289 taunukseen
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22 Touko 2022 18:03
289 taunukseen
Hei. Meinasin 79 taunukseen v8 asennusta. Ajatus olisi ollut 289 niin mietin että onko vaikea asennus ja miten on noita v8 tarjolla ylipäätään?
Re: 289 taunukseen
Heipä hei Einari, eikös sun pitäis mennä haaveilemaan Taunus foorumille..
https://www.taunusfinland.com/ kun täällä lähinnä tutkitaan Fiestojen sulakerasioita ja maitopurkkikoneiden häiriöitä..
https://www.taunusfinland.com/ kun täällä lähinnä tutkitaan Fiestojen sulakerasioita ja maitopurkkikoneiden häiriöitä..

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 2446
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: 289 taunukseen
Lastetaanko Fordistia fordistiksi jollei ole Taunuksella ajanut?
No ehkä jos sentään edes Sierralla....
https://www.nettiauto.com/ford/taunus/12462046
Riippuu varmaan vuosimallista mutta ennen projektin aloitusta kannattaa keskustella katsastusinssin kanssa...
No ehkä jos sentään edes Sierralla....
https://www.nettiauto.com/ford/taunus/12462046
Riippuu varmaan vuosimallista mutta ennen projektin aloitusta kannattaa keskustella katsastusinssin kanssa...
Re: 289 taunukseen
On varmuudella hyvin vaikea asennus koska tila ei ole suunniteltu leveää ja painavaa v-8:a varten. Tuon jatkeeksi tarvitaan vielä vaihteistokin. Sekä perä.Einari Salmi kirjoitti: ↑22 Touko 2022 18:13 Hei. Meinasin 79 taunukseen v8 asennusta. Ajatus olisi ollut 289 niin mietin että onko vaikea asennus ja miten on noita v8 tarjolla ylipäätään?
Auton rakennekaan ei kestä vahvistamatta suuren moottorin painoa/tehoa/vääntöä.
Moottoreita on erittäin paljon tarjolla, niin 289 mutta erityisesti 302 joka on saman moottorisarjan suurempi versio.
Jospa ostaisi suoraan Mustangin jossa kaikki nuo ovat valmiina pakettina, testattuna ja paljon paremman näköisenä? Tulisi vielä huomattavasti halvemmaksikin.
https://www.mustangspecs.com/video-1990 ... ine-sound/
Re: 289 taunukseen
Pelkän autoasentajan/mekaniikon mielestä varmaan mahdotonta, mutta näin entisenä hitsaajana sanoisin että kyllä sen sinne varmaan saa sovitettua siinä missä Zeteccejä ja Durateccejakin murjotaan euro-takaveto-Fordeihin.
Omaa kokemusta ei tosin olen suoraan Taunuksesta ja V8:sta, jos joku sitä kysyy.
Omaa kokemusta ei tosin olen suoraan Taunuksesta ja V8:sta, jos joku sitä kysyy.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: 289 taunukseen
Ihan tehtävissä oleva konversio 
Do-Do
1. Hanki Ford:lta Taunusten rakenteelliset muutokset lappu, tässä kerrotaan mitä malleja, moottoreitä. jarruja yms on tehty
2. Osta sopivan vanha 302 tai Broncon 351 v8, sehän ei ole 4-syl rivikonetta paljoa pitempi. Leveyden puolesta menee kyllä.
3. Mananuaaleista T5 sopii pikkuleikkelyllä kardaani tunneliin. BMW loota vaatinee enempi tilaa.
4. Tyhjennä kone huone vanhasta tekniikasta ja sovita uusi v8 sinne, öljypohja takasumpullinen, moottorinkorvakot omatekemät tai Australiasta valmiit.
5. Teettää/tehdä kardaani 1- tai 2-osainen
6. Peräksi kelpaa isoa Atlas, jos hajoaa niin parempaa tilalle, Ford 8.8 peristä osa leveyden puolesta lähelle ja sopiva aihio, niin vinotuet valmiina.
7. Syyläriksi niin iso kuin mahtuu ja rahat riittää. Irrallisella sähköpumpulla helppo saada neste kiertämään (Davis Craig ja vastaavat)
...
...
...
Ja lopuksi muutoskatsastuksella leimaan
Taunus foorumilla on useampikin projekti asiaan liittyen.

Do-Do
1. Hanki Ford:lta Taunusten rakenteelliset muutokset lappu, tässä kerrotaan mitä malleja, moottoreitä. jarruja yms on tehty
2. Osta sopivan vanha 302 tai Broncon 351 v8, sehän ei ole 4-syl rivikonetta paljoa pitempi. Leveyden puolesta menee kyllä.
3. Mananuaaleista T5 sopii pikkuleikkelyllä kardaani tunneliin. BMW loota vaatinee enempi tilaa.
4. Tyhjennä kone huone vanhasta tekniikasta ja sovita uusi v8 sinne, öljypohja takasumpullinen, moottorinkorvakot omatekemät tai Australiasta valmiit.
5. Teettää/tehdä kardaani 1- tai 2-osainen
6. Peräksi kelpaa isoa Atlas, jos hajoaa niin parempaa tilalle, Ford 8.8 peristä osa leveyden puolesta lähelle ja sopiva aihio, niin vinotuet valmiina.
7. Syyläriksi niin iso kuin mahtuu ja rahat riittää. Irrallisella sähköpumpulla helppo saada neste kiertämään (Davis Craig ja vastaavat)
...
...
...
Ja lopuksi muutoskatsastuksella leimaan
Taunus foorumilla on useampikin projekti asiaan liittyen.
Re: 289 taunukseen
Hieno peli on, mutta harvassa taitaa olla tässä maassa ihmiset, jotka ovat valmiita tuollaisen rahan panostamaan Ford Taunukseen. Seuraamme mielenkiinnolla kauppojen etenemistä.janti kirjoitti: ↑23 Touko 2022 18:19 Tuossa olisi myynnissä yksi![]()
https://www.nettiauto.com/ford/taunus/12462046
Re: 289 taunukseen
Eihän nuo mahdottomia Taunukseen ole kun ovat jossain laittaneet jopa Angliaan ja Cortinaankin,kaikkihan on kiinni vaan mielikuvituksesta ja jos se pitää saada sillä kadullekkin vielä niin sitten lisää tietoa vaan.
Onhan noita tehneet nelivetosiakin sun muita melkeen mistä vaan Fordista.
Onhan noita tehneet nelivetosiakin sun muita melkeen mistä vaan Fordista.