Fiesta 1.6tdci limp mode *Korjattu*
Fiesta 1.6tdci limp mode *Korjattu*
Hei.
Elikkäs potilaana -14vm fiesta van 1.6l 90heppasella diesel koneella.
Eilen aamulla töihin lähtiessä kerkesin ajaa noin 2km kunnes keltainen jakoavain syttyi sekä "engine service now" teksti.
Auto menee myös limp modeen eikä oikein tahdo kulkea.
Ainoa vikakoodi mitä tuolta saa ulos tuollaisella yleismallin odb lukijalla on P3798, mutta sillä ei tahdo löytyä mitään tietoa googlettelemalla. Antaa myös hetken kuluttua p0299 koodin, kun jatkaa ajoa. Jälkimmäinen koodi ilmeisesti viittaa kuitenkin turbon toimimattomuuteen joka johtuu tuosta limp modesta. Auton sammuttamalla vika nollaantuu, mutta tulee melkein heti takaisin kun jatkaa ajoa.
Mistähän tätä kannattaisi lähteä setvimään? Jotenkin vaikuttaisi joltain anturi vialta, mutta kuumottelee kuitenkin takaraivossa ajatus dpf tai turbo remontista.
Elikkäs potilaana -14vm fiesta van 1.6l 90heppasella diesel koneella.
Eilen aamulla töihin lähtiessä kerkesin ajaa noin 2km kunnes keltainen jakoavain syttyi sekä "engine service now" teksti.
Auto menee myös limp modeen eikä oikein tahdo kulkea.
Ainoa vikakoodi mitä tuolta saa ulos tuollaisella yleismallin odb lukijalla on P3798, mutta sillä ei tahdo löytyä mitään tietoa googlettelemalla. Antaa myös hetken kuluttua p0299 koodin, kun jatkaa ajoa. Jälkimmäinen koodi ilmeisesti viittaa kuitenkin turbon toimimattomuuteen joka johtuu tuosta limp modesta. Auton sammuttamalla vika nollaantuu, mutta tulee melkein heti takaisin kun jatkaa ajoa.
Mistähän tätä kannattaisi lähteä setvimään? Jotenkin vaikuttaisi joltain anturi vialta, mutta kuumottelee kuitenkin takaraivossa ajatus dpf tai turbo remontista.
Viimeksi muokannut Superexo, 15 Elo 2022 10:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
https://www.diagnostictrouble.com/obdii-code/p3798
Onko dpf ookoo? Jos tukossa niin voi häiritä myös turboa...
Onko dpf ookoo? Jos tukossa niin voi häiritä myös turboa...
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Lohdullista, että muillakin on samoja murheita. Itsellä juuri DPF tulossa ebaystä ja sitten katsotaan uudestaan kun se on vaihdettu. Limb mode on paholaisen keksintö. ainakinkin jos pakoputken loppupuolella oleva DPF sitä aiheuttaa.
Koodien luvusta ja ymmärtämisestä se lähtee - itselllä autossa pelkästään DPF liitännäisiä vikakoodeja, joten vaihdetaan se nyt ensin.
Koodien luvusta ja ymmärtämisestä se lähtee - itselllä autossa pelkästään DPF liitännäisiä vikakoodeja, joten vaihdetaan se nyt ensin.
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
voi olla dpf kenno ummetulla tai sitten vaan jompikumpi anturi finaalissa tai sitten jotain ihan muuta....
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Kävin lukemassa vähän tarkemmin noita vikakoodeja. Ilmeisesti EGR jumissa. Lisäksi muutama turbon vikakoodi, mutta uskoisin että ne tulevat tuosta limp modesta.
P0299 Turbo / Super lataus aliteho
P1412 Pakokaasujen takais inkierrätysventtiili jäätynyt
P132B Turboahtimen / mekaanisen ahtimen ahtopaineen ohjaus A, teho
P2598 Turboaht imen ahtoilman ohjauksen asentoanturi A, teho juuttunut alhaiseksi
P0299 Turbo / Super lataus aliteho
P1412 Pakokaasujen takais inkierrätysventtiili jäätynyt
P132B Turboahtimen / mekaanisen ahtimen ahtopaineen ohjaus A, teho
P2598 Turboaht imen ahtoilman ohjauksen asentoanturi A, teho juuttunut alhaiseksi
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Superexo kirjoitti: ↑11 Elo 2022 06:41 Kävin lukemassa vähän tarkemmin noita vikakoodeja. Ilmeisesti EGR jumissa. Lisäksi muutama turbon vikakoodi, mutta uskoisin että ne tulevat tuosta limp modesta.
P0299 Turbo / Super lataus aliteho
P1412 Pakokaasujen takais inkierrätysventtiili jäätynyt
P132B Turboahtimen / mekaanisen ahtimen ahtopaineen ohjaus A, teho
P2598 Turboaht imen ahtoilman ohjauksen asentoanturi A, teho juuttunut alhaiseksi
Minulla noilla vikakoodeilla vaihdettiin egr, putsattiin DPF ja lopulta vaihdettiin turbo, joka sitten ratkaisi. Nyt sitten se puhdistettu DPF on alkanut herjaamaan ja uusi on tulossa.
Mikään noista ei ole ylitsepääsemätön, eli rahalla kaikista selviää ja jos käytät nyrkkipajoja niin rahamäärä voi olla vähemmän hirmuinen kuin merkkiliikkeessä
viewtopic.php?p=327484#p327484
Minulla LIMB mode pelkillä DPF koodeilla nyt, joten kyllä olisin sitä mieltä, että LIMB mode ei koodeja aiheuta vaan se LIMB on seurausta jostain koodista. Vähän pelkään sinun tapauksessa turbo ongelmaa, mutta aloita nyt helpommista. Turbon letkut EGR:n putsaus ja sitä rataa. Mutta ei se turbon vaihtokaan mikään ihmeellinen homma ole. Verkkokaupat myyvät kyllä turboja muutamalla satasella ja sitten vaihtotyö päälle.
Viimeksi muokannut tikola, 11 Elo 2022 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
fiestan turboon näyttää olevan myynnissä noita alipainekelloja paljon...olisikohan heikko paikka...25 euroa...
turboja tosiaan saa muutamalla satasella...+ vaihto korjaamolla noin 400-500.
Marmorilla pyytävät moisesta varmaan luokkaa 3000 eur.
turboja tosiaan saa muutamalla satasella...+ vaihto korjaamolla noin 400-500.
Marmorilla pyytävät moisesta varmaan luokkaa 3000 eur.
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Onkohan tuossa sekä turbon että EGRn säätö alipaineella. Tuli vain mieleen, kun noin yhtä aikaa tulee molemmista vikakoodia. Alipaineletku murtunut/irti?
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Luulisi, että 2014 EGR on jo ohjattu sähköllä, eli minun Kiassa oli 2005 alipaine EGR ja 2010 sähkö EGR. Joten veikkaan sähköä, mutta turbon letkuista nyt ensin kannattaa jokatapauksessa aloittaa. Se on niitä helpomman pään korjauksia noissa asioissa.
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
DPF tukkeutuminen ei ole vika se on oire viasta, egr, johdesiivet, väärät öljyt, huohotin, ilmansuodatin, turbo, ahtoletku, MAP anturi, yms ovat vikoja jotka aiheuttaa dpf tukkeutumisen ja se uusi dof menee edelleen tukkoon jos oikeaa vika ei korjata.
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
kai se dpf tukkeutuu ajan kanssa lopulta kuitenkin vaikka kaikki olisi suht kunnossa....
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Nimenomaan - minulla kilsoja edellisestä vaihdosta 300tkm - tuo vuosi sitten tehty tyhjennys taisi lopultakin olla lähinnä painevesipesuTaunusautomaatti kirjoitti: ↑12 Elo 2022 07:41 kai se dpf tukkeutuu ajan kanssa lopulta kuitenkin vaikka kaikki olisi suht kunnossa....
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
pesu varmaan putsaa osan noesta mutta ei välttämättä kaikkea.
Vesi on kuin ilma eli menee sieltä mistä helpoimmalla pääsee.
Vesi on kuin ilma eli menee sieltä mistä helpoimmalla pääsee.
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Sellaisen 600-700tkm menee dpf kun kaikki on kunnossa ja imusarja ja venttiilit ei ole tukossa egr paskaa.
Egr sotkee imusarjan ja venttiilit ja kukaan ei siivoa, dpf menee tukkoon = oire.
Omissa tuo kierrätys on minimaalista ja regenerointi on välillä 1500-2000km kun sitä egr sontaa ei siellä ole.
Meillä on ongelmana kondesointi täällä pohjoisessa eikä kukaan ole vaivautunut suunnittelemaan noita kierrätys paskoja sen mukaan.
Hyvin pelaa lämpimissä maissa, todella pitkiä aikoja kun kierrätys matsku ei kittaannu veden kanssa sinne imusarjaan ja venttiileihin.
Egr sotkee imusarjan ja venttiilit ja kukaan ei siivoa, dpf menee tukkoon = oire.
Omissa tuo kierrätys on minimaalista ja regenerointi on välillä 1500-2000km kun sitä egr sontaa ei siellä ole.
Meillä on ongelmana kondesointi täällä pohjoisessa eikä kukaan ole vaivautunut suunnittelemaan noita kierrätys paskoja sen mukaan.
Hyvin pelaa lämpimissä maissa, todella pitkiä aikoja kun kierrätys matsku ei kittaannu veden kanssa sinne imusarjaan ja venttiileihin.
Re: Fiesta 1.6tdci limp mode
Tuli ihmeteltyä autoa hieman ja totesin ettei turbon kellolle tulevaan letkuun tule alipainetta ollenkaan. Täytyy alkaa purkaa noita letkuja ja katsoa onko reikä jossain vai onko mahdollisesti tuo alipainesäädin rikki?
Edit: Turbon alipaineensäädin vaihdettu ja auto pelaa taas.
Alla kyseinen osa. Osa oli hieman erinäköinen omassa autossa, niin jouduin muokkaamaan vähän turbolle menevää letkua ettei vuotanut. Lisäksi lukuisten googlettelujen perusteella kyseinen osa löytyy osassa autoista moottorin takaa vänkärin vetarin päältä, mutta minun autossa se oli heti turbon vieressä oikealla edessä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/2800342/T ... eraislaatu
Edit: Turbon alipaineensäädin vaihdettu ja auto pelaa taas.
Alla kyseinen osa. Osa oli hieman erinäköinen omassa autossa, niin jouduin muokkaamaan vähän turbolle menevää letkua ettei vuotanut. Lisäksi lukuisten googlettelujen perusteella kyseinen osa löytyy osassa autoista moottorin takaa vänkärin vetarin päältä, mutta minun autossa se oli heti turbon vieressä oikealla edessä.
https://m.motonet.fi/fi/tuote/2800342/T ... eraislaatu