Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Nosto, päivitetty
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Edit: poistetaan turhana
Viimeksi muokannut Freeze, 30 Maalis 2021 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Moro!
Ainakin ST-Fiesta ei enää herjaa hiukkasloukusta kun aloin käyttämään pelkästään "sport/race" modea...se kahdella pytyllä käynti on myrkkyä ecoboost:ille
Harri
Ainakin ST-Fiesta ei enää herjaa hiukkasloukusta kun aloin käyttämään pelkästään "sport/race" modea...se kahdella pytyllä käynti on myrkkyä ecoboost:ille
Harri

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.
- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Minua kiinnostaa, että mikä sinusta on ongelmana tuossa mukautuvassa vakkarissa ?Jörgen kirjoitti: ↑19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.
- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Kyse oli älykkäästä vakkarista.
Vaikka en olekaan Jörgen, niin uskallan melkein väittää, että sama ongelma kuin useilla muillakin. Yhtäkkiä auto vetää karttadatasta jonkun käsittämätön nopeusrajoituksen. Esimerkiksi yhtäkkiä suoralla tiellä, jossa 100 kmh rajoitus, auto keksiikin, että tässähän onkin 40 kmh rajoitus ja alkaa jarruttaa äkisti. Sama myös päinvastoin, että kaupungin kaduilla aletaan kiihdyttää holtittomasti.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Noista parista kommentit. Omani on valmistunut 2020 alussa ja tuo hätäpuhelujärjestelmän vika esiintyi. Se korjaantui ilmeisesti verkon yli tulleen TCU-modulin päivittymisen yhteydessä, huollossa ei asialle tehty mitään. Ihmettelen vain sitä, että joulukuussa 2020 luovutetussa on tuo vika edelleen. Onkohan auto valmistunut kuitenkin 2020 alkupuolella ja siihen on iso kasa päivityksiä tekemättä? Tuo huollon toive ajan myötä päivittymisestä on varmaan vitsi. Eiköhän heillä ole vermeet sitä varten että kaikki päivitykset voidaan ajaa sisään huollon yhteydessä. Ihme pelleilyä.Jörgen kirjoitti: ↑19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
...
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
Itselläni on takaistuimen turvavyön hälytys piipittänyt turhaan kerran. Yleensä ei takaistuimella onneksi ketään istu. Asialle ei ole vielä tehty mitään.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
- Tuo taurvavyömuistutin homma taitaa olla ominaisuus, ärsyttävä sellainen. Huollosta kysellyt siihen fiksausta mutta ei taida onnistua...Jörgen kirjoitti: ↑19 Tammi 2021 11:03 -takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
- Takalasin lämpenemistä ihmettelin itsekin ja taisi olla niin että ne ylimmät langat eivät ole vastuksia vaan radion antenneja tms.
- Lumen kertyminen itsellänikin ongelmana. Mulla on tarvikevanteet talvinakeissa ja epäilin näitä syyllisiksi mutta ilmeisesti orkkisvanteillakin samaa
ongelmaa. Pöllyävän lumen kelillä saa putsata muutaman kilsan välein pahimmillaan jos maantienopeuksilla ajelee.

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.Jörgen kirjoitti: ↑19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.
- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
1.2. mutta eivät kertoneet vuottamjasa kirjoitti: ↑28 Tammi 2021 22:23 Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Nooh, kyllä oli ihan vuodesta 21 puheArski57 kirjoitti: ↑29 Tammi 2021 14:031.2. mutta eivät kertoneet vuottamjasa kirjoitti: ↑28 Tammi 2021 22:23 Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.![]()
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Moi, älykäs vakkari juurikin kyseessä ja tismalleen tuo pari vuotta vanhojen karttojen mukaan toiminta. Tietyö ja 30 rajoitus -> Focus vetää yhtäkkiä satasen rajoittimeen ja päinvastoin. Lisäksi rajoituksen vaihtuessa esim. 80 -> 60 alkaa auto hidastaa vasta merkin kohdalla ja jos edessä on nopeusvalvonta on edessä nimismiehen puhuttelu ja sakot. Täysin turha ominaisuus noin raakileena.toasti kirjoitti: ↑20 Tammi 2021 08:14Kyse oli älykkäästä vakkarista.
Vaikka en olekaan Jörgen, niin uskallan melkein väittää, että sama ongelma kuin useilla muillakin. Yhtäkkiä auto vetää karttadatasta jonkun käsittämätön nopeusrajoituksen. Esimerkiksi yhtäkkiä suoralla tiellä, jossa 100 kmh rajoitus, auto keksiikin, että tässähän onkin 40 kmh rajoitus ja alkaa jarruttaa äkisti. Sama myös päinvastoin, että kaupungin kaduilla aletaan kiihdyttää holtittomasti.
Nopeudenrajoittimessa tuo liikennemerkkien lukeminen toimii paremmin kun se perustuu muutenkin aktiivisempaan ajamiseen.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Voisiko tuo päivitys olla syypäänä siihen että tällä viikolla etukaiuttimet on toimineet eikä ole tullut hätäpuheluista herjaa (tosin ei tuo vika muutenkaan ole ollut koko ajan "päällä"), mutta bluetooth ei toimi enää kunnolla. Spotify pätkii niin paljon että on täysin kelvoton kuunnella ja osa kappaleista jumii kokonaan noin 10-15 sekunnin jälkeen. Supla pätkii myös hirveästi, samoin puhelut. Kokeilin puhelinta muihin bluetooth laitteisiin ja ei mitään ongelmaa, joten vaikuttaa olevan auton päässä vikaa.mjasa kirjoitti: ↑28 Tammi 2021 22:23Itse käytin marraskuussa alle saadun Focuksen tuon kajareiden hiljenemisen takia pajalla. Noh, ajoivat jonkun muun päivityksen, mutta sain tiedon, jonka mukaan tuo TCU modulin etäpäivitys on tulossa jakoon 1.2 lähtien eli piakkoun siihen vaivaan toivottavasti tulee päivitys lennosta.Jörgen kirjoitti: ↑19 Tammi 2021 11:03 Hellou ja tervehdys uudelta Ford-kuljettajalta. Sain joulukuussa 2020 tuoreen 182hp Active wagonin alle ja alkutaival on ollut osin hiukan kivinen. Kilsoja mittarissa nyt reilu 8000, eli auto on hankittu ihan käyttöä varten.
- heti liikkeestä kotiin ajaessa mittaristoon jakarin kuva ja käynnistyksen yhteydessä ilmoitus huollon tarpeesta. Tämä katosi huollossa vikakoodien kuittaamisella, vikaa ei kuulemma ole.
- Fordpassiin useita ilmoituksia voimansiirron viasta. Nämä katosivat myös huollossa eivätkä vaikuttaneet ajamiseen mitenkään.
- hätäpuhelujärjestelmän häiriöstä tulee ajoittain herjaa ja etukaiuttimet sekä sitä myöten handsfree mykkänä. Oulun Wetterin mukaan tämä katoaa ajan myötä verkon yli päivittymällä. Onko näin? Pitkiä kilsoja odotella vian korjaantumista...
- "älykäs" vakionopeudensäädin olisi täysi vitsi jos se ei olisi hengenvaarallinen.
-takana keskipaikalla turvavyömuistutin kummitellut pari kertaa
- etäkäynnistys ei meinannut lähteä millään toimimaan. Lopulta kun yhtä aikaa tyhjensi sekä puhelimen välimuistin ja nollasi auton tiedot sekin heräsi. Tätä piti selvittää Fordin etätuen kanssa ulkomaita myöten.
- takaikkunan kaksi ylintä lämmityslankaa eivät lämpene. Tätä en ole vielä kysynyt huollosta onko vika vai ominaisuus. Joka tapauksessa yläosa lasista jäässä ja esim pyyhin ei pyyhi siksi kunnolla.
-vanteet keräävät julmetun paljon lunta. Äärimmäisen rasittava ominaisuus pohjoisessa noin puolet vuodesta.
Muuten todella kiva auto, hyvä ajettava ja hyvä kuskin ergonomia ainakin agr-istuimilla.
Onko muilla tuollaisesta kokemuksia?
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Minulla alkoi tuo pätkiminen jo syksyllä kun päivitin Syncin 3.4:ään. Välillä ei pätki, välillä pätkii, ihme touhua...Jörgen kirjoitti: ↑03 Helmi 2021 09:50
Voisiko tuo päivitys olla syypäänä siihen että tällä viikolla etukaiuttimet on toimineet eikä ole tullut hätäpuheluista herjaa (tosin ei tuo vika muutenkaan ole ollut koko ajan "päällä"), mutta bluetooth ei toimi enää kunnolla. Spotify pätkii niin paljon että on täysin kelvoton kuunnella ja osa kappaleista jumii kokonaan noin 10-15 sekunnin jälkeen. Supla pätkii myös hirveästi, samoin puhelut. Kokeilin puhelinta muihin bluetooth laitteisiin ja ei mitään ongelmaa, joten vaikuttaa olevan auton päässä vikaa.
Onko muilla tuollaisesta kokemuksia?

Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Nyt tullut takaisinkutsuilmoitus. 20S74 - FOCUS AUTOMATIC TRANSMISSION STUD INSPECTION eli automaattivaihteiston vaarnapulttien tarkastus.
Onko muille tullut? Lienee tosiaan vain joku tarkastusluontoinen juttu, ei vakavampaa. Täytyy varailla aika ja samalla hoitaa pari muuta takuunalaista hommaa.
Onko muille tullut? Lienee tosiaan vain joku tarkastusluontoinen juttu, ei vakavampaa. Täytyy varailla aika ja samalla hoitaa pari muuta takuunalaista hommaa.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Ei ole tullut itselle, mutta liittyy käsittääkseni aiempaan kampanjaan, jossa noi pultit voi vahingoittaa johtosarjaa. Ilmeisesti aiempi kampanja ei ollut valtava menestys, koska tässä ilmeisesti korjataan aiempia korjauksia.tomi83 kirjoitti: ↑05 Maalis 2021 22:07 Nyt tullut takaisinkutsuilmoitus. 20S74 - FOCUS AUTOMATIC TRANSMISSION STUD INSPECTION eli automaattivaihteiston vaarnapulttien tarkastus.
Onko muille tullut? Lienee tosiaan vain joku tarkastusluontoinen juttu, ei vakavampaa. Täytyy varailla aika ja samalla hoitaa pari muuta takuunalaista hommaa.
Lähde https://car-recalls.eu/ford-s-max-galax ... rear-axle/
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
No ei ole. Kuskin tehtävä on viime kädessä huolehtia auton nopeus rajoituksen mukaisesti. Jos sä alat selittää kytille että "yhyy auton vika ku hidasti nii myöhää" ni saat paskaset naurut päälle ja lapun kouraan.
Ei se aktiivivakkari mikään nopeusvahti kuitenkaan ole ja tekee juuri sen mihin se on ohjelmoitukin.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Eilen tuli minullekin FordPassiin tämä ilmoitus:
-Huoltotoimenpiteen numero: 20S74
-Vaatii huoltotoimenpidettä: Focus Automatic transmission stud inspection
Mahtaako päätyä Freezen ylläpitämälle listalle topicin alkuun?
Kesällä 2020 tehtiin 19S50, automaattivaihteiston johdotuksen hankautuminen-kamppis. Viime vuonna oltiin siis huolissaan, että johdot rispaantuvat pultiin ja nyt, että pultti rispaannuttaa johdot
-Huoltotoimenpiteen numero: 20S74
-Vaatii huoltotoimenpidettä: Focus Automatic transmission stud inspection
Mahtaako päätyä Freezen ylläpitämälle listalle topicin alkuun?
Kesällä 2020 tehtiin 19S50, automaattivaihteiston johdotuksen hankautuminen-kamppis. Viime vuonna oltiin siis huolissaan, että johdot rispaantuvat pultiin ja nyt, että pultti rispaannuttaa johdot

Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Kävin tosiaan viime viikolla teetättämässä tämän takaisinkutsun. Siinä vain tarkistivat pultit ja oli kunnossa. Olisivat kuulemma vaihtaneet ne toisenlaisiin mikäli tarvetta. Lisäksi vaihtoivat akunvalvontamodulin anturin tms. joka nyt mallia JX6T-10C679-CB. Tuo lienee uusin mikä Suomessa on. Saksassa on BE -loppuisia uusimmat.Rusakko_ kirjoitti: ↑30 Maalis 2021 06:56 Eilen tuli minullekin FordPassiin tämä ilmoitus:
-Huoltotoimenpiteen numero: 20S74
-Vaatii huoltotoimenpidettä: Focus Automatic transmission stud inspection
Mahtaako päätyä Freezen ylläpitämälle listalle topicin alkuun?
Kesällä 2020 tehtiin 19S50, automaattivaihteiston johdotuksen hankautuminen-kamppis. Viime vuonna oltiin siis huolissaan, että johdot rispaantuvat pultiin ja nyt, että pultti rispaannuttaa johdot![]()
Koodasivat myös avaimen uudelleen ja yrittivät selvittää varoitusäänien kuulumista mittariston takaa. Ei selvinnyt korjaamolla vaan laittoivat siitä Fordille selvityspyyntöä. Täytyy postata jos joskus siitä kuulee jotain.
Muuten, nyt kun ilmat on lämmenneet niin tuntuu, että pikkuvikoja on paljon harvemmassa...
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Nosto, päivitetty.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
No kyllä on. Tuon tehtävä olisi vapauttaa kuski säätämästä sitä ajonopeutta, nyt se on koodattu niin ettei sen toiminta täytä ainakaan Suomessa lain kirjainta ja sitä ei voi siis käyttää. En ole menossa itkemään kytille mitään, koska totesin heti ensi kokeilulla ettei tuo ominaisuus toimi.HMS77 kirjoitti: ↑08 Maalis 2021 19:43No ei ole. Kuskin tehtävä on viime kädessä huolehtia auton nopeus rajoituksen mukaisesti. Jos sä alat selittää kytille että "yhyy auton vika ku hidasti nii myöhää" ni saat paskaset naurut päälle ja lapun kouraan.
Ei se aktiivivakkari mikään nopeusvahti kuitenkaan ole ja tekee juuri sen mihin se on ohjelmoitukin.
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Kyllä se on kuski se nopeusvahti, kun lakitupaan mennään eikä vakionopeudensäädin. Eihän se oikein toimi ei, mutta kuskin vastuuta se ei poista.
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Oma kiesi oli huollossa ja samalla on näemmä tehty kampanja: "21P09 2,0 ecoblue EGR-suodatin"
Mitä siten tarkoittaakaan?
Mitä siten tarkoittaakaan?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Moi!
Noita ford focus 1.0 ecoboost wagon malleja on erittäin paljon tarjolla nyt vuosilta 2019 ja 2020, ejettuina noin 20000. Onkohan suosittu leasing auto vai onkohan noissa jotain mätää?
Noita ford focus 1.0 ecoboost wagon malleja on erittäin paljon tarjolla nyt vuosilta 2019 ja 2020, ejettuina noin 20000. Onkohan suosittu leasing auto vai onkohan noissa jotain mätää?
Re: Ford Focus Mk 4 2018-, uuden auton viat ja huoltokampanjat
Moro.
Omassa focuksessa kuskin puolella ns. sisäänastumisvalon polttimo palanut.
Eli sivupeilin alla oleva maahan osoittava valo. Onko mitään hyviä ohjevideoita lampun vaihtamiseen eli peilin purkamiseen sekä oikean polttimon löytämiseen?
Omassa focuksessa kuskin puolella ns. sisäänastumisvalon polttimo palanut.
Eli sivupeilin alla oleva maahan osoittava valo. Onko mitään hyviä ohjevideoita lampun vaihtamiseen eli peilin purkamiseen sekä oikean polttimon löytämiseen?