S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Jos kierrosluku oikeasti vaihtelee ja ajonopeus ei, niin kytkimen luistaminen on ainoa selittäjä.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Näimpä juuri, itsellä oli vastaava vika/oire mondeossa jossa sama tekniikka. Kaikki ongelmat ratkesi kytkin ja siirtäjä sopeutuksella.
Joskus muinon parhaimmat uusivat mekatroniikkoja noihin vaikka mitään vikaa ollu
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Täällä vm. 12 Mondeossa 2.0tdci140hv ps täsmälleen aloittajan kuvailemat oireet. Olen ajanut autolla nyt 4v. ja 100tkm eikä lievä nykiminen ja kierrosten heilahtelu tietyillä kierroksilla ja nopeuksilla ole pahentunut tänä aikana. Olen jo pitkään hyväksynyt tämän ominaisuudeksi joka ei haittaa niin paljoa että alkaisin mitään korjauksia teettämään. Sopeutus tai muu "säätö" on eri asia, ja jos ongelma on sillä poistunut niin tästä olisi kiva kuulla lisää. Kierrosten heilumisesta on keskustelua myös powershift ongelmia topicin alla.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Ongelmaa ilmenee karkeasti alueella 1100-2000 rpm.
Onko tuo kytkimen sopeutus minkälainen operaatio? Merkkiliikkeeseen mars vai onko jotain itse tehtävissä?
Pitääpä tutustua Powershift-ongelmaketjuun.
Onko tuo kytkimen sopeutus minkälainen operaatio? Merkkiliikkeeseen mars vai onko jotain itse tehtävissä?
Pitääpä tutustua Powershift-ongelmaketjuun.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Powershiftin kytkimen ja siirtohaarukan sopeutus onnistuu Forscanilla. Tein omaani ja vaihteiston käytös parani. Tosin mitään nykimisoireita minulla ei ollut niin niihin en osaa ottaa kantaa.
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13
Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13
Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Noni. Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi käytettyä auton sopeutuksessa. Tämä ei muuttanut tilannetta mitenkään.
Tarkennuksena aiempaan, ongelmaa esiintyy vaihteilla 2, 4 ja 6. Pakkia en ole testannut.
Laatikon öljynvaihdosta on 52 tkm. Sitä suosittelivat merkkiliikkeessä seuraavaksi.
Onko muita ideoita?
Edit: ovatko kytkimen vaihteistoöljyn sisässä?
Tarkennuksena aiempaan, ongelmaa esiintyy vaihteilla 2, 4 ja 6. Pakkia en ole testannut.
Laatikon öljynvaihdosta on 52 tkm. Sitä suosittelivat merkkiliikkeessä seuraavaksi.
Onko muita ideoita?
Edit: ovatko kytkimen vaihteistoöljyn sisässä?
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
No nyt kerrot mitä autolle on tehty muuta kuin tuo sopeutus josta ei apua ( dieselsuodattimen vaihto). Laatikko vaihdettu kertaalleen onko toimiva joka sinne laitettiin ja paljon laatikolla oli ajettu jo. Kyllä kannattaa se öljyt vaihtaa jos huoltokirja sitä suositteli. Oikeat öljyt ja tarpeeksi ja missä kunnossa ne laatikossa olevat öljyt on likaisuutta tarkoitan. Ettei mikään venttiili määrätyllä kuormituksella falskaa vain .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Mitään muuta kuin tuo sopeutus ei ole toistaiseksi tehty. Dieselsuodattimen vaihdosta on noin pari vuotta ja kiihdyttäessä ei ole mitään ongelmaa.
Näin kuvittelen, että ongelma ei johdu polttoaineen saamisesta.
Ostimme auton ~105 tkm:n iässä ja vanha laatikko alkoi piakkoin temppuilemaan. Vika oli varmasti ollut edellisellä omistajalla tiedossa... Laatikko vaihdettiin merkkiliikkeessä tehtaan kunnostamaan vaihdelaatikkoon. Kyseessä oli "täydellinen vaihteistopaketti" kytkimineen. Vauhtipyörää ei ole vaihdettu. Enempää ei ole tuosta tietoa. Nyt "uudella" laatikolla on tosiaan ajettu noin 52 tkm ja tämä heijausongelma alkoi talvella.
Tuon vaihdelaatikon öljynvaihdon voisi vielä kärsiä ja katsoa auttaako se. Jos ei, merkkiliike suositteli harkitsemaan jotain automaattilaatikoiden korjaamiseen erikoistunutta liikettä tai sitten vaihdattamaan koko laatikot. Mieluusti laitan kyllä kotteron kiertoon ennen kohtuuttomia selvittelyitä ja kuluja.
Näin kuvittelen, että ongelma ei johdu polttoaineen saamisesta.
Ostimme auton ~105 tkm:n iässä ja vanha laatikko alkoi piakkoin temppuilemaan. Vika oli varmasti ollut edellisellä omistajalla tiedossa... Laatikko vaihdettiin merkkiliikkeessä tehtaan kunnostamaan vaihdelaatikkoon. Kyseessä oli "täydellinen vaihteistopaketti" kytkimineen. Vauhtipyörää ei ole vaihdettu. Enempää ei ole tuosta tietoa. Nyt "uudella" laatikolla on tosiaan ajettu noin 52 tkm ja tämä heijausongelma alkoi talvella.
Tuon vaihdelaatikon öljynvaihdon voisi vielä kärsiä ja katsoa auttaako se. Jos ei, merkkiliike suositteli harkitsemaan jotain automaattilaatikoiden korjaamiseen erikoistunutta liikettä tai sitten vaihdattamaan koko laatikot. Mieluusti laitan kyllä kotteron kiertoon ennen kohtuuttomia selvittelyitä ja kuluja.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Tuosta suodattimesta jos tuttu vaihtaisi 2 vuoden välein suodattimen niin olisi ajanut jo 240tkm. Siinä jo Volvon suodatin helposti menee tukkoon. Eli kilometrit ratkaisee ei aika. Toivotaan että auto herkiää nykimästä teillä.
Polttoainesuodatin vaihdetaan dieselautoihin kerran vuodessa. Vaihto on hyvä ajoittaa syksylle ennen ensimmäisiä pakkasia, ettei suodattimeen kertynyt vesi jäädy ja katkaise matkantekoa. Bensiiniautojen polttoainesuodatin suositellaan vaihdettavan noin 3–4 vuoden välein.
Polttoainesuodatin vaihdetaan dieselautoihin kerran vuodessa. Vaihto on hyvä ajoittaa syksylle ennen ensimmäisiä pakkasia, ettei suodattimeen kertynyt vesi jäädy ja katkaise matkantekoa. Bensiiniautojen polttoainesuodatin suositellaan vaihdettavan noin 3–4 vuoden välein.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Lueskelin jostain melko luotettavasta lähteestä, että kytkinlevyt uivat vaihteistoöljyssä. Tämä puoltaisi öljynvaihdon vaikutusta asiaan.
Kysyin myös edellä mainitulla vikakuvauksella suositusta jatkotoimille eräästä vaihdelaatikoita korjaavasta yrityksestä.
Heidän mukaan tällaiset ongelmat johtuvat monesti kytkimen jousisarjasta. Tuhatlappusia tarvittaisiin korjaukseen.
Kysyin myös edellä mainitulla vikakuvauksella suositusta jatkotoimille eräästä vaihdelaatikoita korjaavasta yrityksestä.
Heidän mukaan tällaiset ongelmat johtuvat monesti kytkimen jousisarjasta. Tuhatlappusia tarvittaisiin korjaukseen.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Sen verran kommentoisin aiempaan, että Mondeossani oli dieselsuotimelle vaihtovälinä 60 tkm. Omassa käytössäni siis 2 v välein.
Montusta ja sitä edeltäneestä Passatista lorottelin useampana syksynä pohjapropusta dieseliä muovipussiin. Kertaakaan ei tullut ei sitten yhtään vettä.
Montusta ja sitä edeltäneestä Passatista lorottelin useampana syksynä pohjapropusta dieseliä muovipussiin. Kertaakaan ei tullut ei sitten yhtään vettä.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
En muuten mutta toi korkeapainepumpun kestoikää pidentää kun se suodatin vaihdetaan tarpeeksi usein. Suodatin halvempi kuin pumpun vaihto . Kuten ilmaputsarin vaihto jonka itse vaihdan keväthuollossa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Noni. Nyt on öljytkin vaihdettu. Vaihteenvaihdosta tuli ehkä himpun sulavampaa, joskin aiemminkin toimi oikein hyvin.
Heijaus ei loppunut. Myydän S-Max.
Heijaus ei loppunut. Myydän S-Max.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Kuules millä kierroksilla moottori pyörii normi 100 /120 kilometrin nopeudessa. Automaatti kun on ei itse voi vaikuttaa ja sport asento ei vaikuta mitään tuohon kierrosten vaelteluun. Harmi kun auto ei tullut kuntoon vaikka korjaamolla oleskeli. Monesti kyllä ne siellä tietää mistä kiikastaa kun testilaiteita tarjolla ja koeajamalla vikaa selvitellään.. Eikös turbo ala alkaa kunnolla tpimia 1800 kierroksessa. Joten pitääkö sitä 1500 kieroksella ajella. Dieseliä ei jatkuvasti saa pienellä kuormituksella ajella toimii paremmin kun välillä laitetaan töihin.
https://www.honestjohn.co.uk/forum/post ... tm?t=88548
https://www.honestjohn.co.uk/forum/post ... tm?t=88548
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
ajella 1800rpm?
Ei taida noin paljoa saada konetta huudatettua maantiellä tasasella ilman ettei automaatti eti isompaa...
loppuu nopeusrajoitukset kesken.
Kylhän 2.0 jo vääntää 1500 alkaen kait ihan jeesh.
Tuo on kyllä totta että välillä pitää antaa turbokiisselille kierroksia...muuten se karstoittuu pilalle.
Tuossa kun viimeksi autoa kävin koeajamassa niin tuli tehty full power kiihdytys talla pohjassa ja perään jäi ihan uskomaton nokipilvi.
Peiliä katsellen rupesi ihan hävettään takanatulijoiden vuoksi...
Epäilin että kone täysin susi. Mutta ei seuraavissa kiihdytyksissä enää savutellut yhtään. Oli vissiin edellinen ajelija nautiskellut dieselin väännöstä ja ajellut 800-2000rpm pelkästään.
Ei taida noin paljoa saada konetta huudatettua maantiellä tasasella ilman ettei automaatti eti isompaa...
loppuu nopeusrajoitukset kesken.
Kylhän 2.0 jo vääntää 1500 alkaen kait ihan jeesh.
Tuo on kyllä totta että välillä pitää antaa turbokiisselille kierroksia...muuten se karstoittuu pilalle.
Tuossa kun viimeksi autoa kävin koeajamassa niin tuli tehty full power kiihdytys talla pohjassa ja perään jäi ihan uskomaton nokipilvi.


Peiliä katsellen rupesi ihan hävettään takanatulijoiden vuoksi...
Epäilin että kone täysin susi. Mutta ei seuraavissa kiihdytyksissä enää savutellut yhtään. Oli vissiin edellinen ajelija nautiskellut dieselin väännöstä ja ajellut 800-2000rpm pelkästään.
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Vähän OT tähän ketjuun, mutta tuo on ihan normaalia autolla, jossa ei ole toimivaa DPF:ää (sulla 1.8 tdci, eikö vain?). Ketjun aloittajan autossa DPF on.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑08 Syys 2021 10:52
Tuo on kyllä totta että välillä pitää antaa turbokiisselille kierroksia...muuten se karstoittuu pilalle.
Tuossa kun viimeksi autoa kävin koeajamassa niin tuli tehty full power kiihdytys talla pohjassa ja perään jäi ihan uskomaton nokipilvi.![]()
![]()
Peiliä katsellen rupesi ihan hävettään takanatulijoiden vuoksi...
Epäilin että kone täysin susi. Mutta ei seuraavissa kiihdytyksissä enää savutellut yhtään. Oli vissiin edellinen ajelija nautiskellut dieselin väännöstä ja ajellut 800-2000rpm pelkästään.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Kun kaksoiskytkin loota on niin kyllä tuo vähä vaikuttaas et toinen kytkinpakka luistaa. syytä en kyllä osaa sanoa mutta jos ammattilaisetkin sanoo et ongelma saattaa olla kytkimen jousisarjassa niin kyllä niitä kannattaa kuunnella. Epäilykset vain herää onko uuteen laatikkoon kuitenkin otettu osaa vanhasta laatikosta.ryki6 kirjoitti: ↑24 Elo 2021 16:06 Noni. Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi käytettyä auton sopeutuksessa. Tämä ei muuttanut tilannetta mitenkään.
Tarkennuksena aiempaan, ongelmaa esiintyy vaihteilla 2, 4 ja 6. Pakkia en ole testannut.
Laatikon öljynvaihdosta on 52 tkm. Sitä suosittelivat merkkiliikkeessä seuraavaksi.
Onko muita ideoita?
Edit: ovatko kytkimen vaihteistoöljyn sisässä?
"harder" is not a very good safeword
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Ihan oikeasti onko noi automaattilaatikot7 noi huonoja jos mittarissa 150tkm ja laatikko remppaa taitaa olla taas tarjolla. Kun öljyjä vaihdeltiin missä kunnossa ne oli ei palaneen tuoksua ja puhtaat öljyt muuten vai mikä oli diaknoosi huollon tehneellä henkilöllä.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
100 km/h vauhdissa vaihde on 6 ja kierrokset noin 2000 rpm.
Täyskaasukiihdytyksiä tulee tehtyä välillä, savuja en ole havainnut. En kyllä ole katsellutkaan erityisesti.
Lootan vaihtanut merkkiliike puhui puhelimessa "täydellisestä vaihteistopaketista" eli kytkimet olisi pitänyt vaihtua samalla.
Ja öljynvaihdossa öljy oli normaalin kulunutta. Ei palanutta tai metallisilppua.
Ajamme paljon kaupunkiajoa.
Täyskaasukiihdytyksiä tulee tehtyä välillä, savuja en ole havainnut. En kyllä ole katsellutkaan erityisesti.
Lootan vaihtanut merkkiliike puhui puhelimessa "täydellisestä vaihteistopaketista" eli kytkimet olisi pitänyt vaihtua samalla.
Ja öljynvaihdossa öljy oli normaalin kulunutta. Ei palanutta tai metallisilppua.
Ajamme paljon kaupunkiajoa.
-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Eikös se dpf juuri tukkeudukkin herkimmin kuin pelkkä katti? Vai onko niin että se vaan tukkeutuu mutta ei pölläytä?yritäedes kirjoitti: ↑08 Syys 2021 13:24Vähän OT tähän ketjuun, mutta tuo on ihan normaalia autolla, jossa ei ole toimivaa DPF:ää (sulla 1.8 tdci, eikö vain?). Ketjun aloittajan autossa DPF on.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑08 Syys 2021 10:52
Tuo on kyllä totta että välillä pitää antaa turbokiisselille kierroksia...muuten se karstoittuu pilalle.
Tuossa kun viimeksi autoa kävin koeajamassa niin tuli tehty full power kiihdytys talla pohjassa ja perään jäi ihan uskomaton nokipilvi.![]()
![]()
Peiliä katsellen rupesi ihan hävettään takanatulijoiden vuoksi...
Epäilin että kone täysin susi. Mutta ei seuraavissa kiihdytyksissä enää savutellut yhtään. Oli vissiin edellinen ajelija nautiskellut dieselin väännöstä ja ajellut 800-2000rpm pelkästään.
Mulla on 1.8tdci joka ei pölläyttele, saa kierroksia pari kertaa päivässä päälle 4k kun rampista isolle tielle mennään.
Sitten on 2.0tdci, se nyt aina vähän tai vähän enempi antaa mustaa savua voiman merkkinä.
2.4 tdci taas ei pölläyttele. Mutta ekalla katsastuksella hävisi melkeen koko konttori hetkeksi näkyvistä kun katsuri polkasi kaasun pohjaan hiukkastestissä. Neuvoi että kannattaa käyttää kierroksia enempi.... Hyvin on meni läpi testistä silti...katti tyhjeni vissiin kerta polkaisulla.
DPF noissa ei kait ole missään tietääkseni.
Sitten on vielä 1.8 ja 2.0 duratechit ne ei päästä mitään savuja...ja Yks avensis joka lykkää sinistä savua starteissa (näistä vähiten ajettu).
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Se musta pölläyttely tarkoittaa useimmiten että siellä on liikaa soppaa suhteessa ilmaan tai muuten vain epätäydellinen palaminen ja syy on joko ahtovuodossa tai suuttimissa.Taunusautomaatti kirjoitti: ↑08 Syys 2021 15:03Eikös se dpf juuri tukkeudukkin herkimmin kuin pelkkä katti? Vai onko niin että se vaan tukkeutuu mutta ei pölläytä?
Mulla on 1.8tdci joka ei pölläyttele, saa kierroksia pari kertaa päivässä päälle 4k kun rampista isolle tielle mennään.
Sitten on 2.0tdci, se nyt aina vähän tai vähän enempi antaa mustaa savua voiman merkkinä.
2.4 tdci taas ei pölläyttele. Mutta ekalla katsastuksella hävisi melkeen koko konttori hetkeksi näkyvistä kun katsuri polkasi kaasun pohjaan hiukkastestissä. Neuvoi että kannattaa käyttää kierroksia enempi.... Hyvin on meni läpi testistä silti...katti tyhjeni vissiin kerta polkaisulla.
DPF noissa ei kait ole missään tietääkseni.
Sitten on vielä 1.8 ja 2.0 duratechit ne ei päästä mitään savuja...ja Yks avensis joka lykkää sinistä savua starteissa (näistä vähiten ajettu).
"harder" is not a very good safeword
Re: S-Max 2012, 2.0 Duratorq TDCi, kierrosluku heijaa
Kokeileppa kysyä saisiko siitä täydellisestä vaihteistopaketista mitään todistetta että mitä siinä on tullut mukana.ryki6 kirjoitti: ↑08 Syys 2021 14:27 100 km/h vauhdissa vaihde on 6 ja kierrokset noin 2000 rpm.
Täyskaasukiihdytyksiä tulee tehtyä välillä, savuja en ole havainnut. En kyllä ole katsellutkaan erityisesti.
Lootan vaihtanut merkkiliike puhui puhelimessa "täydellisestä vaihteistopaketista" eli kytkimet olisi pitänyt vaihtua samalla.
Ja öljynvaihdossa öljy oli normaalin kulunutta. Ei palanutta tai metallisilppua.
Ajamme paljon kaupunkiajoa.
"harder" is not a very good safeword