Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
No pistä YV:nä yhteystietoja tulemaan jos yhtään takuu-asioista vastaavaa henkilöä tiedät maahantuojalta ? Minulle ei ole tälläisiä annettu, vaikka olen niitä kysynyt sieltä ja täältä.
En tiedä enkä ole kirjoittanut nimiä ylös.
Olen aina lähestynyt joko sähköpostilla tai soittannut fordin asiakaspalveluun.
Aina asiasta on keskusteltu niin kauan ja niin mnta kertaa kuin olen halunnut.
Sähköpostien sisältöä en levittele, koska posteissa posteissa mainitaan, että ne ovat luottamuksellisia.
He voivat kirjoittaa ihan mitä tahansa viestien luottamuksellisuudesta, mutta sillä ei ole minkäänlaista velvoitetta asiakasta vastaan. Se on eri juttu jos on allekirjoittanut salassapitosopimuksen, mutta sitäkään eivät voi vaatia asiakkaalta.
Mutta kai tämä pelottelu taktiikka tehoaa joihinkin.
Sitä vastoin yrityksellä on tiettyjä salassapitomääräyksi koskien asiakkaan tietoja.
Fo2020 kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 19:51
Sama meininki sillä sektorilla kuin oli 20 vuotta sitten. Silloin autot oli lisäksi todella heikkoa tekoa.
Sen jälkeen minulla ei Fordia ole ollu. Siksipä tulin tälle sivustolle seuraamaan kuinka hommat sujuu ja miten autot pelaa.
Mondeota ei pahemmin ole haukuttu, mutta Focuksesta olen lukenut paljonkin negatiivista.
Uusi Kuga ollut myös kiinnostuksen kohteena. Varmaan paljon samoja juttuja siinä kuin on Focuksessa. Lisäksi vielä on valtavat akkuongelmat.
Kun ongelmien ratkaisu on tuota tasoa mitä olet kertonut, ja jos sattuu ongelmallinen auto kohdalle niin ei todellakaan ole kivaa.
Suurin osa akuista kunnossa mutta kaikkiin vaihdetaan uudet.. samalta tehtaalta tulee akkuja myös muille merkeille. Ei kugassa ole samanlaisia softa vikoja ollut kuin focuksessa. Kävin itsekin hybridi kugasta tarjouksen hakemassa mutta mulle oli hinta liian kova.
Mistä tiedät Kugan softaviat jos et omista kyseistä autoa? Vai oletko Fordin palkkalistoilla?
Varmasti osassa akkua ei ole jotakin sinne kuulumatonta "likaa" sisällä, mutta kertoo valmistusprosessin laaduttomuudesta. Siksi Fordin on vaihdettava kaikki koska tietävät mahdollisesta tulipaloriskistä.
Suurin osa akuista kunnossa mutta kaikkiin vaihdetaan uudet.. samalta tehtaalta tulee akkuja myös muille merkeille. Ei kugassa ole samanlaisia softa vikoja ollut kuin focuksessa. Kävin itsekin hybridi kugasta tarjouksen hakemassa mutta mulle oli hinta liian kova.
Mistä tiedät Kugan softaviat jos et omista kyseistä autoa? Vai oletko Fordin palkkalistoilla?
Varmasti osassa akkua ei ole jotakin sinne kuulumatonta "likaa" sisällä, mutta kertoo valmistusprosessin laaduttomuudesta. Siksi Fordin on vaihdettava kaikki koska tietävät mahdollisesta tulipaloriskistä.
No ei ole kuulunut samoja vikoja ja softa on noin 2vuotta tuoreempaa. No voi siinä kugassakin softa vikaa olla Fordin osaaminen tuntuu olevan softa puolella aika heikkoa. Edelleen ford ei valmista akkuja vaan ne tulee samoilta tehtailta kun muillakin.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024
PiuhaPoikki kirjoitti: ↑19 Joulu 2020 20:33
En tiedä enkä ole kirjoittanut nimiä ylös.
Olen aina lähestynyt joko sähköpostilla tai soittannut fordin asiakaspalveluun.
Aina asiasta on keskusteltu niin kauan ja niin mnta kertaa kuin olen halunnut.
Sähköpostien sisältöä en levittele, koska posteissa posteissa mainitaan, että ne ovat luottamuksellisia.
He voivat kirjoittaa ihan mitä tahansa viestien luottamuksellisuudesta, mutta sillä ei ole minkäänlaista velvoitetta asiakasta vastaan. Se on eri juttu jos on allekirjoittanut salassapitosopimuksen, mutta sitäkään eivät voi vaatia asiakkaalta.
Mutta kai tämä pelottelu taktiikka tehoaa joihinkin.
Sitä vastoin yrityksellä on tiettyjä salassapitomääräyksi koskien asiakkaan tietoja.
Näinhän se on. Mutta en itsekään katso asiakkaan ja maahantuojan välisen kirjeenvaihdon olevan lähtökohtaisesti julkista.
Jos kuka tahansa kirjeenvaihtokumppani esittää kainon toiveen siitä, että kirjeen sisälto jäisi vain vastaanottajan tietoon niin ihan mielelläni toteutan toiveen.
Uusi vuosi, uudet kujeet. Vieläkään ei ole Mondeon tuulilasi "keissi" ratkennut. Kohta 5kk ajettu autolla ja vieläkään ei ole siihen kunnollista lasia saatu. Reilu 3kk asiaa käsitelty nyt maahantuojalla viimeisen käänteen jälkeen .
Fordin asiakaspalvelusta sain tosin kiinni varsin miellyttävän asiakaspalvelijan, jonka kanssa asiasta keskusteltiin. Asia on kuulemma käsittelyssä ja loppuviikosta asiasta menee jälleen viestiä käsittelijälle hoitaa homma maaliin nopeasti....uskoo sitten ken tahtoo. Ollut kuulemme vielä pidemmällä joululomallakin...toivottavasti nyt on virtaa käsitellä asiaa. Kovasti sydämellisellä äänellä pahoiteltiin, mutta pahoittelut nyt valittavasti eivät saa tuota lasia vaihtumaan. Muistuttelin vielä samalla mitä laki sanoo koskien takuuta ja virhevastuuta tässä maassa. Taitaa olla maahantuojan väsytystaistelua minua kohtaa. Alkaa marmorillakin ihmetyttämään tämä tapaukseni hoito maahantuojan suunnalta.
Toivotaan toki että hän oikeasti hoitavat adian kuntoon. Eihän tuollainen viivyttäminen ole minkäänlaista asiakaspalvelua. Luulisi myös että marmoritiskillä oltaisiin aktiivisia maahantuojaan päin. Eihän näin saada asiakasta tulemaan uudestaan autokaupoille kun vaihdon aika tulee.
Lähes kaikissa autoissa on jonkinlaisia vikoja, mutta asioiden hoidossa on eroja.
Omassa autossani asiointi merkkihuollon kanssa on aina riittänyt, koskaan ei ole tarvinnut maahantuojaa häiritä. Takuukyselyt on tehnyt huolto, ja vastaus on tullut seuraavana päivänä vähän kalliimpaan korjaukseen kuin tuulilasi. Vaikka kyllähän ne tuulilasit kun maksaa marmoritiskillä ihan riittävästi. En tiedä tehdäänkö Mondeon kameran kalibrointi, ja jos tehdään, tulee siitäkin lisähintaa.
Joskus on tullut sellainen tunne että takuukorjauksilla olisi joko €-raja/auto. Se kun tulee täyteen, alkaa viivytys. Näin ainakin Focuksen aikaan jossain kohdassa kaikki muuttui vaikeaksi.
Kuinkas muuten tuossa sinun Mondeossa, onko vielä suksiluukku? Näyttää olevan poistunut ihan uusista.
Just totesin että sen puute nykyisessä autossa on ikävä puute. Oikein ei tahdo 2 m sukset kulkea asiallisesti mukana edes kulmasta kulmaan laitettuna kun takapenkn selkänoja on kaadettu.
Fo2020 kirjoitti: ↑07 Tammi 2021 17:50
Toivotaan toki että hän oikeasti hoitavat adian kuntoon. Eihän tuollainen viivyttäminen ole minkäänlaista asiakaspalvelua. Luulisi myös että marmoritiskillä oltaisiin aktiivisia maahantuojaan päin. Eihän näin saada asiakasta tulemaan uudestaan autokaupoille kun vaihdon aika tulee.
Lähes kaikissa autoissa on jonkinlaisia vikoja, mutta asioiden hoidossa on eroja.
Omassa autossani asiointi merkkihuollon kanssa on aina riittänyt, koskaan ei ole tarvinnut maahantuojaa häiritä. Takuukyselyt on tehnyt huolto, ja vastaus on tullut seuraavana päivänä vähän kalliimpaan korjaukseen kuin tuulilasi. Vaikka kyllähän ne tuulilasit kun maksaa marmoritiskillä ihan riittävästi. En tiedä tehdäänkö Mondeon kameran kalibrointi, ja jos tehdään, tulee siitäkin lisähintaa.
Joskus on tullut sellainen tunne että takuukorjauksilla olisi joko €-raja/auto. Se kun tulee täyteen, alkaa viivytys. Näin ainakin Focuksen aikaan jossain kohdassa kaikki muuttui vaikeaksi.
Kuinkas muuten tuossa sinun Mondeossa, onko vielä suksiluukku? Näyttää olevan poistunut ihan uusista.
Just totesin että sen puute nykyisessä autossa on ikävä puute. Oikein ei tahdo 2 m sukset kulkea asiallisesti mukana edes kulmasta kulmaan laitettuna kun takapenkn selkänoja on kaadettu.
Pieni lapsenomainen usko itsessänikin vielä asuu, että hoitasivat asian kuntoon. Marmori on kyllä omien sanojensa mukaan ollut maahantuojaan viikottain yhteydessä...tiedä sitten siitäkään totuutta.
Itselläkin ollut viimeisen kymmenen vuoden aikana 15 autoa, joista 10 uusia, kuten taisin jossakin aikaisemmin todeta. Kaikkien kanssa olen joutunut marmorilla asioimaan, mutta tämä on ensimmäinen kerta kun homma ei luonaa. Merkistä riippumatta hommat ovat sujuneet käytännössä aina ilman ongelmia. Toki jouduttu joskus uusimaan käynti ongelmien takia, mutta aina on homma hoidettu. En tiedä mikä tässä nyt jumittaa.
Kyllä tässä ainakin suksiluukku on, tosin aika pirun pieni. auto valmistunut muistaakseni 7/2020.
On tässä uutta Volvoa jo hetki pyöritelty taas laskurissa...yhdessä välissä oli neljä edelliskoppasta S/V60:stä putkeen ja olivathan ne vaan autoja tuolloin.
Pienihän se luukku oli, mutta kai siitä yks tai 2 paria suksia olisi sopinut.
Erikoista että varusteista on alettu tinkimään mallin viimeisenä vuotena.
Myös Kugaa olen katsellut, mutta aina kun tulee uusi hinnaston päivitys, on varusteet muuttuneet.
Ei vaan tullut hinnastoon EHV etuveto Kugaa Titanium X varusteilla. Kuitenkin nelivetoon saisi sen tason. Mutta kun en nelivetoa turhien liikkuvineen osuneen tarvitse.
Taas on aikaa vierähtänyt. Maahantuoja ollut yhteydessä vihdoin jälleenmyyjään ja homma etenee. Uusi tuulilasi tilauksessa, toivottavasti nyt on olisi virheetön. Syyskuusta asti nyt hierottu tämän asian kanssa...aika monta puhelua ja sähköpostia on joutunut vääntämään tämän asian kanssa, luulisi että olisi helpompikin tie ollut. Hetken päästä ollaan taas viisaampia, toivottavasti.
Pari viikkoa mennyt. Joko on priima tuulilasi autossa?
Vai vieläkö säätäminen ja selvittäminen jatkuu?
Näitä kun on lukenut, ja tuo uuden Kugan ostaneiden kommentteja ja vielä kokemuksia Focuksesta ja Ford huollon ja maahantuonnin/ tehtaan halukkuuden ongelmien ratkaisuun, olen tehnyt oman päätökseni.
Koska moni asia, helpotkin on tehty vaikeaksi ja jonkinlainen asiakkaan väsytystaistelu on toimintamalli, en halua lähteä mukaan tähän leikkiin.
Tilasinkin toisen merkkisen auton, minkä takuuasiat ainakin hoituu tarvittaessa helposti. Eikä niitä aiempien kokemusteni perusteella ole paljoa odotettavissa, kop kop, koputan puuta.
Jaksamista sinne Fordin omistajille!
Joo, reilu viikko menty nyt uudella lasilla ja nyt on kunnossa. Tässä kuussa auto täyttää sen puolivuotta rekkauksesta, joten ihan kiva oli saada kunnollinen lasi siihen. Tuskin seuraava Ford on...ei oikein vakuuta toiminta maahantuojan puolella...huollon kaverit hoitivat hommansa ihan asiallisesti, heidän johtonsa ei. Todenperäiseen palautteeseen pitäisi vastata asiallisesti.
Kävin koeajolla tuollaisella. Maantiellä hyvä, mutta kaupunkiin tämä on vähän turhan iso auto. Hybriditekniikka skulaa odotuksia paremmin, ei siinä mitään. Ainoastaan täyskaasulla tuntui vähän voimattomalta. Meteli ei ole silloinkaan ole mahdoton, toisin kuin joissakin takavuosien yritelmissä. Vähän alle kuuden litran kulutusta näytti ajotietokone.
Olipahan tuo oma Hypriti tuossa hetki sitten 20tkm huollossa. Nyt huollon jälkeen maantiellä tullut huomattua, että mukautuva vakkari pitäisi pidempää välimatkaa edellä ajavaan tuolla "maksimi" säädöllä? Onkos kellään vastaavia kokemuksia, vai meneekö kuvittelun piikkiin ? .
Viime ajat olleet varsin murheetonta menoa. Mitä nyt tuo b-pilarin pieni sirinä on etsinnöistä huolimatta vieläkin aika-ajoin läsnä. No, tuon kanssa elää kun grammari kuitenkin sen peittää alleen. Tulipa toiset alkuperäiset 18" vanteetkin ostettua rengaspaine-antureiden kera, kun ok hintaan sai marmorilta...oisko merkki siitä, että tulisi auto pidettyä ainakin ensivuoteen . Ei siinä, harvinaisen mukava ja hiljainen matka-autohan tämä Mondeo on.
Mikäs bensakone tuossa Hybridissä on? Liekö se Duratec pohjainen eikä ecoboom? Ketjukone? Käytetäänkö tuota konetta jossakin muissa malleissa? Mistä löytys lisätietoja?
yuupelo kirjoitti: ↑08 Elo 2021 11:45
Mikäs bensakone tuossa Hybridissä on? Liekö se Duratec pohjainen eikä ecoboom? Ketjukone? Käytetäänkö tuota konetta jossakin muissa malleissa? Mistä löytys lisätietoja?
Duratec 2.5 Atkinson-kierrolla. Vapaastihengittävä.
Lainaus Wikistä:
"Ford has developed an Atkinson cycle variant of the Mazda L5 engine for use in the Ford Fusion Hybrid vehicle. This engine was named one of Ward's 10 Best Engines for 2010. Fuel saving features include adaptive knock control and aggressive deceleration fuel cutoff.[7] This and the 2.3 L competed with Toyota's 2.4 L 2AZ-FE engine, sharing similar technology."
En tiedä, onko teksti vielä ajankohtainen. Konetta on käytetty kai lähinnä rapakon tuolla puolen. Ainakin Transit Connectista löytyy.
EDIT: edellä sanottu ei pidä paikkaansa Suomessa myytävästä Mondeo Hybridistä
Viimeksi muokannut yritäedes, 08 Elo 2021 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yuupelo kirjoitti: ↑08 Elo 2021 11:45
Mikäs bensakone tuossa Hybridissä on? Liekö se Duratec pohjainen eikä ecoboom? Ketjukone? Käytetäänkö tuota konetta jossakin muissa malleissa? Mistä löytys lisätietoja?
Duratec 2.5 Atkinson-kierrolla. Vapaastihengittävä.
Lainaus Wikistä:
"Ford has developed an Atkinson cycle variant of the Mazda L5 engine for use in the Ford Fusion Hybrid vehicle. This engine was named one of Ward's 10 Best Engines for 2010. Fuel saving features include adaptive knock control and aggressive deceleration fuel cutoff.[7] This and the 2.3 L competed with Toyota's 2.4 L 2AZ-FE engine, sharing similar technology."
En tiedä, onko teksti vielä ajankohtainen. Konetta on käytetty kai lähinnä rapakon tuolla puolen. Ainakin Transit Connectista löytyy.
Niinno, jos Mondeosta puhutaan niin bensakone on 2.0-litranen Duratec. Ketjukone.
Tuli hommattu Hybrid versio ja on ollut liikkeen esittely auto hallissa. Onko muilla ollut ongelmia että auto ottaa etätoiminnot pois hetken kuluttua, kun on laittanut ovet kiinni. Ei voi hallita FordPass kautta.
Hande69 kirjoitti: ↑25 Syys 2021 22:42
Tuli hommattu Hybrid versio ja on ollut liikkeen esittely auto hallissa. Onko muilla ollut ongelmia että auto ottaa etätoiminnot pois hetken kuluttua, kun on laittanut ovet kiinni. Ei voi hallita FordPass kautta.
Oisko akku kärsinyt. Myyntihallissa vähän väliä akku tyhjänä..käy tinkaamassa myyjältä uusi akku.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ex Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Kuga 2.5 Phev Active X 2024