Tätähän minäkii ihmettelin että miten se uusilla kamoilla teki samaa mutta sai nyt sen verta sillä hiomispoppakonstilla sitä vänkäriä vapauttamaan kun ennen jäi silminnähen vielä puristamaan. Ajoautoja niin pitää ne ajoon saaha. Ja sitä satulan sylinteriä raaputtelin sillä harjalla ja hioskelin 400 papperilla sitä mäntää että siitä tuli kepeempi painaa sinne sylkkään ja sittenhän se jo vapautti. Mietin että oisko siellä painetta sitten siellä putkistossa tai paskaa. Ja niikseen samallalailla että kuskilla laahas ennen remonttia ja vänkärillä selvästi enemmän mutta paljo pahemmin tietty kun nyt rempan jälkeen. Eipä tämmöstäkää oo enne tullu itelle vastaanTessu200 kirjoitti: 21 Heinä 2021 04:30 Siis mitähän sylinteriä siellä on teräsharjalla hiottu ja miksi?
Eipä ole koskaan tarvinnu muuta kuin vesihiomapaperilla männät putsata ja sitten hioa sylinteripuoli ehkä samalla tai hieman karkeammalla,teräsharja saattaapi jättää syvempiä jurmuja!
Mitenkä tuossa Mondeossa lie ABS jarrut? kuinka ne ilmataan sitten oikein? itsellä kun ei noista mitään kokemusta ole niin pitää ihan kysyä ettei siellää voi mitään väärin tehdä...ettei ole joku ilmausjärjestys,ainakin jo vanhemmissakin Fordeissa piti ilmata toinen etujarru ja toinen takajarru( vaikkei edes abs ollu),riippuu miten putket menee.
Outoa on että jarrut laahaa ennen ja jälkeen remontin ja samalla puolellakin,kai...
Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Re: Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Re: Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Tukoksethan selviää sillä kun avaa ilmaruuvin ja letku pulloon,jos polkiessa tulee nestettä ihan hyvin ettei tarvi painaa kovaakaan poljinta on linjat auki,sempä jälkeen jää vikä satulan osiin,muuta en kyllä keksi,näin siis entisajan jarruilla kun oli vain pääsylinteri,putkistot ja itse jarrusylinterit.
joku voisi nyt valaista onko mitään eroa ABS jarrujen toiminnoissa entisiin?
Joskus joku mulle vaan sanoi että kaikissa autoissa EI onnistu ilmaus perinteisillä menetelmillä,itse en tuota tiedä kun en niitä ole laitellu,jotenka hyvä olisi tietää että ei tule väärin neuvottua ketään.
joku voisi nyt valaista onko mitään eroa ABS jarrujen toiminnoissa entisiin?
Joskus joku mulle vaan sanoi että kaikissa autoissa EI onnistu ilmaus perinteisillä menetelmillä,itse en tuota tiedä kun en niitä ole laitellu,jotenka hyvä olisi tietää että ei tule väärin neuvottua ketään.
Re: Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Nytpä vaihtelin öljyt tuossa ja otin keulan ilmaan niin kuskinpuoli pyörii jonku sekunnin kun tuuppasee jalalla mut vänkäri ehkä puol kierrosta/kierroksen ja nytkähtää. Mut kepeehän tuo on sillee liikuttaa enkä usko ainakaan että kulutukseen kauheena vaikuttaa. Tohon aikasemmin alusta palstalla mainitsemaan oikeelle puoltamiseen kylläkiinsä voi varmaan vähä vaikuttaa.
Re: Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Pyöriikö napa ihan hyvin jos jarrupalat on sisällä?
Ettei vikaa nyt etitäkkin jo väärästä paikasta,ettei ole voimansiirrossa jotain jumissa?
Lämpeneekö se jumittava jarru enempi? jos lämpiää niin sitten vika siinä.
Ettei vikaa nyt etitäkkin jo väärästä paikasta,ettei ole voimansiirrossa jotain jumissa?
Lämpeneekö se jumittava jarru enempi? jos lämpiää niin sitten vika siinä.
Re: Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Juu lämpee se pikkasen ja huomaahan sen eron jo ku pyöräyttää ennen jarrun polkasua kun jarrumäntä on viel sylinteris kokonaan, sen testasin heti ekana kun käytin satulan irti ja pistin paikalleen ja ilmasin
taispa tuolla jossain olla mainintakkiin että sain irrottamaan mutta hieman jää kii ja kämmenellä kun satulaa poksauttaa nii irtoo kokonaan 