2.0 ohc ja tyhjäkäynti aaltoilee...

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

2.0 ohc ja tyhjäkäynti aaltoilee...

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Eli autona on 85 vuoden scorpio jossa on 2 litranen kaasari ohc, ongelmana seuraava eli auton tyhjäkäynti aaltoilee, tekee lähinnä sellaista että tippuu sata kierrosta nousee sata tippuu sata jne...
Kylmänä en ole ongelmaa niin pahana huomannut, mutta lämpimällä koneella sitä ainakin tapahtuu ja alkaa oleen suht ärsyttävää jo pikkuhiljaa.
Autolla on paljon kilometrejä takana ja aika lähiaikoina siihen on uusittu nokkakin.

Mahtaako ongelma olla tulpissa/johdoissa? yksi johto on kyllä varmaan autoa vanhempi ja ei ne muutkaan nyt mitään pakasta vedettyjä ole...
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tulpat ja johdot uusit ainakin aluksi. Eivät kuitenkaan mitään maksa ja ei vaihdosta mitään haittaa ole, hyvähän niitäkin välillä vaihtaa, vaikka toimisikin.
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Oiskohan imuilmavuoto alipaineletkussa, imusarjassa tai kaasarissa? 8)
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jos joku on tehnyt huomion niin lähes jokainen kaasari-lada tekee ihan samaa mutta kierrosten heittely on melkeen luokkaa 600-1200rpm
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Täytyykin kattella niitä letkuja tossa kun kerkiää, mutta voisko kaasarin puhdistusaineen käyttö auttaa asiaan?
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Semmosta kyssäriä vielä heräili mieleen että kuuluuko ton ohc motin todellakin olla noin laiska vätys? siis ykkösellä vetoja vielä on jotenkin, mutta kun kakkosen saa silmään niin vedot loppuu kokonaan... lumella ei pääse kakkosella linkkuun vaikka kuinka yrittäis, ykköseltä kakkoselle taktiikkakaan ei juuri auta.
Kone myöskin kiertää punarajalle todella nihkeästi ja alavääntöäkään ei ole.

Onko nämä ohc motit todella näin surkeita tapauksia vai onko koneeni jonkinlaista hultoa vailla?

Tässähän koko foortin ostamisen perusidea menee ihan harakoille, eli takaveto millä talvella pääsee leikkimään... Jopa edellinen autoni suoriutui paremmin hommasta vaikka tehoa oli noin 75 hp, kone diisseli ja automaatin kera vielä, myöskin se painoi 100 kg enemmän.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllä tuo oma ekkeri tuuppaa komeasti perän vierelle vaikka vitosella 80kmh lumella, ja kuivalla asfaltilla pyörii ihan komeasti kakkosella 165/13 kummeilla

Kyllä sinne 3-4 asti pitäsi vetoja löytyä ihan mukavasti ja kyllä pitäisi mennä kahva edellä vaikka nelosella

Se on kyllä totta että tuo ohc ei ole mikään hirmuinen kierroskone mutta vääntöä löytyy ihan reippaasti. Tosin kyllä sen pitäisi punarajalle kuitenkin kiertää ihan nätisti

Eli jotain hämminkiä sinulla siellä on
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Tosta on niinkun kaikki hukassa.. ei ole alavääntöö yhtään eikä juuri muutakaan vääntöö, myöskään kovin iloisesti se ei punarajalle kierrä. Mistäköhän lähtisi sitten vikaa hakemaan?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Mittaa puristukset ja laita säädöt kohdalleen, siis aluksi! :roll:
Iso PeBe
Viestit: 27
Liittynyt: 29 Loka 2005 21:37
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Iso PeBe »

Nurkku kirjoitti:Semmosta kyssäriä vielä heräili mieleen että kuuluuko ton ohc motin todellakin olla noin laiska vätys? siis ykkösellä vetoja vielä on jotenkin, mutta kun kakkosen saa silmään niin vedot loppuu kokonaan... lumella ei pääse kakkosella linkkuun vaikka kuinka yrittäis, ykköseltä kakkoselle taktiikkakaan ei juuri auta.
Kone myöskin kiertää punarajalle todella nihkeästi ja alavääntöäkään ei ole.

Onko nämä ohc motit todella näin surkeita tapauksia vai onko koneeni jonkinlaista hultoa vailla?

Tässähän koko foortin ostamisen perusidea menee ihan harakoille, eli takaveto millä talvella pääsee leikkimään... Jopa edellinen autoni suoriutui paremmin hommasta vaikka tehoa oli noin 75 hp, kone diisseli ja automaatin kera vielä, myöskin se painoi 100 kg enemmän.
Voin tästä ihan suoraan sanoa että tuon 2.0 OHC motin EI todellakaan pidä olla mikään vätys, eli kyllä sulla on jotain vialla. Tuon kyseisen motin pitäisi olla oikeastaan jopa suhteellisen pirtsakka/vääntävä kone.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kaikki tietysti riippuu mihin vertaa :wink:
Oz
Viestit: 8
Liittynyt: 13 Loka 2005 18:54
Paikkakunta: jypi

Viesti Kirjoittaja Oz »

VesQ kirjoitti:Jos joku on tehnyt huomion niin lähes jokainen kaasari-lada tekee ihan samaa mutta kierrosten heittely on melkeen luokkaa 600-1200rpm
niin tekee, nyt on kuitenki ford kyseessä.. jostainhan se ilmaa vuotaa, imusarjan välistä tai sitte joku letku vaa irti. (jos haluat laadaan toimimaan, vaihda siihen lorto tai weber.)
Nurkku
Viestit: 16
Liittynyt: 07 Elo 2005 20:53

Viesti Kirjoittaja Nurkku »

Siis tollanen 2.0 ohc ei todellakaan ole kunnossakaan mikään pirteä tapaus... vielä vähemmän kaasarin kanssa.
Ainoot mitä pirteitä noista foortin koneista tuntuu olevan siis omien kokeilujen(on näitä foortteja jokusia tullut kokeiltua) pohjalta, on 2.8 V6 viritettynä, 2.9 cosworth ja ehkäpä myös ohc koneet kunhan on mutka kyljessä.

Omalla vehkeellä on rullattu nytten jotain 390 tkm, mutta ei sieltä nyt vielä pitäisi olla puristusten menny ihan vituiks? Lähinnä bensa/sytkä puoli on semmosia epäilyttäviä kohteita, no täytyy perehtyä asiaan kuhan auto nyt tulee maalaamosta takaisin.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Nurkku kirjoitti:Siis tollanen 2.0 ohc ei todellakaan ole kunnossakaan mikään pirteä tapaus... vielä vähemmän kaasarin kanssa.
Ainoot mitä pirteitä noista foortin koneista tuntuu olevan siis omien kokeilujen(on näitä foortteja jokusia tullut kokeiltua) pohjalta, on 2.8 V6 viritettynä, 2.9 cosworth ja ehkäpä myös ohc koneet kunhan on mutka kyljessä.

Omalla vehkeellä on rullattu nytten jotain 390 tkm, mutta ei sieltä nyt vielä pitäisi olla puristusten menny ihan vituiks? Lähinnä bensa/sytkä puoli on semmosia epäilyttäviä kohteita, no täytyy perehtyä asiaan kuhan auto nyt tulee maalaamosta takaisin.
390tkm... :roll: itellä tuli kilsat täyteen 160tkm... :roll:
kyllä potkuu on kun ajelee ensin laiskalla 1.6:lla ja
vaihtaa pirteen 2.0:lan.. tilalle... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Niinkuin yllä mainittiin, riippuu mihin vertaa.
Kyllä tommonen kunnossa oleva 2,0 OHC on ihan mukava ajella normaalissa käytössä. :)
Viimeksi muokannut lalli69, 04 Marras 2005 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

lalli69 kirjoitti:Niinkuin yllä mainittiin, riippuu mihin vertaa.
Kyllä tommonen kunnossa oleva 2,0 OHC on ihan mukava ajella normaalissa käytössä. :)
NIIN ON.... :lol:
kulutus (oikeella) tupla kaasarilla(1kpl) n.8l/100km...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Vastaa Viestiin