A7 DCT laatikko
A7 DCT laatikko
Onkohan jollakin kokemuksia Fordin A 7 DCT laatikosta.
Jossain koeajossa kehuttiin laatikon toimntaa, onko parempi kuin A8.
Jossain koeajossa kehuttiin laatikon toimntaa, onko parempi kuin A8.
Re: A7 DCT laatikko
Ei kokemusta näistä nykyisistä. Mutta edellinen sukupolvi oli jopa suunnittelijoiden mielestä huono kestävyyden puolesta. Mutta Fordin johto ei kuunnellut asiantuntijoita. Näistä vanhemmista kyllä löytyy netistä juttuja.
Onko uutta sitten parannettu, se selviää vasta isommilla km lukemilla.
Auton valmistuksessa kun pyritään säästämään joka osassa. Niinpä kaksoiskytkinvaihteisto on yleistynyt. Ja ongelmia on ollut muillakin valmistajilla.
A8 vaihteisto on ja perinteinen automaatti, ja ne on olleet yleensä kestäviä. Tällä juuri korvattiin edellisen sukupolven kaksoiskytkinvaihteistot.
Se on sitten makuasia kumman käytöksestä pitää tai ei pidä.
Onko uutta sitten parannettu, se selviää vasta isommilla km lukemilla.
Auton valmistuksessa kun pyritään säästämään joka osassa. Niinpä kaksoiskytkinvaihteisto on yleistynyt. Ja ongelmia on ollut muillakin valmistajilla.
A8 vaihteisto on ja perinteinen automaatti, ja ne on olleet yleensä kestäviä. Tällä juuri korvattiin edellisen sukupolven kaksoiskytkinvaihteistot.
Se on sitten makuasia kumman käytöksestä pitää tai ei pidä.
Re: A7 DCT laatikko
Kaksoiskytkinlaatikoiden (dct) osalta on useampia ryhmäkanteita ollut ulkomailla. Varmaankin samat ongelmat kuin DSG laatikoissa (vw) vaihteistotyypistä (kuiva, märkäkytkin…) riippuen. Ja vaihteistotyypin tarkempi selvitys vaatii sisäpiiritietoa.
Perinteinen laatikko (aisin) lienee yleensä hitaampi. Kaksoiskytkinlaatikolle ryömintä ei tee hyvää.
Perinteinen laatikko (aisin) lienee yleensä hitaampi. Kaksoiskytkinlaatikolle ryömintä ei tee hyvää.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: A7 DCT laatikko
Suomessa kaksoiskytkin toiminee paremmin mutta jos ajattelee jotain kunnon "stauta" saksassa...menet 20km matkan ryömittämällä autoa muutaman metrin rykäyksissä...niin kyllähän tuollainen laatikko on kovilla....varsinkin jos käyttäjä on tottunut perinteiseen laatikkoon ja sen ryömitykseen ja tietty käyttää ryömitystä.
Sitten näitä vähän ajettuja mutta paljon ryömitettyjä autoja tuodaan saksasta suomeen laivalasteittain....ja ihmetellään kun laatikot loppu.
Sitten näitä vähän ajettuja mutta paljon ryömitettyjä autoja tuodaan saksasta suomeen laivalasteittain....ja ihmetellään kun laatikot loppu.
Re: A7 DCT laatikko
Noi ryhmäkanteethan koski sitä vanhaa laatikkoa. Tämä on uusi dct7 laatikko.
Re: A7 DCT laatikko
Uusi ja uusi, mutta toimintaperiaate on sama. Ne kytkinpaketit on olleet ongelmallisia muillekkin valmistajille. Etenkin kuivakytkimet. Mutta kai ne takuuajan/matkan kestää.
Re: A7 DCT laatikko
Nyt foordin autot taisi loppua kun uusi focus on a7.
Ei taida soveltuu peräkärry käyttöön, kun joutuu hitaasti sovittamaan ahtaissa paikoissa. Skodassa ainakin meni laatikko paukkuen. Pumassa pelasi nätimmin kyllä arki ajossa, paremmin kuin a8
Ei taida soveltuu peräkärry käyttöön, kun joutuu hitaasti sovittamaan ahtaissa paikoissa. Skodassa ainakin meni laatikko paukkuen. Pumassa pelasi nätimmin kyllä arki ajossa, paremmin kuin a8
Re: A7 DCT laatikko
sähköisesti ohjattu, märkäkytkimellä ja kuoreltaan vesijäähdytetty.
Re: A7 DCT laatikko
Jokohan sitten kestäisi.
Täytyy katsoa jos jostain löytyisi kuvia tuosta ratkaisusta.
Täytyy katsoa jos jostain löytyisi kuvia tuosta ratkaisusta.