Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt se on päivitetty mutta sama vika. Ideoita?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toimiiko kunnolla Android luurilla eli olisiko syypää Apple?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Eli ei ole mitään piiloruuveja?EeroH kirjoitti: ↑27 Elo 2021 07:07Kampeaa muovilastalla reunoista ja vetää ulospäin. Pikkuhiljaa tulee.AAR85 kirjoitti: ↑27 Elo 2021 02:09 Onko kukaan irrotellut tuota ylempää maskia näistä? Koitin googletella, mutten löytänyt vastausta.
Tekisi mieli tutkiskella lisävalon lisätuennan mahdollisuutta. Vaikka tuossa on kevyehkö lisävalo kiinni niin tukevasti, kuin kilpitelineellä saa niin valo on todella altis tärinälle.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko ST ja ST-linen maskeilla muka jotain eroa?
Alamaski on st;ssä erillainen
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
St maskissa ainakin st merkki. Se ei ole irtomerkki vaan kiinteä osa maskia.
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://youtu.be/NAedRLEylWQ
Miksi en löydä oil life valikkoa, ei ole tuolla kuten videossa. Auto kävi huollossa eikä sielläkään löytäneet
Miksi en löydä oil life valikkoa, ei ole tuolla kuten videossa. Auto kävi huollossa eikä sielläkään löytäneet

Re: Uusi Focus mk4 2018
Moottoriöljyn valikko hävisi ainakin omasta autostani tammikuun 2020 huollossa softien(*) päivityksen yhteydessä.
(*) korjattu
(*) korjattu
Viimeksi muokannut Freeze, 01 Syys 2021 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Mulla on ainakin vaikka on uusin päivitys mittaristossa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
Youtubessa sanoivat tuolla, että se olisi hävinnyt mittaristopäivityksen yhteydessä, mutta siinä päivitettiin kyllä muita softia, kun kävin kurkkaamassa omat historiatietoni. Itsellä seuraavat:
Tämä on yhä alkuperäisversiossa
Kojetaulun mittaristo (IPC): JX7T-14C026-CAH (10.6.2019 10:15)
Nämä päivittyivät 3.1.2020 huollossa:
- SYNC-moduli [APIM]: 1U5T-14G374-AE
- Telematiikan ohjausyksikön (TCU) moduuli: JX7T-14G139-CP
- Lukkiutumattoman jarrujärjestelmän (ABS) moduli: JX61-2D053-PB
- Vaihteiston ohjausmoduli (TCM): JX6A-14C337-GK
- Pysäköintitutkan ohjausmoduli (PAM): KU5T-14C090-CJ
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onkohan merkitystä moottorilla? Eikö 1.5 dieselissä ollut jotain ongelmia vaihtovälin kanssa? Mittariston ohjelma muuten sama mutta loppu NAB. Mittaristo päivitetty 3.3 2021.Freeze kirjoitti: ↑01 Syys 2021 17:58Youtubessa sanoivat tuolla, että se olisi hävinnyt mittaristopäivityksen yhteydessä, mutta siinä päivitettiin kyllä muita softia, kun kävin kurkkaamassa omat historiatietoni. Itsellä seuraavat:
Tämä on yhä alkuperäisversiossa
Kojetaulun mittaristo (IPC): JX7T-14C026-CAH (10.6.2019 10:15)
Nämä päivittyivät 3.1.2020 huollossa:
- SYNC-moduli [APIM]: 1U5T-14G374-AE
- Telematiikan ohjausyksikön (TCU) moduuli: JX7T-14G139-CP
- Lukkiutumattoman jarrujärjestelmän (ABS) moduli: JX61-2D053-PB
- Vaihteiston ohjausmoduli (TCM): JX6A-14C337-GK
- Pysäköintitutkan ohjausmoduli (PAM): KU5T-14C090-CJ
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Uusi Focus mk4 2018
En tiedä onko moottori tyypillä tai sensukupolvella merkitystä .
Tässä 1.5 TDCi:ssä alkupään autothan huusivat öljynvaihtoa tässä tyypissä jo parhaillaan 6000km jälkeen, seuraavaan versioo isonnettiin öljypohjaa -- tähän ensimmäiseen malliin muutettiin vain käsittääkseni moottoriöljyn kulumisen laskuparametreja
Tässä 1.5 TDCi:ssä alkupään autothan huusivat öljynvaihtoa tässä tyypissä jo parhaillaan 6000km jälkeen, seuraavaan versioo isonnettiin öljypohjaa -- tähän ensimmäiseen malliin muutettiin vain käsittääkseni moottoriöljyn kulumisen laskuparametreja

Re: Uusi Focus mk4 2018
Ulkolämpötila 2 astetetta. Arvaatkas mikä tulee esille näillä lämpötiloilla focuksessa? No virranhallinta ihan sekasin tietenkin.
Auto oli eilisen puolella lasien tummennuksessa, koko prosessiin meni 4h aikaa ja tämä aika oli ctekin 7a laturi kiinni. Kylläkin niin, että maa suoraan akun miinuksessa (väärin), tämän jälkeen tuli nää 8-bit varotusäänet mittariston kautta, muttei mitään ilmoa, että virta vähissä. Kotosalla auto Defan 10a kiinteään laturiin kiinni. 4tuntia myöhemmin hokasin ulkolämpötilan olevan 2 asteen paikkeilla joten ajattelin polttelevani webastosta karstat veks. Ei onnistu. Akun varaustila liian matala. Systeemi ei siis tiedä yhtään mitään mitä akussa tapahtuu. Oletelma akun varaustilasta niin väärä, kuin voi olla.
Autoon tehty viimevuonna BMS anturin vaihto + softan konfigurointi, jonka jälkeen S&S toimi 2-3vk mutta webasto toimi koko talven ongelmitta.
Ei varmaan auta, kun soitella huoltoon taas
Auto oli eilisen puolella lasien tummennuksessa, koko prosessiin meni 4h aikaa ja tämä aika oli ctekin 7a laturi kiinni. Kylläkin niin, että maa suoraan akun miinuksessa (väärin), tämän jälkeen tuli nää 8-bit varotusäänet mittariston kautta, muttei mitään ilmoa, että virta vähissä. Kotosalla auto Defan 10a kiinteään laturiin kiinni. 4tuntia myöhemmin hokasin ulkolämpötilan olevan 2 asteen paikkeilla joten ajattelin polttelevani webastosta karstat veks. Ei onnistu. Akun varaustila liian matala. Systeemi ei siis tiedä yhtään mitään mitä akussa tapahtuu. Oletelma akun varaustilasta niin väärä, kuin voi olla.
Autoon tehty viimevuonna BMS anturin vaihto + softan konfigurointi, jonka jälkeen S&S toimi 2-3vk mutta webasto toimi koko talven ongelmitta.
Ei varmaan auta, kun soitella huoltoon taas
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-
- Viestit: 1215
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tuossahan käy niin, että kaikki kulutus kirjaantuu kirjanpitoon mutta latausvirta ei.
Eli prosentit ovat varmasti liian matalat tuon jälkeen.
Yön yli lukittuna seisottuaan sen pitäisi kyllä kalibroitua.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ei kalibroitunut. Samat nintendoäänet oli aamullakin. Tein bms resetin ja annan olla huomiseen saakka. Toivottavasti auttaaPiuhaPoikki kirjoitti: ↑05 Syys 2021 08:14Tuossahan käy niin, että kaikki kulutus kirjaantuu kirjanpitoon mutta latausvirta ei.
Eli prosentit ovat varmasti liian matalat tuon jälkeen.
Yön yli lukittuna seisottuaan sen pitäisi kyllä kalibroitua.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voihan se olla, että ei kalibroidu yhdessä yössä kuin tietyn prosenttimäärän eikä kerralla oikeaksi. Näin ainakin vähän epäilen omien kokemusten perusteella. Voihan sen huijata toiseen suuntaan myös, laita laturi paikoilleen ja joku lamppu tms. suoraan akun napoihin, virtaa menee muka akkuun kokoajan.
Ja nintendoäänethän ei välttämättä heti lähde vaikka kalibrointi olisi tapahtunutkin, ne saa ainakin töpseliresetillä korjattua.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Bms resetti + 12h lepo sai virranhallinnan takaisin tolkkuunsa. Kaikki toimii startstoppia myöden.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Re: Uusi Focus mk4 2018
https://www.mybluefin.co.uk/ECU-Remap/F ... 20bhp)/VRM
Nyt saa ohjelmaa MK4:seen, kukaan asentanut? 190hv ja yli 400nm alkaa liikuttamaan Focusta ihan kohtuullisesti
Nyt saa ohjelmaa MK4:seen, kukaan asentanut? 190hv ja yli 400nm alkaa liikuttamaan Focusta ihan kohtuullisesti

Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa aika harva meistä kaivata extrajännitystä marmorilla asiointiin takuun alaisen autonsa kanssa silloin kun tulee haasteita.EeroH kirjoitti: ↑12 Syys 2021 10:04 https://www.mybluefin.co.uk/ECU-Remap/F ... 20bhp)/VRM
Nyt saa ohjelmaa MK4:seen, kukaan asentanut? 190hv ja yli 400nm alkaa liikuttamaan Focusta ihan kohtuullisesti![]()
Ei sillä etteikö lisävoima pellin alla saa aina ”kassit” kasvamaan ja tuo lisäturvaa kuolemaa uhmaaviin ohituksiin, mutta ainakin itsellä voima on riittänyt kaikkeen tarpeelliseen ja tarpeettomaan tällä moottorilla.
Kuga PHEV ja Fiesta Active
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ainahan sen voi palauttaa vakioksi kun käy merkkarilla. Etenkin 1.5 kaipaisi hiukan lisää, ohjelmalla saisi siihen samat tehot kuin 2.0 ja pienemmällä rahalla kuin mitä hintaero uutena.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kyllä se merkkari sen näkee onko ECU:a päivitelty. Kokeile itse ellet usko.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Uusi Focus mk4 2018
Onko muilla Focuksen käyttäjillä näkynyt vihreä Auto hold teksti polttoainemittarin alapuolella digitaalimittaristossa? Minä en ole sitä ennen huomannut mutta tänä aamuna huomasin kyseisen ominaisuuden. Auto myös ennen kysyi että laitetaanko käsijarru päälle pysäköidessä, mutta nyt se laittaa sen päälle automaattisesti.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Käsijarrun napin vieressä autohold nappi siitä saa pois jos häiritsee. Mulla on aina päällä kun on manuaali. Automaatissa aika turha.Teppu kirjoitti: ↑15 Syys 2021 08:03 Onko muilla Focuksen käyttäjillä näkynyt vihreä Auto hold teksti polttoainemittarin alapuolella digitaalimittaristossa? Minä en ole sitä ennen huomannut mutta tänä aamuna huomasin kyseisen ominaisuuden. Auto myös ennen kysyi että laitetaanko käsijarru päälle pysäköidessä, mutta nyt se laittaa sen päälle automaattisesti.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024