Sierran jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen ??
Sierran jäähdytysjärjestelmän ilmaaminen ??
Moro
Just ollut Sierra huollossa ( vesipumppu ) ! Ajamaan lähdettäessä
lämopöpatterista kuuluu veden loisketta ( ilmaa ???? ) ! Löytyiskö
hyvää keinoa saada varmasti järjestelmän ilmattua ????
Sierra 2.0 DOHC IS -93
Just ollut Sierra huollossa ( vesipumppu ) ! Ajamaan lähdettäessä
lämopöpatterista kuuluu veden loisketta ( ilmaa ???? ) ! Löytyiskö
hyvää keinoa saada varmasti järjestelmän ilmattua ????
Sierra 2.0 DOHC IS -93
eikös noi dohc koneet oo itsestään ilmaavia motteja??!! jos ei oo, ni painele vesiletkuja tovin vaikka auton käydessä, ja tarkastele koko ajan veden määrää paisarissa...! jos siellä ilmaa on, ni huomaat sen kyllä ku paisarista loppuu vesi hetken päästä painelusta!!?? 8)
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Näyttää olevan aika haastavaa toi dohc koneen ilmaus kun ei merkkihuollossakaan osaa tehä sitä
Vie auto takasin ja vaadi että ne ilmaa sen kunnolla (samaan hintaan tietty)
Paljon muuten makso foordilla vesipumpun vaihto?
Ja ajele nyt varovasti ennenkun saat ilmat pois koska dohc kansi halkee tosi helposti jos sielä on ilmaa välissä.. (itelläni meni 3 viikon aikana normaaliajossa)
Auton etupää pitää kuulemma nostaa ylös, sitten nesteet sisään ja kone käyntiin..
näin oon kuullu

Paljon muuten makso foordilla vesipumpun vaihto?

Ja ajele nyt varovasti ennenkun saat ilmat pois koska dohc kansi halkee tosi helposti jos sielä on ilmaa välissä.. (itelläni meni 3 viikon aikana normaaliajossa)
Auton etupää pitää kuulemma nostaa ylös, sitten nesteet sisään ja kone käyntiin..
näin oon kuullu
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
Mulla on kans kuulunut kohta 2 kuukautta lorinaa sieltä lämpärinkennolta siinä 2000 kierroksen vaiheilla, mitää muuta vikaa ei ole vielä tullut, ilmata oon yrittänyt mutta tuloksetta. Pelottaa vain että kohta se kansi tietenkin hajoaa 

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Mitenkäs 2.0 ohc sierran jäähdytysjärjestelmän ilmaus? Meinaan alan tuota peltoautoo korjailee, jos siitä jotain projektii joskus väsäis (ajoin talvel puuhun ja syyläri hajos). Elikkä syyläri pitäs vaihtaa. Käykö 1.6 syylärit miten tuohon? Kiinikkeiltään ei tarviis käydä kunhan varmasti jäähtys. Selittäkäähän mitenkä tuo ilmauspuoli sit?
Jäähdytysnestettä koneeseen ja letkujen puristelua?

Jäähdytysnestettä koneeseen ja letkujen puristelua?

voin sanoo omasta kokemuksesta et ei kannata laittaa 2,0:aan 1.6:sen syylärii ku meinaa/käy kuumana ja se on neste tilavuudeltaan myös pienempi, suositelen 2.0 is:än syylärii ku se on vähän isompi ja letkut käy suoraan + toi ilmaamis juttu ni siin termostaatti kopan kylessä on se letku jos on tulppa, ota tulppa veks ja täytä nestettä sen verran et tulee siit letkust yli ni tulee hyvä mut jos ohc ei meinaa ilmaantua ni sit imusarjalle tulevaa letkuu löysää sen verran et tulee ilmat pois (jos on alkuperänen imusarja)Patteri_ kirjoitti:Mitenkäs 2.0 ohc sierran jäähdytysjärjestelmän ilmaus? Meinaan alan tuota peltoautoo korjailee, jos siitä jotain projektii joskus väsäis (ajoin talvel puuhun ja syyläri hajos). Elikkä syyläri pitäs vaihtaa. Käykö 1.6 syylärit miten tuohon? Kiinikkeiltään ei tarviis käydä kunhan varmasti jäähtys. Selittäkäähän mitenkä tuo ilmauspuoli sit?![]()
Jäähdytysnestettä koneeseen ja letkujen puristelua?
Omasta kasikakosesta Sierrasta kuuluu lorinaa kun käynnistää. Mutta olen ajatellut sen sellaiseksi stressiä vähentäväksi rentoutumispulputukseksi...
Ilmaamisen kanssa oli kyllä ongelmaa, ei termostaatti meinannut aueta sitten millään kun pistin uudet nesteet putken haljettua. Lopulta lämppäristä tuleva letku hetkeksi irti ja kone käyntiin niin rupesi imemään.

Ilmaamisen kanssa oli kyllä ongelmaa, ei termostaatti meinannut aueta sitten millään kun pistin uudet nesteet putken haljettua. Lopulta lämppäristä tuleva letku hetkeksi irti ja kone käyntiin niin rupesi imemään.
Vuoden verran temppuiltuani sain järjestelmän ilmattua viikonloppuna.ford86 kirjoitti:eikös noi dohc koneet oo itsestään ilmaavia motteja??!! jos ei oo, ni painele vesiletkuja tovin vaikka auton käydessä, ja tarkastele koko ajan veden määrää paisarissa...! jos siellä ilmaa on, ni huomaat sen kyllä ku paisarista loppuu vesi hetken päästä painelusta!!?? 8)
Ajoin keulan noin metrin korkuisen mäen päälle (ja takapyörät siis tasaisella) ja käytin koneen niin kuumaksi että flekti pyörähti. Tämän jälkeen myllyt seis ja saunaan (kun oli lauantai) ja sunnuntaina peruutin Sierran pois mäestä ja kokeilulle. Toistaiseksi ei ääntä ole tullut takaisin.
En ole varma mikä loppujen lopuksi tepsi. Oliko se tuo mäki vai se että annoin koneen jäähtyä sen jälkeen siinä mäessä...
Wv ainakin kertoo vanhempiin Transporttereihin saman keinon, keula metriin ja ilmaus käyntiin. Tämä tosin lähinnä lämmityslaitteen takia mutta kuitenkin.
-M