Galaxystä loppui ohjaustehostin toimimasta. Käynnistyksessä yritti ohjaustehostinta päälle, ratissa tuntui selvästi että pumppu yritti pyörähtää. Kolmen tai neljän yrityksen jälkeen lopetti kokonaan toimimasta ja vikailmoitus "power steering malfunction" jäi päälle. Kun pääsin talliin aloin ensin tutkimaan päällisin puolin ja huomasin että tehostajalle menevä johtonippu oli puristuksissa alustan ja auton rungon välissä. Tehostimelle menee kaksi paksua johdinta, josta toisesta oli eriste rikki. Tämän piuhan perässä on 80A sulake joka oli myös palanut. Korjasin johdon eristeen ja vaihdoin sulakkeen mutta vika edelleen

Koodi: U0420 - Virheellisiä tietoja vastaanotettu ohjaustehostimen ohjausmoduulista A
Muita vika oireita:
- Tapahtuman tiedot
tila:
- Vikakoodi(DTC) pyyntöhetkellä
- toimintahäiriön merkkivalo ei pala tämän vikakoodin(DTC) takia
Moduuli: Kojetaulun ohjausmoduli
Ihan sama vikakoodi tulee vaikka pumpulta ottaa piuhat irti. Oisko kellään vinkkiä missä vika. Menikö koko sähköinen pumppu sököksi, joka poltti sulakkeen. Jos tuolla eristeen rikkoutumisella ei ollutkaa mitään tekemistä tämän vian kanssa. Pumppu on kiinni neljällä kumityynyllä jotka kaikki oli rikki, ja pumppu makasi omassa kehikossaan "irtaallaan". Tuo taisi olla syynä siihen että muutamaa päivää aiemmin kuulin välillä jotain "kilinää" tuolta pumpun suunnalta. Oisko tuo pumpun kolina voinut rikkoa sisäisen elektroniikan?
Niin ja onhan tuolla autolla jo ajettu 375tkm
-Antti