Nyt tuli ilmoitus että 15. päivä tulee reilu hinnankorotus autoihin ja varusteisiin. Että vaikka kuinka tilava ja clecer Skoda onkin niin hinta kyllä rajaa valinnan ulkopuolelle.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen melko varma että liittyy gps-signaaliin. Töissä autopaikka maan alla ja sieltä lähdettäessä kello aina kesäajassa. Muulloin nätisti talviajassa. Mainitsin joskus huollossa, eivät olleet kuulleet ongelmaa.. Menee varmaan sarjassamme ’siihen pitää vain tottua’-kategoriaan.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla teki viimeksi siirryttäessä samaa muutaman päivän ja sitten rauhoittui.Hjesko kirjoitti: ↑09 Marras 2021 20:46
Olen melko varma että liittyy gps-signaaliin. Töissä autopaikka maan alla ja sieltä lähdettäessä kello aina kesäajassa. Muulloin nätisti talviajassa. Mainitsin joskus huollossa, eivät olleet kuulleet ongelmaa.. Menee varmaan sarjassamme ’siihen pitää vain tottua’-kategoriaan.
Nyt on taas pomppinut eestaas. Katsotaan rauhoittuuko.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
okei, itsellä on töissä auto tallissa joten taitanee liittyä jollain tapaa tuohon GPS-signaaliin.
Eipä tuossa nyt muuta, mutta hieman hankala käyttää vaikka webaston ajastinta kun ei ikinä tiedä missä ajassa auto kulloinkin on..
Eipä tuossa nyt muuta, mutta hieman hankala käyttää vaikka webaston ajastinta kun ei ikinä tiedä missä ajassa auto kulloinkin on..
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eikö siinä ole se asetus, että käyttääkö gps-aikaa vai ei? Muistaakseni jonkun tuommoisen ruksasin pois niin sen jälkeen ei ole koskaan ollut väärässä ajassa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toukokuussa tilattu Focus ilmoitettiin nyt että on "pudonnut pois tuotantoaikataulusta". Piti ensin valmistaa elokuussa, sitten marraskuussa ja nyt siis pois jonosta kokonaan. Lopullista tietoa ei ole vielä sille, että valmistetaanko sitä enää ollenkaan.
Vaimon Fiestalle (myös toukokussa tilattu) kävi samalla lailla, sillä erotuksella että sitä ei varmuudella enää valmisteta. Hän tulee saamaan tilalle facelift-version ensi vuoden alkukolmanneksella.
Vaimon Fiestalle (myös toukokussa tilattu) kävi samalla lailla, sillä erotuksella että sitä ei varmuudella enää valmisteta. Hän tulee saamaan tilalle facelift-version ensi vuoden alkukolmanneksella.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama tilanne. Odotellaan maahantuojalta ohjeita mitä nyt tapahtuu.Don MC kirjoitti: ↑10 Marras 2021 12:31 Toukokuussa tilattu Focus ilmoitettiin nyt että on "pudonnut pois tuotantoaikataulusta". Piti ensin valmistaa elokuussa, sitten marraskuussa ja nyt siis pois jonosta kokonaan. Lopullista tietoa ei ole vielä sille, että valmistetaanko sitä enää ollenkaan.
Vaimon Fiestalle (myös toukokussa tilattu) kävi samalla lailla, sillä erotuksella että sitä ei varmuudella enää valmisteta. Hän tulee saamaan tilalle facelift-version ensi vuoden alkukolmanneksella.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Aina tämä focus 2021 osaa yllättää. Ilma on noin 0 seutuu lämpiää tosi hitaasti taas. Sisälle ei tule lämpöä niinkuin ennen, Ptc ei ehkä toimi? Toinen yllätys kylmä kone jo ensimmäisessä risteyksessä s&s sammuttaa moottorin eli onko lämpöanturi tai anturit ja boxi sekaisin.
Edellekään suomen kielinen ohjaus puhelimeen ei ole korjauspäivitystä.
Olen koittanut myydä tätä 10kk vanhaa uutena 33th€ farkkua, mutta tarjoukset on verenseisauttivia
Onkohan uudessa navi ym. jonkun toisen tekemiä.
Edellekään suomen kielinen ohjaus puhelimeen ei ole korjauspäivitystä.
Olen koittanut myydä tätä 10kk vanhaa uutena 33th€ farkkua, mutta tarjoukset on verenseisauttivia
Onkohan uudessa navi ym. jonkun toisen tekemiä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Jotain 22ke? Millanen sulla on?Jonde kirjoitti: ↑11 Marras 2021 09:50 Aina tämä focus 2021 osaa yllättää. Ilma on noin 0 seutuu lämpiää tosi hitaasti taas. Sisälle ei tule lämpöä niinkuin ennen, Ptc ei ehkä toimi? Toinen yllätys kylmä kone jo ensimmäisessä risteyksessä s&s sammuttaa moottorin eli onko lämpöanturi tai anturit ja boxi sekaisin.
Edellekään suomen kielinen ohjaus puhelimeen ei ole korjauspäivitystä.
Olen koittanut myydä tätä 10kk vanhaa uutena 33th€ farkkua, mutta tarjoukset on verenseisauttivia
Onkohan uudessa navi ym. jonkun toisen tekemiä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tarjonneet16 ja 18th välistä hyvitystä ja heikoin 14 kait huumorilla

Karvalakkimallinen farkku 2 renkailla vetokoukulla, automaatti 125hv. Lohkolämmitin. Winter pack. Metalli harmaa väri
ajettu25 tkm.
Muihin EI foortiin.
Karvalakkimallinen farkku 2 renkailla vetokoukulla, automaatti 125hv. Lohkolämmitin. Winter pack. Metalli harmaa väri
Muihin EI foortiin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei taida olla lataushybridin tulosta vielä mitään uutisia tähän faceliftiin liittyen?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei sellaista ole tulossa tähän sukupolveen lainkaan. Akusto ei mahdu mihinkään, kun MHEV-akkukin on laitettu apukuskin penkin alle rajoittaen sen säätöjä.
Edit. Tai korjataan sen verran, että en nyt ole varma rajoittiko se säätöjä, mutta muistaakseni.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Rajoittaa ja siksi ei oikein mhev kiinnostakkaan kun repsikalla saunajakkara. Luulisi siihenkin olevan ratkaisu mutta ei ilmeisesti kiinnosta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko lattialla ovikoteloissa sisäkahvoissa yms valot vielä? Vai onko nekin riivitty pois?Jazzo kirjoitti: ↑02 Marras 2021 20:16 [
- Titaniumissa ei ole enää aurinkolasikoteloa katossa. Monia ei varmaan haittaa, mutta mulla oli yksi ostopäätökseen vaikuttava tekijä titanium vs. active. Vähän harmittaa.
- Em.liittyen ratin vasemmalla puolella oleva ajovalokatkaisijan vieressä olevaa lokerikkoa ei enää ole.
- Hanskalokerossa ei ole enää "piippuhyllyä" ohjekirjakansiolle.
- Digitaalinen mittaristo vs. vanha. Väriä olisi kiva saada muutettua muutenkin kuin vaihtamalla jollekin muulle asetukselle. Samaten infonäytön sisäisiä sai muokata paremmin vanhassa. Variä pystyy vaihtaa mm. mustangissa. Ei olisi luullut oleva 100k€ hintalapun "varuste".
- Takaluukun kiinnimenomekanismi muuttunut mun mielestä paremmaksi.
- Tavaratilan verho muuttunut taas taka-askelin enemmän mk3.5 suuntaan. Mun mielestä parempi. Tai näin kuvittelen, koska mun mielestä ei ole samanmoinnen lerppa.
- Ziisus, en olisi millään uskonut kuinka hidas voi olla täälläkin monesti mainittu tuo automaagin suunnanvaihto.
- Vaikka jostain mielestäni luin, että tähän ei saa DLR:n kanssa takavaloja palamaan, niin kyllä ne sieltä vain sai. Tämä on tämä mun "tavaramerkki": takavalot aina päälle. Päiväajovalot ajatuksena muuten on mielestäni aivan loistava, mutta ei tuo ettei takavalot pala.
- Vanha tuli Michelin Primacy 195/65, niin tämä tuli Goodyearin 205/60.
Oliskohan siinä isoimmat ja nopeimmat huomiot.
Edit:typoja
Sen huomasin sijaisautolla että bensa automaatin suunnanvaihto on hitaampi kuin dieselissä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Löytyi uusi bugi. Kun laittaa Webastolle "Jatka lämmitystä", istuu parkissa muutaman minuutin ja käynnistää auton, niin herjaa ettei lämmitintä voi käyttää alhaisen polttoainemäärän johdosta. Ja tankki oli aivan täysi tässä tilanteessa 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Näitä ongelmia on raportoitu nyt pikkuhiljaa enemmänkin. Vika ei ole rajoittunut tuohon "jatka lämmitystä" -toimintoon vaan Webastoon yleisesti.
Itsellä teki samaa vaikka oli kaukosäätimellä käynnistetty. Lopputulemana koko Webasto uusittiin takuuseen, eikä ole sen jälkeen ongelmaa näkynyt. Jollain muulla tällä foorumilla taidettiin tehdä vain jotain ohjelmointia asiaan liittyen, mutta en muista miten se tarina päättyi.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Minulla tehtiin ohjelmointia mutta ei auttanut, tänä syksynä sama vikailmoitus tuli jälleen.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla webaston käyttö tai etäkäynnistys siirtää varoitusäänet mittaristoon. Vaikka oli kolme viikko pajalla päivitettävänä ei auttanut mitään.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tietääkö joku, että käynnistyykö myös webasto kun auton käynnistää etänä? Siis silloin jos se on ajotietokoneesta ruksattuna ja ulkona on riittävän kylmä. Kaiken järjen mukaan luulisi käynnistyvän, mutta jotenkin en kuitenkaan yllättyisi vaikka ei käynnistyisikään 

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei käynnisty webasto. On kyllä harmi.Tapiiri kirjoitti: ↑14 Marras 2021 18:19 Tietääkö joku, että käynnistyykö myös webasto kun auton käynnistää etänä? Siis silloin jos se on ajotietokoneesta ruksattuna ja ulkona on riittävän kylmä. Kaiken järjen mukaan luulisi käynnistyvän, mutta jotenkin en kuitenkaan yllättyisi vaikka ei käynnistyisikään![]()
Mulla saivat kaikki virranhallinnan ongelmiin liittyvät oireilut korjattua. Kirjoitin tästä enempi tuolla ”focus mk4 latausongelmat” topicissa.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
75tkm takapalat ja levyt aika lopussa. Takalevyä kahta erikokoa, mistä tietää kumpi oikea jossei jaksa mitata autosta? Samoin etulevyä tarjoaa kahta erikokoista. Toisessa Focuksessani ei ole aktiivivakkaria niin pitääkin katsoa kestääkö siinä takapalat kauemmin. Taakse saa näköjään ATE Ceramic palaa joka pölyää vähemmän ja kestää pidempää. Voisi kokeilla sellaisia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Hei.
Itsellä vuoden 19 focus ja ilmastointi repsikan puolella renkkaa. Puhaltaa vain kuumaa asetuksista riippumatta. Se on menossa huoltoon,mutta kysyisin sellaista mistä mahtaa johtua että repsikan puolen kuuma ilma tulee repsikan penkin ja keskikonsolin välistä. Se on tullut sieltä aina. Eli penkin alta?
Itsellä vuoden 19 focus ja ilmastointi repsikan puolella renkkaa. Puhaltaa vain kuumaa asetuksista riippumatta. Se on menossa huoltoon,mutta kysyisin sellaista mistä mahtaa johtua että repsikan puolen kuuma ilma tulee repsikan penkin ja keskikonsolin välistä. Se on tullut sieltä aina. Eli penkin alta?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko jostain maahantuojalta tai liikkeestä saatua ihan faktatietoa, että aktivinen vakkari käyttäisi takajarruja nopeuden säätelyyn? Jotenkin en meinaan jaksa siihen uskoa…aktiivivakkari tekee aika koviakin jarrutuksia varsinkin jos toinen auto vaihtaa kaistaa eteen ja sanoisin, että sitä ei kyllä takajarruilla hoideta. Aika hasardia liukkaalla kelillä jos näin olisi.EeroH kirjoitti: ↑15 Marras 2021 09:3175tkm takapalat ja levyt aika lopussa. Takalevyä kahta erikokoa, mistä tietää kumpi oikea jossei jaksa mitata autosta? Samoin etulevyä tarjoaa kahta erikokoista. Toisessa Focuksessani ei ole aktiivivakkaria niin pitääkin katsoa kestääkö siinä takapalat kauemmin. Taakse saa näköjään ATE Ceramic palaa joka pölyää vähemmän ja kestää pidempää. Voisi kokeilla sellaisia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei muuta kun oma tuntuma. Etujarrut uutta vastaavassa kunnossa. Isommissa jarrutuksissa varmasti molemmat päät mukana. Mutta nopeuden pieneen säätelyyn ilmeisesti vaan takajarruja uskoisin nopeuden vaikuttavan tähän. Jos käyttää aktiivivakkaria vaan maantie ajossa kulumis ongelmaa tuskin tulee.mjasa kirjoitti: ↑17 Marras 2021 22:48Onko jostain maahantuojalta tai liikkeestä saatua ihan faktatietoa, että aktivinen vakkari käyttäisi takajarruja nopeuden säätelyyn? Jotenkin en meinaan jaksa siihen uskoa…aktiivivakkari tekee aika koviakin jarrutuksia varsinkin jos toinen auto vaihtaa kaistaa eteen ja sanoisin, että sitä ei kyllä takajarruilla hoideta. Aika hasardia liukkaalla kelillä jos näin olisi.EeroH kirjoitti: ↑15 Marras 2021 09:31
75tkm takapalat ja levyt aika lopussa. Takalevyä kahta erikokoa, mistä tietää kumpi oikea jossei jaksa mitata autosta? Samoin etulevyä tarjoaa kahta erikokoista. Toisessa Focuksessani ei ole aktiivivakkaria niin pitääkin katsoa kestääkö siinä takapalat kauemmin. Taakse saa näköjään ATE Ceramic palaa joka pölyää vähemmän ja kestää pidempää. Voisi kokeilla sellaisia.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Sama tuntemus täällä.focst kirjoitti: ↑18 Marras 2021 06:24 Ei muuta kun oma tuntuma. Etujarrut uutta vastaavassa kunnossa. Isommissa jarrutuksissa varmasti molemmat päät mukana. Mutta nopeuden pieneen säätelyyn ilmeisesti vaan takajarruja uskoisin nopeuden vaikuttavan tähän. Jos käyttää aktiivivakkaria vaan maantie ajossa kulumis ongelmaa tuskin tulee.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci