Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Otsikon mukaisen auton hankinta harkinnassa tai vuotta vanhempana, molemmat tehokkaammalla 163hv koneella ja automaattina, kilometrejä jo päälle 300tkm. Alkavatko jo olemaan ehtoopuolella eli kannattaako edes harkita? Mitä näistä pitäisi katsoa tarkemmin ja mikä on ”Älä koske” hälytys?
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Huollosta monesti auton kunto riippuu. Suuttimet korkeapainepumpun kunto hiukkasuodatin ja EGR kunto ja mittarissa ei pala mikään vikavalo. Toi laatikon kunto ja huolto puoli kannattaa oikeasti katsoa tarkkaan . Toiseksi foorumia lukee ja laittaa hakuun 2.0tdci niin tietoa tulee.
Esim. viewtopic.php?p=326397&hilit=2.0+tdci#p326397
Normaalisti toi dieselissä 300tkn hikisesti sisäänajo
Esim. viewtopic.php?p=326397&hilit=2.0+tdci#p326397
Normaalisti toi dieselissä 300tkn hikisesti sisäänajo
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Ainakin yhden ehdokkaan huoltokirja oli säännöllisesti täytetty ja autoa oli käytetty pelkästään virallisessa Ford-huollossa mutta eipä se kerro vielä mitään esim massapyörän vaihdosta ym. Tuon ketjun löysin ja sieltä tosiaan löytyi paljon juttua.
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Ja se vielä noista moottoreista luotettavuuden suhteen, 163hp vs 140hp eli onko kummassakaan ollut mitään suuria ongelmia? Remmin vaihtoväli ilmeisesti molemmissa sama 210tkm tai x-vuotta?
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Onko tarvetta automaatille vai onko näissä manuaalilaatikkoa paljon tarjolla. Kun näillä autommaateilla ihan miljoona kilometriä ei ajella nykyään.
Sama moottori jota on ohjemitolla viritetty vähän pirteämmäksi. Kun Volvoihin tuli noi D5 moottorit tilavuus 2.5 silloin tehot oli 163 hepan luokkaa 2002.
Kestäviä hyviä moottoreita olivat kulki kovaa joten perusmoottori se aina kestää pitempään kuin vähän viritetty. Jakohihna 200 tkm kumpi tulee ensiksi täyteen. Mutta kyllä minä vähän aikaisemmin vaihtasin jos kylmäkäynnistyksiä ja Ivalossa ajellaan. Monessa merkissä noita puolitetaan kun keliolosuhteet on aika karut Suomessakin
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... ondeo.html
Sama moottori jota on ohjemitolla viritetty vähän pirteämmäksi. Kun Volvoihin tuli noi D5 moottorit tilavuus 2.5 silloin tehot oli 163 hepan luokkaa 2002.
Kestäviä hyviä moottoreita olivat kulki kovaa joten perusmoottori se aina kestää pitempään kuin vähän viritetty. Jakohihna 200 tkm kumpi tulee ensiksi täyteen. Mutta kyllä minä vähän aikaisemmin vaihtasin jos kylmäkäynnistyksiä ja Ivalossa ajellaan. Monessa merkissä noita puolitetaan kun keliolosuhteet on aika karut Suomessakin
http://www.rsh.fi/huolto/huoltohinnasto ... ondeo.html
Viimeksi muokannut Renee, 25 Helmi 2022 13:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Riipuu vähän hinnasta, taksit ja poliisit hankkiutuu niistä eroon juuri 300 tkmn kohdalla..hintoja voi seurata tuolla..JanneK10 kirjoitti: ↑24 Helmi 2022 11:15 Otsikon mukaisen auton hankinta harkinnassa tai vuotta vanhempana, molemmat tehokkaammalla 163hv koneella ja automaattina, kilometrejä jo päälle 300tkm. Alkavatko jo olemaan ehtoopuolella eli kannattaako edes harkita? Mitä näistä pitäisi katsoa tarkemmin ja mikä on ”Älä koske” hälytys?
https://huutokaupat.com/haku?term=ford%20mondeo
tossa hyvä esimerkki, auto haettava trailerilla..

https://huutokaupat.com/3319727/ford-mo ... -309000-km
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: 12 Huhti 2022 13:26
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Volvon D5 on 2,4 litrainen (2000- luvun alku) ja tehot 163 ja vääntö 320. Samasta moottorista on versio 2,4 D ja tehot muistaakseni 140 heppaa. Ainakin se D5 on vasta puoliksi ajettu siinä 300 000 kilometrissä, mutta riippuu tosiaan aina huolloista ja auton kuskista. Jakohihnan vaihtoväli 4 vuotta tai 160 000. Ei välttämättä kannata vaihtaa vuosimäärän mukaan niin usein, jos kilsoja tulee vähän. Se on vaan uusien autojen huollon rahoitusta. Yleensä hammashihna kestää niin pirusti enemmän kuin vaivaiset 4 vuotta, ainakin niissä Volvoissa.
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Ostin reilut 2 vuotta sitten Mondeo 2.0 tdci -12 140hv powershiftin, jolla on ajettu nyt reilut 320tkm, joista itse 40tkm.
Omassa on lähes pilkun tarkka huoltokirja, vain viimeisin lootaöljyn vaihto oli tekemättä ja jonka teetätin heti auton ostettua.
Kysyin Fordin merkkihuollosta tästä vaihteistoöljyn vaihdosta huolto-ohjelmassa ja se kuulemma on lisätyönä ruksittava asia.
Mun autoon on tähän mennessä vaihdettu kaikki iskarit, levyt kertaalleen, webasto ja toinen vetari (maksaa sikana).
Murheen kryyninä itsellä: jäätyvä pelkääjän oven lukko ja xenonien tasosäädön temppuilu.
Muutoin oikein hyvä peli ja tykkään kyllä.
Omassa on lähes pilkun tarkka huoltokirja, vain viimeisin lootaöljyn vaihto oli tekemättä ja jonka teetätin heti auton ostettua.
Kysyin Fordin merkkihuollosta tästä vaihteistoöljyn vaihdosta huolto-ohjelmassa ja se kuulemma on lisätyönä ruksittava asia.
Mun autoon on tähän mennessä vaihdettu kaikki iskarit, levyt kertaalleen, webasto ja toinen vetari (maksaa sikana).
Murheen kryyninä itsellä: jäätyvä pelkääjän oven lukko ja xenonien tasosäädön temppuilu.
Muutoin oikein hyvä peli ja tykkään kyllä.
Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv powershift -12
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Vetoakseli ei kovin kallis pitäis olla esim
https://www.autodoc.fi/gsp/9187181
Varmaan marmorilla maksaa tonnin mutta saa niitä muualtakin.
Kaksoismassaa kannattaa kuunnella kun sammuttaa auton kytkimeen koskematta. Meneekö hiljaa vai kolahteleeko.
Kaksoismassa, Dpf, EGR, takapitkittäistukien helat, vetoakselit, turbo...kaikki on vaan muutaman satasen-max tonnin remppoja.
Mutta jos powershifti vaatii remppaa niin mennään ihan eri rahasummiin. Tuollainen vääntävä dieseli on manuaalinakin ihan mukava.
Mutta jos välttämättä automaatti niin koeajolla kovaa kyytiä vaihteistolle...ei saa olla mitään nykimisiä tai empimisiä, vaihteiden eestaas hakua, ääniä, tärinää. Toimivana hieno peli mutta jos ei toimi niin kallis korjata. Nehän ei ole enää mitään kunnon automaatteja momentin muuntimella vaan robotoituja manuaaleja robotti kytkimineen. Eli luistattaessa kytkin levy hinkkaa siellä kuten manuaalissa.
https://www.autodoc.fi/gsp/9187181
Varmaan marmorilla maksaa tonnin mutta saa niitä muualtakin.
Kaksoismassaa kannattaa kuunnella kun sammuttaa auton kytkimeen koskematta. Meneekö hiljaa vai kolahteleeko.
Kaksoismassa, Dpf, EGR, takapitkittäistukien helat, vetoakselit, turbo...kaikki on vaan muutaman satasen-max tonnin remppoja.
Mutta jos powershifti vaatii remppaa niin mennään ihan eri rahasummiin. Tuollainen vääntävä dieseli on manuaalinakin ihan mukava.
Mutta jos välttämättä automaatti niin koeajolla kovaa kyytiä vaihteistolle...ei saa olla mitään nykimisiä tai empimisiä, vaihteiden eestaas hakua, ääniä, tärinää. Toimivana hieno peli mutta jos ei toimi niin kallis korjata. Nehän ei ole enää mitään kunnon automaatteja momentin muuntimella vaan robotoituja manuaaleja robotti kytkimineen. Eli luistattaessa kytkin levy hinkkaa siellä kuten manuaalissa.
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Silloin kun ittellä tuo laukes, niin ei ollut missään tarvikkeena, vain tehtaan kunnostama tai uusi.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑04 Elo 2022 12:02 Vetoakseli ei kovin kallis pitäis olla esim
https://www.autodoc.fi/gsp/9187181
Varmaan marmorilla maksaa tonnin mutta saa niitä muualtakin.
Hyvä tieto, että löytyy!

Ford Mondeo 2.0 TDCi 140hv powershift -12
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Mondeo -12 2.0 TDCI harkinnassa
Joo maailma on auennut varaosissa netin myötä.
Jos jotain hajoaa tai hajoamassa niin
step 1: https://ford.7zap.com/fi/car/ etsi osan OE numero tuolta
step 2: Hae autosi www.autodoc.fi ja sitten haku kenttään se OE numero.
step 3: kun osa löytynyt ota siitä tiedot ja vertaa vielä hintaa www.aeromotors.fi
ja tilausta menemään sinne kumpi onkaan halvempi...säästö on suuri versus marmori ja kohtuullinen versus -otonet yms...
Jos jotain hajoaa tai hajoamassa niin
step 1: https://ford.7zap.com/fi/car/ etsi osan OE numero tuolta
step 2: Hae autosi www.autodoc.fi ja sitten haku kenttään se OE numero.
step 3: kun osa löytynyt ota siitä tiedot ja vertaa vielä hintaa www.aeromotors.fi
ja tilausta menemään sinne kumpi onkaan halvempi...säästö on suuri versus marmori ja kohtuullinen versus -otonet yms...