mondeo 2.5 gt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
heikaki

mondeo 2.5 gt

Viesti Kirjoittaja heikaki »

onko tosi että mistään ei saa duratec 2.5 v6 koneeseen kampiaksin laakereita? :cry: näin väitettiin ja että pitää ostaa koko alakerta uusi :x
ihme homma?
kyllä kai niitä yleensä joka hemmetin autoon on saatavilla? :?:
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Jenkeistä luulisi saavan kun kone on sieltä peräisin.
Euroopassa on aika heikkoa saatavuus tuohon koneeseen.
Viimeksi muokannut siipicossu, 18 Helmi 2005 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
heikaki

Viesti Kirjoittaja heikaki »

no tuota onkohan kenelläkään tietoa mitään osoitteita tai muuta? (sinne jenkkeihin) meinaan maksaa se alakerta 4500Euroa. hajottamolle koko autoko? 97 vuosimalli ja ajettu 158000 km ja nyt jo laukesi. nuin löyhäkö?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mites jos kävelisit mallin kanssa ihan johonki laakeriliikkeeseen jos löytyis silleen. Vai onko jo ihan sökönä? Silti luulis kyllä foordin varaosaohjelmistosta löytyvän edes tyyppi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

tää on varmaan sama homma kun volkkarilla Mk2 GTi Golffin virranjakajan stefa.. eivät myy irrallaan on ostettava koko jakaja jos volkkarilta ostaa.. mutta sitä sai muistaakseni tarvikkeena muualta.

kyllä jostain saa siihen käyvät laakerit.. jos ei muuten niin valamalla :wink:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

yleensä tosiaan,laakeri malliksi ja laakeriliikkeestä kysymään..eikä
välttämättä tarvi mainita mistä se on..jos on samankokoista,
tai hyvin soveltuvaa..
ei sieltä mitään junia t...
heikaki

Viesti Kirjoittaja heikaki »

no niin pitää lähteä kiertelämään laakeriliikkeitä josko jostain löytyisi :lol:
tarvike osana ei varaosaliikkeestä ainakaan löydy :cry:
niin no sitten pitää ruveta niihin valu hommiin :lol:
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

laita sit tänne infoa miten kävi.

muistaakseni duratec koneessa ei ole minkäänlaista venttiilinvälyksen säätöä, eli ei mekaanista eikä hydraulista.. niiden puuttumiseen ford on vastannut "se kestää auton käyttöiän hyvin".
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös niissä ole se "kolikkosäätö"? Sama oli ainakin ennen viateissa ja alfoissa! :D
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ZyaS kirjoitti:tää on varmaan sama homma kun volkkarilla Mk2 GTi Golffin virranjakajan stefa.. eivät myy irrallaan on ostettava koko jakaja jos volkkarilta ostaa..
tai ohc:n vesipumpun tiiviste
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

Monteonisti kirjoitti:Eikös niissä ole se "kolikkosäätö"? Sama oli ainakin ennen viateissa ja alfoissa! :D
ei pitäis olla mitään säätöä. voin tosin olla väärässäkin.
AnttiM
Viestit: 24
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiM »

Fast Ford (January/2005) sanoo Duratecista näin: "The camshaft isn´t followed by hydraulic tappets but by more traditional mechanical buckets, which in turn house the valve springs. But the difference is that Duratecs contain adjustment shims built into their undersides. As such, they´re manufactured in a range of sizes with minute differences between each one. The idea being that difference in tolerance can be taken up by merely fitting a different size shimmed bucket.
The clever bit is that the tolerance is continuously measured by computer, which in turn makes a decision and fits the right bucket."

Englanti taittuu henk.koht aika mukavasti, mutta tuo on kyllä sen verran teknistä sanastoa, että joku jolla on tekninen englanti hanskassa vois varmaan kertoa tarkemmin...samiharju? :wink:
grebe
Viestit: 79
Liittynyt: 06 Helmi 2005 13:16

Viesti Kirjoittaja grebe »

Hehe, "kolikkosäätö". Eka huollossa pääsee kymmensenttisillä. Kalliit huollot vaatii jo 2 eurosia shimmeksi. :)
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei helvetti. Että siellä ton tekstin mukaan on tommonen säätyvä mekaaninen välyslevy jota tietokone valvoo ja vaihtaa eripaksusen "kolikon" sinne tarvittaessa. :shock:
Jopa on laite.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

jaha. Että tommosta sensuuria. no jokanen tietää mikä on kuuma paikka :wink: :D :lol:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

voi kettu pillu tota senruusin perkelettä... :twisted:
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

kettu
pillu
perkele
saatana
helvetti
jumalauta
paska
perse


katotaas mitkä noista em. menee läpi :-)
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

jumalauta voisi olla jumala auta :-)
jotaki
Viestit: 24
Liittynyt: 20 Helmi 2005 09:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jotaki »

Taitaapi olla hydrauliset nostimet kun, moottorin teknisissä on:
Hydraulisten venttiilinnostimien halkaisija (vakio)
16 - 15,988 mm
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Jumalauta on tullut sanonnasta jumala auta. Ainakin niin minulle joskus koulussa historian opettaja ja äikän ope opettivat :wink:

Taitaa olla jo hieman ot:ta :D
Escort 1.8 sport -97
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

takas aiheeseen.. voihan ne kampuran kaulat ja runkolaakerikaulat hiotuttaa jolleikkin muille laakereille..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
hietsu

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Mikäs Duratecci on kyseessä? 203? 214? 233?
shami
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Helmi 2005 02:34

Viesti Kirjoittaja shami »

Lainaus Mondeon korjausoppaasta :

"Fordin ilmoituksen mukaan Duratec-moottorin kampiakselia ei voi lainkaan koneistaa vaan akseli on tarvittaessa vaihdettava uuteen. Kampiakseli on ehdottomasti viisainta tarkastuttaa moottorikorjaamossa, jottei kallista akselia ryhdytä turhaan uusimaan......Duratec-moottorin sylintereitä ei voi myöskään porata eikä hoonata"

Zetec-moottorin kohdalla oppaassa puolestaan ohjeistetaan koneistukseen/poraamiseen/hoonaamiseen ja alikokoisten laakereiden käyttöön. Mutta Durateceissa koneistus ei siis ainakaan fordin mukaan onnistu. Johtuneeko sitten akselin materiaalista tai vastaavasta.
Mondeo 2,5 V6 GHIA STW -98
shami
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Helmi 2005 02:34

Viesti Kirjoittaja shami »

Miten tuo laakereiden hajoaminen muuten ilmeni, alkoiko kone pitää meteliä tmv. (Kysyn vaan tietääkseni minkälaista tapahtumaa tässä ehkä odotellaan)
Mondeo 2,5 V6 GHIA STW -98
hietsu

Viesti Kirjoittaja hietsu »

Mitäpä jos kerron laakereita olevan kaupan? :)
Vastaa Viestiin