S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 06 Helmi 2022 11:25
S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Hei.
Autona S-MAX vm.2009 2.0tdci 103kw
Auto ilmoittaa "engine malfunction" convers-näytöllä mittaristossa ja jättää keltaisen huutomerkkivalon päälle. Moottorin virallinen merkkivalo ei pala. Peruslukijalla (motonetin Böluetooth ja Torque-ohjelma) ei löytynyt vikakoodeja. FORScan löytää monennäköistä, joista jokaisessa maininta: "- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia"
Auto ei oireile mitenkään... (Tai siis on ollut ajoittain vikaa kiihdytyksissä ja liikkeelle lähdöissä, jolloin kaasupoljin ei reagoin
kuin vasta painettaessa kaasu pohjaan. Mielenkiintoista ollut näillä liukkailla ajella. =/ Tässä luulen vian löytyvän sähköisestä kaasupolkimesta?)
Forscanin lokitiedosto:
===SRM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Puheentunnistusmoduuli
===END SRM DTC Ei mitään===
===PDM DTC B110B:11-68===
Koodi: B110B - Matkustajan puoleisen takaoven keskuslukitusmoottori
Muita vika oireita:
- Piiri oikosulussa maattoon
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen
Moduuli: Matkustajien ovien ohjausyksikkö
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 322680941 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 307928.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 12.00 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
===END PDM DTC B110B:11-68===
===RCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Suojausjärjestelmän ohjausmoduli
===END RCM DTC Ei mitään===
===PAM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Pysäköintitutkamoduli
===END PAM DTC Ei mitään===
===HVAC DTC B10B9:00-28===
Koodi: B10B9 - Puhaltimen ohjaus
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Lämmitys, tuuletus ja ilmastointi
Vikakoodin tiedot
Mahdolliset syyt:
Etupuhallinmoottorin ohjausjännite
Piiri oikosulussa maattoon
Piiri avoin
===END HVAC DTC B10B9:00-28===
===HVAC DTC U2101:00-28===
Koodi: U2101 - Ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Lämmitys, tuuletus ja ilmastointi
===END HVAC DTC U2101:00-28===
===ACM DTC B119D:93-6D===
Koodi: B119D - Yhden levyn DVD-soitin
Muita vika oireita:
- Ei toimintaa
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen
Moduuli: Audiojärjestelmän ohjausmoduli
===END ACM DTC B119D:93-6D===
===IPC DTC U3006:16-2B===
Koodi: U3006 - Ohjausmodulin virransyöttö A
Muita vika oireita:
- Piirin jännite kynnyksen alapuolella
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U3006:16-2B===
===IPC DTC P1607:87-2A===
Koodi: P1607 - MIL:n ulostulopiiri
Muita vika oireita:
- Puuttuva sanoma
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC P1607:87-2A===
===IPC DTC U0140:00-2A===
Koodi: U0140 - Yhteys korin ohjausmoduliin katkennut
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U0140:00-2A===
===IPC DTC U0199:00-2A===
Koodi: U0199 - Yhteys ovitoimintojen ohjausmoduliin A katkennut
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U0199:00-2A===
===IPC DTC U2101:00-2B===
Koodi: U2101 - Ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U2101:00-2B===
===TCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Vaihteiston ohjausmoduli
===END TCM DTC Ei mitään===
===PCM DTC P253F:00-2D===
Koodi: P253F - Moottoriöljy huonontunut
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
===END PCM DTC P253F:00-2D===
===OBDII DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Sisäänrakennettu Diagnostiikka II
===END OBDII DTC Ei mitään===
===SASM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Ohjauskulman anturin moduli
===END SASM DTC Ei mitään===
===ABS DTC U3001:00-08===
Koodi: U3001 - Ohjausmodulin virheellinen sammutus
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Lukkiutumaton jarrujärjestelmä
===END ABS DTC U3001:00-08===
===PBM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Seisontajarrun ohjausmoduli
===END PBM DTC Ei mitään===
===HCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Ajovalojen ohjausmoduli
===END HCM DTC Ei mitään===
===PSCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Ohjaustehostimen ohjausmoduli
===END PSCM DTC Ei mitään===
===BCMii DTC B109B:13-28===
Koodi: B109B - Rekisterikilven valo
Muita vika oireita:
- Piiri avoin
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Korin ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 310170923 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 317043.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 10.25 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
-ESTSERUN: Kyllä - Moottorin tila - moottori käynnissä
-ESTSECRK: Ei - Moottorin tila - käynnistyspyöritys
-INCARTMP: -6 °C - Auton sisälämpötila
===END BCMii DTC B109B:13-28===
===BCMii DTC U0199:00-28===
Koodi: U0199 - Yhteys ovitoimintojen ohjausmoduliin A katkennut
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Korin ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 298070881 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 308267.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.75 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
-ESTSERUN: Kyllä - Moottorin tila - moottori käynnissä
-ESTSECRK: Ei - Moottorin tila - käynnistyspyöritys
-INCARTMP: 39 °C - Auton sisälämpötila
===END BCMii DTC U0199:00-28===
===BCMii DTC U2101:00-2F===
Koodi: U2101 - Ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Korin ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 298029313 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 308246.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.25 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
-ESTSERUN: Ei - Moottorin tila - moottori käynnissä
-ESTSECRK: Ei - Moottorin tila - käynnistyspyöritys
-INCARTMP: 19 °C - Auton sisälämpötila
===END BCMii DTC U2101:00-2F===
Tämä tuli vähän pitkästi, mutta yritin laittaa kaiken tiedon, ettei ensimmäinen vastaus aiheeseen vain kerro että kannattaa kertoa autosta enemmän...
Autona S-MAX vm.2009 2.0tdci 103kw
Auto ilmoittaa "engine malfunction" convers-näytöllä mittaristossa ja jättää keltaisen huutomerkkivalon päälle. Moottorin virallinen merkkivalo ei pala. Peruslukijalla (motonetin Böluetooth ja Torque-ohjelma) ei löytynyt vikakoodeja. FORScan löytää monennäköistä, joista jokaisessa maininta: "- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia"
Auto ei oireile mitenkään... (Tai siis on ollut ajoittain vikaa kiihdytyksissä ja liikkeelle lähdöissä, jolloin kaasupoljin ei reagoin
kuin vasta painettaessa kaasu pohjaan. Mielenkiintoista ollut näillä liukkailla ajella. =/ Tässä luulen vian löytyvän sähköisestä kaasupolkimesta?)
Forscanin lokitiedosto:
===SRM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Puheentunnistusmoduuli
===END SRM DTC Ei mitään===
===PDM DTC B110B:11-68===
Koodi: B110B - Matkustajan puoleisen takaoven keskuslukitusmoottori
Muita vika oireita:
- Piiri oikosulussa maattoon
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen
Moduuli: Matkustajien ovien ohjausyksikkö
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 322680941 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 307928.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 12.00 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
===END PDM DTC B110B:11-68===
===RCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Suojausjärjestelmän ohjausmoduli
===END RCM DTC Ei mitään===
===PAM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Pysäköintitutkamoduli
===END PAM DTC Ei mitään===
===HVAC DTC B10B9:00-28===
Koodi: B10B9 - Puhaltimen ohjaus
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Lämmitys, tuuletus ja ilmastointi
Vikakoodin tiedot
Mahdolliset syyt:
Etupuhallinmoottorin ohjausjännite
Piiri oikosulussa maattoon
Piiri avoin
===END HVAC DTC B10B9:00-28===
===HVAC DTC U2101:00-28===
Koodi: U2101 - Ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Lämmitys, tuuletus ja ilmastointi
===END HVAC DTC U2101:00-28===
===ACM DTC B119D:93-6D===
Koodi: B119D - Yhden levyn DVD-soitin
Muita vika oireita:
- Ei toimintaa
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
- Testi ei ole täydellinen
Moduuli: Audiojärjestelmän ohjausmoduli
===END ACM DTC B119D:93-6D===
===IPC DTC U3006:16-2B===
Koodi: U3006 - Ohjausmodulin virransyöttö A
Muita vika oireita:
- Piirin jännite kynnyksen alapuolella
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U3006:16-2B===
===IPC DTC P1607:87-2A===
Koodi: P1607 - MIL:n ulostulopiiri
Muita vika oireita:
- Puuttuva sanoma
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC P1607:87-2A===
===IPC DTC U0140:00-2A===
Koodi: U0140 - Yhteys korin ohjausmoduliin katkennut
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U0140:00-2A===
===IPC DTC U0199:00-2A===
Koodi: U0199 - Yhteys ovitoimintojen ohjausmoduliin A katkennut
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U0199:00-2A===
===IPC DTC U2101:00-2B===
Koodi: U2101 - Ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
===END IPC DTC U2101:00-2B===
===TCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Vaihteiston ohjausmoduli
===END TCM DTC Ei mitään===
===PCM DTC P253F:00-2D===
Koodi: P253F - Moottoriöljy huonontunut
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Voimansiirron ohjausmoduli
===END PCM DTC P253F:00-2D===
===OBDII DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Sisäänrakennettu Diagnostiikka II
===END OBDII DTC Ei mitään===
===SASM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Ohjauskulman anturin moduli
===END SASM DTC Ei mitään===
===ABS DTC U3001:00-08===
Koodi: U3001 - Ohjausmodulin virheellinen sammutus
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Lukkiutumaton jarrujärjestelmä
===END ABS DTC U3001:00-08===
===PBM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Seisontajarrun ohjausmoduli
===END PBM DTC Ei mitään===
===HCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Ajovalojen ohjausmoduli
===END HCM DTC Ei mitään===
===PSCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Ohjaustehostimen ohjausmoduli
===END PSCM DTC Ei mitään===
===BCMii DTC B109B:13-28===
Koodi: B109B - Rekisterikilven valo
Muita vika oireita:
- Piiri avoin
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Korin ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 310170923 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 317043.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 10.25 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
-ESTSERUN: Kyllä - Moottorin tila - moottori käynnissä
-ESTSECRK: Ei - Moottorin tila - käynnistyspyöritys
-INCARTMP: -6 °C - Auton sisälämpötila
===END BCMii DTC B109B:13-28===
===BCMii DTC U0199:00-28===
Koodi: U0199 - Yhteys ovitoimintojen ohjausmoduliin A katkennut
tila:
- Aiemmin asetettu vikakoodi(DTC) - ei löytynyt aikarajan sisällä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Korin ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 298070881 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 308267.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.75 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
-ESTSERUN: Kyllä - Moottorin tila - moottori käynnissä
-ESTSECRK: Ei - Moottorin tila - käynnistyspyöritys
-INCARTMP: 39 °C - Auton sisälämpötila
===END BCMii DTC U0199:00-28===
===BCMii DTC U2101:00-2F===
Koodi: U2101 - Ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Korin ohjausmoduli
Pysäytä frame :
-GLOBTIM: 298029313 s - Globaali reaaliaika
-TOTDIST: 308246.0 km - Kokonaisvälimatka
-MAINECUV: 11.25 V - ECU:n pääjännitteensyöttö
-ESTSERUN: Ei - Moottorin tila - moottori käynnissä
-ESTSECRK: Ei - Moottorin tila - käynnistyspyöritys
-INCARTMP: 19 °C - Auton sisälämpötila
===END BCMii DTC U2101:00-2F===
Tämä tuli vähän pitkästi, mutta yritin laittaa kaiken tiedon, ettei ensimmäinen vastaus aiheeseen vain kerro että kannattaa kertoa autosta enemmän...
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Paljon autolla on ajettu ja ne huollot kun herjaa moottoriöljystä jo. Akku ja lataus kunnossa samoin se maadoituspuoli. Ja katso niiden ohjausboxin sähköliitännät kun katkonaista toi tiedon kulku on näköjään. Jos moduulissa ongelmia niin näitä ilmoituksi pukkaa kivasti.
https://www.engine-codes.com/u2101_ford.html
EGR on puhdas ja toimii tuokin aiheuttaa ongelmia
viewtopic.php?t=60375
https://www.engine-codes.com/u2101_ford.html
EGR on puhdas ja toimii tuokin aiheuttaa ongelmia
viewtopic.php?t=60375
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Nollaa noi ja kato mitä tulee takaisin.
Tällä hetkellä siä saattaa olla ns. kummitusvikoja joten nollaamalla kaikki saat ne pois. Omasta mielestä joka ei
ole kummitusvika tai tässä tapauksessa ilmoitus on että auto on tunnistanut että öljylaatu on huonontunut joten ne kannattaa vaihtaa. Muutamia moduulihäiriöitä näyttää olevan jotka ehkä on kummitusvikoja mutta ne tulee takaisin jos niissä on jotain vikaa. Rekisterikilven valo näyttää olevan myös palanut.
Mikään näistä ei toki selitä miksi auto ei vastaa kaasuun...
Sellaista vielä että autossa on näköjään jossain vaiheessa päässy jännite tippumaan jonka vuoksi erinäiset moduulit herjaa mitä ihmeellisimpiä koodeja. Jännite on joko tippunut startatessa tai sitten se on vain purkautunut pitkän ajamattoman jakson yhteydessä pakkasilla
Tällä hetkellä siä saattaa olla ns. kummitusvikoja joten nollaamalla kaikki saat ne pois. Omasta mielestä joka ei
ole kummitusvika tai tässä tapauksessa ilmoitus on että auto on tunnistanut että öljylaatu on huonontunut joten ne kannattaa vaihtaa. Muutamia moduulihäiriöitä näyttää olevan jotka ehkä on kummitusvikoja mutta ne tulee takaisin jos niissä on jotain vikaa. Rekisterikilven valo näyttää olevan myös palanut.
Mikään näistä ei toki selitä miksi auto ei vastaa kaasuun...
Sellaista vielä että autossa on näköjään jossain vaiheessa päässy jännite tippumaan jonka vuoksi erinäiset moduulit herjaa mitä ihmeellisimpiä koodeja. Jännite on joko tippunut startatessa tai sitten se on vain purkautunut pitkän ajamattoman jakson yhteydessä pakkasilla
"harder" is not a very good safeword
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Onkos toi automaattilaatikolla ja mitkä on kilsat, niissä joskus laatikko levähtää juuri ilmoituksella engine malfunktion ja torgue. Välillä liikkuu ja jossain vaiheessa ei enää mihinkään. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
===TCM DTC Ei mitään===
Onnistunut DTC(vikakoodien) luku, virhekoodeja ei löytynyt
Moduuli: Vaihteiston ohjausmoduli
===END TCM DTC Ei mitään===
Eli vaihteiston moduuli vastasi normaalisti eikä vikakoodeja siellä
"harder" is not a very good safeword
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 06 Helmi 2022 11:25
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Automaatti ja kilsoja 320.000 jo... Akku tosiaan kyykkäsi parhaimpaan aikaan viime kesänä, kun olin juuri kirjoittamassa ecuun tietoja, kun poistin rengaspainevalvontajärjstelmän käytöstä... Silloin vaihdettu akku. Öljyt vaihdettu myös viime kesänä, joten sen aika alkais olla, itse ajattelin et toi ilmoitus öljyistä tulee kun service oil laskuri om täynnä. Se tosiaan syttyi päivää paria aiemmin kuin engine malfunction... Vaihdanpa seuraavaks öljyt ja uuden kaasupolkimen, joka muuten marmorilla halvempi kuin autodocilla... Sitten voisin vielä kuitata nuo vikakoodit. Rekisterikilvenvalosta herjaa kun siellä ledit ja ovista kun kuskin ovessa läpiviennissä jokin piuha kärsinyt, löhtee ovesta sähköt avattaessa...
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 06 Helmi 2022 11:25
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Nyt alkoi tulemaan enemmänkin vikaa. Kaupassa käynnin aikana oli hälyttimet lauemmeet itsekseen. Nyt jokaisella virtojen kytkennällä se ilmoittaa tästä... Paluumatkalla juuri ennen kotia alkoi käynti pätkiä ja kotiin päästyä melkoinen käry, epätasainen tyhjäkäynti ja roisi jälkikäynti. Myös flekti huusi aika huolella, tuttuun ford tyyliin... Myöskään marketti obd-testerillä en saanut yhteyttä koko kärryyn... Vähän nyt tuntuu siltä että tästä ei halvalla selvitä...
Auto käynnissä sain forscanilla jälleen uutta kivaa ihmeteltävää...
-U0001 can-väylässä jotain pielessä. Mistäköhän näitä bokseja löytyy jotta pääsis haistelemaan/tsekkaan liitännät.
-P1335 Egr-järj. toiminta asentoanturin ollessa vähimmäisääriasennossa...?
-P003A turboahtimen/ahtimen ahtipaineen säädön A asento ylitti oppimisrajan
-u0101 yhteys tvm:n katkennut
-b1029 kaasupolkimen asentoanturi. (Uusi poljin vaihdettu juuri, kaikennäköinen herjaaminen alkoi jo ennen polkimen vaihtoa)
-u2101 ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
-u3006 ohjausmoduulin virransyöttö A
-p1607
Hohhoijjaa... Maailmakin sodan partaalla...
Auto käynnissä sain forscanilla jälleen uutta kivaa ihmeteltävää...
-U0001 can-väylässä jotain pielessä. Mistäköhän näitä bokseja löytyy jotta pääsis haistelemaan/tsekkaan liitännät.
-P1335 Egr-järj. toiminta asentoanturin ollessa vähimmäisääriasennossa...?
-P003A turboahtimen/ahtimen ahtipaineen säädön A asento ylitti oppimisrajan
-u0101 yhteys tvm:n katkennut
-b1029 kaasupolkimen asentoanturi. (Uusi poljin vaihdettu juuri, kaikennäköinen herjaaminen alkoi jo ennen polkimen vaihtoa)
-u2101 ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
-u3006 ohjausmoduulin virransyöttö A
-p1607
Hohhoijjaa... Maailmakin sodan partaalla...
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Onko autossa vetokoukku ja jos on, niin johtimien liitokset kunnossa? Can-väylä voi mennä aivan sekaisin huonoista kontakteista.FatherMucker kirjoitti: ↑24 Helmi 2022 18:59 Nyt alkoi tulemaan enemmänkin vikaa. Kaupassa käynnin aikana oli hälyttimet lauemmeet itsekseen. Nyt jokaisella virtojen kytkennällä se ilmoittaa tästä... Paluumatkalla juuri ennen kotia alkoi käynti pätkiä ja kotiin päästyä melkoinen käry, epätasainen tyhjäkäynti ja roisi jälkikäynti. Myös flekti huusi aika huolella, tuttuun ford tyyliin... Myöskään marketti obd-testerillä en saanut yhteyttä koko kärryyn... Vähän nyt tuntuu siltä että tästä ei halvalla selvitä...
Auto käynnissä sain forscanilla jälleen uutta kivaa ihmeteltävää...
-U0001 can-väylässä jotain pielessä. Mistäköhän näitä bokseja löytyy jotta pääsis haistelemaan/tsekkaan liitännät.
-P1335 Egr-järj. toiminta asentoanturin ollessa vähimmäisääriasennossa...?
-P003A turboahtimen/ahtimen ahtipaineen säädön A asento ylitti oppimisrajan
-u0101 yhteys tvm:n katkennut
-b1029 kaasupolkimen asentoanturi. (Uusi poljin vaihdettu juuri, kaikennäköinen herjaaminen alkoi jo ennen polkimen vaihtoa)
-u2101 ohjausmodulin konfigurointi yhteensopimaton
-u3006 ohjausmoduulin virransyöttö A
-p1607
Hohhoijjaa... Maailmakin sodan partaalla...
Lisäksi kaikki auton maadoituspisteet sekä maadotuskaapelin liitos moottoriin/koriin on halpa varmistus.
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Melkein minäkin veikkaisin nyt maadoitukseen liittyvää vikaa. Jos et muuta keksi niin heitä vaikka käynnistyskaapeli moottorin ja rungon väliin esim.
Onko viat pahentuneet sateilla/kostealla kelillä. Jos on niin eiköhän siellä sitten vettä ole jossain missä ei pitäisi.
Niin tai sitten… lähdetään helpoimmalla. Ota molemmat akunkengät irti ja puhdista kunnolla!!!!!! Ja ennenkö teet sen niin kokeile heiluttaa kenkää navassa niin tiedät heti oliko löysällä..?
Onko viat pahentuneet sateilla/kostealla kelillä. Jos on niin eiköhän siellä sitten vettä ole jossain missä ei pitäisi.
Niin tai sitten… lähdetään helpoimmalla. Ota molemmat akunkengät irti ja puhdista kunnolla!!!!!! Ja ennenkö teet sen niin kokeile heiluttaa kenkää navassa niin tiedät heti oliko löysällä..?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 06 Helmi 2022 11:25
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
En ole keleistä huomannut mitään logiikkaa. Säät seilannu täällä lounaassa miten sattuu. Kaikenlainen oireilu on lakannut valohoidolla ja jälleen saa yhteyden obd:lla...
Mutta... Tuo palaneen käry. Ennen jo kuin mitään vikaa tai moottorivaloa tai vikakoodeja on tullut, oikeastaan niin kauan kuin tuo auto minulla ollut (4vuotta). On tuota palaneen käryä tullut ajoittain, nyt tuo on vain voimakkaampaa ja säännöllisempää... Yhteistä näille kerroille, jolloin auto on ajon jälkeen haissut on ollut se, että vaihteisto on käyttänyt tilanteeseen liian suurta vaihdetta ja normaaliajossa käynti ollut tästä johtuen "jurnuttamista" liian isolla vaihtella, kierrosten ollessa jossai 1200* paikkeilla. (*En nyt ole tarkkaan katsonut/muista kierroksia, mutta selvästi matalat kierrokset)
Itse olen kokoajan epäillyt egr:n toimivuutta/tukkoisuutta... Miten nostan tuollaisessa sähköisellä kaasulla toimivassa kierrokset 2000 tyhjäkäynnillä, että sais ruiskuttaa jotain egr puhdistusspraytä? Jotain antureitakin pitänee irroittaa tuota suihkiessa ja laitetaankos tota siitä moottorin edestä vaiko sieltä heti ilmanputsarin jälkeen?
Myös tuo hiukkaspoltto/dpf jutut mulle aivan hepreaa niin käy mielessä, että voisiko tuo haju johtua sellaisesta? Onkohan näissä mitään sellaisia hiukkaspolttoja ollenkaan? Mutta antaisiko nuo viat kuitenkin ihan selvästi jotain vikakoodia... Kyllähän noissa mainitsemissani vikakoodeissa oli egr ja dpf vikoja myös joukossa...
Mutta... Tuo palaneen käry. Ennen jo kuin mitään vikaa tai moottorivaloa tai vikakoodeja on tullut, oikeastaan niin kauan kuin tuo auto minulla ollut (4vuotta). On tuota palaneen käryä tullut ajoittain, nyt tuo on vain voimakkaampaa ja säännöllisempää... Yhteistä näille kerroille, jolloin auto on ajon jälkeen haissut on ollut se, että vaihteisto on käyttänyt tilanteeseen liian suurta vaihdetta ja normaaliajossa käynti ollut tästä johtuen "jurnuttamista" liian isolla vaihtella, kierrosten ollessa jossai 1200* paikkeilla. (*En nyt ole tarkkaan katsonut/muista kierroksia, mutta selvästi matalat kierrokset)
Itse olen kokoajan epäillyt egr:n toimivuutta/tukkoisuutta... Miten nostan tuollaisessa sähköisellä kaasulla toimivassa kierrokset 2000 tyhjäkäynnillä, että sais ruiskuttaa jotain egr puhdistusspraytä? Jotain antureitakin pitänee irroittaa tuota suihkiessa ja laitetaankos tota siitä moottorin edestä vaiko sieltä heti ilmanputsarin jälkeen?
Myös tuo hiukkaspoltto/dpf jutut mulle aivan hepreaa niin käy mielessä, että voisiko tuo haju johtua sellaisesta? Onkohan näissä mitään sellaisia hiukkaspolttoja ollenkaan? Mutta antaisiko nuo viat kuitenkin ihan selvästi jotain vikakoodia... Kyllähän noissa mainitsemissani vikakoodeissa oli egr ja dpf vikoja myös joukossa...
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Hiukkasuodatin onko ne poltto onnistunut ajettu pitkää matkaa . Tuossa linkin takana juttua noita pakkopolttoja tekevät korjaamot että hiukkasuodatin puhdistuu kunnolla.
https://oilpoint.fi/b/24-01-2020/hiukan ... dattimista
Puhdista se egr tai vaihda uusi.
viewtopic.php?t=38214
https://youtu.be/wn21Svlw2LU
https://oilpoint.fi/b/24-01-2020/hiukan ... dattimista
Puhdista se egr tai vaihda uusi.
viewtopic.php?t=38214
https://youtu.be/wn21Svlw2LU
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 06 Helmi 2022 11:25
Re: S-Max TDCI engine malfuntion, ilman vikakoodia
Itseä ärsyttää silloinkun tullaan kyselemään apuja interwebsistä ja lopulta, kun auto on kunnossa ei ole mitään syytä enää palata kertomaan missä vika oli. Tällä foorumilla asia on kyllä ollut toisin, tämä vain yleisesti tapa muuallakin kuin autoforumeilla.
Nyt on vikavalo vihdoin saatu sammumaan. Kuittasin tuon öljynhuoltovalon pois pitämällä kaasua ja jarrua pohjassa. Että tuo sitten antaa engine malfunction ilmoituksen, jollei öljyjä vaihda ja kuittaa kahden viikon sisällä... Satunaiset oireilut, joita ei ole minun neljän vuoden omistuksen aikana ollut kertaakaan, sattuivat sitten ilmeisesti vain tuohon samaan jollain lottovoiton kertoimella.
-Kaasupoljin tuli vaihdettua, mutta kaasuun vastaamattomuus poistui vasta ilmamassamittarin puhdistuksen jälkeen ja sekin silleen hiljalleen alkoi pelittää paremmin, ehkä vaihdan tuon MAF:in sitten ku seuraavaks jää kiihdytys torsoksi.
-Polttoainesuodatin tuli vaihdettua, olikin tarkka tuosta ilmaamisesta. onnistui lopuksi nätisti motonetin alipaineöljypumpulla.
-Akkujen irroittelusta ei olllut tässä tietenkään vaikutusta yhtään mihinkään, radio koodikin löytyi =)
-ForScaniin tuli hankittua täysversio, hyvinkin kohtuulinen mielestäni tuo 3:n vuoden lisenssi alle 20€
-EGR todennäköisesti edelleen hyvinkin töhnässä - tehdään asialle joskus jotakin.
-Can-väylä viat varmaan selittynevät ovien läpivienneissä olevilla johtojen rispaantumisilla.
-DPF-jälkipoltto jutut oli minulle uutta ja sen kuulemma kuuluukin haista siltä, että herkemmät soittelevat jo vpk:ta paikalle, toiminee normaalisti sittenkin.
Olihan siinä taas kerrakseen ihmettelyä johtojen ja letkujen kimpussa, netin googlettelua ja palstojen lukua vaikka ja kuinka ja "vika" vain öljynvaihtovalossa.
Nyt vain kovaa ajoa, On dieselin hintakin niin kohdillaan just nyt.
Kiitokset kaikille vastanneille...
Nyt on vikavalo vihdoin saatu sammumaan. Kuittasin tuon öljynhuoltovalon pois pitämällä kaasua ja jarrua pohjassa. Että tuo sitten antaa engine malfunction ilmoituksen, jollei öljyjä vaihda ja kuittaa kahden viikon sisällä... Satunaiset oireilut, joita ei ole minun neljän vuoden omistuksen aikana ollut kertaakaan, sattuivat sitten ilmeisesti vain tuohon samaan jollain lottovoiton kertoimella.
-Kaasupoljin tuli vaihdettua, mutta kaasuun vastaamattomuus poistui vasta ilmamassamittarin puhdistuksen jälkeen ja sekin silleen hiljalleen alkoi pelittää paremmin, ehkä vaihdan tuon MAF:in sitten ku seuraavaks jää kiihdytys torsoksi.
-Polttoainesuodatin tuli vaihdettua, olikin tarkka tuosta ilmaamisesta. onnistui lopuksi nätisti motonetin alipaineöljypumpulla.
-Akkujen irroittelusta ei olllut tässä tietenkään vaikutusta yhtään mihinkään, radio koodikin löytyi =)
-ForScaniin tuli hankittua täysversio, hyvinkin kohtuulinen mielestäni tuo 3:n vuoden lisenssi alle 20€
-EGR todennäköisesti edelleen hyvinkin töhnässä - tehdään asialle joskus jotakin.
-Can-väylä viat varmaan selittynevät ovien läpivienneissä olevilla johtojen rispaantumisilla.
-DPF-jälkipoltto jutut oli minulle uutta ja sen kuulemma kuuluukin haista siltä, että herkemmät soittelevat jo vpk:ta paikalle, toiminee normaalisti sittenkin.
Olihan siinä taas kerrakseen ihmettelyä johtojen ja letkujen kimpussa, netin googlettelua ja palstojen lukua vaikka ja kuinka ja "vika" vain öljynvaihtovalossa.

Nyt vain kovaa ajoa, On dieselin hintakin niin kohdillaan just nyt.
Kiitokset kaikille vastanneille...