Tuli pieni öljynvaihto maratooni, kun molemmista kärryistä paukkunu yli 15tkm edellisistä vaihdoista

Ekana Focus kone lämpöseks ja äkkiä proppu auki, uus org. Ford Suodatin, Ford Formula F-ölpät ja proppuun uus tiivari. Sitten Omegaan sama, koneen käytin 80 asteeseen, ennen ropun aukasua, että saan kaiken paskan kunnolla pois koneen uumenista, ja tällä kertaa Castrolit jäi kaupan hyllyyn ja tilalle tuli puolta halvemmat Valvolinet

Niissä nimittäin on GM:n luokitus mitä vastaavan viskositeetin omaavassa Castrolissa ei oo. Käyttäny siis pari vaihtoo 15tkm+15tkm 5w40 Magnatecia, mutta nyt mennään All climate 5w40

Focuksen kanssa jatkoin samalla pennin venytystä ku huomasin kytkin rempan yhteydessä että nokka-akselinasentotunnistimelta vuotaa öljyä, niin hommasin uuden o-renkaan eurolla, kun koko anturi+tiiviste ois Motonetissäkin maksanu parikymppiä
Pihalla parmojen pureskelemana tämä kaikki siis

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER