oli se imusarjan painetunnistin josta oli jo juttua.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
fusioniin tuli vaihdettu tuo kikkare myös... aiheutti vikavalon ja nykimistä ajossa.
Re: Ford S-Max + vikakoodi P0237
Meillä ei ihme kyllä ollut minkäänlaista nykimistä oireena, ainoastaan tehoja uupui.