Focus mk2 tehot
Focus mk2 tehot
Ostin viime keväänä Focus mk2 1,6l bensakoneella ja autolla on ajettu vasta 132000km. Auto on täysin virheetön mutta yksi asia harmittaa,tehoja ei ole tarpeeksi. Mutta se oli sitä aikaa kun näitä tehtiin niin 100hv oli tarpeeksi. Nykyajan autoissa on melkein kaikissa enemmän ja sen takia meinaa väkisin jäädä muiden jalkoihin.Ei taida olla helppoa keinoa saada edes vähän lisää voimaa.
Re: Focus mk2 tehot
On tottakai helppo tapa, vaihda autoa. Kaikki muu on oikeasti ajan ja rahan haaskausta.jonne kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 16:13 Ostin viime keväänä Focus mk2 1,6l bensakoneella ja autolla on ajettu vasta 132000km. Auto on täysin virheetön mutta yksi asia harmittaa,tehoja ei ole tarpeeksi. Mutta se oli sitä aikaa kun näitä tehtiin niin 100hv oli tarpeeksi. Nykyajan autoissa on melkein kaikissa enemmän ja sen takia meinaa väkisin jäädä muiden jalkoihin.Ei taida olla helppoa keinoa saada edes vähän lisää voimaa.
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Focus mk2 tehot
Nämä ns. turhat jätkät voi sitten jättää postauksineen omaan arvoonsa

Mutta sitten ihan asiaa, tuon nykyisen koneen virittäminen voi olla hankalaa lain puitteissa, koska autosi menee jo Euro3-päästöluokkaan, eli jälkikäteen ahtaminen on aika lailla pois suljettu, ja vaparina tehon hakeminen (nokat, läppärungot jne.) ei välttämättä ole kannattavaa, auton käyttöominaisuudet heikkenevät merkittävästi, ja päästöjen kanssa saattaa yhä tulla ongelmia. Sen sijaan koneen vaihtaminen isompaan on varmaan järkevin ja lain mukaisin ratkaisu, koska Mk2 Focustahan on saanut isommillakin bensakoneilla. Puntaroi kuitenkin onko kori siinä kunnossa, tai oletko valmis sitä kunnostamaan siinä määrin, että haluat juuri siihen koppaan siirtää mahdollisen isomman tekniikan?jonne kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 16:13 Ostin viime keväänä Focus mk2 1,6l bensakoneella ja autolla on ajettu vasta 132000km. Auto on täysin virheetön mutta yksi asia harmittaa,tehoja ei ole tarpeeksi. Mutta se oli sitä aikaa kun näitä tehtiin niin 100hv oli tarpeeksi. Nykyajan autoissa on melkein kaikissa enemmän ja sen takia meinaa väkisin jäädä muiden jalkoihin.Ei taida olla helppoa keinoa saada edes vähän lisää voimaa.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus mk2 tehot
Samalla linjalla kannattavin viritys on vaihtaa st225 jos saman ikäsessä haluaa pysyä. Siihen ohjelma ja rupeaa kerkeämään eikä ne enää ole kalliita.Ishvan kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 16:47On tottakai helppo tapa, vaihda autoa. Kaikki muu on oikeasti ajan ja rahan haaskausta.jonne kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 16:13 Ostin viime keväänä Focus mk2 1,6l bensakoneella ja autolla on ajettu vasta 132000km. Auto on täysin virheetön mutta yksi asia harmittaa,tehoja ei ole tarpeeksi. Mutta se oli sitä aikaa kun näitä tehtiin niin 100hv oli tarpeeksi. Nykyajan autoissa on melkein kaikissa enemmän ja sen takia meinaa väkisin jäädä muiden jalkoihin.Ei taida olla helppoa keinoa saada edes vähän lisää voimaa.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus mk2 tehot
Joo ei ne st-mallit paljon enää maksa mutta menin tyhmyyttäni tuunaamaan yhtä sun toista autooni pari tonnin edestä ja automaalamo paikkasi pieniä naarmuja joita auton edellinen omistaja oli saanut aikaan. Ikää mammalla oli 83v. Täytyy nyt miettiä mitä tekisin.
Re: Focus mk2 tehot
Sen verran tullut elämänkokemusta (keski-ikä kolkuttelee ovella), että jotain oppinut omistakin virheistä ja alkanut olemaan realisti. Rautoihin ei pidä rakastua vaan laittaa kiertoon ja hankkia mm. sitä tehoa helpomman kautta eli vaihtamalla toiseen. Jokainen turhaan hakattu euro, oli se satanen tai tonni on vain poissa seuraavasta vaihdosta ja koskaan et sitä takaisin vanhassa saa.duckworth kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 18:35Nämä ns. turhat jätkät voi sitten jättää postauksineen omaan arvoonsaIshvan on niitä miehiä joiden autoja harrastaa korjaamo...
Mutta sitten ihan asiaa, tuon nykyisen koneen virittäminen voi olla hankalaa lain puitteissa, koska autosi menee jo Euro3-päästöluokkaan, eli jälkikäteen ahtaminen on aika lailla pois suljettu, ja vaparina tehon hakeminen (nokat, läppärungot jne.) ei välttämättä ole kannattavaa, auton käyttöominaisuudet heikkenevät merkittävästi, ja päästöjen kanssa saattaa yhä tulla ongelmia. Sen sijaan koneen vaihtaminen isompaan on varmaan järkevin ja lain mukaisin ratkaisu, koska Mk2 Focustahan on saanut isommillakin bensakoneilla. Puntaroi kuitenkin onko kori siinä kunnossa, tai oletko valmis sitä kunnostamaan siinä määrin, että haluat juuri siihen koppaan siirtää mahdollisen isomman tekniikan?jonne kirjoitti: ↑31 Joulu 2020 16:13 Ostin viime keväänä Focus mk2 1,6l bensakoneella ja autolla on ajettu vasta 132000km. Auto on täysin virheetön mutta yksi asia harmittaa,tehoja ei ole tarpeeksi. Mutta se oli sitä aikaa kun näitä tehtiin niin 100hv oli tarpeeksi. Nykyajan autoissa on melkein kaikissa enemmän ja sen takia meinaa väkisin jäädä muiden jalkoihin.Ei taida olla helppoa keinoa saada edes vähän lisää voimaa.![]()
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Focus mk2 tehot
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä vuosimalli autossa on .Onko ne kaikki 100 heppaa pellin alla ettei moottori ole karstainen jos mummeli sillä ajellut.Mikä laatikko siinä on.
Kun olet ajellu paljon se moottori kiertää että tulee punaraja vastaan.Paljon aina riippu millainen välitys on voimansiirossa onko säästäväinen eli hengetön vain sporttinen
Kun olet ajellu paljon se moottori kiertää että tulee punaraja vastaan.Paljon aina riippu millainen välitys on voimansiirossa onko säästäväinen eli hengetön vain sporttinen
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Focus mk2 tehot
Vähän arvelinkin että alat jotain tollasta mussuttamaan. Jos nyt ihan oikeasti katsotaan asiaa, niin on ihan turha alkaa vinkua auton harrastamisessa (tässä tapauksessa tehon kasvattaminen, luetaan harrastamiseksiIshvan kirjoitti: ↑01 Tammi 2021 17:42 Sen verran tullut elämänkokemusta (keski-ikä kolkuttelee ovella), että jotain oppinut omistakin virheistä ja alkanut olemaan realisti. Rautoihin ei pidä rakastua vaan laittaa kiertoon ja hankkia mm. sitä tehoa helpomman kautta eli vaihtamalla toiseen. Jokainen turhaan hakattu euro, oli se satanen tai tonni on vain poissa seuraavasta vaihdosta ja koskaan et sitä takaisin vanhassa saa.


Uskoisin että suurempi ongelma meidän autoilevalle pikku vanhalle realistille, on se että, kuten tiedätkin, joutuu ns. vanhan auton, sen varaosat ym. kulut monesti maksamaan kerta paukkuna ja omalla rahalla, mikä tietysti kirpaisee vähän kun tililtä häviää samantien jarrulevyjen verran rahaa eikä mukavalla pikkusummalla kerran kuussa tietyllä aika välillä. Tästä kai se kenkä puristaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus mk2 tehot
Auto on vm.-05 ja uskon että tehot on tallella,ainakin kiertää punaiselle kun vähän revittelee. Kiihtyvyyden mittasin ja kännykän gps näyttää 0-100km/h noin 10-11 sekuntia. Mutta mitäs näistä. Vaikka rahaa on palanut turhuuteen niin mistä sen tietää koska autokuume taas iskee.
Re: Focus mk2 tehot
Mitä tässä muka mussutetaan ? Kai sitä harrastaa saa. Tässä ei tainnut nyt silti ihan olla kyse "harrastamisesta", vaan keinosta saada HELPOSTI lisää tehoa. Nyt ei ollut kyse ylläpitokuluista, käyttö-arvosta, hinnan säilymisestä tms. Ainostaan tehosta. Helpoin tapa tuollaisen perus vaparin "virittämiseen" on säästää säästä ne rahat, myydä vanha ja ostaa tilalle suoraan tehokkaampi ja paremmin "käteen käypä", kuten varmasti sinäkin tiedät ?.duckworth kirjoitti: ↑01 Tammi 2021 20:47Vähän arvelinkin että alat jotain tollasta mussuttamaan. Jos nyt ihan oikeasti katsotaan asiaa, niin on ihan turha alkaa vinkua auton harrastamisessa (tässä tapauksessa tehon kasvattaminen, luetaan harrastamiseksiIshvan kirjoitti: ↑01 Tammi 2021 17:42 Sen verran tullut elämänkokemusta (keski-ikä kolkuttelee ovella), että jotain oppinut omistakin virheistä ja alkanut olemaan realisti. Rautoihin ei pidä rakastua vaan laittaa kiertoon ja hankkia mm. sitä tehoa helpomman kautta eli vaihtamalla toiseen. Jokainen turhaan hakattu euro, oli se satanen tai tonni on vain poissa seuraavasta vaihdosta ja koskaan et sitä takaisin vanhassa saa.) siitä ettei se ole rahallisesti kannattavaa, eihän se tietenkään ole! Kaupasta ja jobbareilta saa valmiita ratkaisuja, mutta fuck that, eihän auton kuuluukaan olla aina mikään sijoitus. Jos tolla periaatteella ajattelee että autosta pitää saada takaisin mitä siihen on laittanut, niin eihän alla 2000e:n vehkeisiin uskaltaisi tehdä mitään, vaikka ajokilometrejä (ja sitä kautta käyttöarvoa) olisikin edessä vielä 200tkm suht. pienillä remonteilla. Ja pitäähän siihen "kaupan" autoonkin tehdä huoltoja, vaikka sen arvo putoaa helposti puoleen ekan viiden vuoden aikana, eikä ainakaan nouse vaikka oliskin vähän ajettu myydessä
![]()
Uskoisin että suurempi ongelma meidän autoilevalle pikku vanhalle realistille, on se että, kuten tiedätkin, joutuu ns. vanhan auton, sen varaosat ym. kulut monesti maksamaan kerta paukkuna ja omalla rahalla, mikä tietysti kirpaisee vähän kun tililtä häviää samantien jarrulevyjen verran rahaa eikä mukavalla pikkusummalla kerran kuussa tietyllä aika välillä. Tästä kai se kenkä puristaa?
EDIT. tietääkseni usein kaikki autoilun kulut maksetaan pääsääntöisesti omilla, eikä naapurin rahoilla ?
Focus 1.0 155A7 ST-Line Vignale
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
-20 Mondeo Hybrid Vignale
-20 Focus Vignale 182A8
-18 MB A200
-17 S60D4AWD
-14 V60D4A
-13 V60D5
-11 V60D5A
-10 Civic Type-R CW
-08 Accord 2.4 Type-S
-05 Avensis 2.0 Wagon Technical
-05 Corolla 1.8 T-Sport
jne
Re: Focus mk2 tehot
Otetaan pojat ihan rauhallisesti,ei kannata ihan pikkuasioista alkaa kinaamaan.
Re: Focus mk2 tehot
Komppaan tätä. Meillä oli Focus Mk1 periaatteessa samalla koneella, ja vähintään 200 km piti vetää motaria, että karstat lähti. Oli kuin muutama heppa olisi tullut lisää heti...

Muita "virityskohteita":
- turha paino autosta pois. 10 kg pois on melkein sama kuin 1 hv lisää.
- puhdas ilmansuodatin ja hyvät tulpat, joissa oikea kärkiväli
- ajoitus kohdallaan = jakohihna (nokkapyörät siis) just eikä melkein kohdallaan
- lambda anturi toimii oikein (seos)
- vaihteistoon puhtaat öljyt
- liian isot renkaat pois = välitys pienemmäksi
- bensalaadun vaikutuksesta en osaa mitään sanoa tässä tapauksessa
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus mk2 tehot
Tiedän tunteen...
Mutta kun nyt kerran sana on vapaa, niin:
Kukin ajakoon ja kiihdytelköön tyytyväisenä omalla autollaan. Oli sitten MB 200D + savupilvi tai Citroen CV2. Tai mikä tahansa.
Kiihdytyskisat liikennevaloista ja toisten "häpäiseminen" on lapsellista ja typerää touhua liikenteessä. Kallista ja joskus vaarallista. Ja aiheuttaa hampaiden kiristelyä ja hermoilua toisissa.
Kukaan ei myöhästy mistään, vaikka auto ei jaksa pysyä kiinni edellä ajavan puskurissa lähdössä. Seuraavissa valoissa ollaan taas peräkkäin.
Sen sijaan sallitun nopeuden ajaminen ja kaistojen joustava käyttö kyllä muuttaa liikenteen sujuvammaksi.
Sääli lähinnä niitä ylivelkaantuneita, jotka ottaa lisää velkaa karvalakkimallin katumaasturi-automaattiin, että "ei tarvitse hävetä liikennevaloissa".
Kukin ajaa omalla autollaan. Ja saa olla siitä vähän ylpeäkin. Ja muistaa hymyillä kanssa-autoilijoille. Sillekin, joka jättää vähän väliä edellä ajavaan.
Ystävällistä ja turvallista

Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Focus mk2 tehot
E85:lla saa koneesta max 5% lisää tehoa ja sen etanolimuunnossarjan asentaminen on helppo homma. Miten sitten on 1.6 koneen kanssa ja onko sitä kautta mahdollisuuksia lisätä entisestään syöttöä kiihdytyksiin. Marginaalinen muutos ilman turboa kumminkin.
Ford Focus 1.6, Wagon, 2007
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Ford Focus C-Max 1.8 bensa 2006
Renault Laguna Break dTi, 2000
Renault R19 1.4S
Re: Focus mk2 tehot
Lueskelin sun aiempia "kommentteja" muiden asiallisiin teksteihin.Sulla on näköjään tapana kutsua kaikkia jonkin luokan MUSSUTTAJIKSI ?duckworth kirjoitti: ↑01 Tammi 2021 20:47Vähän arvelinkin että alat jotain tollasta mussuttamaan. Jos nyt ihan oikeasti katsotaan asiaa, niin on ihan turha alkaa vinkua auton harrastamisessa (tässä tapauksessa tehon kasvattaminen, luetaan harrastamiseksiIshvan kirjoitti: ↑01 Tammi 2021 17:42 Sen verran tullut elämänkokemusta (keski-ikä kolkuttelee ovella), että jotain oppinut omistakin virheistä ja alkanut olemaan realisti. Rautoihin ei pidä rakastua vaan laittaa kiertoon ja hankkia mm. sitä tehoa helpomman kautta eli vaihtamalla toiseen. Jokainen turhaan hakattu euro, oli se satanen tai tonni on vain poissa seuraavasta vaihdosta ja koskaan et sitä takaisin vanhassa saa.) siitä ettei se ole rahallisesti kannattavaa, eihän se tietenkään ole! Kaupasta ja jobbareilta saa valmiita ratkaisuja, mutta fuck that, eihän auton kuuluukaan olla aina mikään sijoitus. Jos tolla periaatteella ajattelee että autosta pitää saada takaisin mitä siihen on laittanut, niin eihän alla 2000e:n vehkeisiin uskaltaisi tehdä mitään, vaikka ajokilometrejä (ja sitä kautta käyttöarvoa) olisikin edessä vielä 200tkm suht. pienillä remonteilla. Ja pitäähän siihen "kaupan" autoonkin tehdä huoltoja, vaikka sen arvo putoaa helposti puoleen ekan viiden vuoden aikana, eikä ainakaan nouse vaikka oliskin vähän ajettu myydessä
![]()
Uskoisin että suurempi ongelma meidän autoilevalle pikku vanhalle realistille, on se että, kuten tiedätkin, joutuu ns. vanhan auton, sen varaosat ym. kulut monesti maksamaan kerta paukkuna ja omalla rahalla, mikä tietysti kirpaisee vähän kun tililtä häviää samantien jarrulevyjen verran rahaa eikä mukavalla pikkusummalla kerran kuussa tietyllä aika välillä. Tästä kai se kenkä puristaa?
Sähän et juuri muuta tee kuin auot päätäsi jatkuvasti ja mitä naurettavimmilla tavoilla.
Kasva aikuiseksi ja mene terapeutille asennekoulutukseen ja kasvatukseen,tolla linjalla sulle ei hyvä elämässä heilu.
Re: Focus mk2 tehot
Mistäs nyt tuulee? Enemmän vaikuttaa siltä että et ole ehkä lukenut huolella läpi ketjuja joita olet tutkaillut, vaikken nyt ihan täysin tiedäkään mihin keskusteluihin viittaat? Kovasti olen täällä toki neuvoja antanut aiheeseen Mk1 Focus, kun itse tullut kyseistä autoa rempattua, kytkin, jakopää jne, joita moni täälläkin tee-se-itse-hengessä värkkää, sitä en tiennyt että se määritelläänkin päänaukomiseksiJamppari kirjoitti: ↑24 Heinä 2021 10:02 Lueskelin sun aiempia "kommentteja" muiden asiallisiin teksteihin.Sulla on näköjään tapana kutsua kaikkia jonkin luokan MUSSUTTAJIKSI ?
Sähän et juuri muuta tee kuin auot päätäsi jatkuvasti ja mitä naurettavimmilla tavoilla.
Kasva aikuiseksi ja mene terapeutille asennekoulutukseen ja kasvatukseen,tolla linjalla sulle ei hyvä elämässä heilu.

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus mk2 tehot
Vaihda Focus mk2 ST 2.5 20v Turboon. Sama korimalli. Saat vastinetta rahoillesi. Turhaa virittää jotain 1.6 pappa focusta.
ST Focusta, kun vähän virittää niin saa olla aika kova vakio bemari joka vetää edelle.

ST Focusta, kun vähän virittää niin saa olla aika kova vakio bemari joka vetää edelle.


-
- Viestit: 2442
- Liittynyt: 29 Tammi 2021 22:31
Re: Focus mk2 tehot
mkIII mondeo 2.2 tdci.... etkä jää jalkoihin, alle 9 sekunttia nollasta sataan.
EIkä ole hinnan kiroissa.
Kulutuskin minimaalinen, vähempi kuin sillä 1.6 bensalla.
EIkä ole hinnan kiroissa.
Kulutuskin minimaalinen, vähempi kuin sillä 1.6 bensalla.
Re: Focus mk2 tehot
No jos sitä autoa lähdetään vaihtamaan, ei mitään järkeä tai edes tunnetta hommata ST Focusta, nettiauton halvin oli 5500e, sillä saa jo 530 bemarin, johon mahtuu kuski ja kaverit kyytiin kömpimättä, takuulla hauskempi mitä Focus kun voi tehdä muutakin kuin vaan sutia ja kiihdytellä

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Focus mk2 tehot
Sehän juuri hauskaa onkin..Ja kyllä mulla kaverit mahtu ihan hyvin focukseen. Ja vapaa ehtoisia kuskiksi oli jonoksi asti..duckworth kirjoitti: ↑25 Elo 2021 08:53No jos sitä autoa lähdetään vaihtamaan, ei mitään järkeä tai edes tunnetta hommata ST Focusta, nettiauton halvin oli 5500e, sillä saa jo 530 bemarin, johon mahtuu kuski ja kaverit kyytiin kömpimättä, takuulla hauskempi mitä Focus kun voi tehdä muutakin kuin vaan sutia ja kiihdytellä![]()

Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
Re: Focus mk2 tehot
No itselle on vielä Ford-logoakin olennaisempaa että auto on takavetoinen, 2000-luvulle tultaessa tämä tarkoittaa 5000e hujakoilla 5-sarjan Bemaria tai E-mersua tai alta parin tonnin kohdalla B1 tai B2 Omegaa 2.2-3.0 koneella. Ajo-omaisuudet osuu aika lailla samoihin ikkunoihin, erillisjousitus takana, reippaasti kääntyvät etupyörät, koska kolmiotukivarret, ja aika predictable ajokäytös, ainakin lukkoperän kuuluessa settiin. esim. Omegassa tehtaan kitkafocst kirjoitti: ↑25 Elo 2021 17:33Sehän juuri hauskaa onkin..Ja kyllä mulla kaverit mahtu ihan hyvin focukseen. Ja vapaa ehtoisia kuskiksi oli jonoksi asti..duckworth kirjoitti: ↑25 Elo 2021 08:53
No jos sitä autoa lähdetään vaihtamaan, ei mitään järkeä tai edes tunnetta hommata ST Focusta, nettiauton halvin oli 5500e, sillä saa jo 530 bemarin, johon mahtuu kuski ja kaverit kyytiin kömpimättä, takuulla hauskempi mitä Focus kun voi tehdä muutakin kuin vaan sutia ja kiihdytellä![]()
![]()


Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER