Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Isossa Amerikassa kun nuoret pojat ja miksei tytötkin jopa kunnolla aikuiset harrastavat katukisoja rakentamillaan tehokkailla autoilla ja rahapanokset ovat 5 numeroisia dollareita. Ei nyt ihan fast & furious leffojen tyyliin, joita katsoin nuorena ne 3 ensimmäistä. Sittenhän ne muuttuivatkin elokuviksi joissa ei ollut enää sitä 2000- luvun alun tuningia/katu racing meninkiä. Mutta siis ilmiötä en ole kuullut levinneen Suomeen vaikka täällä on kaikki moottoripyöräjengit ja huumerikollisuus. Ei itseä kiinnosta tässä iässä, mutta kun poikasena näin muutamia ihan katu-uskottavia autotalleja joissa viritettiin niin perkeleesti ylitehoja koneisiin. Niin onko millä määrin Suomessa tapana kisata rahasta? Tai miksi aina jotain Harrikan plätkyttimiä, joita en henkilökohtaisesti diggaa yhtään. Nahkahousuja en jalkaani laittaisi Peruspyörät tai jopa kyykyt enemmin. Tietysti en voi tietää mitä muut foorumilaiset puuhaa vapaa-aikana Volvo-Markkanen oli joskus Ruotsissa ja 90- luvulla oli joku pieni Honda Accord liiga ja sekin varasteli kultakauppoja rahoittaakseen narkkaamista.
Autopuolesta en tiedä, mutta arvelen kloppien mopomiiteissä veikkaavan jotain tuloksia. Ja nahkahousut (pieru säilyy), v2, keppiveto ja vesijäähy oli kyllä mieluinen yhdistelmä matkalla silloin muinoin.
Ainakin kotikulmilla koirankusetuksen iltalenkillä ohi pärähtää sellaisia mopoja (<50 cc), että ellei niillä kisailtaisi, niin hukkaan menisi virit.
Eikös Suomessa kännissä pitää ajaa. Vielä kovaa vaikka taidot ei riitä . Sitten saa lukea lehdestä näitä juttuja turhia kuolemia https://yle.fi/uutiset/3-12420834
Renee kirjoitti: ↑29 Huhti 2022 08:07
Eikös Suomessa kännissä pitää ajaa. Vielä kovaa vaikka taidot ei riitä . Sitten saa lukea lehdestä näitä juttuja turhia kuolemia https://yle.fi/uutiset/3-12420834
Sen verran tosta alkoholin vaikutuksen alaisiena ajamisesta vielä kuitenkin täytyy mainita, älkääkä käsittäkö väärin en oo kalkkinaama tai paheksu sitä, mutta kun omassa tuttava piirissäkin useampi henkilö ottaa muutaman kaljan tai lonkeron ja lähtee autolla liikenteeseen unohtuu se juttu että vaikka päätä ja talenttiä riittäisikin niin vakuutusyhtiön tädit/sedät on aika nipottajia sen suhteen, että jos jotain sattuu niin korvauksia ei heru. Itse en tosta syystä aja metriäkään jos oon jotain nauttinu.
Joskus ajoin lyhyen 30km siirtymän huonojen unien ja pitkän illan jälkeen ehkä promillejä vähän veressä (?), enää en ottaisi senkään vertaa riskiä, koska se vahinko voi sattua muustakin kuin omasta syystä, ja sitten sitä ollaan ihmeissään.
Renee kirjoitti: ↑29 Huhti 2022 08:07
Eikös Suomessa kännissä pitää ajaa. Vielä kovaa vaikka taidot ei riitä . Sitten saa lukea lehdestä näitä juttuja turhia kuolemia https://yle.fi/uutiset/3-12420834
Sen verran tosta alkoholin vaikutuksen alaisiena ajamisesta vielä kuitenkin täytyy mainita, älkääkä käsittäkö väärin en oo kalkkinaama tai paheksu sitä, mutta kun omassa tuttava piirissäkin useampi henkilö ottaa muutaman kaljan tai lonkeron ja lähtee autolla liikenteeseen unohtuu se juttu että vaikka päätä ja talenttiä riittäisikin niin vakuutusyhtiön tädit/sedät on aika nipottajia sen suhteen, että jos jotain sattuu niin korvauksia ei heru. Itse en tosta syystä aja metriäkään jos oon jotain nauttinu.
Joskus ajoin lyhyen 30km siirtymän huonojen unien ja pitkän illan jälkeen ehkä promillejä vähän veressä (?), enää en ottaisi senkään vertaa riskiä, koska se vahinko voi sattua muustakin kuin omasta syystä, ja sitten sitä ollaan ihmeissään.
Tuo on niin totta duckworth. Itsekään en aja vaikka olisin ottanut vain vähän. Muutenkin liikenteessä joutuu useasti estämään mahdollisesti tapahtuvan kanssa autoilijan aiheuttaman kolarin omalla reagoinnilla. En ole mikään kukkahattu liikenteessä ja ajan välillä kovinkin, mutta pyrin noudattamaan sopivia tilannenopeuksia, jotka ovat mielestäni ne tärkeimmät nopeusrajoitukset. Kauan sitten, ennen kuin nopeusrajoitukset tulivat, niin kuulemma oli sääntö että ajoneuvo on saatava pysähtymään tien näkyvällä osuudella. Silloin liikennettä oli vähän nykyaikaan verrattuna, tiet olivat sorapintaisia ja tavalliset kansanautot eivät kulkeneet. Kuolonkolareita sattui silti paljon.