Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Vika alkoi, kun vaihdoin kytkin- vauhtipyörä yhdistelmän ja etuakselisto irti. Ilmeisesti toheltaissani rikoin kellojousen, koska airbag ja esp valo syttyi. Vaihdoin ohjauskulma-anturin ja airbag valo sammui, esp jäi palamaan. Delphi ei anna jostain syystä kalibroida ohjauskulma anturia??? Eli siis 0051 vikakoodi päällä ja esp valo palaa, joten leima jäi saamatta. Onko veikkauksia voiko vikaa olla vielä jossain vai antaako jokin toinen laite nollata/kalibroida?
Re: Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Siis et vaihtanut kellojousta? Eikö se ohjauskulma anturi ole juuri siinä? Ei Kait sille omaa anturia ole?RedBird79 kirjoitti: ↑17 Heinä 2022 19:50 Vika alkoi, kun vaihdoin kytkin- vauhtipyörä yhdistelmän ja etuakselisto irti. Ilmeisesti toheltaissani rikoin kellojousen, koska airbag ja esp valo syttyi. Vaihdoin ohjauskulma-anturin ja airbag valo sammui, esp jäi palamaan. Delphi ei anna jostain syystä kalibroida ohjauskulma anturia??? Eli siis 0051 vikakoodi päällä ja esp valo palaa, joten leima jäi saamatta. Onko veikkauksia voiko vikaa olla vielä jossain vai antaako jokin toinen laite nollata/kalibroida?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Ohjauskulma-anturi ja kellojousi on samassa paketissa ja tämä on vaihdettu. Tuon jälkeen airbag valo sammui itsestään, mutta esp valo jäi palamaan. En vaan saa delphillä kalobroitua uutta. Antaa kalibroida, mutta aina tulee epäonnistui teksti. Ja vikakoodeissa tuo 0051 joka on juuri ei kalibroitu ja virta ja joku muu...
Re: Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Otti myös välissä nyt 3kk valohoitoo, mut ei sekään auttanut. En vaan ymmärrä vai eikö delphi ymmärrä? Kaikkien renkaitten pyörimistieto tulee, absit toimii, luistonesto ei. Tuolla kun ei muutenkaan tuossa mitään tee 1.8tdci ei käsistä kovin helpolla karkaa
Re: Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Ja ohjauskulma-anturille tulee virta ihan samalla lukemalla kuin lataa..... oliko vielä jotain erillis palikoita renkaitten suunnalla?
Re: Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Käytetty vai uus osa? Ja varmasti oikea?RedBird79 kirjoitti: ↑19 Heinä 2022 21:06 Ohjauskulma-anturi ja kellojousi on samassa paketissa ja tämä on vaihdettu. Tuon jälkeen airbag valo sammui itsestään, mutta esp valo jäi palamaan. En vaan saa delphillä kalobroitua uutta. Antaa kalibroida, mutta aina tulee epäonnistui teksti. Ja vikakoodeissa tuo 0051 joka on juuri ei kalibroitu ja virta ja joku muu...
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Mondeo mk4 ohjauskulma-anturin kalibrointi
Niin tai sitten laitoit ohjausakselin väärään kohtaan (esim. kierros väärin) kasatessasi?RedBird79 kirjoitti: ↑17 Heinä 2022 19:50 Vika alkoi, kun vaihdoin kytkin- vauhtipyörä yhdistelmän ja etuakselisto irti. Ilmeisesti toheltaissani rikoin kellojousen, koska airbag ja esp valo syttyi. Vaihdoin ohjauskulma-anturin ja airbag valo sammui, esp jäi palamaan. Delphi ei anna jostain syystä kalibroida ohjauskulma anturia??? Eli siis 0051 vikakoodi päällä ja esp valo palaa, joten leima jäi saamatta. Onko veikkauksia voiko vikaa olla vielä jossain vai antaako jokin toinen laite nollata/kalibroida?
Ainakin Mk3:ssa se onnistuu kun ohjausakselin liitos jalkatilassa mahdollistaa väärän asennuksen. Kokeile hyvin varovasti ratti keskiasennossa kuinka monta kierrosta kääntyy:
-vasemmalle
-oikealle
Jos kierrokset eivät ole samat niin vahva epäilys ohjausakselin virheasennosta
Kun silloisessa Mk3 Mondeossa oli apurunko irti ja laitoin väärään asentoon ja varoitusvalot joka kerta kojetauluun niin palautettuani oikeaan asentoon kaikki vikavalot katosivat sekä ohjauskulma-anturikin säilyi ehjänä.