Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
No kun olet ostamassa käytettyä autoa niin katso että auto on ruostesuojattu. Tuolla on juttua että ko .asiasta ja muutenkin muutakin mitä pitää katsoa. viewtopic.php?t=52956&start=1250
Ruostesuojaus takapenkistä taaksepäin pohjassa olisi hieno homma joka autossa.
Etupäät yleensä kestää paremmin.
Näppärä kaveri tekee sen ittekin muutamalla kympillä.
Alle kotelosuoja-aine (ML) ja päälle kiveniskumassa.
Yks auto tuli 3 vuotiaana tehtyä tuo homma 2009 eli 13 v sitten ja pohja edelleen kuin uusi.
Joka autoon on tullut vedettyä tuo käsittely eikä ole hitsailla tarvinnut.
Koeajolla noita tuboja kantsii vähän polkea jotta tuntee vetääkö puhtaasti eikä tee mitään malfunctiota kun turbo puhaltaa täysillä...
Ruostesuojaus on kyllä hyvästä, mutta noihin takakaarten/puskurinsauman ruostumiseen tuskin auttavat , kun ongelmahan on väliin jäävä hiekka ja lika joka ajan kanssa hankaa maalipinnan puhki. Toki huolellisella pesulla saa jonkun verran elinaikaa pinnan pelleille kuten em. takakaarille.
Vesiruisku ja käsipesu muutenkin on suositeltavaa tuo ns.type vian takia jos noita tiukkoja sovituksia harrastetaan jonne soraa kertyy. Samoin alustasta lähtee savea ja hiekkaa aika kivasti kun vesisuihkua tarjotaan välillä. Pieni vaiva mutta suuri hyöty . Onnea ostoon.
En ole varma onko näissä uudemmissa Fordeissa sähköinenkäsijarru toteutettu siten että johdot tulee satulaan saakka vaiko kuten PSA-konsernin tuotteissä että perinteiset linkut satuloissa ja sähköinen moottori kiskoo vaijereita? Jos jälkimmäinen ratkaisu niin samat ongelmat kuin perinteisessä sen lisäksi täytyy vielä ajaa testerillä huoltoasentoon vaijerit jos haluaa vaihtaa osia, aikamoinen painajainen talvipakkasilla Se kai kaikissa sähkökässäreissä on pahinta että jos jää laahaamaan niin sitä ei tunne, muuten kun että jarrut alkaa kuumeta ajossa, siinä missä kahvallisissa tuntee liikeradasta heti jos jompi kumpi puoli ei irtoakaan parkista lähtiessä.
fiestafocus kirjoitti: ↑15 Helmi 2022 08:45
Onko noiden sähköisten käsijarrujen kanssa ollut mitään tai muiden hilavitkuttimien. Paljon on uutta vempainta näihin lyöty
Ja takajarrut tais olla mallia tuuletetut tai sitten optinen harha.
ST-line siis haussa ja mielellään 180hp versio, jos näitä nyt 150hp edes on.
Ei mitään ongelmia takajarrujen kanssa. Ei ole tuuletetut. On 150hv ja ihan hyvin riittää. Ohjelmalla saa molempiin 200hv ja 320nm
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑14 Helmi 2022 13:18
Ruostesuojaus takapenkistä taaksepäin pohjassa olisi hieno homma joka autossa.
Etupäät yleensä kestää paremmin.
Näppärä kaveri tekee sen ittekin muutamalla kympillä.
Alle kotelosuoja-aine (ML) ja päälle kiveniskumassa.
Yks auto tuli 3 vuotiaana tehtyä tuo homma 2009 eli 13 v sitten ja pohja edelleen kuin uusi.
Joka autoon on tullut vedettyä tuo käsittely eikä ole hitsailla tarvinnut.
Koeajolla noita tuboja kantsii vähän polkea jotta tuntee vetääkö puhtaasti eikä tee mitään malfunctiota kun turbo puhaltaa täysillä...
Voin vahvistaa tuon menetelmän kestäväksi.
Omassa käytössä vanha auto ostettiin v. 2007 jolloin tehtiin kuvauksen mukainen suojaus. Nyt 15 vuotta myöhemmin on kaksi kertaa kevyesti paikattu hiekkasuihkujen kuluttamia kohtia. Kotelot edelleen lähes uutta vastaavat ja autolla ikää kuitenkin noin parikymmentä vuotta.
Jep...jos vetää pelkän massan niin tilanne voi olla jopa huonompi kuin ilman massaa... jää se ruoste muhimaan.
Mutta ML alle niin alkanutkin ruoste vaipuu talviuneen.
fiestafocus kirjoitti: ↑16 Helmi 2022 14:01
10-20t vaikea ennustaa. En oo tommosesta kuullutkaa onko se joku VAPARI
Diesel versio. Ei taida noilla kilsoilla kannattaa. 2.3 ehdottomasti jos vaan jostain saa hyvän Diilin..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
dieseli kuluttaa noin 3 litraa vähempi satasella eli 300 litraa 10 000km ja litrat on noin 10 cent halvempia.
Säästöä siis satasella noin 600 euroa. Käyttövoimavero on samaa suuruusluokkaa. Mutta "päästövero" alhaisempi koska vähempi CO2.
Eli 10k diesel on jo tasoissa ellei hieman halvempi. Ja hieno ajettava.
Jos paljon kaupunki ajoa niin diesel entistä edullisempi, kulutus suhteessa pienempi kaupungissa ja raskailla kuormilla.
Dieselissä mukavan muhkea vääntö, sopii nautiskelijalle. Mutta jos tykkää sellasesta hammasporan äänestä +7000rpm kiihdytyksissä niin sitten bensa.
Hammaspora on suosikki, pitäisikin varata aika taas hammaslääkäriin. Ai nyky dieselit menee 3,3l/100km keskikulutuksella, tää on uutta tietoa itselle kun aina ollut bensa auto ja bensa tulee nytkin. Seuraava sitten ehkä sähkö, jos ominaisuudet kehittyvät hyvää tahtia.
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 08:07
Dieselissä mukavan muhkea vääntö, sopii nautiskelijalle. Mutta jos tykkää sellasesta hammasporan äänestä +7000rpm kiihdytyksissä niin sitten bensa.
Kaikesta päätellen et 1.6/1.5 ecoboostilla ole ajanut.
Kyllä se kiisseli on suomalaisen keskimääräsessä ajossa taajamissa ja kaupungeissa selkeästi taloudellisempi. (sähkö ja hybdideihin en ota kantaa ne on silmänlumetta) Pitkällä suoralla tasasta 80kmh bensa voi päästä ehkä litran päähän.
En ole 1.5bensaa kokeillut kuin skodassa, siinä oli ihan kivasti potkua kyllä.
Mutta itselle ei moisia yliboostattuja pikkumoottoreita tule... tavoite on ajaa autolla mittariin 300-400tkm ja huom moottori vaihtamatta tai avaamatta.
Jep! Mulla oli jo viime vuosituhannen rotiskoja yli 100hp/litra ja 200tkm+ ostaessa eikä mitään ongelmia patojen kanssa. Ja toi 1.5 ecoboost on niin lähellä nykyistä 1.6 ecoboost että hirveästi ei osaa pelätä porisimista, vaikka mahdollista se toki onkin. Ja toki dumpataan liikkeeseen ennen kuin jakohihnahommat ajankohtaisia
fiestafocus kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 14:07
Jep! Mulla oli jo viime vuosituhannen rotiskoja yli 100hp/litra ja 200tkm+ ostaessa eikä mitään ongelmia patojen kanssa. Ja toi 1.5 ecoboost on niin lähellä nykyistä 1.6 ecoboost että hirveästi ei osaa pelätä porisimista, vaikka mahdollista se toki onkin. Ja toki dumpataan liikkeeseen ennen kuin jakohihnahommat ajankohtaisia
1.5 ja 1.0 ecoboost koneet on ketjulla mk4 focuksessa. Ei remmi murheita.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 13:47
Vähintään 2.0 ja 340Nm oltava (alle 2500rpm).
Sillä lähinnä kysyin, kun edellisessä viestissä puhuit hammasporista ja +7000 rpm kiihdytyksistä. Ei oikein osu näihin. Itsellä tuon 1.6 ecoboostin lisäksi myös mm. n. 250hp/350Nm 2.0l bensaturbo (ei FoMoCon tuote) ja vaikka muuten tuo jättää fordin vaikka pakittamalla, niin 1000-2000 rpm välissä menee tuo 1.6 ecoboost kyllä huomattavasti kevyemmin ja paremmalla väännöllä, ja 4000 rpm yläpuolella tuo hyytyy täysin, turha edes kierrätellä enempää. Kyllä tuo on niin dieselmäinen bensakone kuin olla ja voi. Pitäähän tuo jo ihan samanlaista nakutustakin.
fiestafocus kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 14:07
Jep! Mulla oli jo viime vuosituhannen rotiskoja yli 100hp/litra ja 200tkm+ ostaessa eikä mitään ongelmia patojen kanssa. Ja toi 1.5 ecoboost on niin lähellä nykyistä 1.6 ecoboost että hirveästi ei osaa pelätä porisimista, vaikka mahdollista se toki onkin. Ja toki dumpataan liikkeeseen ennen kuin jakohihnahommat ajankohtaisia
Taunusautomaatti kirjoitti: ↑17 Helmi 2022 13:47
Vähintään 2.0 ja 340Nm oltava (alle 2500rpm).
Sillä lähinnä kysyin, kun edellisessä viestissä puhuit hammasporista ja +7000 rpm kiihdytyksistä. Ei oikein osu näihin. Itsellä tuon 1.6 ecoboostin lisäksi myös mm. n. 250hp/350Nm 2.0l bensaturbo (ei FoMoCon tuote) ja vaikka muuten tuo jättää fordin vaikka pakittamalla, niin 1000-2000 rpm välissä menee tuo 1.6 ecoboost kyllä huomattavasti kevyemmin ja paremmalla väännöllä, ja 4000 rpm yläpuolella tuo hyytyy täysin, turha edes kierrätellä enempää. Kyllä tuo on niin dieselmäinen bensakone kuin olla ja voi. Pitäähän tuo jo ihan samanlaista nakutustakin.
fiestafocus kirjoitti: ↑21 Helmi 2022 12:22
Onko näissä 2019 1.5 ecoboosteissa huoltoväli tosiaankin 2v/30tkm?
On mutta olen öljyt vaihtanut 15tkm välein.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024