Kaasuttimen painelaatikko
Kaasuttimen painelaatikko
Eli kun tarkoitus olisi laittaa kaasutin OHC koneeseen turbo niin toimisiko se vakio-ilmanputsari laatikko painelaatikkona, elikkä putken vetäisi vaan suoraan ahtimelta laatikon imuputkeen? Kyseessä on ensimmäinen isompi projektini joten pahoittelen tietämättömyyttä.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ei se oikein toimi, ja onhan sulla paineistettu kaasari, ja sopiva ahtopaineohjattu polttoaineen paineensäädin?
Suosittelen tekemään painekotelon esim pätkästä huonekaluprofiilia joku 100x50mm on ollut ihan sopiva ja toimiva. Sellainen mobil1 1l tölkin muotoinen about on ihan passeli ja toimivaksi havaittu aikoinaan.
Suosittelen tekemään painekotelon esim pätkästä huonekaluprofiilia joku 100x50mm on ollut ihan sopiva ja toimiva. Sellainen mobil1 1l tölkin muotoinen about on ihan passeli ja toimivaksi havaittu aikoinaan.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ei oo paineistettua kaasaria mut pajalla sanottii että tällänen painelaatikko oikeintehtynä korvais sen, tuo bensanpaineen säädin on kyl ostoslistalla mut projekti on toistaseks vielä suunnitteluvaiheessa, vakiokaasarin tiivisteiden ja kalujen pitäs varmaan kestää ne 0.5 paineet?
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Mikä malli kaasaria?
Ainakin läppäakselit pitäisi tiivistää samoin ryypyn läpivienti jos sellainen on.
On sitä tehdyllä kaasarilla ajettu joskus kilon paineilla mutta siitä on aikaa, siirryin ruiskuihin jo -90 luvun lopussa.
Miksi edes teet kaasarilla?
Speeduino ja siihen kilkkeet ei paljoa maksa ja saa niin paljon enemmän ajettavuutta sekä käytettävyyttä.
Helpompi säätää ja luotettavampi käynti, seosten valvonta ym kivaa.
Ainakin läppäakselit pitäisi tiivistää samoin ryypyn läpivienti jos sellainen on.
On sitä tehdyllä kaasarilla ajettu joskus kilon paineilla mutta siitä on aikaa, siirryin ruiskuihin jo -90 luvun lopussa.
Miksi edes teet kaasarilla?
Speeduino ja siihen kilkkeet ei paljoa maksa ja saa niin paljon enemmän ajettavuutta sekä käytettävyyttä.
Helpompi säätää ja luotettavampi käynti, seosten valvonta ym kivaa.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Weber DGV ja joo kyllähän se ruisku olis parempi mutta kun ny sattuu oleen toi kaasari niin ajattelin että rakentaa siihen
Re: Kaasuttimen painelaatikko
No sitten sillä mennään, tuosta täytyy tosiaan heittää ryyppy mäkeen ja täyttää se vivun läpivienti kemiallisella metallilla, sit suositeltavaa laitaa läppäakseleille O-renkaat, muuten se itkee sieltä paineen mukana bensaa.
Ilmanpursarin pinnapultit mäkeen ja pitkillä ruuveilla painekotelo kiinni kotelon läpi, kun tekee painekotelon huonekaluputkesta se on tarpeeksi jäykkä että ei mene lyttyyn kun kiristää paikoilleen.
Jos haluaa matalan kotelon niin huikkatornin voi sahata mäkeen, sitä kun ei kuitenkaan pysty käyttämään.
Ilmanpursarin pinnapultit mäkeen ja pitkillä ruuveilla painekotelo kiinni kotelon läpi, kun tekee painekotelon huonekaluputkesta se on tarpeeksi jäykkä että ei mene lyttyyn kun kiristää paikoilleen.
Jos haluaa matalan kotelon niin huikkatornin voi sahata mäkeen, sitä kun ei kuitenkaan pysty käyttämään.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Varmaan kannattaa avata oma osia proktista tuonne kiinostuneiden helppo seurata sitä. Jos kysynyksiä niin nekin onnistuu.
viewforum.php?f=10
viewforum.php?f=10
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Juu avaan vaikka sit kun on osat kasassa ja valmis alottaan
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Varmaan lukenut jo tämän.
https://www.ralli.net/foorumit/topic?p=188919#p188919
https://www.ralli.net/foorumit/topic?p=188919#p188919
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ei tuo lanka oikein auta mun ongelmien kanssa kun tossa käytettiin ruiskua, mulla kysymykset liittyen lähinnä kaasariin, itellä riittää se 150-180hv nii luulis vakiomotin kestävän ilman kiertokankien ja mäntien yms. uusimista.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Missä kunnossa se moottori on paljon ajettu tiivis motti ei kuluta öljyä. Jos 50% tehoa tulee lisää jossain se kummiskin vaikuttaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ei se öljyä ainakaan syö, en oo sitä sen enempää uskaltanut purkaa kun tarvinnu jokapäiväisessä ajossa, nyt sen sijaa vaikka se posahtais niin eipä mailma siihen kaadu, muutenkin pitäisi kohta lava-autoa hommata. Eipä tästä ruoskasta vaihdossa paljoa saisi, koriltaan sen verran huono.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Vakio lelut kestää ohc motissa ihan hyvin vetää kilon paineilla kunhan männänrengas katkos väli on tarpeeksi iso. Jonku 0.4-0.5mm ja päät ei kosketa niin männät pysyy ehjänä.
Ekana hajoaa veivi ennen kuin mäntä kun välykset on oikein.
Ekana hajoaa veivi ennen kuin mäntä kun välykset on oikein.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ok sellanen päivitys että kaasutin onkin Weberin DFTH toisinkuin mitä aijemmin sanoin, vaikeuttaako vai helpottaako tämä asiaa, ja mitä pitää tästä kaasuttimesta muuttaa että sen saa toimimaan paineellisena?
Re: Kaasuttimen painelaatikko
About samat kuin edellisestäkin, huikka mäkeen läpi tukkoon, olikohan toi alipaineella toisio? Jos on niin pitää muuttaa mekaaniseksi muuten ei aukea ahdoilla kuin toinen läppä.
Kait, en jaksa muistaa dft taisi joskus olla fiestassa 1100 kentin kanssa kun sellainen piti ykköskoppaiseen fiaskoon ängetä.
Kaasari ajoista on jo kakskytä vuotta.
Pitäiskös kuiten harkita sitä ruiskua?
Toi on vähän itsensä kiusaamista noiden vanhojen kakskurkkuisten kanssa.
Kait, en jaksa muistaa dft taisi joskus olla fiestassa 1100 kentin kanssa kun sellainen piti ykköskoppaiseen fiaskoon ängetä.
Kaasari ajoista on jo kakskytä vuotta.
Pitäiskös kuiten harkita sitä ruiskua?
Toi on vähän itsensä kiusaamista noiden vanhojen kakskurkkuisten kanssa.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ok kiitos, ja joo ruisku varmaan tulee sitkun totean ettei tästä tule mitään
mutta koitetaan nyt tätä ensin

Re: Kaasuttimen painelaatikko
Kannattaa sitten laajakaista lambda ostaa heti ennen kuin alkaa enempi ajelemaan.
Tieto on valtaa ja seoksia joutuu säätämään takuulla suuttimia vaihtelemalla.
Oikean ennakon näkee tulpista ja seoksen jos jaksaa edes takas tulppia ruuvata.
Sivuelektrodi kun on puhdas melkein runkoon asti on ennakko about sopiva. Olettaen että seos on oikein.
Jos kärjet pyöristyy alkaa olemaan liikaa ennakkoa ja jos karsta kiipeää elektrodia pitkin on ennakkoa ujosti.
Tieto on valtaa ja seoksia joutuu säätämään takuulla suuttimia vaihtelemalla.
Oikean ennakon näkee tulpista ja seoksen jos jaksaa edes takas tulppia ruuvata.
Sivuelektrodi kun on puhdas melkein runkoon asti on ennakko about sopiva. Olettaen että seos on oikein.
Jos kärjet pyöristyy alkaa olemaan liikaa ennakkoa ja jos karsta kiipeää elektrodia pitkin on ennakkoa ujosti.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
Ennakonsäätämisessä on hyvä ottaa ennakkoa siihen turvallisempaa suuntaan kun männät/lohko halkeaa melko nopeasti liian suuresta sytytysennakosta.Mk1escos kirjoitti: ↑23 Kesä 2021 10:05 Kannattaa sitten laajakaista lambda ostaa heti ennen kuin alkaa enempi ajelemaan.
Tieto on valtaa ja seoksia joutuu säätämään takuulla suuttimia vaihtelemalla.
Oikean ennakon näkee tulpista ja seoksen jos jaksaa edes takas tulppia ruuvata.
Sivuelektrodi kun on puhdas melkein runkoon asti on ennakko about sopiva. Olettaen että seos on oikein.
Jos kärjet pyöristyy alkaa olemaan liikaa ennakkoa ja jos karsta kiipeää elektrodia pitkin on ennakkoa ujosti.
Remmiahdetuissa V-8 koneissa maksimiennakot olivat luokkaa 28° - 30° kun vaparina 36° - 38°. Keskipakoennakko ainakin (jos sellainen on) niin, että maksimiennakot noin 2600rpm -> ja perusennakko maltillinen.
Re: Kaasuttimen painelaatikko
OHC:n ammepalotila vaatii ennakkoa aika rajulla kädellä jos voimaa haluaa saada, 32-36 astetta on aika normaalia ollut ahdetuissa. Alle tuon se ei tee just mitään voimaa.
No nää on vanhoja horinoita parinkymmenen vuoden takaa. Ja jokainen voi tietty itse kokeilla millä rokkaa, pitää vaan muistaa että liian ujoilla ennakoilla saa pakolämmöt äkkiä todella korkealle.
No nää on vanhoja horinoita parinkymmenen vuoden takaa. Ja jokainen voi tietty itse kokeilla millä rokkaa, pitää vaan muistaa että liian ujoilla ennakoilla saa pakolämmöt äkkiä todella korkealle.