Öljyä huohotinletkun kautta ilmanputsariin???

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Öljyä huohotinletkun kautta ilmanputsariin???

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Ostin tossa eilen uuden käyttiksen itelleni. Escortin vuosimallia -92 ja 1.4i koneella. ongelma olis se et ilmanputsariin on tullu huohottimen kauttaöljyä niin paljon et puolet koko kennosta oli aivan mustana.
Mistä moinen voisi johtua?
Paco
Viestit: 131
Liittynyt: 22 Heinä 2005 19:41
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Paco »

En tiedä. Minä vain putsasin lootan ja huohotinputket ja on pysynyt puhtaana.
Opel Ascona 1,6 '85 (RIP)
Volvo 340 1,4 '87 (RIP)
Ford Orion 1,6i '91 (RIP)
Peugeot 309 1,6i '90 (My lowrider)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

itellä ei tuon mallin piiliä ole ollut,mutta eikös sielläkin huohottimessa ole semmonen venttiili.ja jos se on mennyt jumiin aukiasentoon niin se sylkäsee mehut putsariin.

ite tekisin sillai et ohjaisin sen huohotuksen auton alle,erillisellä putkella,vaikka se ei taida niin laillista ollakkaan katsastuskonttorin mielestä.
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

turbiiniriesa kirjoitti:ite tekisin sillai et ohjaisin sen huohotuksen auton alle,erillisellä putkella,vaikka se ei taida niin laillista ollakkaan katsastuskonttorin mielestä.
Mulla on sierrassa just noin. Katsastuksessa inssi ilmoitti että täällä on huohotinputki käännettynä alaspäin, tiesitkö? Minä vastasin että kyllä tiedän ja mitä sitten? :D Parissa kadetissakin ollut noin eikä ole ketään haitannut, muuta kuin että ei sitten kannata tehdä liian pitkää putkea, ettei talvella jäädy tukkoon! :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ja jos se alkaa inssiä vaivaamaan niin ohjaa sen vaikka moottoripalkin sisään niin ei sekään sitten ruostu
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo jotkut inssit vaan on tarkkoja noistaki,ku ei sais "öljyä"maahan ajaa,mut nääkin on niitä konttori kohtasia juttuja.

ainaki toi vesq:n palkin sisään ohjaaminen varmaan huonontaa inssin havainnollistamista mihin se ööli menee.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Sanoo inssille, että ei asu pohjavesi alueella, niin ei pienet öljyvuodot haittaa. :wink:

Yritetään nyt kuitenkin pysyä aiheessa.
Oma viestinikin olisi kuulunut tuonne :arrow: viewtopic.php?t=56
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Lähinnä sitä haluisin tietää et mistäse johtuu et sitä tulee sinne ja se kohta mihin sitä oli tullu eniten oli ihan harmaa. Voisko olla et jos on päässy vetttä sinne sekaa ni aiheuttas tollasta?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Männänrenkaiden vuoto aiheuttaa painetta lohkoon ja pukkaa sitten höyryt putsariin. Harmaa voi johtua pelkästään ilman kosteudesta, mutta tarkista öljytikku ja täyttökorkki, jos harmaata tai valkoista niin vuotaa nestettä jostain öljyn sekaan! 8) Korkkiin voi kyllä tulla mönjää jos ei ole aikoihin putsattu, mutta jos putsaat ja seuraavan pitemmän lenkin jälkeen on mönjää niin jostain vuotaa nestettä! :roll:
Harri S
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Itellä oli ainaski 1.6 efikoneessa lohkosta venttilikoppaan tuleva huohotusletku tukossa (lisäksi 7/8:sta venttiilivarrenkumista rikki). Siitä johtuen putsarinkoppa oli täynnä tuota öljyä. Kone vaati purkamisen ja puhdistuksen sisältä sekä uuden nokan ja nostajat (tämä on ääritapaus).

Kun alempi huohotusletku ei enää toimi kunnolla, huohotuskaasut tulee kannen öljyn paluu aukkojen kautta ja aiheuttavat melkoisen öljysumun tuonne venttilikoppaan. Se sumu taas tuo öljyä huohottimen kautta tuonne ilmanputsariin. Muovinen huohotusventtili on myös syytä joskus vaihtaa, sisällä on suodatin, joka ajanoloon tukkeutuu.

Kostealla ilmalla moottorit huohottavat aina myös vettä, toki suurin osa vedestä poistuu höyrynä pakoputken kautta. Ennenvanhaan japsiautoissa piti aina talveksi kääntää huohotus suoralla letkulla maahan, muuten kaasutin jäätyi huohotushöyryn sisältämän veden takia.
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

turbiiniriesa kirjoitti:joo jotkut inssit vaan on tarkkoja noistaki,ku ei sais "öljyä"maahan ajaa,mut nääkin on niitä konttori kohtasia juttuja.

ainaki toi vesq:n palkin sisään ohjaaminen varmaan huonontaa inssin havainnollistamista mihin se ööli menee.
jos ne niin tarkkoja olisi tosta öljystä maahan niin ei yksikään foordi saisi leimaa ikinä :lol: :lol:
tuning sucks
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

En ole japseissa törmännyt jäätymisongelmaan, mutta viatissa kylläkin. Eikös joissain ranskiksissa vai oliko ne volkkareita (?), jäätynyt vielä viimevuosinakin jos ei ollut lämmitintä? :roll:
Meidän voortit ei ainakaan öljyä vuoda! :D
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Kyllähän toi sitäkin vuotaa. Vissiin venakopankannen välistä tunkee sitä ja myös syylari vuotaa..... :roll:
Vastaa Viestiin