Fokuksen mokoma nykii välillä mahottomasti. Nykii tasaisessa ajossa, ja vallankin jos kiihdyttää, oikeen kun polkee niin sammuukin toisinaan. Välillä menee parisataa kilometriä ilman mitään, sitten taas alkaa.
Vikakoodeja on p1180 ja p1181, ei syty moottorin vikavalo eikä mene vikatilaan. Nuo vikakoodit on jotain polttoaineenpaine korkea ja matala. suodatin kuulemma vasta vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Suuttimet testattiin ja tasaisesti oli ohivirtausta. Livedataa saatiin sen verran että aina kun nykäsee niin railipaine käy nollassa.
Mistäpäin ja mitä noiden oireiden ja koodien kans kannattaa alkaa vaihteleen. Auttakee miestä mäessä
Focus -08 1,6tdci nykii
Re: Focus -08 1,6tdci nykii
Tuo nollilla käynti voisi viitata sähköiseen katkokseen joko polttoaineen paineanturissa tai sen johdotuksessa. Jos pumppu takkuaisi, niin se tuskin ihan nollille veisi painetta.
Re: Focus -08 1,6tdci nykii
Hyvä pointti. Eli aloita tarkastamalla polttoainekiskon (rail) päässä olevan paineanturin liitin ja puhdista se. Jos löydät siihen liitettynä tehoboksin anturin, tai siinä on ollut sellainen, tutki asiaa tarkemmin
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus -08 1,6tdci nykii
Jos vikakoodeja ei jää niin voisin veikata ilmavuotoa jostakin polttoaineputken/-suodattimen liittimestä. Tuolloin ilmaa menisi korkeapainepumpulle joka ilmenisi nykimisenä ja kovassa kiihdytyksessä polttoaine ei enää riitä ja autoa sammuu.räpylä kirjoitti: ↑23 Marras 2021 19:13 Fokuksen mokoma nykii välillä mahottomasti. Nykii tasaisessa ajossa, ja vallankin jos kiihdyttää, oikeen kun polkee niin sammuukin toisinaan. Välillä menee parisataa kilometriä ilman mitään, sitten taas alkaa.
Vikakoodeja on p1180 ja p1181, ei syty moottorin vikavalo eikä mene vikatilaan. Nuo vikakoodit on jotain polttoaineenpaine korkea ja matala. suodatin kuulemma vasta vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Suuttimet testattiin ja tasaisesti oli ohivirtausta. Livedataa saatiin sen verran että aina kun nykäsee niin railipaine käy nollassa.
Mistäpäin ja mitä noiden oireiden ja koodien kans kannattaa alkaa vaihteleen. Auttakee miestä mäessä
Korkean paineen vikakoodi voisi tulla ajoittaisesta pulssimaisesta polttoaineensyötöstä jolla Ecu yrittää pitää painetta yllä.
Jos polttoainetankin korvausilma on riittämätön, ovat oireet samat mutta sen voi kokeilla ajamalla lyhyen aikaa korkki löysällä.
Re: Focus -08 1,6tdci nykii
Lähdetäänpä siitä liikkeelle. Se on vissiin hyvin piilotettu, kannattaiskohan sinne laittaa samalla vaivalla uusi paineanturi?
Re: Focus -08 1,6tdci nykii
Rail on tosiaan hankalassa paikassa egr:n takana piilossa... Ajattelin tuossa lähinnä paineanturin liittimen tarkistusta, jos sinne mitenkään sormet mahtuu. Luin aloitusviestin huolellisemmin - polttoainesuodatin on siis edellisen omistajan vaihtama - kannattaa ehkä helpommasta aloittaa, eli tutkia pa-linja pumpulle asti, liittimet ja suodatin, kuten edellä ehdotettiin.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex