Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

_JPA kirjoitti: 22 Loka 2021 18:17
EeroH kirjoitti: 22 Loka 2021 14:23 No en saanut. Softa päivitys jonka piti korjata kaikki virranhallinta viat oli viallinen ja auto siksi sekaisin. Nyt tekevät uutta softaa ja sitä odotellaan…
Siis oliko joku tuore ohjelmistopäivitys jonka epäonniseksi koekaniiniksi jouduit?
Ilmeisesti. Mä vaan vein takuuhuoltoon ja lupasivat katsoa missä vika.
Jonde
Viestit: 34
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:55

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jonde »

Ihmettelen kun näillä sivuilla on vain softa ongelmia yleensä focuksessa🤔
Nykyisessä focuksessa s&s on pelannut liiankin hyvin että on joutunut kytkee pois. Edellisessä ei pelannut koko viime syksyn ja talven.
Ajattelin muiden ongelmien takia hävittää tämän focuksen katsoa muita merkkejä. Ongelma on vain tilausten pitkät ja tuntemattomat pituudet. Myyjät lupaa mutta tehtaat toimii miten toimii.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Jonde kirjoitti: 23 Loka 2021 09:30 Ihmettelen kun näillä sivuilla on vain softa ongelmia yleensä focuksessa🤔
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

EeroH kirjoitti: 23 Loka 2021 09:37
Jonde kirjoitti: 23 Loka 2021 09:30 Ihmettelen kun näillä sivuilla on vain softa ongelmia yleensä focuksessa🤔
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla. ;)
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

EeroH kirjoitti: 23 Loka 2021 09:37
Jonde kirjoitti: 23 Loka 2021 09:30 Ihmettelen kun näillä sivuilla on vain softa ongelmia yleensä focuksessa🤔
Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Ei sillä webastolla ole ongelman kanssa mitään tekemistä. Mulla ongelmat alkoi kesällä virtaongelmat start stopin muodossa. SS on käytännössä aina se eka oire. Moni ei varmaan vaan edes huomaa tota että start stop ei toimi, sen taas huomaa, kun Webasto ei toimi.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Karol
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Elo 2021 16:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Karol »

focst kirjoitti: 23 Loka 2021 10:14
EeroH kirjoitti: 23 Loka 2021 09:37

Focus on myydyin ja niihin saa webaston halvalla tai kaupanpäälle niin se varmaan tekee virtaongelmia. Fiestaan ei webaa saa ja muutenkin semmonen museoaikainen laite jossa ei paljon sähköä ole, Mondeota ei kukaan enää osta ja sekin on vanhaa tekniikkaa. Kuga ja Puma? Onko niissäkään webaa?
Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla. ;)
Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.
Karol
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Elo 2021 16:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Karol »

Mulle laitettiin uusi akku, päivitettiin ja vaihdettiin varaustunnistin. Nyt alkoi taas herjaamaan ja vein huoltoon. Siellä oli joku vika koodi lämmittimen käynnistymättömyydestä jota eivät tunteneet ja yrittivät päivittää huonolla menestyksellä. Nyt mulla vuokra Fiesta ja aavistuksen vituttaa.

Lisälataaminen ei auta, saattaa herjata heti seuraavana aamuna. Etäkäynnistäminen tuntuu olevan myrkkyä.
[/quote]

Latausongelmille on oma sivusto myös olemassa, helpompi seurata toimenpiteitä mitä Ford huolto yrittää tehdä. Tosin mitään järkevää ei ole muutamaan vuoteen saatu aikaiseksi koska ongelmat jatkuu. Ja muistutuksena vikahan on tuotteessa oleva virhe joka kuuluu tuotevastuun piiriin joten takuuajan loppumisesta ei pelkoa koska virhevastuu jatkuu takuun loppumisen jälkeenkin.

viewtopic.php?p=322337#p322337
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Karol kirjoitti: 23 Loka 2021 10:46
focst kirjoitti: 23 Loka 2021 10:14
Face liftin myötä ei saa focuksessa kun connection malliin. Muut hybrid versioita ja vihreä ajatus ei sovi yhteen webaston kanssa. No loppuupa virta ongelmat samalla. ;)
Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Miten muilla on jarrut kestäneet? Mulla piti takapalat nyt vaihtaa 57tkm kesti.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

focst kirjoitti: 24 Loka 2021 12:36 Miten muilla on jarrut kestäneet? Mulla piti takapalat nyt vaihtaa 57tkm kesti.
90 tkm huollossa sanoivat, että seuraavassa huollossa voisi miettiä takapalojen vaihtoa, eli ainakin sen 105 tkm kestävät itsellä.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

toasti kirjoitti: 24 Loka 2021 13:25
focst kirjoitti: 24 Loka 2021 12:36 Miten muilla on jarrut kestäneet? Mulla piti takapalat nyt vaihtaa 57tkm kesti.
90 tkm huollossa sanoivat, että seuraavassa huollossa voisi miettiä takapalojen vaihtoa, eli ainakin sen 105 tkm kestävät itsellä.
Mulle saa harkita jo toisia paloja 120tkm huollossa. Ilmeisesti aktiivi vakkari käyttää takajarruja vauhdin säätelyyn.. paljon taajama ajoa vakkari päällä. Saa nähdä kauanko levyt kestää.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
janti
Viestit: 468
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja janti »

focst kirjoitti: 24 Loka 2021 13:51 Mulle saa harkita jo toisia paloja 120tkm huollossa. Ilmeisesti aktiivi vakkari käyttää takajarruja vauhdin säätelyyn.. paljon taajama ajoa vakkari päällä. Saa nähdä kauanko levyt kestää.
Hieman vertailuksi MK5 Mondeolla rullattu noin 150 tkm ja takajarrupalat alkavat olla 1. kertaa vaihtokunnossa. Pintaa on jäljellä noin 5 mm, alun perin paksuus 15,9 mm. Levyt takana alun perin 12 mm ja nyt jäljellä 11 mm, sallittu minimi paksuus taitaa olla 9 mm.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.

Autoon on se ensimmäinen BMS anturi vaihdettu ja softa uudelleen konfiguroitu. Tämän jälkeen on webasto toiminut n vuoden päivät (tähän päivään saakka). S&S toimisi muutaman päivän tuon anturin vaihdon jälkeen.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

AAR85 kirjoitti: 24 Loka 2021 20:37 Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.
Mulla on joskus käynyt vähän saman tyyppisesti. Autossa oli jäänyt joku järjestelmä päälle kuluttamaan virtaa, Söi akun puolilleen aina yön aikana. Töpseliresetti korjasi tilanteen eikä se ole uusiutunut.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

EeroH kirjoitti: 22 Loka 2021 18:59
_JPA kirjoitti: 22 Loka 2021 18:17
Siis oliko joku tuore ohjelmistopäivitys jonka epäonniseksi koekaniiniksi jouduit?
Ilmeisesti. Mä vaan vein takuuhuoltoon ja lupasivat katsoa missä vika.
En kuulemma ole ainoa. Siellä auto edelleen seisoo pajalla.
_JPA
Viestit: 279
Liittynyt: 11 Elo 2020 19:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja _JPA »

EeroH kirjoitti: 25 Loka 2021 17:03
EeroH kirjoitti: 22 Loka 2021 18:59

Ilmeisesti. Mä vaan vein takuuhuoltoon ja lupasivat katsoa missä vika.
En kuulemma ole ainoa. Siellä auto edelleen seisoo pajalla.
Ajattelin tällä viikolla kysäistä paikallisesta huollosta, josko tälle syksylle olisi ongelmaan liittyen uusia korjauksen korjauksia tarjolla.
Mutta annanpa olla.
2020 Focus Active 1.5 EcoBoost 150 hv A8
Karol
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Elo 2021 16:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Karol »

Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.
[/quote]

Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
[/quote]

Niin ei pysty lämmittämään kun akku ei lataudu tai latauksenhallinta ilmoittaa akun vajaaksi. Mutta ei se mitenkään liity polttoainelämmittimeen latausksenhallinta. Jos auto ei osaa pitää akkua kunnossa niin se on ihan sama onko autossa polttoainelämmitin tai ei. Myöskään s/s ei toimi eikä toimi avaimeton ovien avaus.
Karol
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Elo 2021 16:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Karol »

AAR85 kirjoitti: 24 Loka 2021 20:37 Onkohan nyt sitten akku menossa sököksi.. Aamulla ei webasto lähtenyt käyntiin; liian alhainen varaustila. Mittasin akusta 11.7v, eli öbaut 20% varaus. Annoin olla koko päivän defan 10a kiinteässä laturissa kiinni. Latauksen jälkeen mittasin 12.1v eli ehkä noin 50% varaus.. Huoh.

Autoon on se ensimmäinen BMS anturi vaihdettu ja softa uudelleen konfiguroitu. Tämän jälkeen on webasto toiminut n vuoden päivät (tähän päivään saakka). S&S toimisi muutaman päivän tuon anturin vaihdon jälkeen.
Auton latausongelmista löytyy linkkiä tuolta. Akut menee paskaksi latausongelmien takia. Valittakaa Fordille jos huolto ei saa mitään aikaiseksi.

viewtopic.php?p=322391&hilit=mk4+latausongelmat#p322391

Maahantuojan osoite palvelut@ford.com
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Karol kirjoitti: 25 Loka 2021 19:12 Ei lopu ongelmat kun ei liity mitenkään Webaan. Ottakaa selvää msiää ongelmat on! Jos keskellä kesää ei toimi s/s eikä ovien avaimeton avaus. Vika on Focuksen latauksen hallinnassa jota ei edes Ford ole vielä selvittänyt ja aikaa mennyt muutama vuosi.
Kyllä se webasto autoissa korostuu kun ei pysty lämmittämään. Toisin oma auto toimii viimeisellä päivityksellä ihan moitteetta myös webasto. Eikä tarvitse lisälatausta ainakaan vielä kun lämmitys tarve vaan aamuisin. Mulla oli vastaavat ongelmat 2020 kesällä tämä kesä meni täysin ilman ongelmia. On se ford osan autoista saanut kuntoon. Se että miksi kaikki ei tule samoilla osilla ja softalla kuntoon on ihme.
[/quote]

Niin ei pysty lämmittämään kun akku ei lataudu tai latauksenhallinta ilmoittaa akun vajaaksi. Mutta ei se mitenkään liity polttoainelämmittimeen latausksenhallinta. Jos auto ei osaa pitää akkua kunnossa niin se on ihan sama onko autossa polttoainelämmitin tai ei. Myöskään s/s ei toimi eikä toimi avaimeton ovien avaus.
[/quote]

Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

focst kirjoitti:25 Loka 2021 20:25
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
No ei se kyllä edelleenkään liity. Miksi virtaongelmat on mullakin alkanut kaksi kertaa kesällä? Yhden talven kun auto vietti Lapissa ja sillä ajettiin pätkäajoa pelkästään, toimi Webasto silti joka ikinen päivä. Silloin kun latausjärjestelmä pelaa oikein, ei Webasto vaikuta yhtään mihinkään. Toki jos nyt ajaa parin minuutin matkoja, niin sitten alkaa varmasti Webaston käyttö vaikuttaa.

Nyt kun mulla on ehjä akku korjatussa lataussysteemissä, niin akku kyllä pysyy siinä halutussa 80%:ssa lyhyelläkin ajolla vaikka Webastoa olisi huudattanut.

P.S. eikä se Webasto itsessään vie sähköenergiaa juuri mitään. Se auton sisäilmapuhallin ja muu elektroniikka vie.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

toasti kirjoitti: 25 Loka 2021 20:31
focst kirjoitti:25 Loka 2021 20:25
Kyllä se liittyy vie toimiessaan paljon virtaa . Webasto tarvitsee muutakin kun polttoainetta toimintaan. Vaikka Virranhallinta olisi kunnossa pitää varsinkin talvella olla tarpeeksi ajoa että lämmitykseen mennyt virtamäärä saadaan ladattua kylmään akkuun. S&S on ensimmäinen joka tippuu pois käytöstä kun varaustaso laskee. Avaimeton tippuu pois paljon webaston jälkeen akku todella tyhjä. Hätäpuhelu järjestelmän herjat ne vissiin sai korjattua.
No ei se kyllä edelleenkään liity. Miksi virtaongelmat on mullakin alkanut kaksi kertaa kesällä? Yhden talven kun auto vietti Lapissa ja sillä ajettiin pätkäajoa pelkästään, toimi Webasto silti joka ikinen päivä. Silloin kun latausjärjestelmä pelaa oikein, ei Webasto vaikuta yhtään mihinkään. Toki jos nyt ajaa parin minuutin matkoja, niin sitten alkaa varmasti Webaston käyttö vaikuttaa.

Nyt kun mulla on ehjä akku korjatussa lataussysteemissä, niin akku kyllä pysyy siinä halutussa 80%:ssa lyhyelläkin ajolla vaikka Webastoa olisi huudattanut.

P.S. eikä se Webasto itsessään vie sähköenergiaa juuri mitään. Se auton sisäilmapuhallin ja muu elektroniikka vie.
Mulla alkuperäinen akku korjatussa järjestelmässä ei ongelmia. No olisi pitänyt laittaa että webaston käyttö syö juuri puhaltimen ja ohjauksen takia. 2020 kesällä ei tosiaan toiminut ilman lisälatusta mikään vaikka webastoa ei käytettykään. Nyt on keväästä toiminut kaikki moitteetta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.

Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.

Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Karol
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Elo 2021 16:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Karol »

fordever kirjoitti: 25 Loka 2021 21:29 Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.

Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.

Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei se pelkästään etumatkustajan oven avaimeton lukitus vaan se koskee kaikkia muitakin ovia pois lukien kuskin ovi. Kokeilepas myös takaovia? Ja se start/stop viittaa siihen samaan ongelmaan. Onko sinulla polttoainelämmitintä? Ratkaisuhan näihin kaikkiin ongelmiin olisi latauksenhallinta ja akun riittävä varaustaso. Älkää tyytykö huoltojen käsien levittelyyn, vaatikaa asioiden korjausta. Ei antureiden tai akun vaihto korjaa tuotteessa olevaa virhettä.
Ei siitä tarvitse ottaa senenempää selvää kuin auto toimii tai sitten ei, ja näyttää siltä että sinullakaan ei uusi auto toimi.

Ottakaa yhteyttä Ford asiakaspalveluun ja kertokaa autossa olevista vioista, ikinä ei tule korjattua jos hyväksytte viallisen tuotteen.
Ford asiakaspalvelu palvelut@ford.com
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Se tässä on mun mielestä outoa, että virranhallinnan ongelmissa on monenlaista oiretta. Nintendoääniä, ominaisuuksia putoaa pois jne jne. Mull on ollut ainoastaan S&S toimimattomuus ja webasto. Nintedoääniä ei ole mielestäni ollut kertaakaan ja avaimeton keskuslukitus on toiminut vaikka tosiaan varaus on pudonnut sinne 20% paikkeille.

Varasin huoltoajan. Huoltoneuvoja kertoi, että tällähetkellä olisi viides versio tuosta bms anturista menossa :D
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Karol kirjoitti: 25 Loka 2021 21:51
fordever kirjoitti: 25 Loka 2021 21:29 Alkuvuonna 2020 auto käyttöön. Jo parin kuukauden kuluttua Start-Stop ei toiminut, mutta silloin ei löytynyt ratkaisua. Ensimmäisen vuoden kuluessa ilmeni myös etumatkustajan oven avaimettoman lukituksen toimimattomuus ja radiokaan ei pysynyt päällä kun moottori oli sammutettu. Niinpä vuoden kuluttua käyttöönotosta eli keväällä 2021 vaihdettiin akunvalvonta-anturi. Nyt syksyllä 2021 etumatkustajan oven avaimeton lukitus lakkasi taas toimimasta ja Start-Stop tietysti myös. Niinpä sitten vaihdettiin akku. Nyt toimii Start-Stop tosi herkästi.

Ei ole webastoa ja autolla ajetaan monipuolisesti lyhyttä ja pitkää ajoa.

Ei se akunvalvonta-anturin vaihto siis auttanut. Tai sitten alkuperäinen akku oli jotenkin huono/rikki? Toki täällä käydyn keskustelun perusteella virranhallinnassa on ongelmia silloin kun niitä on. Mutta ei kaikilla. Ota tästä selvää.
Ei se pelkästään etumatkustajan oven avaimeton lukitus vaan se koskee kaikkia muitakin ovia pois lukien kuskin ovi. Kokeilepas myös takaovia? Ja se start/stop viittaa siihen samaan ongelmaan. Onko sinulla polttoainelämmitintä? Ratkaisuhan näihin kaikkiin ongelmiin olisi latauksenhallinta ja akun riittävä varaustaso. Älkää tyytykö huoltojen käsien levittelyyn, vaatikaa asioiden korjausta. Ei antureiden tai akun vaihto korjaa tuotteessa olevaa virhettä.
Ei siitä tarvitse ottaa senenempää selvää kuin auto toimii tai sitten ei, ja näyttää siltä että sinullakaan ei uusi auto toimi.

Ottakaa yhteyttä Ford asiakaspalveluun ja kertokaa autossa olevista vioista, ikinä ei tule korjattua jos hyväksytte viallisen tuotteen.
Ford asiakaspalvelu palvelut@ford.com
Ei ole webastoa. Takaovissa avaimetonta lukitusta ei ole (oli jo säästöt alkaneet iskeä 2020 alkupuolella), mutta varmaankaan eivät olisi toimineet jos olisi moiset ylellisyysvehkeet olleet.

Mutta eikö asia ole niin, että niin kauan kuin Start-Stop ei toimi, on autossa ikään kuin takuu voimassa (virhevastuu)? Että ei syytä huoleen, ainakin uusia akkuja luvassa säännöllisin väliajoin ja ehkä niitä akunvalvonta-antureita myös.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Vastaa Viestiin