Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
"Tuota noin... onkos tuo vehje kärjellisellä vai kärjettömällä jakajalla, jos kärjellisellä niin kärkiväli kannattanee säätää kohdalleen, liian pieni tekee käynnistysvaikeuksia kylmänä, väännön puutetta, ei jaksa kiertää kunnolla, nykimistä ajossa sekä pintakaasulla että sammuilua. Liian iso taas jää jälkeen isoilla kierroksilla alkaa mennä kipinä "sekaisin""
Tuollaisen repliikin pongasin aiemmasta topicista (en nyt muista kenen..).
Ongelmana kun on:
- käynnistysvaikeuksia kylmänä (mitä kylmempi, sitä pahempi).
- väännön puutetta, voimattomuutta
- bensaa palaa ihan kiitettävästi
- kiertää kyllä pienillä vaihteilla
- ei pahemmin nyi..
- ei sammuile
katkojan kärjet ja jakajan kansi?
ja sytkä muuten kohdillaan? kuinkahan on sen jakajan kunto,ja kuinka vanha puola. http://www.taunusfinland.com/tiedostot/
tuolta löytynee huoltosäädöt tuohonkin.
janzamar kirjoitti:katkojan kärjet ja jakajan kansi?
ja sytkä muuten kohdillaan? kuinkahan on sen jakajan kunto,ja kuinka vanha puola. http://www.taunusfinland.com/tiedostot/
tuolta löytynee huoltosäädöt tuohonkin.
voiko niitä katkojan kärkiä tutkiskella ihan silmämääräisesti?
Pitää ottaa tuo kansi irti ja katsoa sen kuntoa..
Puolasta ei tietoa, alkuperäinen? Onko tuo puola tässä mallissa heikko kohta?
Tarkoititko tuolta linkistä löytyvää autodataa? Sieltä löytyi 6 kappaletta 1.1 Fiestaa..
voi kattoa silmämääräisesti,joku puolisen milliä pitäis olla oikein.
ei se puola ole sen kummempi kuin muissakaan,mutta vanhaksi nekin joskus käy.
ja joo,varmaan on autodatassa useampi versio..pitää vaan selvittää mikä niistä se oma on
mutta ei kai niissä säädössä sen kummempia eroja ole siltikään?
en oo ite kattonut kun ei oo fiestaakaan .
Nyt rohkenin vähän availla sitä jakajaa. Jakajan kannessa olevat kupariset tapit (jotka jakaa jännitteen tulpille) oli hapettumaa ja vähän purua kannen sisäseinämissä. Rapsuttelin meisselillä sitä hapettumaa vähän pois ja niihin kuparitappeihin jäi pienet lovet?! Kuuluisiko niiden pintojen olla tasaiset vai onko niihin nyt todellakin hapettunu(?!) kolot? Pitäisikö laittaa välittömästi kansi vaihtoon?
Sitten yritin heiluttaa sitä akselia, niin tuntu pientä välystä..haittaako?
ei pikkunaarmut haittaa,mutta eipä noi kannet paljoa maksakkaan.
miltähän kärjet mahtoi näyttää?
pieni välys kai noissa jakajissa tuntuu vaikka olis uusia,mutta tosiaan pieni.
en usko että siitä on siltikään kysymys..
kärkiväli,kärkien kunto ja tulpat/johdot/jakajan kansi/ilmanputsari on kyllä se tavallisin vaiva,ja todennäköisin.
ja bensansuodatin.
sytkän perussäädöt kohdilleen noitten lisäksi ja yleensä saa ajella ihan mukavasti.
Kärjistä en tiedä kun ei näkynyt siinä kannen alla.. kannen alla oli suojalevy, jonka poistamisen jälkeen näkyi sellaisia valkoisia muovisia 'kiekkoja', joissa metallihakasia reunoissa... ?
Toisella puolella jakajaa oli joku alipainehässäkkä ja toisella puolella joku ohjausboxi(?) sellanen laatikko...vaik varmaksi en nyt muista.
elikkä kärjetön sytkä sitten.
kokeile nyt vaihtaa vaikka se jakajan kansi aluksi,kun ei montaa euroa maksa..
jos ei auta niin pikkuhiljaa vaikeampiin vikoihin?
Nyt on kansi vaihdettu, oli vanhassa jonkun verran hapettumaa. Lisäksi annoin kuumalle koneelle kunnon vesi hoidon.
---> Ennen piti sahata ja polkea et sai kylmänä käyntiin, nyt riittää kun vetää vaan ryypyn päälle ja starttaa, lähtee melkein kuin palmun alta.
---> Jälkikäynti vaivasi ennen ajoittain, nyt lienee suurin osa karstoista irronnut. Nyt ei ole enää jälkikäyntiä ja toimii hyvin 95E:lläkin (suositus 97 okt.)