LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Suomi on laajaa ja harvaan asuttu maa jossa oma kulkuneuvon omistaminen on välttämätöntä.
Kevennys
Mutta pitää laskea jos polttoainevero ja tupakkaa vero poistetaan.
Siitä saatavaa tulo on 3500 miljoonaa ja palkansaajia 2.2 miljoonaa . Summaa jaetaan nopeasti päässä lakien jotain 1590€ vuodessa pitäisi verotusta kiristää per palkansaaja. Siinä vappusatanen kalpenee. Autoilu kun on valtion lypsylehmä jotain 8000 miljoonaa siitä saadaan. Ajatelkaa jos kaikki menisivät tupakkalakkoon niin 1000 miljoonaa pitäisi ottaa lisää valtionvelkaa.
Kevennys
Mutta pitää laskea jos polttoainevero ja tupakkaa vero poistetaan.
Siitä saatavaa tulo on 3500 miljoonaa ja palkansaajia 2.2 miljoonaa . Summaa jaetaan nopeasti päässä lakien jotain 1590€ vuodessa pitäisi verotusta kiristää per palkansaaja. Siinä vappusatanen kalpenee. Autoilu kun on valtion lypsylehmä jotain 8000 miljoonaa siitä saadaan. Ajatelkaa jos kaikki menisivät tupakkalakkoon niin 1000 miljoonaa pitäisi ottaa lisää valtionvelkaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Ennen autoilija oli valtion lypsylehmä. Nyt ei enää ole. Autot ovat halpoja, eikä autovero uudesta autosta ole enää kuin murto-osa siitä mitä se oli esim. -80-luvulla. Auton voi aina myydä ja alkaa kulkemaan muilla tavoilla. Valtion lypsylehmä on nyt valitattavasti omistusasuja. Kiinteistövero, sähkönmyynti, sähkönsiirto ,tiemaksut ,nuohoukset ,mahdolliset likakaivojen tyhjennykset, jätemaksut, hulevesimaksut, irtaimisto- ja palovakuutukset, isännöitsijöiden, huoltoyhtiöiden ja siivousfirmojen mielivaltaiset palkkiot mitään tekemättömyydestä ja delekoinnista. Lopuksi vielä varainsiirtoverot aina velattomasta hinnasta ja esim. pääomatulovero 30 tai 34% voitosta, mitä oikeasti ei edes ole. Sokerina pohjalla isännöitsijän suolaamat turhat ja ennenaikaiset remontit ja kaikenmaailman turhat kuntotutkimukset joiden hinnoissa ei ole järjellä ajatelle mitään logikkaa.Renee kirjoitti: ↑03 Marras 2021 19:35 Suomi on laajaa ja harvaan asuttu maa jossa oma kulkuneuvon omistaminen on välttämätöntä.
Kevennys
Mutta pitää laskea jos polttoainevero ja tupakkaa vero poistetaan.
Siitä saatavaa tulo on 3500 miljoonaa ja palkansaajia 2.2 miljoonaa . Summaa jaetaan nopeasti päässä lakien jotain 1590€ vuodessa pitäisi verotusta kiristää per palkansaaja. Siinä vappusatanen kalpenee. Autoilu kun on valtion lypsylehmä jotain 8000 miljoonaa siitä saadaan. Ajatelkaa jos kaikki menisivät tupakkalakkoon niin 1000 miljoonaa pitäisi ottaa lisää valtionvelkaa.
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Kävin kannattamassa, enkä siksi että mulla on kuutos-Omega, vaan ihan tukeakseni sitä porukkaa joka joutuu oikeasti hankaamaan 20-60km/sivu matkaa päivittäin duuniin, opiskelemaan tai asioidakseen. Sähköautoilu kun tuntuu olevan tosiasiassa vain trendi eikä mikään oikea ympäristöteko joksika sitä esitetään. Enkä muutenkaan ymmärrä miksi pienen maan yksityisautoilu on nyt muka se maailman pahin hiilijalanjäljen tallaaja
Toivon mukaan tämä kansalaisaloite saa tuulta purjeisiin, nelisen vuotta sitten oli aloite aktiivimallia vastaan, vaikka ääniä tuli tarvittava määrä ei homma edennyt silti minnekään, asiaan kevyesti liittyen.

Toivon mukaan tämä kansalaisaloite saa tuulta purjeisiin, nelisen vuotta sitten oli aloite aktiivimallia vastaan, vaikka ääniä tuli tarvittava määrä ei homma edennyt silti minnekään, asiaan kevyesti liittyen.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Totta kai se halpenee kun tulee sähköautot,sitten kun ne on saatu myytyä suurkuluttajille alkaakin sähkönhinta nousta ja tulee lisää veroa sitten siihenkin autoon.
Näin se vaan on ei täällä kukaan ilmaseksi mitään tee eikä saa
Näin se vaan on ei täällä kukaan ilmaseksi mitään tee eikä saa
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Paitsi kansanedustajat. Sopeutumiseläkkeen poistokin oli lopulta silmänkääntö temppu.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Käsittääkseni biopolttoaineilla liikkuvia autoja rokotetaan jo autoverolla ja auton käyttöverolla, niin eikö niille mikään riitä? Kannatan lakialoitetta. Autoilun tulee siirtyä puhtaampaa suuntaan, mutta ei millään väkipakolla vaan tarjonnan tulee määrätä se millä ajetaan, ei me itse niitä autoja rakenneta. Itse ajan bensamoottorilla niin kauan kun bensaa myydään.
Toisaalta fossiilisia polttoaineita ei voida ikuisuuksia edes käyttää koska ne loppuvat joskus, niin mikä vimma nyt on hosua sähkisten kanssa, en ymmärrä?
Toisaalta fossiilisia polttoaineita ei voida ikuisuuksia edes käyttää koska ne loppuvat joskus, niin mikä vimma nyt on hosua sähkisten kanssa, en ymmärrä?
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Kyllähän se on edelleen auto se, josta AINA otetaan vaikka - kuten nyt - verot ovat jo tapissa. Autot ei todellakaan tässä maassa ole halpoja. Jos ei uudet niin ei kyllä vanhatkaan.ärräpärrä kirjoitti: ↑03 Marras 2021 19:53 Ennen autoilija oli valtion lypsylehmä. Nyt ei enää ole. Autot ovat halpoja, eikä autovero uudesta autosta ole enää kuin murto-osa siitä mitä se oli esim. -80-luvulla. Auton voi aina myydä ja alkaa kulkemaan muilla tavoilla. Valtion lypsylehmä on nyt valitattavasti omistusasuja. Kiinteistövero, sähkönmyynti, sähkönsiirto ,tiemaksut ,nuohoukset ,mahdolliset likakaivojen tyhjennykset, jätemaksut, hulevesimaksut, irtaimisto- ja palovakuutukset, isännöitsijöiden, huoltoyhtiöiden ja siivousfirmojen mielivaltaiset palkkiot mitään tekemättömyydestä ja delekoinnista. Lopuksi vielä varainsiirtoverot aina velattomasta hinnasta ja esim. pääomatulovero 30 tai 34% voitosta, mitä oikeasti ei edes ole. Sokerina pohjalla isännöitsijän suolaamat turhat ja ennenaikaiset remontit ja kaikenmaailman turhat kuntotutkimukset joiden hinnoissa ei ole järjellä ajatelle mitään logikkaa.
Mutta kun päättäjiksi tuntuu valikoituvan AINA niitä ihmisiä, joille autolla liikkuminen on vastenmielinen punainen vaate, niin tätäpä se sitten on. Eikä suomalainen jostain syystä uskalla pistää vastaan.
Tämä aloite on onneksi pieni askel siihen suuntaan, että liikkumisen pitää olla kohtuuhintaista.
Re: LAKIALOITE POLTTOAINEVERON KOHTUULLISTAMISESTA JA KOHTUULLISEN HINTATASON TURVAAMISESTA
Autot ovat tosi halpoja nykyisin. Muistan 1991 kun ostin Toyota Celica 4WD turbon. Sen hinta uutena oli noin 45747€. Suhteessa silloiseen palkkaan samasta työstä sen hinta olisi nyt 274492€. Tuolloin joutui tekemaan kuusi kertaa pidemmän ajan työtä, että sai palkkaa tuon auton hinnan verran kuin mitä nyt joutuu. Ostin uuden BMW 316 vuonna -85. Se maksoi euroiksi muutettuna 15120€. Palkat ovat seitsenkertaistuneen tuosta, joten tuonkiin auton tienaamiseen meni 7 kertaa enemmän aikaa kuin nyt. Muunnettuna palkasta nykyrahaksi uusi BWW missä ei ollut edes ohjaustehostinta maksaisi nyt 105840€. Huono juttu, että autot ovat nyt halpoja kuten kännykät yms. silloin vain rahamiehillä oli hienot autot ja kännykät.jarikin kirjoitti: ↑04 Marras 2021 18:32Kyllähän se on edelleen auto se, josta AINA otetaan vaikka - kuten nyt - verot ovat jo tapissa. Autot ei todellakaan tässä maassa ole halpoja. Jos ei uudet niin ei kyllä vanhatkaan.ärräpärrä kirjoitti: ↑03 Marras 2021 19:53 Ennen autoilija oli valtion lypsylehmä. Nyt ei enää ole. Autot ovat halpoja, eikä autovero uudesta autosta ole enää kuin murto-osa siitä mitä se oli esim. -80-luvulla. Auton voi aina myydä ja alkaa kulkemaan muilla tavoilla. Valtion lypsylehmä on nyt valitattavasti omistusasuja. Kiinteistövero, sähkönmyynti, sähkönsiirto ,tiemaksut ,nuohoukset ,mahdolliset likakaivojen tyhjennykset, jätemaksut, hulevesimaksut, irtaimisto- ja palovakuutukset, isännöitsijöiden, huoltoyhtiöiden ja siivousfirmojen mielivaltaiset palkkiot mitään tekemättömyydestä ja delekoinnista. Lopuksi vielä varainsiirtoverot aina velattomasta hinnasta ja esim. pääomatulovero 30 tai 34% voitosta, mitä oikeasti ei edes ole. Sokerina pohjalla isännöitsijän suolaamat turhat ja ennenaikaiset remontit ja kaikenmaailman turhat kuntotutkimukset joiden hinnoissa ei ole järjellä ajatelle mitään logikkaa.
Mutta kun päättäjiksi tuntuu valikoituvan AINA niitä ihmisiä, joille autolla liikkuminen on vastenmielinen punainen vaate, niin tätäpä se sitten on. Eikä suomalainen jostain syystä uskalla pistää vastaan.
Tämä aloite on onneksi pieni askel siihen suuntaan, että liikkumisen pitää olla kohtuuhintaista.
Viimeksi muokannut ärräpärrä, 05 Marras 2021 13:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.