Tein mielenkiintoisen havainnon. Tuossa kun dieselin hinta räjähti käsiin, niin ruksasin lisälämmitimen valikosta pois päältä ja tyydyin pelkkään esilämmitykseen webastolla. Kulutukseen tällä oli n. 1.5l/100km vaikutus meidän ajoilla, niin lyhyttä pätkää kokoajan, että webasto vei jo todella ison siivun.
Samalla dpf:n regenerointiväli nousi reippaasti. Aiemmin poltti n. 400-500km välein, nyt kun on tullut ajettua pätkäajoa kylmemmällä koneella, niin esim. tänään lähti vasta 900km kohdalla polttamaan. 900km taitaa olla joku maksimi jolloin viimeistään käynnistyy poltto, koska oli täsmälleen tasan 900.0km kun alkoi.
Tuli mieleen, että toimiikohan esim. egr haalealla koneella eri tavalla niin, ettei nokea kerry niin paljon kuin normaalilämmöt saavuttaneella koneella kertyy..
Dpf regenerointiväli
Re: Dpf regenerointiväli
Egr määrä on pienempi kylmällä koneella kun sitä ei niin paljoa tarvita palolämpöhen madaltamiseen.
Ja egr on yksi saatana muutenkin, sotkee paikat ja tukkii kanavat, jokaisesta mistä olen egrän ottanut pois käytöstä on regenerointi väli tuplaantunut melkein. Omassa väli on pysytellyt 1200-1400km välillä. Huomattavasti vähemmän mennyt polttoainetta sen takia.
Ja egr on yksi saatana muutenkin, sotkee paikat ja tukkii kanavat, jokaisesta mistä olen egrän ottanut pois käytöstä on regenerointi väli tuplaantunut melkein. Omassa väli on pysytellyt 1200-1400km välillä. Huomattavasti vähemmän mennyt polttoainetta sen takia.