Tuli runtattu escortti hieman lyhkäsemmäksi jonka seuraksena pitää udellla viisammilta tietoa.
Missä ford escort 95-> airbagin anturit sijaitsevat keulassa ja miten nämä "käytännössä" toimivat, sillä kolarissa ihme kyllä kuskin airbag ei lauennut?
Onko vaarana kun autoon saa kaikki pellit oiottua/uusittua että airbagin anturit ovat herkistyneet ja kuskin paikalla istuminen on kuin venäläistä rulettia?
Kolari korjaus, airbag?
Kolari korjaus, airbag?
Ford Cortina mk3 -74
Eipä ne siitä mihinkään herkisty. Focuksessa ainakin törmäys anturit ovat pitkittäis palkkien päällä lähellä etupäätä. Taas esim golf3:ssa ei ole antureita vaan tunnistin on ohjainboxin sisällä. Escort on samaa ikäluokkaa joten siinä voi olla samanlainen systeemi.
Törmäys voima pitää olla 30km/h kiinteään esteeseen törmäystä vastaava voima että airbagit poksahtavat lisäksi törmäys pitää tulla n30asteen heitolla pitkittäis suunnassa.
Törmäys voima pitää olla 30km/h kiinteään esteeseen törmäystä vastaava voima että airbagit poksahtavat lisäksi törmäys pitää tulla n30asteen heitolla pitkittäis suunnassa.
Ford Focus Ghia 1.8TCI-00
Nyt kummastuttaa vieläkin enemmän miksei airbag lauennut sillä törmäys tuli suoraan edestä ja nopeus oli tömäys hetkellä yli 50km/h->.
Tähän syynä voi olla se että rintapelti jousti ja törmäyksen suurin paine osui tuurilla tyhjään pehmeään kohtaan eli moottorin ja kuskin puoleiseen tukipalkin väliin. Eikä tuonne pelkääjän puolelle jossa moottori olisi heti ottanut vastaan.
Tähän syynä voi olla se että rintapelti jousti ja törmäyksen suurin paine osui tuurilla tyhjään pehmeään kohtaan eli moottorin ja kuskin puoleiseen tukipalkin väliin. Eikä tuonne pelkääjän puolelle jossa moottori olisi heti ottanut vastaan.
Ford Cortina mk3 -74