Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ihan kiva että autossa on eberi tehdasvarusteena, mutta onko tuota mahdollista laittaa aamulla päälle kun tarvetta mitenkään? Erillistä kaukosäädintä ei ole, ja koska autossa on avaimeton käynnistys niin ajotietokonetta ei saa mitenkään mielestäni päälle paitsi käynnistämällä auto.
Vai löytyykö tähän jokin jippo?
Kyllä ajotietokoneen valikosta löytyy heat now, mutta kun auto pitäisi käynnistää
On ne voorttin insinöörit sitten olleet kekseliäitä. Tietysti tuon voi ajastaa, mutta aina se ei ole vaan mahdollista.
Älä paina kytkintä äläkä jarrua ja paina Start-nappia.
Auto ei käynnisty mutta sitten pääset valikkoon.
Pikkasen on jäänyt insinööriltä homma kesken juu.
Jos joku tietää paremman keinon niin kuuntelen sujuvasti.
Sama ongelma nimittäin itsellänikin aina joskus
Kertokaapa miten tuo eberi toimii jos laitan sen ns. 6.00 valmiiksi? Monelta Pöhinä alkaa ja sammuuko itsekseen jonkun tietyn ajan kuluttua? Ainakin heat now näytti toimivan.
Rippuu ulkolämpötilasta moneltako alkaa lämmittämään. Mitä kylmempi sitä pidemmän lämmityksen tarvitsee.
Noilla asetuksilla sammuu itsekseen 5.50-6.00 välillä. Auto on silloin lämmin.
Maksimi lämmitysaika taitaa olla ½ tuntia mitä lämmittää ja sitten katkeaa joka tapauksessa ettei akku tyhjene.
Focus 1.6 tdci 2012. Eberi ei lähde käyntiin. Kun käynnistän sen heti "heat now", näyttöön tulee "Auxiliary heater on". Mutta mitään ei tapahdu. Ostin uuden akun ja edelleen pimeä. Konehuoneesta kuuluu piippaava ääni koko ajan.
Mikähän olisi nyt viisasta?
oiskohan eberi tai webasto kumpi onkaan vikatilassa.
Auto on sen ikäinen että on voinut kiertovesi pumppu kypsyä.
Tällöin käy hetken ja sammuu ylilämpöön, kolmisen kertaa kun tekee sen niin lukittuu.
Voi tietty ol muukin vika.
Focuksessa eberi/webasto menee lukkoon kun tarpeeksi monta epäonnistunutta starttia tai vikaa ollut.
Marmorille jos vie niin tuppaavat ehdottamaan koko laitteen vaihtoa kun jo 10v vanha laite melkeen... 1500-2000eur...
tuosta ei kannata säikähtää, lämppärikorjaamo korjaa sen satasella tai muutamalla riippuen viasta.
Itekin voi huoltaa jos on näppärä jätkä.
kaihakki kirjoitti: ↑05 Elo 2021 10:10
Focus 1.6 tdci 2012. Eberi ei lähde käyntiin. Kun käynnistän sen heti "heat now", näyttöön tulee "Auxiliary heater on". Mutta mitään ei tapahdu. Ostin uuden akun ja edelleen pimeä. Konehuoneesta kuuluu piippaava ääni koko ajan.
Mikähän olisi nyt viisasta?
Ei se mene päälle ennen kuin ulkoilman lämpötila on alle 5'C
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑07 Elo 2021 22:16
Oho. Se on sitten niin siinä mallissa.
Pyydän anteeksi epäonnistunutta yritystä johtaa harhaan
Sekoitat kaksi eri asiaa. 5 astetta on se lisälämmittimen automaattisen käynnistyksen raja. Pyytämällä lämmittimen saa kyllä päälle kovemmissakin ulkolämpötiloissa (myös MK4:ssä)
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑07 Elo 2021 22:16
Oho. Se on sitten niin siinä mallissa.
Pyydän anteeksi epäonnistunutta yritystä johtaa harhaan
Sekoitat kaksi eri asiaa. 5 astetta on se lisälämmittimen automaattisen käynnistyksen raja. Pyytämällä lämmittimen saa kyllä päälle kovemmissakin ulkolämpötiloissa (myös MK4:ssä)
MK2:sta tarkoitin ja olen ollut siinä käsityksessä, että sama raja koskee molempia toimintoja.
Ei vaan ole tullut koskaan kokeiltua saati luettua ohjekirjaa niin tarkasti.
Noissa riippuu kaiketi autosta miten lämppärin saa päälle eli mitkä asetukset siellä on.
Jos on minikello kuten vanhemmissa niin laite on suostuvaisempi.
Noihin uusiin missä integroitu kojetauluun näyttö niin muistaakseni niihin sai myös kännykkä ohjaukset tai kaukosäätimen suht halvalla lisättyä.
Niissä on diagnostiikkaa yms.
Nyt toimii lämppäri taas. Huollossa mitattiin ja tuli diagnoosiksi, että sökö on ja pitää vaihtaa. Laitettiin uusi ja nyt toimii hienosti. Fordilla kohtuuhintainen laite. Maksoi 620,- euroa.
Focus 1.8TD kirjoitti: ↑23 Loka 2021 11:30
Miten noin"halpa"? Ite kysyin Oulun Wetteriltä rek.numeron perusteella, hinta asennettuna 1200€.......auto 1.6 Focus diesel vm.2010
Eri lämmitin. Sulla mk2 ja toi halvempi mk3 focus.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
ahintikka kirjoitti: ↑24 Elo 2015 13:30
Rippuu ulkolämpötilasta moneltako alkaa lämmittämään. Mitä kylmempi sitä pidemmän lämmityksen tarvitsee.
Noilla asetuksilla sammuu itsekseen 5.50-6.00 välillä. Auto on silloin lämmin.
Maksimi lämmitysaika taitaa olla ½ tuntia mitä lämmittää ja sitten katkeaa joka tapauksessa ettei akku tyhjene.
Toi on ihan urbaani legendaa että auto osais haistella ulkolämpötiloja tai sisälämpötiloja. Ainakin omassa tuo tehdaseberi huutaa täysillä sen puoli tuntia aina, vaikka auto pysätyis suoraaj ajosta pihaan
kyl noissa mk3 ja mk4 mondeoissa on ainakin eeberi/webasto säädellyt itteään lämpötilojen mukaan.
mk3 lähtee käyntiin sillon on on käsketty ja pitää sitten tehoa säädellen sopivaa liekkiä koko ajan.
Mk4 taas starttaa sillon kun se itse niin toteaa hyväks ia on lämmin haluttuna hetkenä.
Focus 1.8TD kirjoitti: ↑01 Joulu 2021 17:57
Eilen käytin huollossa Wetterillä. Vaihtoivat hehkun sihtiverkon, hinta 320€ töineen,nyt toimii taas,saa nähdä, että kuinka kauan.......
Niinhän se toimi maaliskuulle asti, sitten ilmoitti vikakoodin luvussa puhaltimen tai ohjausyksikön vikaa, nyt uusittu molemmat, koska aivan uutta eberiä ei enää saa, hinta 1050E, saapa nähdä, kuinka pitkälle nyt päästään......
Omaan mondeon eberiin vaihdoin puhkun pari vuotta sitten, sen kuluman kuulee jo käyntiäänestä. Uus käy hiljaa vanhassa laakerit ulvo.
Ohjausyksikkö myös katkoja aiheutti....kolvasin lisämaan ohi liittimen ja sen jälkeen on toiminut.