doch
Re: doch
Kaikkihan saa viritettyä paljon niitä heppoja pitää olla yli 200 vai vähemmän.
viewtopic.php?t=43883
Tätä moottoria kansa suosii.
viewtopic.php?t=561
viewtopic.php?t=43883
Tätä moottoria kansa suosii.
viewtopic.php?t=561
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: doch
En lähtis virittämään. Hyvä kun kestää vakiona.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: doch
Moottorissa ei sinäällään mitään heikkoa ole muuta kuin kansi ja jakoketju varauksella.
Kansi ei kestä yhtään liikaa lämpöä, se tuppaa halkeamaan jos keittää koneen, ja jakoketjun kiristäjään kannattaa vähännpaneutua että kunnossa.
Muuten ihan mainio moottori.
Huomattavasti modernimpi kuin tuo vanha ohc romu, hiljaisempi ja vakiona kohtuullisen puhdikas.
Kaipaa peltisarjan, avaran putkiston ja läppärungot niin ihan mukavasti saa voimaa jo sillä.
Kukaan järjellinen enään millään ohc malmikasalla autoa tee, monta parempaa moottoria tullut fordilta sen jälkeen. Cossun dohc on myös jo vanha ja kamalan kallis.
Duratec ei sovi fordin laatikkoon mazdan moottorit ei kuulu fordiin muutenkaan mun mielestä.
Kansi ei kestä yhtään liikaa lämpöä, se tuppaa halkeamaan jos keittää koneen, ja jakoketjun kiristäjään kannattaa vähännpaneutua että kunnossa.
Muuten ihan mainio moottori.
Huomattavasti modernimpi kuin tuo vanha ohc romu, hiljaisempi ja vakiona kohtuullisen puhdikas.
Kaipaa peltisarjan, avaran putkiston ja läppärungot niin ihan mukavasti saa voimaa jo sillä.
Kukaan järjellinen enään millään ohc malmikasalla autoa tee, monta parempaa moottoria tullut fordilta sen jälkeen. Cossun dohc on myös jo vanha ja kamalan kallis.
Duratec ei sovi fordin laatikkoon mazdan moottorit ei kuulu fordiin muutenkaan mun mielestä.
Re: doch
Mä jo ehdin pelästyä ton focst:n kommentin tiimoilta että tähän ketjuun änkää heti Ishvan ja muut purjehtijat heittämään taas jotain autoharrastuksen vastaista settiä
, mutta aika lailla samoilla linjoilla mitä Mk1escos, ehkä silloin ikäloppu OHC:kin menee jos harrastus on ns. alkumetreillä ja haluaa helpon lähtökohdan opiskella moottoritekniikkaa, näin ainakin itsellä 10 vuotta sitten, josko konkurssihan siinä on aivan varmaa, jos alakertaa myöden kunnostaa kyseisen padan
Modernimpia vaihtoehtoja miettiessä taas säästää ainaki kansitöissä ja koneistamon laskussa esim. Zetec vs. OHC 



Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: doch
200hv ja ohc on aika kallis yhdistelmä ellei sitä tekohengitetä. Turbolla on helppo tehdä voimaa, sit vaan tarvii olla se tieto miten tehdään edullisesti kestävä moottori. Vakio männillä onnistuu mutta katkosvälit, seokset yms pitää olla kunnossa.
Muutoin on todella lyhyt se sytytyslanka.
Kannattaa vähän enemmän avata mitä sillä meinataan tehdä ja mitä oli ajatus koneelle tehdä. Ja budjettia. Alle tonnin voi unohtaa kokonaan, tonnilla jo tekee jotain mutta pitää sit osata itse tehdä.
Muutoin on todella lyhyt se sytytyslanka.
Kannattaa vähän enemmän avata mitä sillä meinataan tehdä ja mitä oli ajatus koneelle tehdä. Ja budjettia. Alle tonnin voi unohtaa kokonaan, tonnilla jo tekee jotain mutta pitää sit osata itse tehdä.
Re: doch
6mm nostoa venttiilillä ohc koneessa ei tee mitään, olikohan vakiona 9-10mm paikkeilla. Niin jäätävän vanhoja juttuja että ei enään muista.
Joku gp1 310 asteinen ja 12.5mm nurkilla nostoa oli joskus kauan sitten omassa. Eihän sekään mihenkään mennyt kuin hetken ja siihen tottu.
45-48 webrut sopivilla sisäkurkuilla, 11.5 - 12 puristukset tehty kansi ja marteliuksen xl sarja jollain gp1 nokalla antaa 180hv päälle jos kehtaa pyörittää ylös.
Paska ajettava, alhaalta laiska ja koko ajan saa olla säätämässä venttiilinvälyksiä.
Aika äkkiä vaihtui miedompi nokka ja ahdtettu moottori tilalle. Alhaalta vääntöä ja voimaa koko alueen läpi. Vähemmän meni bensaa ja enempi hupia.
Joku gp1 310 asteinen ja 12.5mm nurkilla nostoa oli joskus kauan sitten omassa. Eihän sekään mihenkään mennyt kuin hetken ja siihen tottu.
45-48 webrut sopivilla sisäkurkuilla, 11.5 - 12 puristukset tehty kansi ja marteliuksen xl sarja jollain gp1 nokalla antaa 180hv päälle jos kehtaa pyörittää ylös.
Paska ajettava, alhaalta laiska ja koko ajan saa olla säätämässä venttiilinvälyksiä.
Aika äkkiä vaihtui miedompi nokka ja ahdtettu moottori tilalle. Alhaalta vääntöä ja voimaa koko alueen läpi. Vähemmän meni bensaa ja enempi hupia.
Re: doch
Sellanen huomio että tehtaan OHC Efi, 2.0 i, "iiässä" tai millä nimellä sitä kutsutaankaan on aina nelipisteruisku.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: doch
alun perin kun tätä corttiina projektia aloittelin noin 30 vuotta sitten muutos luvat oli cossun koneelle lompakko ei kestänyt kun pelkkä kansi siihen aikaan maksoi noin 60tuhatta markkaa ja lompakko ei ole siitä kasvanut joten varmaan 50 villitys iskenyt ja yrittää heretellä vanhaa harrastusta ensi autoonsa
Re: doch
Eiköhän tuossa ole nolla liikaa kannen hinnassa, omastani maksoin 5000mk pikkuisen vajaa 30v sitten.
Mutta joo samoja sitä itse tässä herättelee vanhaa mk1 autoa pari kymmennen vuoden koomasta. Papereissa juuri tuo kovettu 16v turbo.
Kannattaa miettiä kunnollista ruiskua ja unohtaa se yksipiste. 300-500€ tekee jo ruiskukoneen kun yhtään viitsii metsästää osia.
Saa kunnollisen polttoaine jakauman joka sylinterille ja moottori toimii paremmin.
Turboksi joku esim gtr34 pieni kuulalaakeroitu, riittää mukavasti sinne 200-230hv nurkille ja herää todella herkästi.
Nämä siis ihan vaan ideoina ei se turbo pakollinen ole, mutta helpoin tapa tehdä hyvin ajettavaa vääntävää voimaa.
Mutta joo samoja sitä itse tässä herättelee vanhaa mk1 autoa pari kymmennen vuoden koomasta. Papereissa juuri tuo kovettu 16v turbo.
Kannattaa miettiä kunnollista ruiskua ja unohtaa se yksipiste. 300-500€ tekee jo ruiskukoneen kun yhtään viitsii metsästää osia.
Saa kunnollisen polttoaine jakauman joka sylinterille ja moottori toimii paremmin.
Turboksi joku esim gtr34 pieni kuulalaakeroitu, riittää mukavasti sinne 200-230hv nurkille ja herää todella herkästi.
Nämä siis ihan vaan ideoina ei se turbo pakollinen ole, mutta helpoin tapa tehdä hyvin ajettavaa vääntävää voimaa.