Ford Ranger 2013

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Talk-kari
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2022 20:44

Ford Ranger 2013

Viesti Kirjoittaja Talk-kari »

Onko joku kohdannut saman ongelman Ford Ranger 2013 Super Cab 2,2 TDCi kanssa. Ajosta sammutettu, seisoksissa noin 30min. Käynnistyksen jälkeen syttyi moottorivikavalo, voimansiirron vikavalo. Tehot pois. Hetken yritetty nilkuttaa hallille. Meno lakkasi kokonaan muutaman kilometrin jälkeen. Vikakoodit antoivat osviittaa hiukkaspöntöstä. Pönttö puhdistettu, starttaa käy 1-2sek ja sammuu. Mitään vikakoodeja ei enää ilmene.??
Talk-kari
Viestit: 2
Liittynyt: 14 Maalis 2022 20:44

Re: Ford Ranger 2013

Viesti Kirjoittaja Talk-kari »

Vika ratkaistu, hiukkaspönttö (dpf) pois ja auto lähti käymään. Väliaikais ratkaisuna lyöty hiukkaskenno pois putkesta ja ajetaan tyhjällä siihen saakka kunnes uusi pönttö saapuu.
Mk1escos
Viestit: 908
Liittynyt: 27 Joulu 2020 12:51

Re: Ford Ranger 2013

Viesti Kirjoittaja Mk1escos »

Dpf tukkeutuminen ei ole vika se on oire, ja se oikea vika kannattaa selvittää ennen kuin on uusi purkki paikoillaan.
Eropaine yms anturit tulisi vaihtaa samalla, samoin egr venttiili puhdistaa ja tarkistaa, imusarjan puhdistus, maf, map, ym antureiden arvojen oikeellisuuden tarkastus.
Yksi iso syyllinen on egr noihin dpf tukkeutumisiin.
Taunusautomaatti
Viestit: 2448
Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31

Re: Ford Ranger 2013

Viesti Kirjoittaja Taunusautomaatti »

turbon letku halki ja noettaa kuin venäläinen diesel veturi...?
Vastaa Viestiin