Okei, täytyypi kokeilla tuota menua. Katsoin videon youtubesta miten se löytyy, koskaan en oo kuullukaan tollaisesta menusta

Okei, täytyypi kokeilla tuota menua. Katsoin videon youtubesta miten se löytyy, koskaan en oo kuullukaan tollaisesta menusta
Kävin ajamassa koneen täysin lämpimäksi, mittarin neula ei ruvennut tippumaan vaikka pysähdyin ottaan lukemia. Mittari näytti 18.7 astetta autossa sisällä, autom.ilmastointi oli päällä ja lämpötilat säädetty 21,5 ja 20.5. Tungin anturin pään ilmasuulakkeeseen ja se näytti samaa lukemaa eli 18.7.
Niin sen kuuluukin. Jos makaat sohvalla kalsareissa ja 22 sisällä niin se on hyvä, autoa toppatakki päällä ei pysty ajamaan niin kuumassa. Siksi autoissa säädetään näyttämään kuumenpaa mitä oikeasti puhaltaa.
Kuka ihme ajaa autoa toppatakki päällä?
Riippuu matkasta. Kyllä mulla on talvella ajaessa lämpimät vaatteet päällä jos ei pidemmälle reissulle lähde. Jos satoja kilometrejä ajaa niin ei viitsi enää hikoilla toppatakissa.
Kannattaisko nyt ihan maalaisjärkeä käyttää. 1.0 ecoboost kun on todella pieni moottori. Kyllä se viimasuoja nykyautoissa on ihan perusteltua käyttää myös bensiinimoottoreissa, sitä tosin ei ainakaan fordissa välttämättä tarvitse kun se säätää itse sitä ilmamäärää. Nuo mittarit kojetaulussa on tosiaan vain suuntaa antavia, jos data näyttää normaalia fordin testerin mukaan niin kaikki pitäisi olla ok. Ja kyllähän sinä nyt itse tunnet nouseeko lämmöt kabiinissa
Niin tuota olen myös miettinyt että kun kone on todella pieni että siinä saattaa olla jotain pieniä "outoksia" esim. tämän mittarin muodossa tms. Huollossa sanoivat että heidän mittauksien mukaan kone ei käy kylmänä, ajatus tässä oli se että jos kansipahvi menee tulevaisuudessa jos mittari elää omaa elämäänsä ja kun autoa on tarkoitus pitää takuuajan jälkeen.NiceMan kirjoitti: ↑08 Tammi 2022 15:53Kannattaisko nyt ihan maalaisjärkeä käyttää. 1.0 ecoboost kun on todella pieni moottori. Kyllä se viimasuoja nykyautoissa on ihan perusteltua käyttää myös bensiinimoottoreissa, sitä tosin ei ainakaan fordissa välttämättä tarvitse kun se säätää itse sitä ilmamäärää. Nuo mittarit kojetaulussa on tosiaan vain suuntaa antavia, jos data näyttää normaalia fordin testerin mukaan niin kaikki pitäisi olla ok. Ja kyllähän sinä nyt itse tunnet nouseeko lämmöt kabiinissa
Ainakin ST Fiesta käy 1200-1500rpm hetken aikaa jos pakkasta reilummin,itse odottelen hetken niin kierrokset laskee normaaliintntnt19 kirjoitti: ↑10 Tammi 2022 18:00 Kiitos vastauksista, luulen että homma on aika selväEhkä elän tämän mittari ominaisuuden kanssa niin kauan kuin pidän autoa
![]()
Sellainen asia tuli mieleen vielä, ei ehkä varsinaisesti tähän ketjuun liittyen, mutta kuitenkin.
Onko normaalia että kun auton käynnistää näin talvella ilman lämmitystä tai lämmityksellä, niin moottorin kierrokset on n. 1200 rpm?
Kun lähtee liikkeelle niin joskus harvoin auto saattaa laukata hieman vaikka ei painaisi kaasua, mutta kierrokset ovat tuota luokkaa. Tätä ei tapahdu läheskään joka kerta, vaan joskus. Onko joku muu huomannut tämän ja onko tämä ominaisuus myös? Kun kone sitten on lämmin kierrokset ovat tyhjäkäynnilla luokkaa alle 1000 rpm, ehkä joku 800 rpm.
Olen myös huomannut että jos painaa kytkimen pohjaan ja helppaa kaasusta,niin kierrokset voivat jokus tippua 1-2 sekuntia siitä kun on heittänyt vapaalle alle 1000 rpm eli tyhjäkäynnille jos ne ovat jossain 2000 kierrokset kieppeillä. Onko tämäkin normaalia?
On.tntnt19 kirjoitti: ↑10 Tammi 2022 18:00 Kiitos vastauksista, luulen että homma on aika selväEhkä elän tämän mittari ominaisuuden kanssa niin kauan kuin pidän autoa
![]()
Sellainen asia tuli mieleen vielä, ei ehkä varsinaisesti tähän ketjuun liittyen, mutta kuitenkin.
Onko normaalia että kun auton käynnistää näin talvella ilman lämmitystä tai lämmityksellä, niin moottorin kierrokset on n. 1200 rpm?
Kun lähtee liikkeelle niin joskus harvoin auto saattaa laukata hieman vaikka ei painaisi kaasua, mutta kierrokset ovat tuota luokkaa. Tätä ei tapahdu läheskään joka kerta, vaan joskus. Onko joku muu huomannut tämän ja onko tämä ominaisuus myös? Kun kone sitten on lämmin kierrokset ovat tyhjäkäynnilla luokkaa alle 1000 rpm, ehkä joku 800 rpm.
Olen myös huomannut että jos painaa kytkimen pohjaan ja helppaa kaasusta,niin kierrokset voivat jokus tippua 1-2 sekuntia siitä kun on heittänyt vapaalle alle 1000 rpm eli tyhjäkäynnille jos ne ovat jossain 2000 kierrokset kieppeillä. Onko tämäkin normaalia?
Okei, en tosin muista olisiko jo syksyllä ollut tätä ennen pakkasia kun kone/auto on seissyt. Kesällä en muistaakseni huomannut tätä.hapelo kirjoitti: ↑11 Tammi 2022 00:57Ainakin ST Fiesta käy 1200-1500rpm hetken aikaa jos pakkasta reilummin,itse odottelen hetken niin kierrokset laskee normaaliintntnt19 kirjoitti: ↑10 Tammi 2022 18:00 Kiitos vastauksista, luulen että homma on aika selväEhkä elän tämän mittari ominaisuuden kanssa niin kauan kuin pidän autoa
![]()
Sellainen asia tuli mieleen vielä, ei ehkä varsinaisesti tähän ketjuun liittyen, mutta kuitenkin.
Onko normaalia että kun auton käynnistää näin talvella ilman lämmitystä tai lämmityksellä, niin moottorin kierrokset on n. 1200 rpm?
Kun lähtee liikkeelle niin joskus harvoin auto saattaa laukata hieman vaikka ei painaisi kaasua, mutta kierrokset ovat tuota luokkaa. Tätä ei tapahdu läheskään joka kerta, vaan joskus. Onko joku muu huomannut tämän ja onko tämä ominaisuus myös? Kun kone sitten on lämmin kierrokset ovat tyhjäkäynnilla luokkaa alle 1000 rpm, ehkä joku 800 rpm.
Olen myös huomannut että jos painaa kytkimen pohjaan ja helppaa kaasusta,niin kierrokset voivat jokus tippua 1-2 sekuntia siitä kun on heittänyt vapaalle alle 1000 rpm eli tyhjäkäynnille jos ne ovat jossain 2000 kierrokset kieppeillä. Onko tämäkin normaalia?
Tosta kytkin hommasta en osaa sanoa..
Harri
Olen huomannut että jos vaikka auto on lämmityksessä tai ei ole lämmityksessä, niin kierrokset on heti käynistäessä juuri tuota 1200 rpm luokkaa, siihen ei oikeastaan vaikuta pakkanen, oli sitten sitä tai plussa-asteita.hapelo kirjoitti: ↑11 Tammi 2022 00:57Ainakin ST Fiesta käy 1200-1500rpm hetken aikaa jos pakkasta reilummin,itse odottelen hetken niin kierrokset laskee normaaliintntnt19 kirjoitti: ↑10 Tammi 2022 18:00 Kiitos vastauksista, luulen että homma on aika selväEhkä elän tämän mittari ominaisuuden kanssa niin kauan kuin pidän autoa
![]()
Sellainen asia tuli mieleen vielä, ei ehkä varsinaisesti tähän ketjuun liittyen, mutta kuitenkin.
Onko normaalia että kun auton käynnistää näin talvella ilman lämmitystä tai lämmityksellä, niin moottorin kierrokset on n. 1200 rpm?
Kun lähtee liikkeelle niin joskus harvoin auto saattaa laukata hieman vaikka ei painaisi kaasua, mutta kierrokset ovat tuota luokkaa. Tätä ei tapahdu läheskään joka kerta, vaan joskus. Onko joku muu huomannut tämän ja onko tämä ominaisuus myös? Kun kone sitten on lämmin kierrokset ovat tyhjäkäynnilla luokkaa alle 1000 rpm, ehkä joku 800 rpm.
Olen myös huomannut että jos painaa kytkimen pohjaan ja helppaa kaasusta,niin kierrokset voivat jokus tippua 1-2 sekuntia siitä kun on heittänyt vapaalle alle 1000 rpm eli tyhjäkäynnille jos ne ovat jossain 2000 kierrokset kieppeillä. Onko tämäkin normaalia?
Tosta kytkin hommasta en osaa sanoa..
Harri
Ilman webastoa olevat on varustettu sähkövastuksella kennon yhteydessä. Mulla kans webasto auto ja sama homma..larsibald kirjoitti: ↑27 Tammi 2022 07:40 Mulla ja kaverilla on molemmilla loppuvuoden 2018 1.0 ecoboost-focukset. Kaverilla on webasto, mulla ei. Mulla piisaa sisällä lämpöä ja moottorin lämmöt nousee ihan ok, kaverilla taas ilman webastoa kabiini jäähtyy. Webaston kanssa ok, mutta tuntuu hassulta pitää pitkiä matkoja päällä tuotakaan.
Ei oo helppoa!