Komppaan aika täysillä. Itelläkin kakkoskoppanen Focus, ruosteet ottaa jo sevverra silmään, että auto menee pajalle parin viikon päästä. Kilsat on suht samoissa, eikä juuttuvanokkasessa moottorissa mitään vikaa. No, kytkin alkaa varmaan olla vaihtokunnossa kun mä saatan käyttää sitä 'vähä' brutaalisti.MotorsHead kirjoitti: ↑25 Huhti 2022 11:16 Jatkoa vanhaan viestiketjuun. Focus on ollut fordin suosituimpia malleja pitkään. Tähän taloon ostettiin ensimmäinen Ford muistaakseni vuonna 2011, joka on 2001 mallinen focus 1.6 bensa. Kilometrejä tosin vain 240 000 tällä hetkellä ja auto on hyvässä kunnossa korin ruosteita lukuun ottamatta. Ei tämän päivän autot ole liikenteessä yhtä vanhana uskoisin. Sähköpeleistä en sano mitään muuta kuin että maksavat omaisuuden.
Mitä ihmettä tarkoitat juuttuvilla nokilla?foxterrier kirjoitti: ↑29 Huhti 2022 19:59Komppaan aika täysillä. Itelläkin kakkoskoppanen Focus, ruosteet ottaa jo sevverra silmään, että auto menee pajalle parin viikon päästä. Kilsat on suht samoissa, eikä juuttuvanokkasessa moottorissa mitään vikaa. No, kytkin alkaa varmaan olla vaihtokunnossa kun mä saatan käyttää sitä 'vähä' brutaalisti.MotorsHead kirjoitti: ↑25 Huhti 2022 11:16 Jatkoa vanhaan viestiketjuun. Focus on ollut fordin suosituimpia malleja pitkään. Tähän taloon ostettiin ensimmäinen Ford muistaakseni vuonna 2011, joka on 2001 mallinen focus 1.6 bensa. Kilometrejä tosin vain 240 000 tällä hetkellä ja auto on hyvässä kunnossa korin ruosteita lukuun ottamatta. Ei tämän päivän autot ole liikenteessä yhtä vanhana uskoisin. Sähköpeleistä en sano mitään muuta kuin että maksavat omaisuuden.
Mulla on näitä kotiloita ollu niinkun pitemmän kaavan mukaan, voortit on kestäny hyvin, mutta niistä on lauennu aina joku kriittinen osa, edellisestä halkes vaihdelaatikko, huono tuuri :/ Volvot on ollu kestävämpiä, mut ne on kaikki huomattavasti janosempia. Muut on ollu humpuukiautoja taikka sitte Porscheja, niitä ei lasketa käyttiksiksi. Patterikäyttöseen autoon meidän perheellä ei tule olemaan varaa ikinä, muttei se haittaa, meinaan ajella bensalla penaaliin asti![]()
juuttuvanokkanen: 1.6 Duratec Ti-VCT, ei ne nokat jaksa muuttua maaliman tappiin asti.MotorsHead kirjoitti: ↑29 Huhti 2022 22:50Mitä ihmettä tarkoitat juuttuvilla nokilla?foxterrier kirjoitti: ↑29 Huhti 2022 19:59
Komppaan aika täysillä. Itelläkin kakkoskoppanen Focus, ruosteet ottaa jo sevverra silmään, että auto menee pajalle parin viikon päästä. Kilsat on suht samoissa, eikä juuttuvanokkasessa moottorissa mitään vikaa. No, kytkin alkaa varmaan olla vaihtokunnossa kun mä saatan käyttää sitä 'vähä' brutaalisti.
Mulla on näitä kotiloita ollu niinkun pitemmän kaavan mukaan, voortit on kestäny hyvin, mutta niistä on lauennu aina joku kriittinen osa, edellisestä halkes vaihdelaatikko, huono tuuri :/ Volvot on ollu kestävämpiä, mut ne on kaikki huomattavasti janosempia. Muut on ollu humpuukiautoja taikka sitte Porscheja, niitä ei lasketa käyttiksiksi. Patterikäyttöseen autoon meidän perheellä ei tule olemaan varaa ikinä, muttei se haittaa, meinaan ajella bensalla penaaliin asti![]()
Ja anteeksi maalaisuuteni, mutta mitä tarkoittaa sanonta penaaliin asti?
Ford ehkä painii hieman eri liigassa, kuin mersu tai bemari. Ja ajaako joku oikeasti vielä Sierralla?duckworth kirjoitti: ↑05 Touko 2022 21:14 Vaikka mun remppa hupparissa lukeekin selän puolella Ford, niin valitettavasti en silti kannustaisi 2000-luvulta sellaista hommaamaan jos ajohommat on etusijalla. Fordissa on kyllä hyviä teknisiä ratkaisuja ja moottoreissa (pienemmissäkin) pirteä luonne, ovat vielä ihan kivän näköisiäkin, mutta tällöin on vaara että harrastus alkaa painottua vaan pelkkään remontointiin ja korjaamiseen, ajon jäädessä vaan paikasta A paikkaan B siirtymiseen. Itse suuntaisin tällä vuosituhannella katseen BMW:n tai MB:n suuntaan ja sori nyt vaan myös.. Omegoihin.
Sierra toki on nappivalinta, mutta jos meinaa ajaa reippaasti niin kannattaa varautua tekemäänkin reippaasti tai sitten pitäisi löytää jo valmiiksi rakenneltu aihio![]()
Lukaisin vähän muita postauksiasi viime vuorokaudelta ennen tähän vastaamista, vaikka yritätkin nyt ikään kuin tehdä nenästäsi maalitaulua, niin... vastaan tähän yhden asiallisen postin
En ymmärtänyt, enkä ymmärtänyt varsinkaan sitä, miten mun aiemmat postaukset liittyy tähän?duckworth kirjoitti: ↑07 Touko 2022 14:58Lukaisin vähän muita postauksiasi viime vuorokaudelta ennen tähän vastaamista, vaikka yritätkin nyt ikään kuin tehdä nenästäsi maalitaulua, niin... vastaan tähän yhden asiallisen postin![]()
Ymmärrät varmaan että 2000-luvun bemarit ja mersut ovat valtaosin takavetoisia, aivan kuten Omega ja Sierrakin, joten totta kai ne on vähän erilaisia ja sehän oli koko postauksen pointti. Lisäksi kirjoitin Sierraan liittyen maininnan että joutuu "tekemään paljon että voisi ajaa paljon" eli harrastamisen puolelle menisi Sierran kanssa, ei ollut kyse että Sierra olisi jokapäiväinen käyttöauto.
Toivon mukaan nyt ymmärsit paremmin mistä oli kyse? Päivän jatkot![]()