Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Nyt täytyy kääntyä viisaampien puoleen. Eli mikä ihme vaivaa focuksen kytkintä kun kerää ilmaa järjestelmään? Kytkin kyllä irrottaa
mutta poljin ei nouse kunnolla ylös vaan nousee vähän hitaammin ja lyö kengänpohjaan. Tai kun vika pahenee niin polkimen joutuu nostamaa
itse yläasentoon. Vika ilmeni alunperin jo syksyllä 2019. Silloin kytkin ilmattiin ja se toimi melkein vuoden! Sitten taas samat oireet. Nyt on siinä
mallissa että ilmaus auttaa ehkä viikon tai kaksi ja sitten taas nostetaan poljinta kengällä. Syksyllä 2020 oli normi huollossa Rengastien Fordkorjaamolla mutta vika ei ollut silloin päällä eikä mitään tarkempaa löytynyt. Jousi tarkistettu ja näkyvät vuodot mutta nämä ok. Eli nestepinta ei laske ja näkyviä vuotoja ei ole. Akku ja ilmanputsari oli irti ja silloin näki että letkuissa ei näy mitään vikaa ainakaan päällepäin. Ilmaa tulee kyllä reilusti ilmattaessa. Auto 2014 Ecoboost ja ajettu n 130 000.
mutta poljin ei nouse kunnolla ylös vaan nousee vähän hitaammin ja lyö kengänpohjaan. Tai kun vika pahenee niin polkimen joutuu nostamaa
itse yläasentoon. Vika ilmeni alunperin jo syksyllä 2019. Silloin kytkin ilmattiin ja se toimi melkein vuoden! Sitten taas samat oireet. Nyt on siinä
mallissa että ilmaus auttaa ehkä viikon tai kaksi ja sitten taas nostetaan poljinta kengällä. Syksyllä 2020 oli normi huollossa Rengastien Fordkorjaamolla mutta vika ei ollut silloin päällä eikä mitään tarkempaa löytynyt. Jousi tarkistettu ja näkyvät vuodot mutta nämä ok. Eli nestepinta ei laske ja näkyviä vuotoja ei ole. Akku ja ilmanputsari oli irti ja silloin näki että letkuissa ei näy mitään vikaa ainakaan päällepäin. Ilmaa tulee kyllä reilusti ilmattaessa. Auto 2014 Ecoboost ja ajettu n 130 000.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Sama vika cmax 2015. Laitoin juuri omani tänne. Ilmeisesti vika on työsylinterissä. Eli vaihdelaatikko irti jne...
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Juu, työsylinteri kun vaihdettiin ( ja kytkinremppa tehtiin samalla) niin vika korjaantui
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Paljonko tuli maksamaan?
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
525 € sisältäen työt ja osat.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
oliko tuossa hinnassa jo kytkimen vaihto? Vai pelkkä työsylinteri?
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Herää kysymys kuinka voi olla 130tkm ajetussa autossa kytkinongelmia.
Niin mitä tuohon hintaan tuli täydellinen remppa kytkimeen vaihteisto öljyjen kera.
Työsylinteri vaihtui mutta onko myös tämä pääsylinteri varmasti myös kunnossa.
https://ford.7zap.com/fi/car/53/6.23674 ... 273/66341/
Niin mitä tuohon hintaan tuli täydellinen remppa kytkimeen vaihteisto öljyjen kera.
Työsylinteri vaihtui mutta onko myös tämä pääsylinteri varmasti myös kunnossa.
https://ford.7zap.com/fi/car/53/6.23674 ... 273/66341/
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Sama vika siis ford cmax 1.0 ecoboostissani 2015 106tkm ajettu. Poljinsylinteri, työsylinteri ja kytkin vaihtohinta arvioitu 1500 euroa.
Kokeillaan ensin poljinsylinteriä 2viikon päästä.
Kokeillaan ensin poljinsylinteriä 2viikon päästä.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Poljinsylinteri vaihdettu 3 vko sitten. Toimii vielä.
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Täällä rupesi 143tkm ajettu 2014 1.0 Ecoboost-Focus tekemään samaa, kun pakkaset alkoivat. Poljin ei nouse kunnolla ja jää usein melkein pohjaan, ja pitää nostaa jalalla. Pumppaamalla toimii hetken, mutta muutaman kilometrin ajon aikana jokin "laskeutuu" itsestään ja seuraavan kerran poljinta painaessa tuntuu tyhjä liike ja kytkin ottaa tosi alhaalla. Ei tunnu kuitenkaan luistavan missään vaiheessa. Ja tähän autoonhan tehtiin kytkinremppa 128tkm kohdalla samalla kertaa kun moottori korjattiin. Huomenna keskiviikkona menee huoltoon ja siellä tutkitaan.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No niin, huollossa ei löydetty varsinaista vikaa kytkimestä tai polkimesta. Poljintuntuma ja toimivuus olivat normaalit alas jäämistä lukuunottamatta. Vuotoja ei havaittu.
Polkimen puolella olevan muovisen sylinterin kerrottiin olleen kuiva ja se oli voideltu, ja oli testien mukaan toiminut nyt joka kerta. Kuulemma muoviosa kuluu käytössä kartiomaiseksi ja se aiheuttaa liikkeen jumiutumista. Jos vika uusiutuu, pitää kyseisen osa vaihtaa. Se kai sitten on edessä, sillä eipä ollut voitelusta juurikaan apua, kun tuntui jäävän melkeinpä samalla tavalla alas.
Polkimen puolella olevan muovisen sylinterin kerrottiin olleen kuiva ja se oli voideltu, ja oli testien mukaan toiminut nyt joka kerta. Kuulemma muoviosa kuluu käytössä kartiomaiseksi ja se aiheuttaa liikkeen jumiutumista. Jos vika uusiutuu, pitää kyseisen osa vaihtaa. Se kai sitten on edessä, sillä eipä ollut voitelusta juurikaan apua, kun tuntui jäävän melkeinpä samalla tavalla alas.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Päivitystä: Nyt kytkin jää käytännössä joka polkaisulla alas, mutta palautuu nostamalla ja toimii hetken pumppaamalla. Tyhjä liike on aina polkaisun alussa ja vaihde ei tahdo siirtyä, ellei välissä tee kaksoispoljentaa vaihde vapaalla.
Pääseekö neste pääsylinterissä männän takapuolelle, ja pumpatessa sitten kulkeutuu oikealle puolelle ja toimii siksi hetken?
Pääseekö neste pääsylinterissä männän takapuolelle, ja pumpatessa sitten kulkeutuu oikealle puolelle ja toimii siksi hetken?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Kyllä tuo työsylinteri ongelmalta vaikuttaas. Ei ne huollossa siitä puhunut mitään?
"harder" is not a very good safeword
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Olivat sitä mieltä, että jos vika olisi työsylinterissä, nesteet valuisivat ulos. Sanoivat, että pääsylinterin uusiminen nyt ekaksi, jos vika uusiutuu. En kerennyt perjantaina varata aikaa.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Itsellä ainakin ku rikkinäisellä kaksoismassalla ajeli tarpeeksi kauan, alkoi kytkin juuri tollee oireilla. Valoissa piti heittää vapaa ku kytkin pikku hiljaa painui pohjaan ja kun liikkeelle halus lähtee oli tehtävä eka tyhjä polkasu ja sitten kengänkärjellä poljin ylös jonka jälkeen kytkin toimi sen verran et sai ykkösen päälle. Oli mielenkiintoinen ajaa vaasan keskusta läpi jotta pääsi isoolle tielle ja kotia korjaamaan

Tosiaan itsellä ei valunut nesteitä pihalle niin että sitä olis huomannut että jokin vuotaas.
"harder" is not a very good safeword
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No sehän se sitten onkin varmasti halpa keikka, jos tuo tarvitsee uusia. Mikähän sen noin yleensä ottaen hajottaa? Autolla on ajettu vajaa 144tkm ja kytkin vaihdettiin vajaa vuosi sitten 128tkm kohdalla. Ei silloin ollut mitään oireita ja olisivat ne varmaan korjaamolla sanoneet, jos siinä olisi näkynyt alkavaa vikaa. Vai voiko sen edes nähdä?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Voi nähdä ja mittausta varten joka merkillä on ohjeet ja speksit olemassa. Voihan se olla ettei vuosi sitten mitään vikaa vielä ollut.
Olen vaihtanut Mondeoon pelkän kytkinsarjan kun vauhtipyörän vapaaliikkeen astemäärä oli vielä sallituissa rajoissa. Tosin piti kyllä pienen kilahduksen käynnistettäessä.
https://www.youtube.com/watch?v=QdkspQMqjV4
Olen vaihtanut Mondeoon pelkän kytkinsarjan kun vauhtipyörän vapaaliikkeen astemäärä oli vielä sallituissa rajoissa. Tosin piti kyllä pienen kilahduksen käynnistettäessä.
https://www.youtube.com/watch?v=QdkspQMqjV4
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Niin, minullahan oli autossa Bluefin-ohjelmointi vuoden verran ennen moottorivauriota ja nyt ehti olla pari kuukautta moottorirempan jälkeisen 10tkm öljynvaihdon jälkeen. Että seköhän se oli sitten viimeinen niitti tälle kytkimellekin...
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Edelleen huolto on sitä mieltä, että lähdetään liikkeelle pääsylinterin vaihdolla. Kokeilen siis sitä. Toki mahtava juttu, jos se riittää, eikä isommasta remontista ole kyse. Onko mitään muita havaittavia oireita, joista voisi päätellä kyseessä olevan jonkin isomman vian? Esim. tärinöitä, ääniä, kytkimen luistamista tms.?
Ja tänään kun Jyväskylässä oli lämpötila nollan ja plussan puolella, niin kytkinpoljin pelasi muutamaan otteeseen ihan normaalisti.
Ja tänään kun Jyväskylässä oli lämpötila nollan ja plussan puolella, niin kytkinpoljin pelasi muutamaan otteeseen ihan normaalisti.

Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
No niin, pääsylinteri vaihdettiin eilen ja tällä erää ongelma korjautui. Liikkeessä osa töineen maksoi 350€.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Tässä on nyt vajaan kuukauden päivät ajeltu ja kytkinpolkimen toiminta ei ole ihan oikeanlaista. Ensimmäiset pari viikkoa tuntuma oli hyvä, mutta loppupalautus oli silloinkin tosi terävä. Nyt palautus alkaa tuntua taas kylmänä tahmealta ja välillä tekee sitä myös lämpimänä. Käytössä kuitenkin vetreytyy. Loppupalautus on edelleen tosi voimakas. Kukas puhuikaan jossain toisessa ketjussa jostain letkunpätkästä, joka päästää ilmaa järjestelmään? Vai mikähän tässä nyt on?
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Mondeo mk4:ssä on putkenpätkä jossa on liitin/liittimet O-renkailla/klipseillä ja siinä on jonkinlainen takaiskuventtiilin näköinen. Tuo letku on aiheuttanut polkimen alasjääntiä.hatapalo kirjoitti: ↑17 Tammi 2022 12:00 Tässä on nyt vajaan kuukauden päivät ajeltu ja kytkinpolkimen toiminta ei ole ihan oikeanlaista. Ensimmäiset pari viikkoa tuntuma oli hyvä, mutta loppupalautus oli silloinkin tosi terävä. Nyt palautus alkaa tuntua taas kylmänä tahmealta ja välillä tekee sitä myös lämpimänä. Käytössä kuitenkin vetreytyy. Loppupalautus on edelleen tosi voimakas. Kukas puhuikaan jossain toisessa ketjussa jostain letkunpätkästä, joka päästää ilmaa järjestelmään? Vai mikähän tässä nyt on?
Focuksessa näkyy olevan vastaavanlainen.
https://www.ebay.co.uk/itm/184201703841 ... Swx7heZCjx
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Kiitos, pitää seurata nyt tilannetta ja kysyä tarvittaessa huollosta, mitä tuon kanssa pitäisi tehdä.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Meillä teki eilen Focukssa ensimmäisen kerran, että kytkin poljin jäi alas ja joutui nostamaan jalalla takasin ylös. Nyt on taas toiminu normaalisit. Laatu osia nykyään jos kytkin pettää reilu 70tkm ajettuna..
Tarttee seurata tilannetta. Työsylinterin vaihdon hinta viime vuoden lopussa ei kuulostanut pahalta jos sen joutuu tekemään. Olen myös lukenut jostain o-renkaista jotka päästävät ilmaa systeemiin. Pitää pitää linkattu letku mielessä.
Tarttee seurata tilannetta. Työsylinterin vaihdon hinta viime vuoden lopussa ei kuulostanut pahalta jos sen joutuu tekemään. Olen myös lukenut jostain o-renkaista jotka päästävät ilmaa systeemiin. Pitää pitää linkattu letku mielessä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Re: Focus 1.0 Ecoboost mk1 2014 kytkimen ilmaongelma
Kevään mittaan tämä rupesi taas toimimaan normaalisti ja nyt on kesä ajeltu ongelmitta. Katsotaan, miten käy, kun kelit taas kylmenevät.
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium Wagon 2014