Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Verttexi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2022 18:56

Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Verttexi »

Hei!
Missä järjestyksessä tulisi ilmata tämä farmari. Vaihdon abs/eps yksikön olisko sillä vaikutusta ilmaukseen, vai pitääkö ex-tempore juttuja tehdä?
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Verttexi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2022 18:56

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Verttexi »

Hei!
Kiitos viestistä. Mikähän olisi ilmausjärjesteys ... taaimmaiset ja etu vai, mikä järjestys?
Mikä olisi muuten paras forscaniin käyvä vikakoodin lukija, edullisin jne.?
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Ilmausjärjestys on kaukaisimmasta lähtien. Eli oikea taka, vasen taka, oikea etu ja vasen etukulma. Korjausoppaissa joskus väitetään vasen-oikea järjestystä, mutta se johtuu varmaan ratista ja jarrysylkästä oikealla...

Forscanin kanssa toimivia on paljon. Autosähkö-osiossa on vikakoodien luku-topikki näistä.
ELS27 kuulemma toimii hienosti (originaali)
ELM327 HS-MS kytkimellä toimii; kiinankopiot ei aina
OBDlink EX
jne
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tämä menee nyt vähän tähän ja aiemmin viitattuun toiseen ketjuun samasta aiheesta:
Mk3Mondeo kirjoitti: 04 Kesä 2022 13:06
m0ndeo kirjoitti: 04 Kesä 2022 09:35 Jos ei saa ilmaamalla jarruja pelaamaan, pitää abs yksikkö ilmata testerillä.
Esim forscanissa on kyseinen toiminto.
Kaksi eri kertaa, molemmat eri autoissa, on käynyt niin, että jarrut ovat manuaalisesti ilmattu perinteisellä menetelmällä ja myöhemmin molemmissa on kertaalleen läpsähtänyt poljin käytännössä pohjaan.

Eli suosittelen voimakkaasti ilmaamaan jollakin testerillä niin, että ABS-pumppu pyörii.
Eli onko tuo nyt tosiaan varmistettu että täytyisi ajaa testerilla ABS-yksikkö ilmaustilaan tms? Kuitenkin paljon uudempiin autoihin tuli vaihdeltua jarrunesteet koko järjestelmään virtojen ollessa poissa päältä eikä ongelmia, siis Peugeot, Citroen, VW. Skoda, Mazda jne. Toki käytössä oli ilmauslaite jolla imettiin ja pääsylinteriin virtasi koko ajan uutta nestettä. Poikkeuksia joita minä tiedän ovat Fordien puolella ABS-Sierrojen ja Scorpioiden järjestelmät joissa sähköhydraulinentehostin, ja näissä tosiaan ei tule taakse neste lainkaan ilmauksen aikana ellei ole virrat päällä, mutta Focuksessahan on tuiti tavallinen pääsylinteri/tehostin ja itse ABS-yksikkö erillinen.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Verttexi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2022 18:56

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Verttexi »

Hei!
Vaihdoin hydrauliyksikön käytetyn, edelleenkin herjaa vikakoodia vaikka forscanilla poistin. Forscan antoi tuommoiset:

Koodi: - U2202 konfiguraatiovirhe
tila: - vikakoodi (DTC) pyytöhetkellä
-Toimintahäiriön merkkivalo palaa tämän vikakoodin dtc takia

Moduuli: Lukkiutumaton jarrujärjestelmä
Vikakoodin tiedot
Konfiguraatiovirhe
Tämän koodin voi aiheuttaa: - Auton konfiguraatio on väärä.
Huom.- Moduudelita ei saa koskaan vaihtaan ainoastaan u-koodin perusteella.
Nämä koodit eivät aina ole merkkejä onglemasta, niitä voi muodostua myös normaalien vian määritysten aikana

U-kirjaimella alkavat dtcs:t ovat vikoja, jotka esiintyvät modulien välisesssä kommunikoinnissa.

----Onko vastaavia ollut teillä? alkuvikahan oli vikakoodi: eps system fault ja motomaatin ilmoitus c1288:häiriö paineanturin pää-/ensiopuolen tulovirtapiirissä. Jarru ABS.
-----Oliskohan to yksikkö sittenkin alkujaan kunnossa ja vika muualla? Forscan ei onnistu poistamaan vikakoodia, tulee samassa takaisin.
Verttexi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2022 18:56

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Verttexi »

Forscan antaa kaksi vaihtoehtoa tälle testerille: ford 2002 ja sitten ford c-max ..... oliskohan tuo ford 2002 se oikeampi? vikakoodi kapula on nexlink bluetooth 5.0 adapteri.
Mk3Mondeo
Viestit: 904
Liittynyt: 22 Maalis 2018 17:12

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Mk3Mondeo »

duckworth kirjoitti: 14 Kesä 2022 15:28 Tämä menee nyt vähän tähän ja aiemmin viitattuun toiseen ketjuun samasta aiheesta:
Mk3Mondeo kirjoitti: 04 Kesä 2022 13:06

Kaksi eri kertaa, molemmat eri autoissa, on käynyt niin, että jarrut ovat manuaalisesti ilmattu perinteisellä menetelmällä ja myöhemmin molemmissa on kertaalleen läpsähtänyt poljin käytännössä pohjaan.

Eli suosittelen voimakkaasti ilmaamaan jollakin testerillä niin, että ABS-pumppu pyörii.
Eli onko tuo nyt tosiaan varmistettu että täytyisi ajaa testerilla ABS-yksikkö ilmaustilaan tms? Kuitenkin paljon uudempiin autoihin tuli vaihdeltua jarrunesteet koko järjestelmään virtojen ollessa poissa päältä eikä ongelmia, siis Peugeot, Citroen, VW. Skoda, Mazda jne. Toki käytössä oli ilmauslaite jolla imettiin ja pääsylinteriin virtasi koko ajan uutta nestettä. Poikkeuksia joita minä tiedän ovat Fordien puolella ABS-Sierrojen ja Scorpioiden järjestelmät joissa sähköhydraulinentehostin, ja näissä tosiaan ei tule taakse neste lainkaan ilmauksen aikana ellei ole virrat päällä, mutta Focuksessahan on tuiti tavallinen pääsylinteri/tehostin ja itse ABS-yksikkö erillinen.
Nämä mainitsemani kaksi omalle kohdalle sattunutta ovat olleet jarruputken vaihdon-/katkeamisen johdosta olleet tyhjinä jolloin myös ABS-pumppu on ollut tyhjä osittain.
Tilannehan muuttuu jos pelkkää nestettä ajetaan läpi koska ilmaa ei silloin mihinkään pääse.
Verttexi
Viestit: 9
Liittynyt: 02 Kesä 2022 18:56

Re: Ford focuksen 2006 1.6 ilmaus?

Viesti Kirjoittaja Verttexi »

Hei!
Noh niin, homma hanskassa.
Koodi oli tosiaankin hydraulivikaan menevä, eli vaihdoin hajottamon yksikön kokonaisuudessa ja se alkoi herjaamaan vielä.
Purin uudestaan hydrauliosan pois ja laitoin auton vanhan liitin osan ja hajottamon pumppuosan ja kas kummaa, sehän oli siinä.

Vikakoodit poistin forscanilla (on muuten hyvä ohjelma).
Vastaa Viestiin