Öljyä huohotinletkun kautta ilmanputsariin???
Öljyä huohotinletkun kautta ilmanputsariin???
Ostin tossa eilen uuden käyttiksen itelleni. Escortin vuosimallia -92 ja 1.4i koneella. ongelma olis se et ilmanputsariin on tullu huohottimen kauttaöljyä niin paljon et puolet koko kennosta oli aivan mustana.
Mistä moinen voisi johtua?
Mistä moinen voisi johtua?
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
itellä ei tuon mallin piiliä ole ollut,mutta eikös sielläkin huohottimessa ole semmonen venttiili.ja jos se on mennyt jumiin aukiasentoon niin se sylkäsee mehut putsariin.
ite tekisin sillai et ohjaisin sen huohotuksen auton alle,erillisellä putkella,vaikka se ei taida niin laillista ollakkaan katsastuskonttorin mielestä.
ite tekisin sillai et ohjaisin sen huohotuksen auton alle,erillisellä putkella,vaikka se ei taida niin laillista ollakkaan katsastuskonttorin mielestä.
Mulla on sierrassa just noin. Katsastuksessa inssi ilmoitti että täällä on huohotinputki käännettynä alaspäin, tiesitkö? Minä vastasin että kyllä tiedän ja mitä sitten?turbiiniriesa kirjoitti:ite tekisin sillai et ohjaisin sen huohotuksen auton alle,erillisellä putkella,vaikka se ei taida niin laillista ollakkaan katsastuskonttorin mielestä.


Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
-
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
Sanoo inssille, että ei asu pohjavesi alueella, niin ei pienet öljyvuodot haittaa.
Yritetään nyt kuitenkin pysyä aiheessa.
Oma viestinikin olisi kuulunut tuonne
viewtopic.php?t=56

Yritetään nyt kuitenkin pysyä aiheessa.
Oma viestinikin olisi kuulunut tuonne

-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Männänrenkaiden vuoto aiheuttaa painetta lohkoon ja pukkaa sitten höyryt putsariin. Harmaa voi johtua pelkästään ilman kosteudesta, mutta tarkista öljytikku ja täyttökorkki, jos harmaata tai valkoista niin vuotaa nestettä jostain öljyn sekaan! 8) Korkkiin voi kyllä tulla mönjää jos ei ole aikoihin putsattu, mutta jos putsaat ja seuraavan pitemmän lenkin jälkeen on mönjää niin jostain vuotaa nestettä! 

Itellä oli ainaski 1.6 efikoneessa lohkosta venttilikoppaan tuleva huohotusletku tukossa (lisäksi 7/8:sta venttiilivarrenkumista rikki). Siitä johtuen putsarinkoppa oli täynnä tuota öljyä. Kone vaati purkamisen ja puhdistuksen sisältä sekä uuden nokan ja nostajat (tämä on ääritapaus).
Kun alempi huohotusletku ei enää toimi kunnolla, huohotuskaasut tulee kannen öljyn paluu aukkojen kautta ja aiheuttavat melkoisen öljysumun tuonne venttilikoppaan. Se sumu taas tuo öljyä huohottimen kautta tuonne ilmanputsariin. Muovinen huohotusventtili on myös syytä joskus vaihtaa, sisällä on suodatin, joka ajanoloon tukkeutuu.
Kostealla ilmalla moottorit huohottavat aina myös vettä, toki suurin osa vedestä poistuu höyrynä pakoputken kautta. Ennenvanhaan japsiautoissa piti aina talveksi kääntää huohotus suoralla letkulla maahan, muuten kaasutin jäätyi huohotushöyryn sisältämän veden takia.
Kun alempi huohotusletku ei enää toimi kunnolla, huohotuskaasut tulee kannen öljyn paluu aukkojen kautta ja aiheuttavat melkoisen öljysumun tuonne venttilikoppaan. Se sumu taas tuo öljyä huohottimen kautta tuonne ilmanputsariin. Muovinen huohotusventtili on myös syytä joskus vaihtaa, sisällä on suodatin, joka ajanoloon tukkeutuu.
Kostealla ilmalla moottorit huohottavat aina myös vettä, toki suurin osa vedestä poistuu höyrynä pakoputken kautta. Ennenvanhaan japsiautoissa piti aina talveksi kääntää huohotus suoralla letkulla maahan, muuten kaasutin jäätyi huohotushöyryn sisältämän veden takia.
jos ne niin tarkkoja olisi tosta öljystä maahan niin ei yksikään foordi saisi leimaa ikinäturbiiniriesa kirjoitti:joo jotkut inssit vaan on tarkkoja noistaki,ku ei sais "öljyä"maahan ajaa,mut nääkin on niitä konttori kohtasia juttuja.
ainaki toi vesq:n palkin sisään ohjaaminen varmaan huonontaa inssin havainnollistamista mihin se ööli menee.


tuning sucks
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45