Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
onko tosi että mistään ei saa duratec 2.5 v6 koneeseen kampiaksin laakereita? näin väitettiin ja että pitää ostaa koko alakerta uusi
ihme homma?
kyllä kai niitä yleensä joka hemmetin autoon on saatavilla?
no tuota onkohan kenelläkään tietoa mitään osoitteita tai muuta? (sinne jenkkeihin) meinaan maksaa se alakerta 4500Euroa. hajottamolle koko autoko? 97 vuosimalli ja ajettu 158000 km ja nyt jo laukesi. nuin löyhäkö?
Mites jos kävelisit mallin kanssa ihan johonki laakeriliikkeeseen jos löytyis silleen. Vai onko jo ihan sökönä? Silti luulis kyllä foordin varaosaohjelmistosta löytyvän edes tyyppi.
tää on varmaan sama homma kun volkkarilla Mk2 GTi Golffin virranjakajan stefa.. eivät myy irrallaan on ostettava koko jakaja jos volkkarilta ostaa.. mutta sitä sai muistaakseni tarvikkeena muualta.
kyllä jostain saa siihen käyvät laakerit.. jos ei muuten niin valamalla
yleensä tosiaan,laakeri malliksi ja laakeriliikkeestä kysymään..eikä
välttämättä tarvi mainita mistä se on..jos on samankokoista,
tai hyvin soveltuvaa..
no niin pitää lähteä kiertelämään laakeriliikkeitä josko jostain löytyisi
tarvike osana ei varaosaliikkeestä ainakaan löydy
niin no sitten pitää ruveta niihin valu hommiin
muistaakseni duratec koneessa ei ole minkäänlaista venttiilinvälyksen säätöä, eli ei mekaanista eikä hydraulista.. niiden puuttumiseen ford on vastannut "se kestää auton käyttöiän hyvin".
ZyaS kirjoitti:tää on varmaan sama homma kun volkkarilla Mk2 GTi Golffin virranjakajan stefa.. eivät myy irrallaan on ostettava koko jakaja jos volkkarilta ostaa..
Fast Ford (January/2005) sanoo Duratecista näin: "The camshaft isn´t followed by hydraulic tappets but by more traditional mechanical buckets, which in turn house the valve springs. But the difference is that Duratecs contain adjustment shims built into their undersides. As such, they´re manufactured in a range of sizes with minute differences between each one. The idea being that difference in tolerance can be taken up by merely fitting a different size shimmed bucket.
The clever bit is that the tolerance is continuously measured by computer, which in turn makes a decision and fits the right bucket."
Englanti taittuu henk.koht aika mukavasti, mutta tuo on kyllä sen verran teknistä sanastoa, että joku jolla on tekninen englanti hanskassa vois varmaan kertoa tarkemmin...samiharju?
Ei helvetti. Että siellä ton tekstin mukaan on tommonen säätyvä mekaaninen välyslevy jota tietokone valvoo ja vaihtaa eripaksusen "kolikon" sinne tarvittaessa.
Jopa on laite.
"Fordin ilmoituksen mukaan Duratec-moottorin kampiakselia ei voi lainkaan koneistaa vaan akseli on tarvittaessa vaihdettava uuteen. Kampiakseli on ehdottomasti viisainta tarkastuttaa moottorikorjaamossa, jottei kallista akselia ryhdytä turhaan uusimaan......Duratec-moottorin sylintereitä ei voi myöskään porata eikä hoonata"
Zetec-moottorin kohdalla oppaassa puolestaan ohjeistetaan koneistukseen/poraamiseen/hoonaamiseen ja alikokoisten laakereiden käyttöön. Mutta Durateceissa koneistus ei siis ainakaan fordin mukaan onnistu. Johtuneeko sitten akselin materiaalista tai vastaavasta.