Aivan, en huomannutkaan että hinnastossa lukee ylhäällä: Huom. toistaiseksi ei uusia tehdastilauksia. Focuksen kohdalla ko. teksti oli vain Connected malliston kohdalla.
Fiesta 2022
Re: Fiesta 2022
Re: Fiesta 2022
Ei varmaan odotellessa kannata juu hengitystä pidätellä. Itse tilasin Fiestan viime kesänä, eivätkä vieläkään tiedä milloin saavat sen kokoon veisteltyä. Enää en ole viitsinyt edes kysellä, tulee kun tulee tai olkoon tulematta.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Fiesta 2022
Fiestojen toimitusongelmat on näkyny niin et ei ole tullu toista facelift st-linee tai ST:tä vastaan ja on tullut ajeltua kauempanakin. Pari titaniumia olen nähnyt. Tai sitten niitä ei osteta.
Ajatuksia nyt noin 6000km kohdalla:
Renkaat on osoittautunu paremmiksi, kuin aluksi parjasin. Niissä oli tehtaalta 2.9bar ilmaa joka nurkassa ja niillä paineilla olen ajellut. Renkaat tuntuu pehmeiltä vielä noillakin paineilla. Fiesta tuntuu melko eri autolta noilla ecorenkailla kuin PS4:llä. Ratissa ei ole samaa tarkkuutta edes sport modella. Mutkissa nuo renkaat saa jopa ulvomaan pienestäkin yrittämisestä, joka kertoo jo ominaisuuksien rajoilla menosta. Ja puhun nyt ihan parin kympin vauhdista. Mutta se ekologisuus. Siinäpä nuo renkaat sitten onkin ollu oikein hyvät ja näillä polttoaineen hinnoilla hyvä asia.
Polttoaineenkulutus 155 mhev:ssä on kyllä ollut vähintäänkin mitä odotin. Kaupunkipyörityksessä (koko tankki) kulutus ollut ajotietokoneen mukaan esim 5.3l. Nyt kesällä ajoin pari pitkää reissua ja esimerkkinä tre-vaskikello pätkä meni ajotietokoneen mukaan 4.4l kulutuksella. Sitten ajelin pari pidempää pätkää missä 90% satasen aluetta ja oli 4.7. Ei Yaris-tasoa, mutta ihan hyvä.
Edellisen generaation 140hp ecoboostilla en päässy mitenkään tuollaisiin lukemiin. Ja en ole mikään ekokuljettaja tai pihistelijä. Tommosia tolla saavuttaa.
Moottorin voima riittää ihan hyvin Fiestaan. Ero 140hp koneeseen on isompi kuin numeroiden perusteella arvelisi. Sitä sähkön tehomäärää ei virallisesti ilmoiteta missään että se olisi 155 + 15hp. Mhev antaa sähköapua eri ajotiloissa eri tavalla. Välillä isoilla vaihteilla ylämäissä tai sitku kiihdyttää kunnolla. Keväällä se oli käytössä heti liikkeellelähdössä.
Nyt tuossa kuumilla keleillä konetta vaivasi sama mikä varmaan kaikkia, mutta mikä ärsytti paljon 140hp koneessa. Eli et kone läkähtyy ja tehoja uupuu. Alakierroksien vääntö huononee ja ilmastointi vie enemmän tehoja pois. 155hp isomman turbon heräämisalue on vasta 2500rpm ja se kostautuu kovalla helteellä. Ei mhevin sähkökään kompensoi riittävästi, vaan ripeesti kiihdyttäessä on melko selvä turbolagi. Pintakaasulla ei tietty huomaa tommosia. Sen myös kuulee, että painetta on enemmän ja puhina kuuluu reippaasti sisälle. Siitä tosin tykkään.
Viileellä säällä tuota kuitenkin uskaltaa sanoa ihan pirteeks. Fordin sivujen mukaan focus 155 mhev automaatti kiihtyy 8.4 sec sataseen. Fiestalle ilmoitettu 8.9. Sitä olen vähän ihmetelly kun Fiesta kuitenki kevyempi auto. En ole itse mitannu kun äpit nii huonoja. Jotkut aikonaan moitti et litrasen koko tulee esiin motarilla kun ei liiku mihinkään niin 155 riittää kyllä motarillakin.
Arkiajossa tuo 155 mhev on sitkeä mylly ja vetää todella alhaalta. Alempaa kuin olis dynokäyrän perusteella arvannut. Harmi, että kyseistä konetta ei enää voi kukaan ostaa Fiestaan.
Kesäkuva:
https://drive.google.com/file/d/1tJtc_Y ... p=drivesdk
Ajatuksia nyt noin 6000km kohdalla:
Renkaat on osoittautunu paremmiksi, kuin aluksi parjasin. Niissä oli tehtaalta 2.9bar ilmaa joka nurkassa ja niillä paineilla olen ajellut. Renkaat tuntuu pehmeiltä vielä noillakin paineilla. Fiesta tuntuu melko eri autolta noilla ecorenkailla kuin PS4:llä. Ratissa ei ole samaa tarkkuutta edes sport modella. Mutkissa nuo renkaat saa jopa ulvomaan pienestäkin yrittämisestä, joka kertoo jo ominaisuuksien rajoilla menosta. Ja puhun nyt ihan parin kympin vauhdista. Mutta se ekologisuus. Siinäpä nuo renkaat sitten onkin ollu oikein hyvät ja näillä polttoaineen hinnoilla hyvä asia.
Polttoaineenkulutus 155 mhev:ssä on kyllä ollut vähintäänkin mitä odotin. Kaupunkipyörityksessä (koko tankki) kulutus ollut ajotietokoneen mukaan esim 5.3l. Nyt kesällä ajoin pari pitkää reissua ja esimerkkinä tre-vaskikello pätkä meni ajotietokoneen mukaan 4.4l kulutuksella. Sitten ajelin pari pidempää pätkää missä 90% satasen aluetta ja oli 4.7. Ei Yaris-tasoa, mutta ihan hyvä.
Edellisen generaation 140hp ecoboostilla en päässy mitenkään tuollaisiin lukemiin. Ja en ole mikään ekokuljettaja tai pihistelijä. Tommosia tolla saavuttaa.
Moottorin voima riittää ihan hyvin Fiestaan. Ero 140hp koneeseen on isompi kuin numeroiden perusteella arvelisi. Sitä sähkön tehomäärää ei virallisesti ilmoiteta missään että se olisi 155 + 15hp. Mhev antaa sähköapua eri ajotiloissa eri tavalla. Välillä isoilla vaihteilla ylämäissä tai sitku kiihdyttää kunnolla. Keväällä se oli käytössä heti liikkeellelähdössä.
Nyt tuossa kuumilla keleillä konetta vaivasi sama mikä varmaan kaikkia, mutta mikä ärsytti paljon 140hp koneessa. Eli et kone läkähtyy ja tehoja uupuu. Alakierroksien vääntö huononee ja ilmastointi vie enemmän tehoja pois. 155hp isomman turbon heräämisalue on vasta 2500rpm ja se kostautuu kovalla helteellä. Ei mhevin sähkökään kompensoi riittävästi, vaan ripeesti kiihdyttäessä on melko selvä turbolagi. Pintakaasulla ei tietty huomaa tommosia. Sen myös kuulee, että painetta on enemmän ja puhina kuuluu reippaasti sisälle. Siitä tosin tykkään.
Viileellä säällä tuota kuitenkin uskaltaa sanoa ihan pirteeks. Fordin sivujen mukaan focus 155 mhev automaatti kiihtyy 8.4 sec sataseen. Fiestalle ilmoitettu 8.9. Sitä olen vähän ihmetelly kun Fiesta kuitenki kevyempi auto. En ole itse mitannu kun äpit nii huonoja. Jotkut aikonaan moitti et litrasen koko tulee esiin motarilla kun ei liiku mihinkään niin 155 riittää kyllä motarillakin.
Arkiajossa tuo 155 mhev on sitkeä mylly ja vetää todella alhaalta. Alempaa kuin olis dynokäyrän perusteella arvannut. Harmi, että kyseistä konetta ei enää voi kukaan ostaa Fiestaan.
Kesäkuva:
https://drive.google.com/file/d/1tJtc_Y ... p=drivesdk
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fiesta 2022
Jep eipä vieläkään tietoa. Fiestastoc foorumilta lukenut että 3 ovisen mallin tuotanto loppunut ja vaihtuu my23 5 oviseksi. Suomessa tosin tuosta ei vielä tiedetty kun kyselin. Saa nähdä mitä sieltä tulee jos joskus tulee

Re: Fiesta 2022
Marraskuussa tilattu 3ovinen ST saapunut ja ens ke sovittu luovutus
Re: Fiesta 2022
https://youtu.be/XkhlduhSGdQ
Tuli vastaan tommonen espanjalaisten tekemä testi miten Fiesta pärjää väistökokeessa eri renkailla. En ymmärrä mitä sanotaan mut ajat ja auton käytös kertoo paljon. Ei ole ääritilanteissa kehumista noissa ecocontacteissa.
Tuli vastaan tommonen espanjalaisten tekemä testi miten Fiesta pärjää väistökokeessa eri renkailla. En ymmärrä mitä sanotaan mut ajat ja auton käytös kertoo paljon. Ei ole ääritilanteissa kehumista noissa ecocontacteissa.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fiesta 2022
Näinkin tästä kuvan facebookin puolella mk8 ryhmässä. Siisti. Perjantaina tuli se soitto myyjältä että oma boundless blue 3 ovinen ei tule koskaan valmistumaan ja piti perjantaina myös Fordille ilmoittaa kelpaako 5 ovinen. Vaihtu sitten 5 oviseksi tilaus ja tuota väriä ei enää saanut niin Moondust silver valikoitui. Katsotaan tuleeko tuokaan koskaan

Re: Fiesta 2022
Mitenkä luotettavina pidätte noita kiihtyvyydenmittaus-äppejä puhelimiin? Löysin tommosen Drag Racer (Android), joka on toiminut luotettavasti, mutta en tiedä onko tulokset luotettavia
Voisko joku teistä Fiestan omistajista kokeilla saatteko uskottavia tuloksia tolla äpillä?
Sain ite sen verran mielenkiintoisia tuloksia, että tarttisin vähän verrokkitestejä muilta.
Tänään käytin Fiestan ylimääräisessä öljynvaihdossa. Olen siinä uskomuksessa, että muutaman tuhannen kilometrin jälkeen olis hyvä vaihtaa ekat öljyt. Ei tietoa suuntaan tai toiseen onko siitä hyötyä. Haittaa ei ainakaan ole kun kyse Ecoboostista.

Sain ite sen verran mielenkiintoisia tuloksia, että tarttisin vähän verrokkitestejä muilta.
Tänään käytin Fiestan ylimääräisessä öljynvaihdossa. Olen siinä uskomuksessa, että muutaman tuhannen kilometrin jälkeen olis hyvä vaihtaa ekat öljyt. Ei tietoa suuntaan tai toiseen onko siitä hyötyä. Haittaa ei ainakaan ole kun kyse Ecoboostista.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fiesta 2022
Hei!
Viikon päivät on taloudessa ollut alla Fiestan St-line automaattina ja hyvältä tuntuu. Olen kokeillut sukulaisen vastaavaa Titaniumia ja tuntuu, että tämä olisi tiessä kiinni paremmin. Sopivan tanakka ohjaus on myös erittäin makuuni. Täytyy vielä kehua, että tässä (X) on istuin aivan loistava!
Täytyy kuitenkin todeta, että Fordin omistajan käsikirja ainakin HTML-versiona on surkeimpia näkemiäni. En muutenkaan onnistunut löytämään esimerkiksi tietoa, onko tässä jakopää ketjulla vai uiko se öljyssä, puhumattakaan nyt siitä, minkätuumaiset kaitsarit on etuovissa.
Kysymys: Mikä mahtaa olla automaatin perimmäisen L-pykälän tarkoitus? Vanhemmasta käsikirjasta löytyi maininta: "Hidasvaihde (L) saa aikaan suurimman mahdollisen moottorijarrutuksen." Kun kokeilin sitä, kierrokset nousivat mittarin mukaan 4000:een, mutta mitään muuta ei sillä hetkellä näyttänyt tapahtuvan. Miksi tällainen "vaihde" on olemassa?
Ja toinen kysymys koskee Fiestan äänentoistoa, jonka äänenlaatu on odotetun sysipaska. Tässä on ilmeisesti 6,5-tuumaiset (?) kaiuttimet etuovissa, ainakin äänentoistokauppojen vaihtoehdot antavat 2017- tuon. Menee vähän autohifi-osion puolelle, mutta onnistuukohan tähän kuinka näppärästi vaihtamaan alle satasen 2-tiekaiuttimet oviin siten, että ne olemassa olevat diskantit saisivat jäädä mykiksi nykyisille paikoilleen?
Edittinä vielä: Onko joku löytänyt Fiestasta yhtä komean mittariston kuin Fordin sivulla? (Skrollaa Tärkeimmät ominaisuudet ja kuva heti vasemmalla)
https://www.ford.fi/henkiloautot/uusi-fiesta
Viikon päivät on taloudessa ollut alla Fiestan St-line automaattina ja hyvältä tuntuu. Olen kokeillut sukulaisen vastaavaa Titaniumia ja tuntuu, että tämä olisi tiessä kiinni paremmin. Sopivan tanakka ohjaus on myös erittäin makuuni. Täytyy vielä kehua, että tässä (X) on istuin aivan loistava!
Täytyy kuitenkin todeta, että Fordin omistajan käsikirja ainakin HTML-versiona on surkeimpia näkemiäni. En muutenkaan onnistunut löytämään esimerkiksi tietoa, onko tässä jakopää ketjulla vai uiko se öljyssä, puhumattakaan nyt siitä, minkätuumaiset kaitsarit on etuovissa.
Kysymys: Mikä mahtaa olla automaatin perimmäisen L-pykälän tarkoitus? Vanhemmasta käsikirjasta löytyi maininta: "Hidasvaihde (L) saa aikaan suurimman mahdollisen moottorijarrutuksen." Kun kokeilin sitä, kierrokset nousivat mittarin mukaan 4000:een, mutta mitään muuta ei sillä hetkellä näyttänyt tapahtuvan. Miksi tällainen "vaihde" on olemassa?
Ja toinen kysymys koskee Fiestan äänentoistoa, jonka äänenlaatu on odotetun sysipaska. Tässä on ilmeisesti 6,5-tuumaiset (?) kaiuttimet etuovissa, ainakin äänentoistokauppojen vaihtoehdot antavat 2017- tuon. Menee vähän autohifi-osion puolelle, mutta onnistuukohan tähän kuinka näppärästi vaihtamaan alle satasen 2-tiekaiuttimet oviin siten, että ne olemassa olevat diskantit saisivat jäädä mykiksi nykyisille paikoilleen?
Edittinä vielä: Onko joku löytänyt Fiestasta yhtä komean mittariston kuin Fordin sivulla? (Skrollaa Tärkeimmät ominaisuudet ja kuva heti vasemmalla)
https://www.ford.fi/henkiloautot/uusi-fiesta
Re: Fiesta 2022
Arvaus L-vaihteen tarkoituksesta: Moottorijarrutusta vuoristoisempien maiden pitkissä alamäissä.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Fiesta 2022
En muutenkaan onnistunut löytämään esimerkiksi tietoa, onko tässä jakopää ketjulla vai uiko se öljyssä, puhumattakaan nyt siitä, minkätuumaiset kaitsarit on etuovissa.
Ei tämmöstä tietoja ohjekirjasta löydy.. jakopää ketjulla. Kaiuttimista ei tietoa.
Ei tämmöstä tietoja ohjekirjasta löydy.. jakopää ketjulla. Kaiuttimista ei tietoa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Fiesta 2022
Tuo mittari on facelift mallissa, eli 2022? Niin sanottu digitaalinen näyttö mittaristo.Robert kirjoitti: ↑31 Heinä 2022 10:43 Hei!
Viikon päivät on taloudessa ollut alla Fiestan St-line automaattina ja hyvältä tuntuu. Olen kokeillut sukulaisen vastaavaa Titaniumia ja tuntuu, että tämä olisi tiessä kiinni paremmin. Sopivan tanakka ohjaus on myös erittäin makuuni. Täytyy vielä kehua, että tässä (X) on istuin aivan loistava!
Täytyy kuitenkin todeta, että Fordin omistajan käsikirja ainakin HTML-versiona on surkeimpia näkemiäni. En muutenkaan onnistunut löytämään esimerkiksi tietoa, onko tässä jakopää ketjulla vai uiko se öljyssä, puhumattakaan nyt siitä, minkätuumaiset kaitsarit on etuovissa.
Kysymys: Mikä mahtaa olla automaatin perimmäisen L-pykälän tarkoitus? Vanhemmasta käsikirjasta löytyi maininta: "Hidasvaihde (L) saa aikaan suurimman mahdollisen moottorijarrutuksen." Kun kokeilin sitä, kierrokset nousivat mittarin mukaan 4000:een, mutta mitään muuta ei sillä hetkellä näyttänyt tapahtuvan. Miksi tällainen "vaihde" on olemassa?
Ja toinen kysymys koskee Fiestan äänentoistoa, jonka äänenlaatu on odotetun sysipaska. Tässä on ilmeisesti 6,5-tuumaiset (?) kaiuttimet etuovissa, ainakin äänentoistokauppojen vaihtoehdot antavat 2017- tuon. Menee vähän autohifi-osion puolelle, mutta onnistuukohan tähän kuinka näppärästi vaihtamaan alle satasen 2-tiekaiuttimet oviin siten, että ne olemassa olevat diskantit saisivat jäädä mykiksi nykyisille paikoilleen?
Edittinä vielä: Onko joku löytänyt Fiestasta yhtä komean mittariston kuin Fordin sivulla? (Skrollaa Tärkeimmät ominaisuudet ja kuva heti vasemmalla)
https://www.ford.fi/henkiloautot/uusi-fiesta
Re: Fiesta 2022
Ennenmuinoin tuon hidasvaihdeasennon (L) käyttötarkoitus oli selvitetty käsikirjassa, ja sen mukaan se oli vuoristossa käyttö, esim. alpeilla. Tiukempi moottorijarrutus säästi jarruja isompaa mäkeä alalaskettaessa, jolloin on vaarana esim. jarrunesteen kiehuminen ja siitä johtuva jarrujen häviäminen.Robert kirjoitti: ↑31 Heinä 2022 10:43
Kysymys: Mikä mahtaa olla automaatin perimmäisen L-pykälän tarkoitus? Vanhemmasta käsikirjasta löytyi maininta: "Hidasvaihde (L) saa aikaan suurimman mahdollisen moottorijarrutuksen." Kun kokeilin sitä, kierrokset nousivat mittarin mukaan 4000:een, mutta mitään muuta ei sillä hetkellä näyttänyt tapahtuvan. Miksi tällainen "vaihde" on olemassa?
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Re: Fiesta 2022
Kiitos vastauksista! Selvisi tuo L-vaihde ja että jakopäässä ketju.
Ihmettelin vähän, kun moottori.fin testissä 11/2020 vastaavalle automaatti-Titaniumille oli saatu pääkaupunkiseudun koeajossa keskikulutukseksi tasan 5 litraa ja tämä pyörii lähellä 6 litraa (mikä oli maahantuojan ilmoituskin). Tulisiko ero sitten tuosta, että ketju vie tuon litran verran enemmän kuin öljyssä uiva remmi.

Ihmettelin vähän, kun moottori.fin testissä 11/2020 vastaavalle automaatti-Titaniumille oli saatu pääkaupunkiseudun koeajossa keskikulutukseksi tasan 5 litraa ja tämä pyörii lähellä 6 litraa (mikä oli maahantuojan ilmoituskin). Tulisiko ero sitten tuosta, että ketju vie tuon litran verran enemmän kuin öljyssä uiva remmi.
Tämän pitäisi olla -22 ja facelift, mutta ei ole kyllä tullut noin tyylikästä mittaristoa vastaan. Ehkä en sitten vaan osaa.

Re: Fiesta 2022
Hinnaston mukaan 12,3" digitaalinen mittaristo vakiona vain Vignale-mallissa. X-malliin saatavana liävarusteena 350€ hintaan. Muihin malleihin (ml. ST) ei ollenkaan.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Fiesta 2022
Fiestaa näköjään tulee maahan ihan hyvää tahtia. Heinäkuussa 8. rekisteröinneissä.
Oma ollut jo yli vuoden tilauksessa - eikä vieläkään edes arvausta milloin auto tulee.
Oma ollut jo yli vuoden tilauksessa - eikä vieläkään edes arvausta milloin auto tulee.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Fiesta 2022
No, näinpä tietysti. Olin lukenut varustelistat läpi, mutta jotenkin yhdistin tuon siten, että se olisi tarkoittanut isompaa/parempaa audio/navigaattorinäyttöä. Kyllä tuosta olisi voinut lisähinnan maksamista vakavasti miettiä, mutta enää ei varmaan jälkitoimituksena saa.
Re: Fiesta 2022
Joo tuon mittariston ulkonäkö ja väri muuttuu sillä perusteella minkä ajotilan valitsee, Normaali, Sport, ECO, liukas ja maasto. Tuo yllä oleva punamusta tulee kun valitsee sportin.
Re: Fiesta 2022
Totean, että samat vanhat jutut toistuu myös faceliftissä:
-Konepellin sisäpuolella korin tiiviste hinkkaa maalit pois. Kuluminen alkoi heti uudesta ja nyt ihan selkeä rantu maalissa 7500km kohdalla. Edellisessä autossa oli juuri mennyt maalitakuu umpeen ja Ford pääsi sluipaa asiasta.
-Apukuskin puoleinen etuiskari tai jokin kojetaulun sisällä kolahtaa terävissä & nopeissa töyssyissä kuin iskari olisi rikki. Tätä tutkittiin jo edellisessäni ja kaikki oli kunnossa. Tampereen seudulla on niin paljon tietöitä, että voi kuulla sen melkein joka reissulla. Sinällää erikoista, että tänne ei ole tästä äänestä ruikutettu minua enempää kun kuuluu niin selvästi ja on täysin sama ääni kun mun edellisessäki st-linessä.
-Kojetaulu alkanut rämisemään vanhaan tyyliin.
-Ilmastointi kohisee apparin jalkatilassa ajoittain niin, että kerran kyydissä ollut luuli et jarruissa hankaa jokin. Oli todettava vaan, että ominaisuus.
-Konepellin sisäpuolella korin tiiviste hinkkaa maalit pois. Kuluminen alkoi heti uudesta ja nyt ihan selkeä rantu maalissa 7500km kohdalla. Edellisessä autossa oli juuri mennyt maalitakuu umpeen ja Ford pääsi sluipaa asiasta.
-Apukuskin puoleinen etuiskari tai jokin kojetaulun sisällä kolahtaa terävissä & nopeissa töyssyissä kuin iskari olisi rikki. Tätä tutkittiin jo edellisessäni ja kaikki oli kunnossa. Tampereen seudulla on niin paljon tietöitä, että voi kuulla sen melkein joka reissulla. Sinällää erikoista, että tänne ei ole tästä äänestä ruikutettu minua enempää kun kuuluu niin selvästi ja on täysin sama ääni kun mun edellisessäki st-linessä.
-Kojetaulu alkanut rämisemään vanhaan tyyliin.
-Ilmastointi kohisee apparin jalkatilassa ajoittain niin, että kerran kyydissä ollut luuli et jarruissa hankaa jokin. Oli todettava vaan, että ominaisuus.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fiesta 2022
Äänenlaatu on toki täysin subjektiivinen kokemus enkä kiistä mitä sinä koet. Omassani on aivan se perussoitin enkä valinnut mitään ekstraa. Äänenlaatu on silti parempi kuin 2018 mallissa oli. Radion herkkyys on yhtä huono. Mut kuuntelen paljon BT:n kautta YT Musicia ym ja laatu on ihan siedettävä sillon. Sitä en tiedä voiko olla jotakin halpuutusta tehty kun osat alkoivat keväällä loppua?Robert kirjoitti: ↑31 Heinä 2022 10:43 Ja toinen kysymys koskee Fiestan äänentoistoa, jonka äänenlaatu on odotetun sysipaska. Tässä on ilmeisesti 6,5-tuumaiset (?) kaiuttimet etuovissa, ainakin äänentoistokauppojen vaihtoehdot antavat 2017- tuon. Menee vähän autohifi-osion puolelle, mutta onnistuukohan tähän kuinka näppärästi vaihtamaan alle satasen 2-tiekaiuttimet oviin siten, että ne olemassa olevat diskantit saisivat jäädä mykiksi nykyisille paikoilleen?
Mulla oli edellisessä Focuksessa sen hetken Alpinen paras 1-din koon soitin ja vaihdoin kaikki kaiuttimet laadukkaisiin elementteihin. Jätin eteen
ne alkuperäiset diskantit. Se oli tooodella iso muutos Fordin omaan settiin. Siinä käytin semmosia johtoadaptereita kaiuttimiin, niin pysty
käyttää alkuperäisiä diskantteja. Halusin tehdä niin, koska arvelin et 2-tie kaiuttimilla tulis liian tumma ääni eikä se diskantti tulis riittävästi korviin saakka. Kaiuttimien asennus vaati näpräilyä, porailua ja vähän varaosia. Kaikki ovimuovit tietty irti jne. Kivaa hommaa toki.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Re: Fiesta 2022
Kiitos vikalistasta ja muustakin, S-P-H. Noita on hyvä seurata.
Itselläni ensimmäinen "vika", no lainausmerkeissä, löytyi viikon jälkeen eli sen verran mediamuistitikku toimi ongelmitta. Nyt 1,5 päivää liikkeelle lähdettäessä auto hukkaa USB-tikun, vaikka sama tikku siinä on jököttänyt koko ajan. Kun ottaa pois ja laittaa takaisin, toimii taas seuraavaan käynnistyskertaan asti.
Ehkä sysipaska oli liian voimakas ilmaus Fiestan äänentoistosta varsinkin kun löysin asetuksista kohdan, joka siirtää äänet kokonaan eteen. Meni pari pykälää siedettävämpään suuntaan eli sellainen vetelä pehmoinen äänimössö fokusoituu nyt paremmin ja vähän jämäköityy.
Kiitos myös kaiutinvaihtokokemuksen kertomisesta! En uskalla itse lähteä porailemaan vaan pitää tilata operaatio kohtuuhintaiselta osaajalta. Viitisen vuotta sitten vaihdatin entiseen autooni Herzin satasen 2-tiekaiuttimet ovivaimennuksineen ja lopputulos oli jopa ällistyttävän hyvä. Soittimet oikeasti erottuivat ja autoilusta tuli selkeästi mukavampaa. Varmasti Fiestankin vakiosoittimen saa soimaan merkittävästi nykyistä paremmin, vaikka sulla olikin huomattavasti kovempi soitin lisänä siinä.
Itselläni ensimmäinen "vika", no lainausmerkeissä, löytyi viikon jälkeen eli sen verran mediamuistitikku toimi ongelmitta. Nyt 1,5 päivää liikkeelle lähdettäessä auto hukkaa USB-tikun, vaikka sama tikku siinä on jököttänyt koko ajan. Kun ottaa pois ja laittaa takaisin, toimii taas seuraavaan käynnistyskertaan asti.
Ehkä sysipaska oli liian voimakas ilmaus Fiestan äänentoistosta varsinkin kun löysin asetuksista kohdan, joka siirtää äänet kokonaan eteen. Meni pari pykälää siedettävämpään suuntaan eli sellainen vetelä pehmoinen äänimössö fokusoituu nyt paremmin ja vähän jämäköityy.
Kiitos myös kaiutinvaihtokokemuksen kertomisesta! En uskalla itse lähteä porailemaan vaan pitää tilata operaatio kohtuuhintaiselta osaajalta. Viitisen vuotta sitten vaihdatin entiseen autooni Herzin satasen 2-tiekaiuttimet ovivaimennuksineen ja lopputulos oli jopa ällistyttävän hyvä. Soittimet oikeasti erottuivat ja autoilusta tuli selkeästi mukavampaa. Varmasti Fiestankin vakiosoittimen saa soimaan merkittävästi nykyistä paremmin, vaikka sulla olikin huomattavasti kovempi soitin lisänä siinä.
Re: Fiesta 2022
Siinä tarvii poraa kun ne alkuperäiset kajarit on popniiteillä kii ja sit uudet kajarit tarvii korokeadapterit.
Fiestan lisävarustelistalla on Pioneerin erilliskaiuttimia ja vahvistimiakin pari erilaista. Niissä vaaditaan et ammattilainen asentaa. Ehkäpä noita Fordin lisävarusteita asentaa ihan Fordin huoltokin.
Kyllä pelkkä kaiuttimienkin vaihto tekee ison muutoksen. Kuuntelin toki niitä vaihtamiani laatukaiuttimia myös sillä Ford 6000 soittimella ja soi niinkin paremmin.
Onko sun soitin sillä sync 3 lightilla eli 2.5:llä? Itellä lukee ovissa se Ford connected eli et olis soittimessa simkortti mut ei kyllä ole simmiä.
Fiestan lisävarustelistalla on Pioneerin erilliskaiuttimia ja vahvistimiakin pari erilaista. Niissä vaaditaan et ammattilainen asentaa. Ehkäpä noita Fordin lisävarusteita asentaa ihan Fordin huoltokin.
Kyllä pelkkä kaiuttimienkin vaihto tekee ison muutoksen. Kuuntelin toki niitä vaihtamiani laatukaiuttimia myös sillä Ford 6000 soittimella ja soi niinkin paremmin.
Onko sun soitin sillä sync 3 lightilla eli 2.5:llä? Itellä lukee ovissa se Ford connected eli et olis soittimessa simkortti mut ei kyllä ole simmiä.
ex Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000