Morjesta,
Kuskinpuoleinen vetoakseli naputtaa kun ollu suojakumit rikki. Autona vm 2011 mondeo Powershift automaatilla 2.0 dieseli.
Sen verran oon ymmärtänyt että pitää ostaa MPS6 vaihteistoon sopiva vetoakseli, mutta kun tuolla on sitten noita vetoakseleita myynnissä joissa erikseen mainitaan että ABS jarruautoihin. Eikös nyt kaikki 2011vm mondeon ole ABS:llä varustettuja?
Tässä pari esimerkkiä mitä kattonut. Mitä eroa noilla nyt oikeesti on, ja voiko vaan ottaa ton halvemman Ridex version? Autolla jo ajettu sen verran että ei tarttee montaa kymmentä tuhatta kilsaa kestää.
https://www.autodoc.fi/ridex/15740353
https://www.autodoc.fi/eai/15113130
Kiitos!
Mondeo MK4 vetoakseli kyssäriä
Re: Mondeo MK4 vetoakseli kyssäriä
Moi!Timolyy kirjoitti: ↑10 Syys 2021 14:28 Tässä pari esimerkkiä mitä kattonut. Mitä eroa noilla nyt oikeesti on, ja voiko vaan ottaa ton halvemman Ridex version? Autolla jo ajettu sen verran että ei tarttee montaa kymmentä tuhatta kilsaa kestää.
https://www.autodoc.fi/ridex/15740353
https://www.autodoc.fi/eai/15113130
On noissa kahdessa ainakin se ero, että ensimmäinen on tilattavissa, toinen lopussa varastosta...
Ensimmäinen on ilmeisesti uusi kiinalaisvalmiste (hinnasta päätellen), toinen lienee kunnostettu vaihto-osa.
Kyllä tuo Ridexikin (toivottavasti) vuoden-pari kestää. Jos siihen vaihtaisi heti uutena paremmat suojakumit, klemmarit ja lisäisi niveliin hyvälaatuista rasvaa, voisi kestää vaikka auton loppuiän.
Eihän tuo maksakaan paljon mitään.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Mondeo MK4 vetoakseli kyssäriä
Onko ainostaan vetonivel joka naputtaa miksi vaihtaa koko akseli silloin. Saa kunnollisen kerralla.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Mondeo MK4 vetoakseli kyssäriä
Koko paketin vaihtaa niin jää aikaa muuhunkin
Toki jos on aikaa eikä pelkää vaseliinia niin tottakai parempi vaihtaa laadukkaampi nivel.
Tein taannoin tutkivaa journalismia kädet kyynärpäitä myöden vaseliinissa että skf:n nivel oli selkeästi tarkempaa/tiukempaa tekoa vs gsp:n vastaava.
Mutta kaikki pitää suhteuttaa auton arvoon ja vuotuiseen ajomäärään.

Toki jos on aikaa eikä pelkää vaseliinia niin tottakai parempi vaihtaa laadukkaampi nivel.
Tein taannoin tutkivaa journalismia kädet kyynärpäitä myöden vaseliinissa että skf:n nivel oli selkeästi tarkempaa/tiukempaa tekoa vs gsp:n vastaava.
Mutta kaikki pitää suhteuttaa auton arvoon ja vuotuiseen ajomäärään.